abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77368396
Heye,

Ik wil vanavond met mn vriendin eens lekker uit eten. Nu hadden we allebei zin in pannenkoeken,
maar een echt pannenkoekenhuis in delft lijkt er niet te zijn. Ja, op de Oude delft, maar die schijnt
niet veel soeps te zijn. Heeft er iemand een suggestie? En anders... niet-pannenkoekenrestaurants zijn ook prima
pi_77368568
Als jullie van vlees houden kan ik je de argentijn La Bamba aanraden. Verder is er nog niet zo lang een nieuw tappas restaurant geopend waar ik lekker gegeten heb. Het heet Tapas & Mezzes.
pi_77368899
Alev! :p
pi_77372748
Pannekoeken/poffertjes hebben ze bij de ijswinkel op de Boterbrug, en anders bij het Stadscafe aan de Oude Delft.

Tapas: Manana manana is heel goed en goedkoop. Op de Verversdijk. La Cantina heeft ook tapas, maar daar was ik niet zo onder de indruk van.
Voor Grieks natuurlijk de Kleine Griek (op de Oude Delft).

Eet smakelijk
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:53:19 #5
273639 AwesomeFit
Is gewoon Awesome!
pi_77372765
k heb er ergens pizza gegeven langs zoon sloot daar, btj in het centrum. Weet mijn god niet hoe het heet maar was wel lekker
[Barney slaps Ted across the face]
Ted: Ow! What the hell?
Barney: That wasn't me, that was the universe.
pi_77373824
bij royal op de voldersgracht kan je ook lekker en voor een leuke prijs eten. de dis op de beestenmarkt is wat prijziger maar wel heerlijk eten. Oh en de tapas&mezzes niet echt nieuw, is nl verhuisd, zat eerst op de markt.
pi_77374841
Ik vind Abessinië in Delft echt ontzettend leuk. Maar dan moet je wel van een beetje apart houden... Rhodos aan de Wijnmarkt schijnt ook leuk te zijn. En Van der Dussen (Begijnhof)
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:48:47 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_77374899
Pannekoeken op de Oude Delft zijn prima, maar het is wel een ontzettend toeristen- en bejaardenoord. Als het gezellig samen uit eten is is dat misschien niet zo leuk. Ik vond la Taperita altijd wel aardig (ook Oude Delft, bij het legermuseum). Tapasbar, wel druk altijd (dus niet persé romantisch). Niet spectaculair, maar betere tapas dan gemiddeld en niet duur. Er zit ook een hele goede Thai op de Voldersgracht (?).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_77375142
Voor gewoon gezellig een hapje eten ga ik meestal achter het stadhuis eten. Eetgelegenheden die daar zitten zijn de Sjees, gewoon gezellig, de Waag is net ietsje duurder maar ook wel echt wat lekkerder. En La Cantina kan leuk zijn als je er zin in hebt. Boterhuis, ook wel goede verhalen over gehoord maar nog nooit zelf geweest.
Ga zowiezo niet naar Stromboli, ziet er leuk uit maar tis echt niet te eten wat ze daar maken, veeeel te zout.
pi_77375369
Naast die goede Thai (op het Vrouwjuttenland) zit ook een echte Indonesier,l erg lekker
La Tasca is natuurlijk ook erg goed, maar wel wat duurder.
Oja, Stadstaveerne de Mol voor een middeleeuwse avond
Abessinie is idd erg goed.

Hmmm Delft ben er vanavond weer, heb er zin in!!!
pi_77375384
McDonald's
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_77375438
van der dussen is idd heerlijk eten, maar wel aan de prijs voor ts denk ik. de eetcafé's achter het stadhuis zijn ook allemaal oké
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:02:59 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_77377755
de Mol zou ik echt alleen naartoe gaan als je met een hele groep bent, een personeels- of vrijgezellenavond ofzo en dan ook nog alleen heel dronken.

Die Thai die ik bedoelde is trouwens Malee, op de Voldersgracht. Erg goed.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_77378229
De Verbeelding is leuk, en op de oude plek van tapas & mezzes aan de markt zit nu een Iraans restaurant, de Roos, ben er heel benieuwd naar eigenlijk.
Verder is de Kurk gezellig, ze hebben ook een barhap voor een lage prijs. En ook erg leuk is de Pelicaan, 'echt' italiaans eten in een eetcafe.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_77378421
waar zit de Pelicaan?
pi_77380402
aan de Verwersdijk, nr 47.
pi_77382212
tnx zal eens langslopen, kijken wat ze daar serveren.
pi_77385447
de vorige keer dat ik er was, al wel een tijd geleden helaas, hadden ze mesheften met knoflook als voorgerecht
pi_77404547
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:02 schreef Hik het volgende:

Die Thai die ik bedoelde is trouwens Malee, op de Voldersgracht. Erg goed.
Dan zijn er twee goeie thais, want er zit er ook een op het vrouwjuttenland.
Als je wil lunchen of zo, dan is Vrij erg leuk, of VoldersVier.
pi_77404608
en waar is de ts gisteren uiteindelijk gaan eten met zijn vriendin?
pi_77406665
nou, ben uit eten geweest dus. Op de fiets waren we onderweg naar la bamba, om die als eerst uit te proberen.... Begint het toch te stortregenen! Niet normaal ineens. Dus ja, geen schuilmogelijkheid, en ik stond toevallig net voor Moodz, jeweetwel, dat nieuwe semi-hippe restaurant bij de nieuwe bios.

Dus we dachten: goh laten we daar eens gaan kijken, aangezien het er op tv erg leuk uit zag. We verwachten wel dat het 'wat duurder' zou zijn, maarja, keertje kan geen kwaad.

Dus eerst maar een wijntje besteld. (a 5,50 euro). Even geproost, en toen proeven. Mmmm... gewoontjes... heb lekkerdere wijn gehad van 3 euro per fles, zeg maar. En het was echt maar een pisbeetje wat er in zo'n glas zat, dat viel me erg tegen. Dus daarna ben ik aan de strongbow gegaan. Niet echt een combi, maar een stuk lekkerder.

Bij het brengen van de wijn bood de (zeer vriendelijke) ons een stokbroodje met ajolie (ofhoejedatookschrijft) aan. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen, heerlijk. Toen de menukaart
maar eens erbij gepakt. Pffft. moeilijk. Nou ben ik geen moeilijke eter maar veel wat op de kaart stond trok me niet heel erg, en bijna overal zat wel vis bij. Als voorgerecht uiteindelijk 2x de Carpaccio besteld, en als hoofdgeregd ossenhaas met zwijn.

Het voorgerecht was verrukkelijk. Echt, chapeau. Ik eet als voorgerecht eigenlijk altijd carpaccio en hou (een beetje voor de gein) bij waar het het lekkerst was. Dit was echt super, en origineel. Een grote garnalentoast (zeg maar kroepoek) en daarop de carpaccio, met wat tuinkers, lente ui, en taugé. Daaromheen een licht pittige lomboksaus. Echt verrukelijk. En niet duur, want voor 7,5 een carpaccio, das vrij normaal. (tussen 2 haakjes, bij La Bocca in Delft kostte een Carpaccio me (wel lekker) 11,5 euro!)

Het hoofdgerecht: aardappelpuree, een kleeeein beetje jus, 5 (?) miniscule stukjes gepofte/geroosterde aardappel, wat haricot verts, en een of ander groen dingetje dat lijkt op een boon maar dan met witte balletjes er in. Uiteraard verder 2 stukjes ossenhaas, al was het wat aan de kleine kant. En 1 plakje zwijn, waarbij ik moet zeggen (en dat ligt aan mezelf) dat ik meer dan de helft heb laten liggen (van die vetrandjes). De ossenhaas was verder verrukelijk maar erg moeilijk te snijden omdat ik zo'n bot mes had. Hoodgerecht kostte 18,5 euro, niet bijzonder duur.

Toetje: Taart. Alle toetjes zijn 5,5 euro. Ik had een stuk pindakaastaart, wilde ik uitproberen. En mijn vriendin een stuk vanille cheesecake. Deze waren lekker, maar niet superspeciaal oid.

Al met al bijna 90 euro kwijt, en was het een gezellige avond met vriendelijke bediening, hoewel ze naar mijn idee niet echt opletten of iemand uitgegeten is. We hebben 15-20 minuten met een leeg bord (en bestek duidelijk neergelgd als in: we zijn klaar) voor onze neus gezeten. Al met al: leuk om er eens geweest te zijn, maar ik hoef er niet nog eens heen.

Volgende keer La Bamba ?
pi_77406711
ps: ik had misschien te hoge verwachtingen van het restaurant.
pi_77408205
ik vond de kaart bij moods ook niet echt bijzonder, wilden daar lunchen tijdje geleden, maar na een blik op de kaart zijn we ergens anders heen gegaan. wel fijn dat jullie een leuke avond hebben gehad!
pi_77552242
Ben maandag bij La Taperita geweest, wat mij betreft het beste tapasrestaurant in Delft!
pi_77699228
Ik vond het bij Cafe vlaaderen heel lekker (op de beestenmarkt), maar ik weet niet of je dat duur vind...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')