Een perron kun je natuurlijk ook zelf bouwen, heb ik ook voor een deel gedaan (mijn Fallerperron was net te kort voor de trein). Een stuk plat piepschuim op de baan plakken, bovenop straatstenen of beton (daar zijn standaard stickers voor) en de zijkanten kleed je aan met kartonnen strips met bijvoorbeeld baksteenmotief.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:04 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
is van periode IV en ben toch echt op zoek naar periode V. Heb het DHL goederengebeouw dus al gekocht maar zonder goed perron/overlaadstation schiet het niet op. Kan dus echt niks passends vinden
Ouderwetse oplossing: neem een enorm vel papier (flipovervellen aan mekaar plakken, of rol behang) en teken daar je plan op ware grootte uit, en leg de rails en wissels daar dan op. Daarna de tekening 1:1 als goud bewaren en gebruiken als je écht aan de slag gaat. Prima methode!quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:03 schreef Spockjuh_ het volgende:
na 3 maanden (waarvan 2 maanden afkoelen dankzij de frustratie... ) geef ik het op. het lukt me maar niet om het baanplan wat ik wil in wintrack te krijgen. Iemand hier aanwezig, die een plan wat ik wel op "papier" heb, om te zetten naar het digitale in wintrack?
Of helemaal back to basics: geen sporenplan maken en gewoon puzzelen met de rails die je hebt, tot er iets leuks ligt .quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ouderwetse oplossing: neem een enorm vel papier (flipovervellen aan mekaar plakken, of rol behang) en teken daar je plan op ware grootte uit, en leg de rails en wissels daar dan op. Daarna de tekening 1:1 als goud bewaren en gebruiken als je écht aan de slag gaat. Prima methode!
dat ik daar niet aan heb gedacht! goede tip, vrijdag even wat papier scoren bij de flipover gigant. mooie project om tijdens de regenachtige dagen die nog gaan komen uit te voerenquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ouderwetse oplossing: neem een enorm vel papier (flipovervellen aan mekaar plakken, of rol behang) en teken daar je plan op ware grootte uit, en leg de rails en wissels daar dan op. Daarna de tekening 1:1 als goud bewaren en gebruiken als je écht aan de slag gaat. Prima methode!
Ik wil wel een poging wagen in Anyrail.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:03 schreef Spockjuh_ het volgende:
na 3 maanden (waarvan 2 maanden afkoelen dankzij de frustratie... ) geef ik het op. het lukt me maar niet om het baanplan wat ik wil in wintrack te krijgen. Iemand hier aanwezig, die een plan wat ik wel op "papier" heb, om te zetten naar het digitale in wintrack?
Welk merk/type spoor ga je gebruiken?quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:11 schreef Spockjuh_ het volgende:
zou alleraardigst zijn als je dat wil doen. Er is me ooit al eens een voorbeeld geschonken maar zoals gezegd krijg ik deze met geen mogelijkheid digitaal zoals ik het wil.
Ah ok, nu ja, als starter zijn de pasklare stukken wel handiger denk ik. Maar ik vind flex veel mooier omdat je er mooi vloeiende lijnen mee kan maken, dat oogt ook veel realistischerquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:42 schreef Spockjuh_ het volgende:
leg uit. Als onwetende starter ben nik natuurlijk nog niet van alles op de hoogte
Nou, wat financiële tegenslagen hebben het wat moeilijk gemaakt. Maar desondanks ben ik enkele weken toch gestart.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:48 schreef DaMart het volgende:
Heb jij eigenlijk nog vorderingen gemaakt met je baan, AR?
Inderdaad Engelse wissels.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:23 schreef Spockjuh_ het volgende:
koel!! uurtje werk en hij is al klaar.... heb je engelse wissel gebruikt of... ?
voor GeoLine zijn niet zo heel veel standaardrailstukken beschikbaar, waarbij het ook nog eens lijkt dat de maten vrij willekeurig zijn gekozen.quote:Heb je zelf nog suggesties om dat te vermijden c.q anders op te lossen?
Keerlus? Gelijk- of wisselstroom? Indien gelijkstroom: heb je dan en elektrisch schemaatje? Iets met diodes ofzo? Zou ik erg blij mee zijn!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:08 schreef Cothen het volgende:
Morgen trouwens de laatste hand leggen aan mijn "schaduwstation": een keerlus met passeerspoor.
Gelijkspanning. Maar ik rij analoog, mijn spoorbaan is verdeeld in een aantal blokken. Bij elk blok is de plus onderbroken, op één blok na: dat ligt helemaal geïsoleerd met een eigen stroomtoevoer. Elke trein die de lus in rijdt stopt in het geïsoleerde blok, daarna schakel ik de rijrichting om en rijdt de trein terug naar boven.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:51 schreef DriekOplopers het volgende:
Keerlus? Gelijk- of wisselstroom? Indien gelijkstroom: heb je dan en elektrisch schemaatje? Iets met diodes ofzo? Zou ik erg blij mee zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |