quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:29 schreef nicolesoufi het volgende:
STOP DE PERSEN! IK ZEG STOP DE PERSEN! Voor het eerst vandaag een vriendelijke en hopelijk geen domme medewerker bij studenten ov aan de lijn gehad! Gister om 16:20 heb ik volgens hem mijn reisproduct opgehaald! Er staan in zijn computer 2 op mijn naam een week en weekendkorting! Volgens hem hoef ik niets meer te doen dus en kan ik weer rustig slapen en studeren! Ga zometeen nog wel even de tram in en het ter bevestiging aan de conducteurs vragen en zal ook nog voor de zekerheid zo'n ns automaat gaan zoeken. Maar dat joch had zelf gezegd 16:20 wat ik hem niet had vertelt dus YES!
Voorlopig moet je nog gewoon losse kaartjes kopen, je hoeft bij de NS niet in en uit te checken. Je OV-chipkaart werkt dan als kortingskaart. Gewoon net zoals het was dus.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:12 schreef Viking84 het volgende:
Even een vraag over het reizen met korting. Hoe werkt dat precies? Zoals ik het nu in mijn hoofd heb: ik zorg dat ik voldoende saldo heb op m'n kaart, ik check in in Groningen en ik check uit in Amersfoort, mijn eindbestemming. Haalt 'ie dan de prijs voor een enkeltje Groningen - Amersfoort van mijn saldo af? En hoe zit het dan met retourtjes?
Ja, de conducteurs. En ik bedoel zo'n tijdelijke ov-chipkaart, dus zonder foto en naam. Staat er dan op die chip wel een naam en foto enzovoort? Alvast bedankt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wie bedoel je precies met 'ze'? De conducteurs? Die kunnen alleen wat er voor product er op je kaart staat en sommigen scanners kunnen alleen zien of jij geldig reist. Verder is het een persoonsgebonden kaart met een foto erop die je dus niet met iemand mee kan geven.
Verder zijn je reisgegevens aan je kaart gekoppeld en dus ook aan je naam, deze zouden dus met elkaar in verband kunnen worden gebracht.
Ik zag ook een paar dagen niks (wel een week volgens mij). Daarna verscheen dat ik 1 product had (student week) en pas sinds kort staat er dat ik 2 producten heb, ook korting. Maar in principe staan er na activering 4 producten op je kaart, ook 2 tijdelijke. De ns-automaat geeft bij mij aan dat ik 4 producten heb. Dus volgens mij is de ns-automaat het meest up-to-date en betrouwbaar om te weten te komen welke producten op je kaart staan. Op ib-groep stond een paar dagen terug bij mij nog niets bij geactiveerd in ieder geval.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:19 schreef nicolesoufi het volgende:
[..]
maar waarom zie ik dan nietsheb er echt geen zin meer in...kan het zijn dat je een paar dagen moet wachten? nu ik me pas vandaag op ov-chipkaart.nl heb geregistreerd?
Nee, deze kaarten kun je ook niet bij je "mijn ov chipkaart" toevoegenquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:07 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Ja, de conducteurs. En ik bedoel zo'n tijdelijke ov-chipkaart, dus zonder foto en naam. Staat er dan op die chip wel een naam en foto enzovoort? Alvast bedankt.
BT toch.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:26 schreef Breathtaking het volgende:
Ik heb nog steeds die hele kaart nieteven kijken of ik al een aanvraagformulier heb ontvangen
Huisgenootje van mij is er zojuist achter gekomen dat ze de hele kaart kwijt is. Ze had gewoon de hele maand nog mer dr oude ov gereisd en dacht dat ze m zo kon vinden. Nu ligt dr hele kamer ondersteboven en gaat ze een nieuwe aanvragen...quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:39 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
BT toch.
tst tsk, wat ben je er laat mee!
Ja ze hadden me er maar verdomme gewoon eentje moeten gevenquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:39 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
BT toch.
tst tsk, wat ben je er laat mee!
quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:41 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Huisgenootje van mij is er zojuist achter gekomen dat ze de hele kaart kwijt is. Ze had gewoon de hele maand nog mer dr oude ov gereisd en dacht dat ze m zo kon vinden. Nu ligt dr hele kamer ondersteboven en gaat ze een nieuwe aanvragen...
quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:44 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja ze hadden me er maar verdomme gewoon eentje moeten gevenen niet zeggen van ooh ja vraag het maar zelf lekker aan
tss.
Ja ik heb gebeld voor het aanvraagformulier en die krijg ik nu toegestuurd maar ik weet niet of ik 'm inmiddels al heb..quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:52 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik zou er wel eventjes er achter aan gaan als ik jou was.
Nope. En de aanvraag is nogal een gedoe, weet ik uit eigen ervaring. Al schijnen ze nu geen aanvragen meer kwijt te raken, in tegenstelling tot een paar maanden terug.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:51 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Het kaartje niet meer teruggevonden? Wat jammer! De aanvraag schijnt nogal een gedoe te wezen.
Lekker handig dat ze dat nu weer gaan veranderen, is iedereen net gewend dat week-korting betekend dat je korting bij je weekkaart hoort en je dus korting in het weekend hebt, staat het er straks weer andersom en raakt iedereen weer in de warquote:Op donderdag 28 januari 2010 14:02 schreef Starman89 het volgende:
Net even gebeld naar DUO () hoe het nou precies zit met mijn OV-kaart aangezien ik EN een 'week OV' en een "week korting' heb. Volgens de mevrouw aan de lijn klopte dit, en zal het systeem automatisch de korting in het weekend berekenen. Volgens mevrouw was het idd nogal verwarrend en ze zullen het kortingsproduct dan ook (binnenkort) in 'weekend' veranderen.
Op mijn vraag waarom geen enkel in/uitcheck-apparaat mijn kaart leest, gaf ze aan dat er vorige week de hele week een storing is geweest, waardoor een groot aantal apparaten een foutmelding gaven.
Kortom, de ov-chipkaart is NU AL 1 groot succes
Het zou zo moeten werken dat niet activeren het zelfde werkt als met je oude ov-kaart hem niet ophalen. Maar aangezien ik hier en daar ook lees dat kaarten spontaan zijn activeerd (al dan niet met tijdelijke producten) zou je het even in de gaten moeten houden. Maar inprincipe zou je niets hoeven te doen volgens mij.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:16 schreef Kw4Kje het volgende:
Vraagje...mijn stuffi eindigt op 31 jan. Nu moet ik ook mijn OV chip stop zetten, alleen heb ik deze nog niet geativeerd. Ik las op ib groep dat je alleen 'producten' die geactiveerd zijn kunt stop zetten. Maar wat als ik dat niet doe, word ie dan automatisch stop gezet?
Bedoel je weekend + weekend-korting? Want dan klopt het wel. Of staat er weekend + week-korting?quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:42 schreef Tha_Bartman het volgende:
Zo ik ben op het station geweest...
eerst die kaart scannen bij een kaartautomaat:
en volgens de automaat had ik een weekendOV maar ook een kortingskaart voor in het weekend en geen overige reisproducten..
-knip-
Weekend + weekend korting...quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:50 schreef maok het volgende:
[..]
Bedoel je weekend + weekend-korting? Want dan klopt het wel. Of staat er weekend + week-korting?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |