Dit is toch normaal? Welkom in de grote mensenwereldquote:Op donderdag 28 januari 2010 11:15 schreef Losgieros79 het volgende:
Klantenbeding is even grofweg als volgt: Ik zou geen klanten of potentiele klanten mogen benaderen of contact mee opnemen etc voor een jaar terwijl ik in de logistiek zit waar iedereen alles en iedereen benaderd voor tarieven en dergelijken. Als ik me er niet aan zou houden zou het me een jaarsalaris kunnen kosten staat er in de clausule. Ik kan het vanavond wel even exact neerzetten.
En ook dit is weer redelijk normaal. Het is wel zo dat als dit beding onredelijk is en jou remt in je verdere carrière zal de rechter dit wel voor matigen of nietig verklaren. Wat mij in dit geval reëel lijkt. Je zou voor de zekerheid hierover ook nog even contact kunnen opnemen met rechtsbijstand/juridisch loket.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:15 schreef Losgieros79 het volgende:
Klantenbeding is even grofweg als volgt: Ik zou geen klanten of potentiele klanten mogen benaderen of contact mee opnemen etc voor een jaar terwijl ik in de logistiek zit waar iedereen alles en iedereen benaderd voor tarieven en dergelijken. Als ik me er niet aan zou houden zou het me een jaarsalaris kunnen kosten staat er in de clausule. Ik kan het vanavond wel even exact neerzetten.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:17 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit is toch normaal? Welkom in de grote mensenwereld
Nou ja, wij vinden het niet alleen normaal, binnen veel bedrijven is dit gewoon normaal. Zeker geen mogelijkheid tot opzeggen bij een contract voor bepaalde tijd, dat is zowat standaard.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:38 schreef Losgieros79 het volgende:
Verbaas me wat jullie normaal vinden, ik ben het nog niet zo tegengekomen?
Ik ben ook verplicht om te zeggen waar ik ga werken en van horen zeggen maken ze er degelijk werk van. Goed om heel duidelijk te zijn zal ik vanaf het wel ff quoten wat er precies staat.
Ik vind het alleen vervelend dat ik geen opzegtermijn krijg, ik wil gewoon als ik wat beters tegenkom na een maand weggaan. Wat toch eigenlijk ook niet zo gek is om te vragen? De markt in de logistiek is nu wel zo dat ze wel snel een ander voor me vinden.
Natuurlijk is dat erg vervelend, dat kan ik me helemaal voorstellen. Ik zit ook op een jaarcontract, maar gelukkig wel met een opzegtermijn (2 maanden), en ben nu al aan het solliciteren hoewel mijn contract pas op 31 december afloopt. Die luxe heb jij niet.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:38 schreef Losgieros79 het volgende:
Ik vind het alleen vervelend dat ik geen opzegtermijn krijg, ik wil gewoon als ik wat beters tegenkom na een maand weggaan. Wat toch eigenlijk ook niet zo gek is om te vragen? De markt in de logistiek is nu wel zo dat ze wel snel een ander voor me vinden.
Oh? Dus jij gaat een contract voor een bepaalde duur aan met je volle verstand, maar je weet nu al dat je het niet gaat uitzitten. Logisch dat de werkgever geen opzegbeding opneemt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:38 schreef Losgieros79 het volgende:
besef je niet dat het omgekeerd ook werkt?? Als ze jou willen ontslaan moeten ze tot het einde van het contract wachten. Anders kost het ze heel wat maanden loon.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:38 schreef Losgieros79 het volgende:
Verbaas me wat jullie normaal vinden, ik ben het nog niet zo tegengekomen?
Ik ben ook verplicht om te zeggen waar ik ga werken en van horen zeggen maken ze er degelijk werk van. Goed om heel duidelijk te zijn zal ik vanaf het wel ff quoten wat er precies staat.
Als ik wat anders tegenkom, dat kan toch? Als je denkt dat er geen verdere toekomst is ben je wel zo eerlijk tegenover jezelf omf wat anders te nemen, ik ben al druk bezig met solliciteren...quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:42 schreef nealzzz het volgende:
[..]
Oh? Dus jij gaat een contract voor een bepaalde duur aan met je volle verstand, maar je weet nu al dat je het niet gaat uitzitten. Logisch dat de werkgever geen opzegbeding opneemt.
Besef je wel dat als je bij je volgende werkgever ook weer een contract voor bepaalde tijd krijgt je met hetzelfde probleem zit. Plus dat je waarschijnlijk ook weer een proeftijd krijgt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:45 schreef Losgieros79 het volgende:
[..]
Als ik wat anders tegenkom, dat kan toch? Als je denkt dat er geen verdere toekomst is, ik ben al druk bezig met solliciteren...
Inderdaad. Ik kan tussentijds opzeggen, maar ook tussentijds ontslagen worden. Dat geldt voor TS niet (behalve natuurlijk bij ernstig wangedrag e.d.).quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:45 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
besef je niet dat het omgekeerd ook werkt?? Als ze jou willen ontslaan moeten ze tot het einde van het contract wachten. Anders kost het ze heel wat maanden loon.
Niet de eerste keer dat ik van werkgever wissel, alleen bij deze werkgever ga ik me wel zorgen maken om de eventuele gevolgen als ik tussentijds weg wil.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Besef je wel dat als je bij je volgende werkgever ook weer een contract voor bepaalde tijd krijgt je met hetzelfde probleem zit. Plus dat je waarschijnlijk ook weer een proeftijd krijgt.
O ja? Waarop baseer je dit?quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:02 schreef A_Noniem het volgende:
T.S. ik denk dat je eens goed op internet moet gaan zoeken naar arbeidscontracten.
Want bij een tijdelijk contract langer dan XX maanden moet er wel degelijk een opzegtermijn in staan.
In sommige cao’s is inderdaad bepaald dat een contract voor bepaalde tijd wel degelijk tussentijds opzegbaar is, dat klopt. En de werkgever mag volgens mij niet in voor de werknemer negatieve zin van de cao afwijken.quote:Dit moet je ook kunnen vinden in de CAO waar je onder valt = logistiek??? TLN of KNV CAO?
Ik heb het uitgezocht wbt de opzegtermijn, als er niets over in staat in het contract gaat de wettelijke regeling in. Zodra er iets vermeld staat erover geld die afspraak. Ik heb het UVW hierover al benaderd maar ze durfden er geen uitspraak over te doen vooraf (eigenlijk niet zo gek). Ik zal idd ook eens iemand van het ontslagrecht gaan benaderen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:02 schreef A_Noniem het volgende:
T.S. ik denk dat je eens goed op internet moet gaan zoeken naar arbeidscontracten.
Want bij een tijdelijk contract langer dan XX maanden moet er wel degelijk een opzegtermijn in staan.
Dit moet je ook kunnen vinden in de CAO waar je onder valt = logistiek??? TLN of KNV CAO?
Het concurrentiebeding staat in vele contracten (zelf in de IT gewerkt) waar dit dus doodnormaal is.
Je hoeft er ook niet voor te vrezen want de ex-werkgever zal moeten bewijzen dat je deze clausule hebt overtreden, dit soort zaken gaat altijd via de rechter. Ik zou er niet bang voor zijn.
Hm ... ga eens langs een arbeidsdeskundige van het UWV.
Of iemand met kennis over het ontslagrecht (die weten ook hoe contracten in elkaar zitten).
Ik denk dat je daar meer te weten komt dan bij ons op Fok!
quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:20 schreef Losgieros79 het volgende:
[..]
Ik heb het uitgezocht wbt de opzegtermijn, als er niets over in staat in het contract gaat de wettelijke regeling in. Zodra er iets vermeld staat erover geld die afspraak. Ik heb het UVW hierover al benaderd maar ze durfden er geen uitspraak over te doen vooraf (eigenlijk niet zo gek). Ik zal idd ook eens iemand van het ontslagrecht gaan benaderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |