tja, voor het schrijven zou ik gewoon iets nemen wat ik zelf prettig vind, immers ik kijk er uren en uren en uren en uren naar met het typen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:36 schreef Ringo het volgende:
Overigens vind ik de vraagstelling in de OP tamelijk stompzinnig voor iemand die "een boek wil maken".
Om wat voor boek gaat het? Prentenboek? Roman? Jaarverslag?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:38 schreef BrandX het volgende:
[..]
tja, voor het schrijven zou ik gewoon iets nemen wat ik zelf prettig vind, immers ik kijk er uren en uren en uren en uren naar met het typen.
Laat de drukker en uitgever zich nou maar zorgen maken over de layouttechnische dingen
naja, wie dan ook die daar voor betaald wordtquote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Om wat voor boek gaat het? Prentenboek? Roman? Jaarverslag?
Overigens moet je de vormgeving van een boek nooit aan een drukker uitbesteden. Alsof je een bouwvakker jouw huis zou laten inrichten.
Een roman dus, of verhalenbundel. Ik neem aan dat een grafisch vormgever zich met het binnenwerk gaat bemoeien?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:44 schreef nijode999 het volgende:
Het gaat over een Tienerboek,net als griezelbus,met 160 blz
mee eens!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:38 schreef BrandX het volgende:
tja, voor het schrijven zou ik gewoon iets nemen wat ik zelf prettig vind, immers ik kijk er uren en uren en uren en uren naar met het typen.
Laat de drukker en uitgever zich nou maar zorgen maken over de layouttechnische dingen
Ik hoor het al, geen flauw benul van typografie en boekverzorging.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:55 schreef nijode999 het volgende:
Maar dat wordt volgensmij gedaan bij de uitgever.
Maar oke 12 punten garomond is volgens mij wel goed.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:56 schreef ApresSoleil het volgende:
maar toch... als je zelf geen kennis hebt... over vormgeving, en typografie...
dan mag je wel een verdomd goed boek schrijven als je wilt dat mensen het ook echt gaan lezen,...
mijn tip! ( nog veeeeeeel belangrijker dan welk lettertyp je moet gebruiken)
vraag hulp van een vormgever die er verstand van heeft
of
leer het adobe programma Indesign kennen ( cs 4 als t ff kan) koop een legale versie en ga dan lekker je boek typen... als je aan komt bij de uitgever met een word-document zullen ze je ( verwacht ik) keihard uitlachen en je de deur wijzen... sorry
dan wordt het vast een succes.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:08 schreef nijode999 het volgende:
Ik droom al heel lang om een boek te schrijven,ik kijk op duizende sites en andere dingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<hr>
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |