abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 maart 2010 @ 00:15:53 #101
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_78801326
Is er een makkelijke manier om je spoorwegen om te zetten naar MagLev of monorail? Dus niet dat je over het hele spoor hoeft te gaan met dat 'convertortooltje'? Want zoals het er nu uitziet moet ik alle treintjes eerst naar het depot sturen, daar verkopen, alvorens onthouden te hebben wat voor cargo-samenstelling het was, dan het depot omzetten, opnieuw treinen (monorail/maglev dit keer) kopen, dan het hele spoor omzetten, etc. etc. Is het echt nodig om het op die manier te doen?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 07:19:55 #102
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_78805807
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 00:15 schreef Xaobotnik het volgende:
Is er een makkelijke manier om je spoorwegen om te zetten naar MagLev of monorail? Dus niet dat je over het hele spoor hoeft te gaan met dat 'convertortooltje'? Want zoals het er nu uitziet moet ik alle treintjes eerst naar het depot sturen, daar verkopen, alvorens onthouden te hebben wat voor cargo-samenstelling het was, dan het depot omzetten, opnieuw treinen (monorail/maglev dit keer) kopen, dan het hele spoor omzetten, etc. etc. Is het echt nodig om het op die manier te doen?
Zie FAQ.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 15:23:48 #103
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_78815745
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 07:19 schreef Bart het volgende:

[..]

Zie FAQ.
Tsja, alsof ik dat niet al had gedaan. Ik zie het echter nergens staan.... Ik speel het al sinds het origineel, en dit is toch altijd een ergenis geweest.
Ik heb net een paar simpele zaken omgezet. Wanneer je het depot omzet, hoef je de orders niet opnieuw in te geven. Dat is al wat. Maar ik moet wel treinen opnieuw bouwen en heel een spoor langsgaan om het om te zetten...
pi_78816829
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:23 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

heel een spoor langsgaan om het om te zetten...
Maak twee viewports aan, laat in de eerste de bovenhoek zien, in de andere de onderhoek en sleep met het cnversietooltje.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:19:11 #105
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_78817361
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:23 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Tsja, alsof ik dat niet al had gedaan. Ik zie het echter nergens staan.... Ik speel het al sinds het origineel, en dit is toch altijd een ergenis geweest.
Ik heb net een paar simpele zaken omgezet. Wanneer je het depot omzet, hoef je de orders niet opnieuw in te geven. Dat is al wat. Maar ik moet wel treinen opnieuw bouwen en heel een spoor langsgaan om het om te zetten...
Beter kijken
quote:
Hoe kan ik het makkelijkst mijn spoor+treinen omzetten naar maglev?
Stuur al je treinen naar een depot, en verkoop ze. Maak vervolgens twee kijkvensters aan, eentje bovenin het veld en eentje onderin. Selecteer nu het rail-ombouw-knopje en sleep van het ene kijkvenster naar het andere zodat de hele map in één keer geselecteerd is. Nu is je hele spoornet omgebouwd. Nu begint het vervelendste klusje: alle treinen opnieuw bouwen. Eventueel is het handig om, als je veel treinen met dezelfde orders hebt, één oude trein met de oude orders te bewaren zodat je die makkelijk kan kopiëren.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_79045639
weet iemand hoe je makkelijk een systeem kan maken waarin meerdere sporen parralel aan elkaar lopen waarin de treinen altijd het spoor nemen met de minste reistijd?

ik heb wat met die geavanceerde seinen zitten klooien maar meestal gaan ze dan onnodig veel wisselen tussen 2 sporen waardoor alles vertraagt.

ik kan ook nergens uitgebreide tutorials vinden van hoe anderen dit hebben aangepakt

kan iemand me helpen?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:29:13 #107
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_79060899
eigenlijk kan het alleen door op de gehele lengte van die sporen geen seinen te plaatsen, zodat ze altijd het lege (snelle) spoor kiezen, maar dan is de capaciteit weer ruk..
beter zorg je dr voor dat je alleen treinen hebt rijden die allemaal even hard kunnen, zodat ze met een tussenafstand van 2 seinen met zn allen vlot doorrijden..
tevens remmen te krappe bochten treinen af, waardoor de achterop rijdende trein weer moet remmen (stilstand) en er meteen een dikke file ontstaat.
de ai van het spel zal trouwens 9 van de 10 keer de kortste route nemen, ook al is die druk..
zolang er geen rood sein is, zal de ai de korste (snelste) route kiezen.
dus: beslis voor het spel en forceer door middel van een breed station een keuze voor de ai.
neem een 6, 8 of 12 spoor station, en zorg dat de linker sporen op 1 spoor uitkomen en de rechter sporen op een ander exit spoor terecht komen.. zo verdeel jij al de keuze.
je kunt natuurlijk ook 3 of 4 exit sporen maken)
bij het inrijden van het station op welk spoor dan ook zal het exit spoor dus al beslist zijn.
tevens zal de capaciteit erg hoog zijn. (hoger naar mate meer sporen natuurlijk)
(zie mijn screenshot en filmpje een pagina terug)

[ Bericht 15% gewijzigd door mickeyD op 12-03-2010 14:39:05 ]
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_79066423
[img]het probleem zit hem vooral dat op sommige routes waar knooppunten zitten, dat daar alles word afgeremd omdat die treinen moeten ritsen, en als ik daar dan 4 sporen neem ipv 2 dan gaan ze af en toe onnodig veel heen en weer waardoor alles word vertraagd.

ik zal zometeen wel even wat screenshots maken van de probleemgebieden

edit:

[/img]

[ Bericht 20% gewijzigd door flatsj op 12-03-2010 16:56:00 ]
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:07:42 #109
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_79067741
waypoints gebruiken(trein controlepost), en in de route zetten.. (het knopje tussen depot en station)
als je veel treinen hebt, dan ben je ff bezig helaas..
maar dan kun je ze wel "dwingen" een bepaald spoor te volgen..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_79068688
Ik heb al meerdere waypoints, parralelbanen en grote stations (met zo lang mogelijke entrance en exit rails) maar het probleem zit hem juist in het ritsen. daar gaat erg veel snelheid verloren waardoor het hele systeem af en toe tot stilstand komt als er 1 trein wil invoegen

ik begin ook een beetje een probleem te krijgen met de ruimte bij mijn stations


hier zitten 165 treinen aan verbonden aan het einde staan geavanceerde seinen zodat per 3 perrons maximaal 2 treinen tegelijk in maximaal 2 verschillende richten kunnen.

een station waar 290 treinen aan zijn verbonden waaronder hout, goederen, post, passagierstreinen, ijzererts en staal. Hier zijn 3 verschillende toegangsroutes die ongeveer gelijk zijn verdeelt met waypoints, de derde is exlusief voor goederentreinen

Hier zitten 131 treinen aan verbonden, heb ik net nieuw gemaakt en werkt uitstekend.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:47:09 #111
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_79069242
je loopt op een gegeven moment toch tegen de limiet aan van wat een bepaald spoor kan hebben..
ik stel het me zo voor (gezien je eerste screenshot)
je hebt een aantal stations op een rijtje met daarlangs een doorgaande route waar de treinen af moeten naar de stations en na het laden/lossen weer op..
echter, niet elke trein stopt bij hetzelfde station?
treinen op weg naar een verder gelegen station om te laden rijden dus tussen treinen die al volgeladen zijn bij voorliggende stations?
die moet je dus spreiden..
zorgen dat lege treinen niet bij geladen treinen op hetzelfde spoor zitten.
scheelt de helft aan capaciteit
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_79077144
wat maakt het voor verschil als er volle en lege treinen door elkaar rijden? want ik heb mijn stations juist zo ingedeeld dat het moeilijk van elkaar te scheiden is omdat ze dan moeten omrijden
  zaterdag 13 maart 2010 @ 00:27:31 #113
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_79085025
lege moeten afslaan om te laden, volle vertrekken en de lege die afslaan rijden de volle in de weg..

vol omrijden is niet erg, meer vakjes vervoeren is meer $$$
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_79086532
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 00:27 schreef mickeyD het volgende:
vol omrijden is niet erg, meer vakjes vervoeren is meer $$$
Niet waar.

De afstand die gebruikt wordt bij de berekening hoeveel geld je vracht opleverd wordt gemeten als de manhattan afstand tussen de twee stationsbordjes van het laad en het los station. Het is zelfs zeer onvoordelig om geladen treinen geen voorrang te geven, aangezien er minder wordt betaald als je langer over het leveren doet. Zie ook de OpenTTD wiki.


[ Bericht 9% gewijzigd door vanOekelen op 13-03-2010 01:32:51 ]
pi_79093782
Meer vakjes hemelsbreed levert meer op, maar niet als ze moeten omrijden. maar ik heb dus gezorgd dat de treinen die ergens afslaan eerder afslaan dan de treinen die invoegen, zodat die elkaar niet in de weg zitten.

btw crasht openttd bij jullie ook zo vaak?
pi_79093958
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:05 schreef flatsj het volgende:
Meer vakjes hemelsbreed levert meer op, maar niet als ze moeten omrijden. maar ik heb dus gezorgd dat de treinen die ergens afslaan eerder afslaan dan de treinen die invoegen, zodat die elkaar niet in de weg zitten.

btw crasht openttd bij jullie ook zo vaak?
De afstand wordt niet hemelsbreed bepaald maar de manhattan afstand wordt ervoor gebruikt. Dus als je 20 vakjes naar rechtsonder moet en 20 naar rechtsboven dan wordt er een afstand van 40 gebruikt ipv wortel(2)*20.

OpenTTD crasht bij mij eigenlijk zo goed als nooit. Welke versie, OS en grf's gebruik je?
pi_79094473
ik gebruikte eerst openttd 0.7.3, overgestapt naar 0.7.5 en toen naar die nieuwste, 10.0 rc2. maar bij elke crashde mijn hele computer... en ik gebruik geen grf's

ik heb windows 7 64 bits
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:15:54 #118
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_79095767
denk dat t aan je win 7 ligt
ik gebruik de 32 bits win 7 en hier crasht ie nooit.
ik draai RC2
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_79097905
Het vreemde is dat hij in vroeger nooit crashde, pas toen ik het spel pas recentelijk weer ging spelen, ik ga binnekort toch weer opnieuw windows erop zetten en dan kijken of het beter gaat
pi_79220024
ik had van de week eindelijk een systeem van 700+ treinen. Kreeg een melding dat er niet meer treinen mogelijk zijn bij 600. Soms zijn er wel eens opstoppingen maar die lossen vrij snel op. Ben er ook erg blij mee maar ik zie nog steeds punten in die ik wil verbeteren. De volgende keer weer beter proberen.
pi_79220309
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:33 schreef SimonBalk het volgende:
ik had van de week eindelijk een systeem van 700+ treinen. Kreeg een melding dat er niet meer treinen mogelijk zijn bij 600. Soms zijn er wel eens opstoppingen maar die lossen vrij snel op. Ben er ook erg blij mee maar ik zie nog steeds punten in die ik wil verbeteren. De volgende keer weer beter proberen.
Je kunt het maximaal aantal toegestane treinen eenvoudig verhogen in het instellingenmenu
pi_79221293
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:41 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Je kunt het maximaal aantal toegestane treinen eenvoudig verhogen in het instellingenmenu
Ik weet het. Vandaar dat ik al meer dan 700 treinen heb
  Redactie Sport donderdag 18 maart 2010 @ 12:22:17 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79290442
Wat is in de dienstregeling het verschil tussen schema en verwacht? Ik merk namelijk geen verschil tussen die twee. Eigenlijk zoek ik een optie om een trein langzamer te laten rijden als deze ruim in de rijtijd zit, zodat hij precies op tijd (volgens de dienstregeling) het station binnenkomt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 18 maart 2010 @ 17:57:33 #124
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_79304022
voor de liefhebbers: vandaag is versie 1.0.0-RC3 uitgebracht.
http://www.openttd.org/download-testing/1.0.0-RC3
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  donderdag 1 april 2010 @ 09:09:51 #125
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_79819279
1.0.0 final is uit
Vanavond ga ik even de FOK!server updaten, en ook even een downloadlinkje plaatsen met een uitpakken-en-spelen bestandje
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')