abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77134327
ZALTBOMMEL - De Zaltbommelse burgemeester Albert van den Bosch heeft politiebewaking gekregen. Het besluit werd genomen nadat Van den Bosch donderdagavond door Marokkaanse jeugd 'bedreigende opmerkingen' naar zijn hoofd kreeg geslingerd.
Dit meldt het Brabant Dagblad vandaag.

De politie heeft permanent een politieauto met agenten bij de burgemeester voor de deur gezet. Het is de laatste dagen onrustig in Zaltbommel. Dinsdagavond werd de Philipsschool ontruimd, een buurthuis dat wordt gebruikt door de Marokkaanse gemeenschap.

Twee verdachten van winkeldiefstal hadden zich verschanst in het buurthuis. Bij de ontruiming van dit buurthuis werden ernstige beledigingen geuit tegen politieagenten. Jongeren die dinsdag de Philipsschool verlieten, vernielden daarna nog twee auto's. In het weekend daarvoor werden bij een aantal huizen rond de school ruiten ingegooid.

In een brief die verspreid is in de omgeving van de Philipsschool in Zaltbommel schrijft burgemeester Albert van den Bosch dat de Marokkaanse gemeenschap het gedrag van een groep jonge Marokkaanse raddraaiers buitengewoon afkeurt.

Van den Bosch schrijft dat hij het, net als de omwonenden, zat is. "Ik zal alles binnen mijn mogelijkheden en bevoegdheden doen en niets nalaten om met name op te komen voor het steeds groter wordende aantal slachtoffers (van de groep Marokkaanse jongeren, red.) in Zaltbommel. "Dit geldt ondermeer voor slachtoffers van vernielingen, intimidatie, diefstal en vrouwonvriendelijk gedrag." (EBO)

Bron http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ter-Zaltbommel.dhtml

Edit
Ik vind dat de jeugd en dan bedoel ik allochtone en autochtone jeugd aan het ontsporen is. Deze raddraaiers gewoon in de gevangenis met alleen een zeepje

[ Bericht 7% gewijzigd door Stephan1237 op 22-01-2010 12:00:27 ]
pi_77134429
Dat kleine groepje tuig dat het verpest voor de rest heeft het maar druk met reizen tegenwoordig.
pi_77134436
Toen ik de TT las dacht ik he niet weer een .. En nu heeft het verhaal dat weer bevestigd.
All good things are wild and free.
pi_77134625
Het nieuwe jaar is nu pas 3 weken oud. Hoeveel van dit soort berichten hebben we nou al gehad over onze "medelanders"?

[ Bericht 0% gewijzigd door fratsman op 22-01-2010 14:33:17 ]
pi_77134626
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat kleine groepje tuig dat het verpest voor de rest heeft het maar druk met reizen tegenwoordig.
Daarom zijn ze werkloos en worden ze zo vaak betrapt op zwart reizen met het OV
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_77134643
Geef dan ook even je mening? Anders is het zo'n nieuwsdump.
pi_77134651
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:57 schreef fratsman het volgende:
Het nieuwe jaar is nu pas 3 weken oud. Hoeveel van dit soort berichten hebben we nou al gehad over onze medelanders?
Medelanders?? Een onaangepast stuk verdriet noem ik geen medelander...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_77134748
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Medelanders?? Een onaangepast stuk verdriet noem ik geen medelander...
Ik moet leren om mijn cynisme te formuleren met aanhalingstekens.
pi_77134789
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:00 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik moet leren om mijn cynisme te formuleren met aanhalingstekens.
Ik snapte het wel hoor. Wilde alleen iets duidelijk maken. Zelfs onze papegaai is nog beter aangepast dan die klootkutten.
pi_77134881
helaas worden de vooroordelen weer eens bevestigd

[ Bericht 44% gewijzigd door paddy op 22-01-2010 12:05:30 ]
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:12:29 #11
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_77135164
Het zal weer eens niet zo zijn

Gaat er nou nog eens een keertje opgetreden worden?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_77135250
Kan er niet een centraal Marokkanen topic komen?
pi_77135281
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:15 schreef IBAZ het volgende:
Kan er niet een centraal Marokkanen topic komen?
Die is er al, maar daar mag je niks negatiefs zeggen over Marokkanen, dan word je eruit geflikkerd.
pi_77135375
=

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 22-01-2010 12:24:11 ]
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:19:40 #15
255889 WeerEenPassVergeten
Een geheugen als een zeef
pi_77135397
Laten we deze Marrokanen dan ook even de kosten betalen van de permanente politiebewaking? Twee agenten inclusief het ingezette materieel. Allemaal geld waar de werkende burger voor op moet draaien.
Your only limit is your imagination
pi_77135424
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:19 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Laten we deze Marrokanen dan ook even de kosten betalen van de permanente politiebewaking? Twee agenten inclusief het ingezette materieel. Allemaal geld waar de werkende burger voor op moet draaien.

Dat doen we wel even uit het potje van Tilburg
pi_77135482
Elke dag dit soort berichten, wat een zieke cultuur hebben die mensen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:22:44 #18
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_77135483
Ik denk dat het een incident betreft en die jongens zitten tussen twee culturen in. Het is een kleine groep die het verpest voor de rest.
I am not impressed by your performance
pi_77135484
quote:
Twee verdachten van winkeldiefstal hadden zich verschanst in het buurthuis. Bij de ontruiming van dit buurthuis werden ernstige beledigingen geuit tegen politieagenten. Jongeren die dinsdag de Philipsschool verlieten, vernielden daarna nog twee auto's. In het weekend daarvoor werden bij een aantal huizen rond de school ruiten ingegooid.
Je ontruimt even een buurthuis omdat zich daar twee verdachten beschermt voelden en dan vinden de ettertjes (jongelui die daar binnen zaten) het normaal om andermans eigendommen te vernielen? Dat ze politie en de burgemeester bedreigen boeit me niet. Dit laten ze zelf toe want is best aan te pakken.

Flikker eens op met dat gemarokkaan of allochtoon. Gewoon aanpakken die hap (ongeacht kleurtje) De jongelui moeten maar eens doorhebben dat de samenleving dit niet pikt. Zorg dat ze de boel moeten vergoeden. Die jas die ze aan hebben brengt vast ook wel een paar euro op. Net als de schoenen.
Terugbetalen die schade.

Dus de bedreiging naar de burgemeester en politie boeit me niet zo. Hier kunnen ze zelf iets aan doen maar willen er dus zelf niets aan doen.

Het vandalisme wat de jeugd aanricht omdat ze even de toegang wordt ontzegt boeit me wel degelijk. Wanneer mijn huis elke keer het doelwit zou worden van reljeugd door zo'n wijkhangpost? Geloof maar niet dat ik mij daar bij neer zou gaan leggen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_77135516
Ik probeer keer op keer om geen onderscheid te maken tussen allochtone en autochtone jongeren, omdat ik gewoon het wangedrag van ALLE groepen jongeren veroordeel en hard wil bestraffen. Maar het valt met de beste wil van de wereld niet te ontkenn dat het aandeel van Marokkaanse jongeren in dit soort gewelddadigheden en crimineel gedrag bijzonder groot is.

Het is zaak om het tuig keihard aan te pakken; het kan niet hard genoeg (helaas). Maar ook ouders gaan hier niet vrijuit. Zij falen in de opvoeding en dat moet zich vertalen in consequenties.
pi_77135528
Burgemeestertje bedreigen is natuurlijk niet alleen voorbehouden aan kutmarokkaantjes. Het is al jaren een hype onder autochtone Nederlanders. Ben je het niet eens met de politiek in je dorpje, bedreig dan her en der wat lokale politici, dan krijg je vast je zin. We kunnen dus stellen dat deze Marokkanen best goed aan het integreren zijn.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:26:41 #22
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_77135585
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:24 schreef nozem het volgende:
Burgemeestertje bedreigen is natuurlijk niet alleen voorbehouden aan kutmarokkaantjes. Het is al jaren een hype onder autochtone Nederlanders. Ben je het niet eens met de politiek in je dorpje, bedreig dan her en der wat lokale politici, dan krijg je vast je zin. We kunnen dus stellen dat deze Marokkanen best goed aan het integreren zijn.
Er is altijd wel weer een knurft te vinden die het moet vergoeilijken of downplayen.
I am not impressed by your performance
pi_77135720
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:22 schreef paddy het volgende:
Je ontruimt even een buurthuis omdat zich daar twee verdachten beschermt voelden en dan vinden de ettertjes (jongelui die daar binnen zaten) het normaal om andermans eigendommen te vernielen? Dat ze politie en de burgemeester bedreigen boeit me niet.
Het boeit mij WEL dat ze dat doen. Zowel de vernielingen als de bedreigingen moeten keihard worden aangepakt.
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:22 schreef paddy het volgende:
Flikker eens op met dat gemarokkaan of allochtoon. Gewoon aanpakken die hap (ongeacht kleurtje) De jongelui moeten maar eens doorhebben dat de samenleving dit niet pikt.
Wat je schrijft, klopt. Je moet gewelddadige jongeren inderdaad aanpakken ongeacht hun huidskleur of afkomst. Maar we kunnen zo er onderhand niet langer omheen dat het steeds weer, op steeds meer plekken, jongeren van dezelfde afkomst zijn die de boel verzieken: Marokkanen.

Het begon met problematiek in grote steden als Amsterdam en Utrecht, maar de laatste anderhalf jaar slaat het over naar veel kleinere plaatsen als Ede, Culemborg en Zaltbommel.

Het is onderhand zo gortig dat de volgende formule bijna volledig waarheid is:
Plaats + Wezenlijke populatie Marokkanen = Problemen

Dit kan toch zo niet langer doorgaan? Natuurlijk moeten we ALLE tuig bestraffen, niet alleen Marokkanen die zich misdragen. Maar we moeten ook maar eens inzien dat het in steeds meer plaatsen Marokkanen zijn die de boel verzieken. De negatieve beeldvorming roepen ze echt over zichzelf af.
pi_77135752
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:26 schreef GSP het volgende:

[..]

Er is altijd wel weer een knurft te vinden die het moet vergoeilijken of downplayen.
MAAR HUNNIE DOEN HET OOK
pi_77135778
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:26 schreef GSP het volgende:

[..]

Welnee. Die Marokkanen hebben geen enkel recht om wie dan ook te bedreigen. Ik reageer alleen het 'vliegen op de stront' principe dat optreedt wanneer er het woord Marokkaan in een nieuwsbericht verschijnt en de illusie die dan vervolgens wordt gewekt dat Marokkanen patent hebben op bepaald crimineel gedrag. Juist het bedreigen van lokale politici zie je namelijk vaak in kleine dorpsgemeenschappen waar geen Marokkaan ooit komt, google maar eens op: "Burgemeester bedreigd".

Verder snap je natuurlijk best dat die passage over 'integreren' met een knipoog geschreven is he?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')