abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 15 april 2010 @ 21:05:28 #226
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80359294
Tot mijn verbazing vond ik vandaag in de bus: "OFFICIAL POLL CARD - Parliamentary Election" voor 6 mei dus. Mijn naam staat erop dus het is echt voor mij. Ik dacht dat ik als buitenlander alleen stemrecht had voor lokale verkiezingen en Europa?

Mogen jullie ook stemmen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 15 april 2010 @ 21:09:08 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80359493
Btw over 20 minuten het first ever live televisiedebat tussen de leiders van de 3 grootste partijen. Ongelofelijk eigenlijk....

Op ITV1 dus.

Als ik mag stemmen moet ik toch maar even gaan kijken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 15 april 2010 @ 21:18:19 #228
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_80359988
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:05 schreef SeLang het volgende:
Tot mijn verbazing vond ik vandaag in de bus: "OFFICIAL POLL CARD - Parliamentary Election" voor 6 mei dus. Mijn naam staat erop dus het is echt voor mij. Ik dacht dat ik als buitenlander alleen stemrecht had voor lokale verkiezingen en Europa?

Mogen jullie ook stemmen?
Volgens mij mag ik niet stemmen, maar ik heb me nooit geprobeerd te registreren. Met de council ben ik wel tevree dus stem ik niet.
reset
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 15 april 2010 @ 21:26:27 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80360449
quote:
Who is eligible to vote at a general election?

To vote in a UK Parliamentary general election a person must be registered to vote and also:

* be 18 years of age or over on polling day
* be resident in the UK
* be a British citizen, a qualifying Commonwealth citizen or a citizen of the Republic of Ireland
* not be subject to any legal incapacity to vote

Additionally, the following cannot vote:

* members of the House of Lords (although they can vote at elections to local authorities, devolved legislatures and the European Parliament)
* EU citizens resident in the UK (although they can vote at elections to local authorities, devolved legislatures and the European Parliament)
* anyone other than British, Irish and qualifying Commonwealth citizens
* convicted persons detained in pursuance of their sentences (though remand prisoners, unconvicted prisoners and civil prisoners can vote if they are on the electoral register)
* anyone found guilty within the previous five years of corrupt or illegal practices in connection with an election
Dus waarom krijg ik die stemkaart in de bus?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_80362757
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:09 schreef SeLang het volgende:
Btw over 20 minuten het first ever live televisiedebat tussen de leiders van de 3 grootste partijen. Ongelofelijk eigenlijk....

Op ITV1 dus.

Als ik mag stemmen moet ik toch maar even gaan kijken
Op het nationale nieuws ging het meer over de weddenschappen die je kon plaatsen of ze elkaar de hand gingen schudden enzo prioriteiten hier altijd

Ik heb me geregistreerd bij de council en sindsdien krijg ik dagelijks mensen aan de deur die me willen overhalen op hun te stemmen en reclame in de bus.

**Ben trouwens benieuwd of die artiesten wel kunnen komen zaterdag vanwege die vulkaan. Er gaan bijna geen/helemaal geen vluchten vanaf NL naar UK..**

[ Bericht 9% gewijzigd door zeebeschuit op 15-04-2010 22:13:39 ]
  donderdag 15 april 2010 @ 23:44:31 #231
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80368038
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:05 schreef SeLang het volgende:
Tot mijn verbazing vond ik vandaag in de bus: "OFFICIAL POLL CARD - Parliamentary Election" voor 6 mei dus. Mijn naam staat erop dus het is echt voor mij. Ik dacht dat ik als buitenlander alleen stemrecht had voor lokale verkiezingen en Europa?

Mogen jullie ook stemmen?
Die heb ik ook gehad ja! Er kwam zo'n twee maanden geleden een vrouwtje langs voor de electoral register om te vragen wie hier woonde. Ik heb haar verteld dat ik hier woon, maar dat ik niet de Britse nationaliteit heb. "Oh that doesn't matter." Ok dan. Een week geleden dus inderdaad een stembiljet in de bus.

Voor de grap als niet stemgerechtgde buitenlander toch voor de BNP stemmen lijkt me wel een stunt

(natuurlijk wel eerst checken of mijn stem dan later inderdaad ongeldig verklaard zal worden)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 15 april 2010 @ 23:46:07 #232
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80368096
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:01 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Op het nationale nieuws ging het meer over de weddenschappen die je kon plaatsen of ze elkaar de hand gingen schudden enzo prioriteiten hier altijd

Ik heb me geregistreerd bij de council en sindsdien krijg ik dagelijks mensen aan de deur die me willen overhalen op hun te stemmen en reclame in de bus.

**Ben trouwens benieuwd of die artiesten wel kunnen komen zaterdag vanwege die vulkaan. Er gaan bijna geen/helemaal geen vluchten vanaf NL naar UK..**
was een goed debat, ik zou zeker voor Nick Clegg gaan.

Ik heb nog helemaal geen politici aan de deur gehad, misschien hebben ze het niet zo op council flats..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 15 april 2010 @ 23:47:55 #233
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80368151
Oh, Hackney council voor de duidelijkheid. Welke council woon jij Selang?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_80368752
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:01 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Op het nationale nieuws ging het meer over de weddenschappen die je kon plaatsen of ze elkaar de hand gingen schudden enzo prioriteiten hier altijd

Ik heb me geregistreerd bij de council en sindsdien krijg ik dagelijks mensen aan de deur die me willen overhalen op hun te stemmen en reclame in de bus.

**Ben trouwens benieuwd of die artiesten wel kunnen komen zaterdag vanwege die vulkaan. Er gaan bijna geen/helemaal geen vluchten vanaf NL naar UK..**
Misschien dat ze de trein/boot/auto dan pakken of bijv. nu al in Londen zijn.
pi_80368900
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:46 schreef Viajero het volgende:

[..]

was een goed debat, ik zou zeker voor Nick Clegg gaan.

Ik heb nog helemaal geen politici aan de deur gehad, misschien hebben ze het niet zo op council flats..
Ligt er denk ik aan waar je woont. Deze wijk is er een waar heel veel beslist gaat worden blijkbaar. Het gaat nek-aan-nek en de stem van deze wijk (rich & famous) is blijkbaar belangrijk

De lokale council-verkiezingen (waar wij wel mogen stemmen!!) is op dezelfde dag als de nationale trouwens.

Mocht je voor de NL verkiezingen willen stemmen moet je je voor 25 april registreren dus opschieten
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:06 schreef Niek. het volgende:

[..]

Misschien dat ze de trein/boot/auto dan pakken of bijv. nu al in Londen zijn.
Nee, zag ze net bij de 3fm Awards
pi_80377217
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dus waarom krijg ik die stemkaart in de bus?
Vreemd, sta je wel goed geregistreerd qua nationaliteit? Ik krijg wel elke keer de formulier om me te registreren, maar vergeet ze altijd in te sturen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 12:14:43 #237
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80379280
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:24 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Vreemd, sta je wel goed geregistreerd qua nationaliteit? Ik krijg wel elke keer de formulier om me te registreren, maar vergeet ze altijd in te sturen...
Ik heb dus twee pollcards. Eén voor lokaal en één voor "Parliament", beiden op 6 mei
Misschien hebben ze me stiekum genationaliseerd (ik ben too big to fail )

Anyway, ik ga gewoon naar het stemlokaal en ik zal dan wel zien of ik ergens een hokje rood mag kleuren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:32:55 #238
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_80379875
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb dus twee pollcards. Eén voor lokaal en één voor "Parliament", beiden op 6 mei
Misschien hebben ze me stiekum genationaliseerd (ik ben too big to fail )

Anyway, ik ga gewoon naar het stemlokaal en ik zal dan wel zien of ik ergens een hokje rood mag kleuren.
Misschien moet je The Sun bellen om ze op de hoogte te stellen van deze electoral fraud. Mocht labour winnen dan zullen ze het op de voorpagina zetten.
reset
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 12:46:01 #239
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80380301
Ik ga sowieso Labour stemmen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:55:27 #240
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80380613
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:46 schreef SeLang het volgende:
Ik ga sowieso Labour stemmen
Je hebt een verrimpelde bulldog fetish?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 13:54:52 #241
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80382991
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je hebt een verrimpelde bulldog fetish?
Twee belangrijke redenen:

1) De Tories wilden de non-domiciled gaan belasten om daarmee een verlaging van inheritance tax te financieren. Ik ga natuurlijk niet stemmen op een partij die mijn gunstige belastingstatus om zeep helpt. Hoewel ik de Lib Dems niets expliciet heb horen zeggen over non-doms zijn ze wel erg agressief over "greedy bankers" en "rijke mensen die minder belasting betalen" dus die beschouw ik ook als een bedreiging voor de non-doms.

