Als hij en ik nog samen zouden zijn als ik
zou overlijden, dan zou ik het liedje
Wind beneath my wings - Bette Midler
willen laten draaien, omdat hij ervoor gezorgd
heeft dat ik heb leren vliegen..
Leren leven zonder zorgen.
En dat zou dan het laatste zijn wat ik voor hem
kan doen..
Wat zouden jullie absoluut willen wat er gebeurt op je crematie/begrafenis?
En wat zouden jullie willen dat jullie vrienden/familie zouden zeggen?
Oftewel, denken jullie er wel eens over na..
quote:nee is ook niet meer dan normaal..
Op maandag 06 mei 2002 20:12 schreef Silicium het volgende:
Denk niet dat er veel mensen zijn die de behoefte hebben om er nu over na te denken....
Verder zou ik graag willen dat er 1 bepaald gedicht
wordt voorgelezen>>
Ma morte vivante.. van Paul Éluard..
of de vertaalde versie daarvan..
En bovendien graag donkerrode rozen omdat dat
mijn lievelingsbloemen zijn..
En de mensen die komen, daarvan zou ik het liefst willen dat
ze in het blauw en wit gekleed gaan..
Hoe gaat jou begrafenis er uitzien?
Welke muziek op jouw begrafenis/crematie?
Hoe ziet jouw begrafenis eruit......
Wat moeten we draaien op je begrafenis?
Hoe zou jij begraven willen worden?
Begraven , gedoneerd of gecremeerd ?
etc etc ![]()
prrrrr
quote:oops
Op donderdag 09 mei 2002 13:20 schreef Pridemeid het volgende:
Hier zijn ook al meerdere topics over te vinden btwHoe gaat jou begrafenis er uitzien?
Welke muziek op jouw begrafenis/crematie?
Hoe ziet jouw begrafenis eruit......
Wat moeten we draaien op je begrafenis?
Hoe zou jij begraven willen worden?
Begraven , gedoneerd of gecremeerd ?
etc etcprrrrr
zijn trouwens wel flink oude topics..
quote:Dat geeft niets joh
Op donderdag 09 mei 2002 13:23 schreef star9 het volgende:[..]
oops
sorry..
Nu alleen de kunst om te zorgen dat deze discussie levend blijft ![]()
prrrrr
Ik wil graag een mis in de kerk, ik denk dat ik gecremeerd wil worden, en tijdens dat gebeuren daaro heb ik bepaalde nummers waar ik veel waarde aan hecht. Ik ben heel bang dat stel dat ik heel vroeg dood ga niet de nummers gedraaid gaan worden waarvan ik dat zou willen. Verder heb ik een bepaald type auto in gedachten, maar tis nog maar zien of die er in de begravenis versie is.
Voor de rest denk ik dan op een gegeven moment dat er nog heel wat in m'n leven gaat gebeuren, en ik totaal niet weet en totaal niet kan voorspellen wat er dan zal gebeuren, dus ik hou het voorlopig oppervlakkig.
En het zou toch vreselijk zijn als je niet de laatste wens van je geliefde in vervulling zou kunnen laten gaan. En bij alles wat je dan doet denken; zou dit zijn wat hij/zij graag gewild had.......Het lijkt me dat je op die onzekerheid niet zit te wachten op zo'n moment (understatement)
Het is ook Pim's uitdrukkelijke wens te worden begraven in Italie. Ik vind het mooi dat dat ook gebeurt!
Ik wil bijvoorbeeld absoluut niet een krans of zo'n echt rouwboeket met die linten met "Rust Zacht' erop....brrr, daar gruw ik van.
Ik wil liever gewoon een leuk bosje bloemen van de plaatselijke bloemist dat men zelf heeft uitgezocht en waar dan eventueel een klein kaart kan met daarop een laatste persoonlijk woord van die persoon. Ik heb zo zelf eens afscheid genomen van iemand, en dat was een goed gevoel, je eigen laatste groet daarop zetten.
Ik wil niet zo'n standaard kaart, zo'n witte dubbelgevouwen kaart enzo, het mag best wat anders. Hoe weet ik nog niet, misschien ontwerp ik zelf nog wel iets.
Muziek vind ik erg moeilijk. Er zijn op dit moment in mijn leven best nummers die ik erg mooi vind, maar misschien als ik over 20 jaar pas sterf, dat ik er dan anders over denk. Ik heb darover dus nog niets vastgelgd, maar ik laat wel horen aan mijn naasten wat ik zou willen.
Verder wil ik denk ik gecremeerd en dan bijgezet op het terrein van het crematorium
ik vind het erover denken en praten helemaal niet naar of eng, zelfs heel goed. Mijn vriend heeft daar wel wat moeite mee, ook om over zichzelf te praten in dat kader. Hij vindt dat zijn nabestaanden het maar moeten doen zoals ze willen, maar dat vind ik te "gemakkelijk" van hem en te moeilijk voor de nabestaanden...
Buiten die onzin van The Spark om
Ik wil sowieso niet begraven worden, een crematie heeft echt mijn absolute voorkeur.
Het moet klein zijn, weinig mensen, alleen die mensen die echt heel dicht bij mij staan. Noem m'n ouders, zus, vrienden waar ik echt veel mee omga. Niet eens al mijn familie, degene met wie ik nu al nauwelijks contact heb mogen van mij echt wegblijven.
Tegen die tijd dat ik er zelf over ga (ik ben nu nog minderjarig
), zal ik dit ook al snel zelf gaan regelen. Het is echt niet zo dat ik me daarmee bezig houdt ofzo, maar mocht onverhoopt het einde komen, dan moet het wel gaan zoals 'ik' dat wil
.
Muziek is wat dat betreft nog het makkelijkste. Metallica, welke nummers mogen ze zelf uitkiezen. Wat me ook mooi lijkt is het piano stuk uit Bro Hymn Tribute van Pennywise. En het moet wel somber zijn! Ik ben 'r niet zoeen van maak er een feest van enzo.
Klein en somber dus..
Ben echt geen zwartkijker ofzo
Maar zo zou ik het dan graag willen zien.
En ja, ik wil begraven worden, weet de kist al, de muziek, de mensen, en meer van dat soort dingen....
Beetje emotioneel, maar toch eigenlijk heel intiem.
Verder zou 'k eigenlijk nog niet weten hoe mijn begrafenis gaat worden. Ik vraag me wel af wat ze later over mij zullen zeggen.
Ik zou een mooie kist willen ,
met mn naam op de zijkant .
ik wil maar 1 bloemstuk ,bovenop de kist met een witte roos in het midden.
Verder moet het een vrolijke begrafenis worden ,
Gewoon de muziek waarvan ik houd , en niet speciale begrafenis liedjes als waarheen / waarvoor.
Er mogen alleen mensen komen die ook in Mn leven zijn gekomen ,en niet de schijnheilen die in de krant lezen dat ik dood ben en die een gratis plakje cake komen halen.
Mn Advertentie in de krant wordt ook simpel :
Jeroen is Dood
Thats it.
Ben best wel benieuwd trouwens hoe het echt zou verlopen als ik dood zou gaan, wie zou komen ed. Zou dan best wel van boven even mee willen kijken.
Toen ik hem vroeg wat hij wil, zei hij dat hij het absoluut nog niet weet.
Dus ik zei dat ik dat eng vind. Hij vroeg waarom en ik kon alleen maar antwoorden dat ik het eng vind omdat als hij er plotseling niet meer zou zijn, dat het gokken zou zijn wat hij had gewild.
Hij zei toen dat ik het dan dus eigenlijk nooit verkeerd kan doen. Maar ik zou me dan juist continu afvragen of ik het goede heb gedaan..
Zijn er ook wensen die jullie niet voor jullie partner zouden vervullen?
Mijn opa bijvoorbeeld heeft het liefst dat de familie tot aan het terrein van het crematiecentrum meerijdt en daarna rechtsomkeert maakt.. geen dienst dus..
Maar voor ons (zn vrouw en kinderen en kleinkind) voelt dat alsof je een hond wegbrengt ofzo.. en die wens gaan we dus ook niet vervullen. Hij verdiende meer dan dat..
ik wil dat mijn crematie er ongeveer zo uit gaat zien: zwarte kist, het liefst witte rozen op de kist
sobere mis, niet te somber, want mensen hoeven niet te rouwen om mijn dood, voorheen wilde ik nooit Ave maria laten draaien op mijn crematie, maar heb het nu al een p. keer gehoord op de crematie van familie van me, en het spreekt me toch wel aan.
voor de rest zou ik niet willen dat niemand een laatste woordje voor me doet tijdens de mis, mensen moeten me herrineren zoals ze dat zelf deden, niet onder invloed van een preek van een ander
over de rest moet ik nog goed nadenken, zwaar onderwerp, dus heeft tijd nodig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |