abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77433140
Donderdag eindelijk mijn Studenten OV-chipkaart gekregen. Vandaag naar een ophaalpunt geweest, en wat denk je... Juist ja, er staat geen product voor me klaar.

Wat moet ik nu doen? Is de datum (31 januari) inmiddels verlengt...?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:30:07 #127
260258 Pindabroodje
http://www.junga.nl
pi_77433402
Hmm, ov-chipkaart.nl geeft bij mij aan dat ik 3 reisproducten heb:

Studenten OV-chipkaart weekend -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00

Totaal 3

En ja, ik heb hem al geactiveerd, én ik kan in en uitchecken.

Nouja, het zal wel kloppen
pi_77442811
Ik heb een vraag nu plasterk uitstel heeft gegeven betekend dit dat ik maandag mijn studenten ov nog mag gebruiken? zo ja tot hoe lang?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:43:52 #129
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77442892
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:30 schreef Pindabroodje het volgende:
Hmm, ov-chipkaart.nl geeft bij mij aan dat ik 3 reisproducten heb:

Studenten OV-chipkaart weekend -

Totaal 3

En ja, ik heb hem al geactiveerd, én ik kan in en uitchecken.

Nouja, het zal wel kloppen
Niet te veel uitgaan van ov-chipkaart.nl. Die zijn niet zo up-to-date. Je kunt je ov checken bij een ns-automaat. Zo'n kaartjesautomaat waar rechtsonder een ov-chip-vakje zit. Daar moet je m langszwiepen en dan kun je kaartinformatie bekijken.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:54:56 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77443068
Ik heb gisteren voor het eerst gereisd met de OV-chipkaart. Ging prima Snel inchecken, snel uitchecken. Was het na de heenreis even vergeten, dus ik ben benieuwd of dat nog gevolgen gaat hebben . Toen ik terugging, checkte ik dus eerst weer uit (nog voor de heenreis dus) en daarna weer in om op de eindbestemming weer uit te checken. Moet dat idd zo of had ik niet alsnog uit hoeven checken toen ik terugging? Op zich is het eigs best een mooi systeem . Als het werkt dan.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:58:59 #131
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77443150
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst gereisd met de OV-chipkaart. Ging prima Snel inchecken, snel uitchecken. Was het na de heenreis even vergeten, dus ik ben benieuwd of dat nog gevolgen gaat hebben . Toen ik terugging, checkte ik dus eerst weer uit (nog voor de heenreis dus) en daarna weer in om op de eindbestemming weer uit te checken. Moet dat idd zo of had ik niet alsnog uit hoeven checken toen ik terugging? Op zich is het eigs best een mooi systeem . Als het werkt dan.
Als je nog uit kon checken lijkt me dat het beste inderdaad. Een paar keer niet uitchecken kan tot gevolg hebben dat je kaart geblokkeerd wordt. Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken overigens.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:02:07 #132
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_77443215
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:58 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Als je nog uit kon checken lijkt me dat het beste inderdaad. Een paar keer niet uitchecken kan tot gevolg hebben dat je kaart geblokkeerd wordt. Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken overigens.
Je kan maximaal 12 keer niet uitchecken, dan wordt hij geblokkeerd. Hoe zit het trouwens met de trein? Want ik kon gisteren wel inchecken, maar de poortjes op het station waar ik uitstapte deden het niet... Dat geldt dan ook waarschijnlijk als niet uitgecheckt?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:06:25 #133
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77443299
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:02 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Je kan maximaal 12 keer niet uitchecken, dan wordt hij geblokkeerd. Hoe zit het trouwens met de trein? Want ik kon gisteren wel inchecken, maar de poortjes op het station waar ik uitstapte deden het niet... Dat geldt dan ook waarschijnlijk als niet uitgecheckt?
Ik denk het wel. Gelukkig hoef je met je studentenov-chip nog helemaal niet in te checken bij de ns, dus waarom je dat deed weet ik niet.

Ik vraag me trouwens wel af of die niet-uitcheck-lijst een keer gereset wordt. Het lijkt me toch niet dat na 5 jaar je kaart ineens geblokkeerd wordt omdat je dan alles bij elkaar 12 keer bent vergeten uit te checken. Of vergeten... Misschien zijn de poortjes defect inderdaad.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:08:12 #134
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77443342
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:58 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

O? Alleen bij metro en tram ofzo? (want bij de bus hoef ik het ook niet, we hebben nog geen kaartlezers op het busstation in het hoge noorden)
Ik moet dus gewoon met m'n kaart in de trein stappen en verder niet?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:08:45 #135
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_77443354
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:06 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Gelukkig hoef je met je studentenov-chip nog helemaal niet in te checken bij de ns, dus waarom je dat deed weet ik niet.

Ik vraag me trouwens wel af of die niet-uitcheck-lijst een keer gereset wordt. Het lijkt me toch niet dat na 5 jaar je kaart ineens geblokkeerd wordt omdat je dan alles bij elkaar 12 keer bent vergeten uit te checken. Of vergeten... Misschien zijn de poortjes defect inderdaad.
Dat van die 12 keer weet ik uit eigen ervaring, dus ik probeer nu maar overal die kaart te gebruiken om er aan te wennen Werkt nog niet echt, want ik sta nu alweer op 2x
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:13:50 #136
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77443465
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

O? Alleen bij metro en tram ofzo? (want bij de bus hoef ik het ook niet, we hebben nog geen kaartlezers op het busstation in het hoge noorden)
Alleen bij de metro, tram en bus inderdaad. De conducteur in de trein kan zien welk abonnement er op je kaart staat, dus dan is het goed.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:14:27 #137
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77443477
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Inderdaad. Op het moment nog wel. Ik heb de incheckpalen in Groningen ook gezien, geen idee wat je daar mee moet. Misschien dat ze er al vast staan voor als het straks wel moet.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:16:50 #138
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77443516
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:14 schreef maok het volgende:

[..]

Inderdaad. Op het moment nog wel. Ik heb de incheckpalen in Groningen ook gezien, geen idee wat je daar mee moet. Misschien dat ze er al vast staan voor als het straks wel moet.
En er zijn mensen die geen studentenov-chip hebben, maar al op saldo reizen bijvoorbeeld.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:17:59 #139
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77443533
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:16 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

En er zijn mensen die geen studentenov-chip hebben, maar al op saldo reizen bijvoorbeeld.
Maar als er dan op het uitstapstation nog geen werkende palen staan werkt dat dan toch ook niet? Of horen ze al wel overal te staan?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:33:24 #140
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77443899
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:17 schreef maok het volgende:

[..]

Maar als er dan op het uitstapstation nog geen werkende palen staan werkt dat dan toch ook niet? Of horen ze al wel overal te staan?
Volgens de NS zou het moeten kunnen vanaf 1 december. Dan zouden mensen met een voordeelurenkaart kunnen reizen op saldo.
quote:
Planning
De OV-chipkaart wordt langzaam maar zeker ingevoerd in het openbaar vervoer. De eerste vorm van reizen en betalen met de OV-chipkaart bij NS is reizen op saldo .

In de loop van 2010 volgen nieuwe vormen van reizen met de OV-chipkaart bij NS. Wij houden u op de hoogte via deze site.
pi_77444541
OK, de conducteuren kunnen mijn kaart niet lezen, maar op die (akelige) website staat dit:

Je zou toch zeggen dat ik nu mijn 'reisproducten' heb?
Wel vreemd want het ophalen was mijn inziens mislukt, omdat de computer zei "er staan geen producten klaar". Maargoed, hier staat ook dat mijn saldo -0,66 is, terwijl het toch echt +0,36 is.
pi_77444872
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:37 schreef Nick_Taken het volgende:
Vandaag weer een hoop mensen in Eindhoven geholpen
Klachten worden steeds minder, en nooit langer dan 5 min storing gehad.
Ik zou zeggen dat het aantal klachten nu is terug gelopen tot 5% van het aantal kaarten, wat nog steeds veel is. Maar als iedereen keurig het product opgehaald heeft wat de laatste 3 dagen perfect kon zou 75% nu toch geactiveerd moeten hebben, minstens.

Overigens de datum is opgeschort, en je papieren OV is nog steeds voorlopig geldig. Nagenoeg geen enkele conducteur of buschauffeur weet dit. Elke boete is onterecht, maar waar het formulier online staat om het terug te halen weet ik niet exact.

Volgens mij zit het er voor mij iig op, vanaf volgende week komt er weer een nieuwe campagne.
Onbekend wat voor een maar waarschijnlijk dat je nu de storingen voorbij zijn nog een maand extra krijgt.

Wat mij ook opviel is hoeveel conducteurs/chauffeurs geen training hebben gehad.
Zo waren er ook veel die naar mij kwamen met mensen waarvan de ov ongeldig zou zijn, terwijl zij stellig beweerde wel geactiveerd te hebben. Even bonnetje printen in de automaat en jawel hoor, geactiveerd.
Dus ook al zegt de NS dat jij niet geactiveerd hebt dan wilt dat niet zo zeggen dat het is. het is dan weer jammer dat hun echt op dat mobiele apparaat vertrouwen van hun, en dan heb ik het nog niet over het aantal dat het verkeerd uitleest.
Ik zou zeggen, komende maand training voor hun, en NS zorg ervoor dat je je zaken eens op orde hebt.

Voorspelbaar is dat de komende tijd het gaat regenen van de onterechte boetes dus.
Weet jij wat ik moet doen als mijn OV-chipkaart kapot is. Dus als hij niet meer wordt herkend?
Daar moeten toch ook plannen voor zijn? Of is daar totaal niet aan gedacht...
gr gr
pi_77444882
OMG die klantenservice net gebeld
Nog nooit zo'n slechte verbinding gehad. Zitten die gasten in een ondergrondse bunker ofzo? Ik heb zeker 10 minuten gedaan over dat telefoontje omdat alles 3x herhaald moest worden.
Nu moet ik (als ik het goed heb verstaan) 'enkele werkdagen geduld hebben'. Kortom: ik mag blij zijn als ik rond Maart gratis kan reizen.

Wat zou ik nu moeten doen? Een vermogen aan treinkaartjes uitgeven, of zou ik nog met m'n papieren kaart kunnen reizen?
pi_77444956
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:11 schreef webfreak het volgende:
Nog nooit zo'n slechte verbinding gehad. Zitten die gasten in een ondergrondse bunker ofzo? Ik heb zeker 10 minuten gedaan over dat telefoontje omdat alles 3x herhaald moest worden.
Nu moet ik (als ik het goed heb verstaan) 'enkele werkdagen geduld hebben'. Kortom: ik mag blij zijn als ik rond Maart gratis kan reizen.

Wat zou ik nu moeten doen? Een vermogen aan treinkaartjes uitgeven, of zou ik nog met m'n papieren kaart kunnen reizen?
Papieren kaart is nog steeds geldig komende maand, dat is verlengd...

Maar die klantenservice is dus ook open op zaterdag? Tot hoe laat?
gr gr
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:17:25 #145
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77445036
quote:

In iedergeval de schadevergoeding aanvragen uit de OP. En even afwachten of er maandag mensen zijn die met hun papierenversie kunnen reizen (of moet je zelf ook gelijk maandag al? dan zou ik even een medewerker, het liefst de conducteur van de trein, vragen of het wel of niet kan)
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:18:13 #146
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77445052
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:14 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Papieren kaart is nog steeds geldig komende maand, dat is verlengd...

Maar die klantenservice is dus ook open op zaterdag? Tot hoe laat?
Maar je weet natuurlijk niet of elke vervoerder dat accepteerd.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:26:16 #147
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77445196
Ik heb al een voordeelurenkaart (gekocht toen ik niet studeerde). Die kan ik, als ik stop met studeren, ook als OV-chipkaart gebruiken toch?
Niet meer actief op Fok!
pi_77445240
quote:
Oeh, het is rustig!

* moemoe gaat gelijk bellen
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:28:46 #149
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77445254
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb al een voordeelurenkaart (gekocht toen ik niet studeerde). Die kan ik, als ik stop met studeren, ook als OV-chipkaart gebruiken toch?
Ja, en je kaart die je voor je ov-studenten-chipkaart hebt kun je ook blijven gebruiken als ov-chipkaart als je de studentenproducten er niet meer op hebt staan.

(Ik heb er nu ook twee, alleen mijn voordeelurenkaart lijkt niet te worden herkent als ov-chipkaart)
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:30:27 #150
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77445298
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:28 schreef maok het volgende:

[..]

Ja, en je kaart die je voor je ov-studenten-chipkaart hebt kun je ook blijven gebruiken als ov-chipkaart als je de studentenproducten er niet meer op hebt staan.

(Ik heb er nu ook twee, alleen mijn voordeelurenkaart lijkt niet te worden herkent als ov-chipkaart)
Ok, thanks .
Maar dat je de ov-studenten-chipkaart ook na je studeren nog kunt gebruiken klopt niet volgens mij. Volgens mij is die alleen echt voor studenten.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')