abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 april 2000 @ 07:21:00 #1
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_257056
totaal OFF Forum

Uit de Lemster krant 15 Januari

Big Brother Willem bij Les Pays Bas
LEMMER- zaterdag 15 januari. Geen gillende meiden, geen hectische menigte, geen draaiende camera's, maar wel Big Brother Willem in de rustige huiselijke sfeer van Les Pays Bas, Grand café en restaurant, aan de Langestreek in Lemmer.

De reden, om het Big Brother huis in te gaan, was voor Willem absoluut niet het geld, maar een rustpauze in de relatie met zijn ex-vrouw Tessa na hun scheiding. Eventjes er tussen uit, eventjes afstand nemen, eventjes alles rustig op een rijtje zetten, zonder ruzies, zonder gekibbel. 'Wat mij betreft is mijn doel in het huis geslaagd', vertelt Willem. Tot een nieuw huis klaar is, woont Willem nog samen met zijn ex-vrouw en zijn kinderen. Het gaat nu hartstikke goed. Willem kan nu zonder ruzie weer gewoon wat babbelen met zijn vrouw. 'We kunnen nu weer gezellig met z'n allen uit eten', vertelt Willem heel open, 'Ik heb mijn doel in het Big Brotherhuis helemaal gehaald'. Aan het gelukkige gezicht waarmee Willem dit vertelt, kun je zien dat hij hier echt heel erg blij mee is.

Geen Big Brother carrière

Big Brother Willem Boomstra, een gewone man met een spijkerbroek en een zwart T-shirt met daarop een lege vogelkooi waarvan twee tralies zijn opengebroken en de opvallende tekst ' I want to be Free'. En dit is ook precies wat Willem wil. Hoewel je duidelijk kan zien dat hij wel geniet van het hele gebeuren, beseft Willem dat het allemaal maar tijdelijk is. Iedereen die Willem aanspreekt krijgt alle aandacht en alle tijd. Toch is de toekomst voor Willem duidelijk. 'Over een paar maanden is al die aandacht wel voorbij'. Willem heeft zich voorgenomen om gewoon zijn baan als leraar te houden. 'Prachtig werk' vertelt hij 'En ik heb ook nog eens drie maanden vakantie in het jaar, dus veel tijd voor mijn kinderen, nee, zo'n baan wil ik niet kwijt'.
Hoewel Willem de grootste periode in het Big Brother huis de populairste bewoner was, kreeg hij aan het eind van de rit het imago van een 'Matennaaier' opgedrongen. Dit omdat hij bij de laatste nominatie zijn maatje Ruud had genomineerd. 'Het is nooit mijn bedoeling geweest om Ruud pijn te doen, met deze nominatie'. 'Ik heb er niet voor gekozen om Ruud te nomineren maar om iemand niet te nomineren'. 'Karin had ik de vorige nominatie al gekozen, omdat zijzelf had laten merken dat zij er best uit wou, zo voor de feestdagen'. Willem heeft Ruud ook genomineerd met de terechte gedachte dat deze toch wel zou blijven. 'Ruud behoorde uiteindelijk tot de populairste'.
Hoewel Willem geen kwaad woord over het populaire Veronica programma wil zeggen is het wel duidelijk dat niet de bewoners het programma maakten, maar de redaktie. Van de vijftig uur beeldmateriaal dat dagelijks door de verschillende camera's werd opgenomen, kwam uiteindelijk slechts twintig minuten op tv.
Voor Willem was het een klap in zijn gezicht toen er ineens een onbekende stem de woorden: 'Willem matennaaier' over de schutting schreeuwde. Willem was hier echt kapot van, en zelfs nu er na de finale geen sprake meer is van enige negativiteit,
nu nog zag ik aan hem dat het pijn deed om hierover te praten.

Windkracht 9 in Big Brotherhuis

In het Big Brother huis was geen enkele ruimte voor privacy, zelfs op de wc en in de douche hingen camera's. Willem had hier niet zoveel moeite mee. 'Wij wisten dat deze beelden niet uitgezonden zouden worden, en verder ga je gewoon zoveel mogelijk met je rug naar de camera staan'. Voor de vrouwen was dit natuurlijk een stuk moeilijker. 'Eén van de vrouwen, die maar een korte tijd in het huis heeft gezeten, heeft op de wc doorlopend met haar hoofd naar beneden gezeten, zodat ze onherkenbaar voor de camera bleef'.
De temperatuur in het huis verschilde nogal eens, overdag was het binnen heel erg warm. Soms was het zelfs rond de 28 graden. Maar 's nachts kon het ook heel koud zijn, zo rond de 13- 14 graden. 'De ventilatie in het huis was zo hard', vertelt Willem, 'Het leek wel windkracht negen!' 'We hebben de ventilatiegaten zo veel mogelijk afgeplakt met tape en we hebben zelfs matrassen voor de openingen gezet'. 'Er dreigde zelfs bewoners ziek te worden van die doorlopende tocht'.
Douchen met warm water kon alleen tussen zeven en negen 's morgens, maar dan sliepen de meesten nog. Er werd dus meestal met koud water gedoucht. 'Je begrijpt wel', vertelt Willem met een lachend gezicht, 'Dat de houten badkuip die later in de tuin kwam, en waarvan het water verwarmd kon worden, veel werd gebruikt'.
De kijkers van Big Brother hebben kunnen zien dat er regelmatig een stelling in de groep werd gebracht waar de bewoners dan over moesten praten. Meestal waren dit hele leuke dingen, dan stond er bijvoorbeeld 'Australië'. Maurice was in Australië geweest, dus kon hij hier prachtige verhalen over vertellen. Dat Willem niet helemaal over zich heen liet lopen, bleek uit de uitzending waarin Willem, gesteund door medebewoonster Karin, een stelling verscheurde en weigerde er over te spreken. Willem had al uitgebreid over zijn privé leven verteld, en vond het wel genoeg zo. Als nieuwsgierige journaliste, wilde ik natuurlijk weten wat er op deze stelling stond. Ook hierover is Willem heel open. De tekst van de stelling was namenlijk: 'Tessa'.

Willem Big Brother kok

In het Big Brother huis werd het al snel duidelijk dat onze Willem kok is. En veel meer: dat koken zijn grote passie is! Samen met Karin stelde hij de menu's samen, bestelde, soms voor een wel heel erg laag week budget, de boodschappen en bracht hij ùren in de keuken door. Meerdere malen zagen we hoe zijn medebewoners genoten van zijn heerlijk bereide maaltijden. Willem hield zelfs rekening met de vegatarische leefwijze van Mona, door speciaal voor haar, vlees vervangers te maken. 'Brood bakken moesten we zelf,' vertelt Willem, 'Daar waren we echt uren mee bezig, voordat we een boterham konden pakken moesten we eerst drie uur in de keuken staan'. Uitgebreid vertelt Willem hoe het deeg gekneed werd, dan rijzen, dan weer kneden, dan weer rijzen, en uiteindelijk op de juiste temperatuur afgebakken. Willem vertelt: 'Bart, de uiteindelijke winnaar van Big Brother, was ook eens brood aan het maken en liet het deeg rijzen in de oven'. 'Het mislukte jammerlijk doordat het deeg niet wilde rijzen'. Dan komt de leraar in Willem naar voren: 'De gist in het deeg werd veel te heet, gist is een micro-organisme, en is dus een levend wezentje'. 'Als je het deeg zo heet maakt, gaan alle micro- organismen dood, en rijst het deeg niet'.
Als echte Lemster had Willem een manier gevonden, om de vis die in het huis werd gegeten, te kunnen roken. 'We stookten een heet vuur in de vuurkorf', vertelt Willem, 'Dan ging er een beetje vochtig hout op, en dat rookte dan mooi om de vis op te roken'.
Op de avond dat de populaire Rock-zangeres Anouk op bezoek kwam, verdween de maaltijd die Willem juist had bereid de koelkast in. 'Eerst herkende ik haar niet, ik dacht dat ze de nieuwe bewoonster was'. Willem had zelfs nog nooit van haar gehoord. 'Wat Anouk aan eten bij zich had was gewoon geweldig', vertelt levensgenieter Willem. Hoewel de TV maar enkele minuten van het bezoek liet zien, was Anouk veel langer binnen. 'We kregen heerlijke hapjes en sloten de avond af met zes flessen champagne'.

Big Brother kookboek

Deze week heeft Willen zijn werk als leraar weer hervat. Toch zal het nog wel even druk blijven voor de Lemster om ûtens. Zo zal hij weer snel al zijn Big Brother collega's zien. Eerdaags is Karin twintig jaar getrouwd en geeft de hele ploeg acte de présence. Tijdens de wedstrijd Heerenveen-Ajax zal Willem in het Abe Lenstra stadion een VIP behandeling krijgen. Ook staat er nog een leuke reis op het programma voor alle bewoners, naar New York. Over de post kreeg Willem veel reacties van mensen die zijn aandeel in het Big Brother huis waardeerden. Er zaten ook heel serieuze brieven bij, van mensen die Willem hun hele levensverhaal schrijven. 'Een gedeelte van mijn fanmail heb ik al gehad en beantwoord', ve

pi_257057
  maandag 3 april 2000 @ 11:34:00 #3
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_257058
Leuk om te lezen Quenda!

En als we dan toch off forum gaan....

Van de week was Sabine bij dat verschrikkelijke programma van Mark Klein Essink 'Heb ik dat?'. Kon het niet laten toch even te kijken. Totaal oninteressant behalve 1 opmerking: de liefde met Bart was eigenlijk gelijk over toen deze het huis uitkwam.

* w.o.r. denkt dat dit voor velen oud nieuws is, maar had zelf nooit een openlijke opmerking van Bart of Sabine gehoord (leest ook geen roddelbladen), dus vond het toch de moeite waard om te posten....

  maandag 3 april 2000 @ 13:07:00 #4
2909 Pissed Off
I'm like totally Pissed O
pi_257059
Reuze interessant....
Like totally NOT...
Dat hele BB en de BUS gedoe is een grote
SHITZOOI...hoe krijg je een stellutje imbecielen in 1 ruimte...
Daar hebben ze toch ook nog andere inrichting voor...!!!!

FUCK OFF

Pissed Off
  maandag 3 april 2000 @ 13:34:00 #5
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_257060
Gooi het eruit Pissed Off, maak van je hart geen moordkuil....
  maandag 3 april 2000 @ 14:01:00 #6
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_257061
... of klik gewoon niet op topics die je niet interessant vindt...
  maandag 3 april 2000 @ 15:58:00 #7
3024 mandarijn
wie lust mij?
pi_257062
...of kom gewoon niet op dit forum...
  maandag 3 april 2000 @ 20:12:00 #8
2909 Pissed Off
I'm like totally Pissed O
pi_257063
Nou..vooruit nog een keer dan....
Stellutje suffe CYBERTRUTTEN.....

Pissed off...Morons....

Pissed Off
  dinsdag 4 april 2000 @ 02:16:00 #9
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_257064
Een heel mooi stuk over Willem... kon niet beter! Bedankt! Voor mij laat hij afgemeten de beste indruk na achteraf...
  dinsdag 4 april 2000 @ 08:25:00 #10
2909 Pissed Off
I'm like totally Pissed O
pi_257065
Nou..enig..joh...
Dat vind ik nou ook...
Nog zo'n SufTrut erbij...
Get a life you all..!!!!

Pissed Off...

Pissed Off
  dinsdag 4 april 2000 @ 08:35:00 #11
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_257066
Zo vroeg al op en al zo veel agressie... Slechte nacht gehad Pissed Off? Of zijn het nog onverwerkte groeistuipen uit je pupertijd? Vort, snel naar school nu.

Lafayette

  dinsdag 4 april 2000 @ 12:06:00 #12
2640 dolphin
Je zelf zijn, dat is het!
pi_257067
Dit stukje raakt mij tot op het bot, oh wat heb ik een spijt van mijn actie naar Willem.
Meesteroplichter, Barkeeper en Uw gastheer tijdens duistere praktijken. Ook deskundig op het gebied van de psychose.


  dinsdag 4 april 2000 @ 12:11:00 #13
1535 Hawkwind
Rory fan....
pi_257068
Pissed off fuck off
Ik ben online
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')