nou, ben uit eten geweest dus. Op de fiets waren we onderweg naar la bamba, om die als eerst uit te proberen.... Begint het toch te stortregenen! Niet normaal ineens. Dus ja, geen schuilmogelijkheid, en ik stond toevallig net voor Moodz, jeweetwel, dat nieuwe semi-hippe restaurant bij de nieuwe bios.
Dus we dachten: goh laten we daar eens gaan kijken, aangezien het er op tv erg leuk uit zag. We verwachten wel dat het 'wat duurder' zou zijn, maarja, keertje kan geen kwaad.
Dus eerst maar een wijntje besteld. (a 5,50 euro). Even geproost, en toen proeven. Mmmm... gewoontjes... heb lekkerdere wijn gehad van 3 euro per fles, zeg maar. En het was echt maar een pisbeetje wat er in zo'n glas zat, dat viel me erg tegen. Dus daarna ben ik aan de strongbow gegaan. Niet echt een combi, maar een stuk lekkerder.
Bij het brengen van de wijn bood de (zeer vriendelijke) ons een stokbroodje met ajolie (ofhoejedatookschrijft) aan. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen, heerlijk. Toen de menukaart
maar eens erbij gepakt. Pffft. moeilijk. Nou ben ik geen moeilijke eter maar veel wat op de kaart stond trok me niet heel erg, en bijna overal zat wel vis bij. Als voorgerecht uiteindelijk 2x de Carpaccio besteld, en als hoofdgeregd ossenhaas met zwijn.
Het voorgerecht was verrukkelijk. Echt, chapeau. Ik eet als voorgerecht eigenlijk altijd carpaccio en hou (een beetje voor de gein) bij waar het het lekkerst was. Dit was echt super, en origineel. Een grote garnalentoast (zeg maar kroepoek) en daarop de carpaccio, met wat tuinkers, lente ui, en taugé. Daaromheen een licht pittige lomboksaus. Echt verrukelijk. En niet duur, want voor 7,5 een carpaccio, das vrij normaal. (tussen 2 haakjes, bij La Bocca in Delft kostte een Carpaccio me (wel lekker) 11,5 euro!)
Het hoofdgerecht: aardappelpuree, een kleeeein beetje jus, 5 (?) miniscule stukjes gepofte/geroosterde aardappel, wat haricot verts, en een of ander groen dingetje dat lijkt op een boon maar dan met witte balletjes er in. Uiteraard verder 2 stukjes ossenhaas, al was het wat aan de kleine kant. En 1 plakje zwijn, waarbij ik moet zeggen (en dat ligt aan mezelf) dat ik meer dan de helft heb laten liggen (van die vetrandjes). De ossenhaas was verder verrukelijk maar erg moeilijk te snijden omdat ik zo'n bot mes had. Hoodgerecht kostte 18,5 euro, niet bijzonder duur.
Toetje: Taart. Alle toetjes zijn 5,5 euro. Ik had een stuk pindakaastaart, wilde ik uitproberen. En mijn vriendin een stuk vanille cheesecake. Deze waren lekker, maar niet superspeciaal oid.
Al met al bijna 90 euro kwijt, en was het een gezellige avond met vriendelijke bediening, hoewel ze naar mijn idee niet echt opletten of iemand uitgegeten is. We hebben 15-20 minuten met een leeg bord (en bestek duidelijk neergelgd als in: we zijn klaar) voor onze neus gezeten. Al met al: leuk om er eens geweest te zijn, maar ik hoef er niet nog eens heen.
Volgende keer La Bamba ?