2) Labour wil bezuinigingen uitstellen. Hoewel dat economisch gezien een slecht idee is imo betekent het wel dat de rekening later komt. En later = gunstiger, want dan woon ik hier misschien niet meer.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_80384512
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb dus twee pollcards. Eén voor lokaal en één voor "Parliament", beiden op 6 mei
Misschien hebben ze me stiekum genationaliseerd (ik ben too big to fail )

Anyway, ik ga gewoon naar het stemlokaal en ik zal dan wel zien of ik ergens een hokje rood mag kleuren.
Hoe lang woon je al in Engeland? Ik dacht dat je na x aantal jaar ook mag stemmen als buitenlander? Ik heb alleen een polling card voor de local elections gekregen.
pi_80384575
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:31 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Hoe lang woon je al in Engeland? Ik dacht dat je na x aantal jaar ook mag stemmen als buitenlander? Ik heb alleen een polling card voor de local elections gekregen.
Nee. Ik heb hier Zweedse collega's zitten die hier na 20 jaar nog niet stemmen. Kwestie van geen Brit willen worden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 19:20:26 #244
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80395400


"use a non-dom"
Belastingvoordeel
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_80395580
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:20 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

"use a non-dom"
Belastingvoordeel
Lijkt me sterk, dan is Londen ook direct bankroet. Wie de fuck betaalt er nu £10,000 per vierkant meter als ie vervolgens ook nog capital gains moet lappen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 19:57:42 #246
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80396817
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:24 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, dan is Londen ook direct bankroet. Wie de fuck betaalt er nu £10,000 per vierkant meter als ie vervolgens ook nog capital gains moet lappen?
Nee, wat ze gaan doen (denk ik) is wat je nu ook al hebt na 7 jaar. Namelijk een keuze tussen £30.000 belasting betalen of gewoon normaal worden belast. Voor hoge inkomens is die £30k natuurlijk een schijntje maar mensen zoals ik worden dan natuurlijk wel uitgerookt. Maar de kip met de gouden eieren gaan ze inderdaad niet slachten (alhoewel als Lib Dem meer macht krijgt...)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_80398017
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:57 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee, wat ze gaan doen (denk ik) is wat je nu ook al hebt na 7 jaar. Namelijk een keuze tussen £30.000 belasting betalen of gewoon normaal worden belast. Voor hoge inkomens is die £30k natuurlijk een schijntje maar mensen zoals ik worden dan natuurlijk wel uitgerookt. Maar de kip met de gouden eieren gaan ze inderdaad niet slachten (alhoewel als Lib Dem meer macht krijgt...)
Zou best kunnen, hoewel het waarschijnlijk dan nog niet echt zoden aan de dijk zet. Maar symbolisch zullen ze ongetwijfeld iets moeten doen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80503872
Ah man, zodra ik dit (of het London) topic lees heb ik altijd weer zin om er heen te gaan. Ik heb serieus overwogen om er te gaan wonen. Ik kreeg een baan aangeboden op m'n stageplek. Ik wilde alleen nog een studie doen na mijn MBO opleiding.

Tijd voor een nieuwe stage in de UK!
  dinsdag 20 april 2010 @ 17:14:31 #249
198365 Morendo
The Real Deal
pi_80527098
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Twee belangrijke redenen:

1) De Tories wilden de non-domiciled gaan belasten om daarmee een verlaging van inheritance tax te financieren. Ik ga natuurlijk niet stemmen op een partij die mijn gunstige belastingstatus om zeep helpt. Hoewel ik de Lib Dems niets expliciet heb horen zeggen over non-doms zijn ze wel erg agressief over "greedy bankers" en "rijke mensen die minder belasting betalen" dus die beschouw ik ook als een bedreiging voor de non-doms.

2) Labour wil bezuinigingen uitstellen. Hoewel dat economisch gezien een slecht idee is imo betekent het wel dat de rekening later komt. En later = gunstiger, want dan woon ik hier misschien niet meer.
Na mij de zondvloed? Ik vind dit wel een heel opportunistische motivatie.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_81070106
Stemmen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')