abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:06:58 #126
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77848671
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

wat heeft dat mailen voor zin ?
je kan het ook gewoon teruggeven aan de mensen, die erom vragen ipv ze 6 weken te laten wachten
Nah, het idee van GroenLinks is wel aardig: als je vergeet uit te checken dat je dan een mailtje of sms krijgt ofzo. Zie het als extra service.
Probleem is dat als dit idee doorgaat het dan de enige service zou zijn van dit hele tranendal...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77849243
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:06 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nah, het idee van GroenLinks is wel aardig: als je vergeet uit te checken dat je dan een mailtje of sms krijgt ofzo. Zie het als extra service.
Probleem is dat als dit idee doorgaat het dan de enige service zou zijn van dit hele tranendal...
Het idee van groen links is leuk, naief en totaal niet uitvoerbaar

Wanneer zou ik dan dat sms'je moeten krijgen?
Hoe weet het systeem dat ik wel of niet uitgecheckt ben, sommige apparaten worden pas aan het eind van de dag in de remise uitgelezen.

Verder reis ik de ene dag met de trein maar 15 minuten enkele reis, en de volgende keer 3 uur met de trein naar groningen.

Onze politici moeten gewoon tegen de NS zeggen dat het ook mogelijk moet worden om weer treinkaartjes op die kaart te zetten, zodat we bij het treinvervoer van het gezeur van in en uitchecken af zijn.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:34:24 #128
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77849766
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het idee van groen links is leuk, naief en totaal niet uitvoerbaar

Wanneer zou ik dan dat sms'je moeten krijgen?
Hoe weet het systeem dat ik wel of niet uitgecheckt ben, sommige apparaten worden pas aan het eind van de dag in de remise uitgelezen.

Verder reis ik de ene dag met de trein maar 15 minuten enkele reis, en de volgende keer 3 uur met de trein naar groningen.

Onze politici moeten gewoon tegen de NS zeggen dat het ook mogelijk moet worden om weer treinkaartjes op die kaart te zetten, zodat we bij het treinvervoer van het gezeur van in en uitchecken af zijn.
Sterker, dat hele onzalige waanidee van 'rijden-per-afgelegde-afstand' moeten ze loslaten. Het heet niet voor niets openbaar vervoer, als je perse per afgelegde kilometer wil ga je maar met de taxi.
Gewoon, terug naar de zone-indeling; dat systeem functioneerde eigenlijk probleemloos, is vele malen eenvoudiger en dus minder foutgevoelig.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77850330
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:07 schreef Stupendous76 het volgende:
En bericht 3:
[..]

Gelukkig heeft een politieke partij een oplossing voor dit probleem.
Nu die andere 32 nog...
Ze kunnen de transacties al niet eens online laten zien, dan is dit helemaal onmogelijk.
For great justice!
pi_77851969
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:50 schreef Q. het volgende:

[..]

Ze kunnen de transacties al niet eens online laten zien, dan is dit helemaal onmogelijk.
ja Groen Links moet misschien ook eens met de OV chipkaart gaan reizen en op internet zich inlezen over de problematiek.

Ik zal de ciijfers wel eens willen zien van het aantal reizigers.
Volgens winkeliers is dat aantal flink gedaald, volgens de RET niet (maar hoe wisten die hoeveel reizigers ze vervoerden voor het chipkaart tijdperk ?)

En zal het aantal zwartrijders al weer gedaald zijn, sinds april 2009 hebben we daar ook niets meer over gehoord.
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:44:18 #131
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_77852136
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:04 schreef Stupendous76 het volgende:
Bericht 1 van vandaag:

Alle betrokken partijen hebben inmiddels een positief advies uitgebracht over het gebruik van de ov-chipkaart, liet de Stadsregio Amsterdam woensdag weten.
Geeft weer precies aan hoe er gedacht over wie de partijen zijn bij de ov-chipkaart. De vervoerders, de vervoerders en de vervoerders, en oh ja, voor we het vergeten de vervoerders. De reiziger, wat is dat?
pi_77865748
Kan iemand de volgende vraag beantwoorden: ik heb aangegeven een weekend-ov te willen maar er staat nu een week-ov op, ik neem aan dat ik in het weekend gewoon gratis kan reizen tot het op is gelost? heb al vele malen gebeld en ben niet van plan te gaan betalen voor de fouten van een ander. Graag hoor ik of iemand antwoord heeft op de vraag of gewoon instappen in de trein legaal is, of gedoogt word.
  donderdag 11 februari 2010 @ 00:39:38 #133
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77870431
quote:
OV-branche werkt aan veiliger chip
Uitgegeven: 10 februari 2010 23:56 /// Laatst gewijzigd: 10 februari 2010 23:56
DEN HAAG - De openbaarvervoersbedrijven en Trans Links Systems (TLS), de producent van de ov-chipkaart, gaan werken aan een nog veiliger chip. Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) heeft dit woensdag laten weten aan de Tweede Kamer.

Volgens de vervoerders en TLS is het overstappen op nieuwe kaarttechnologie om bedrijfseconomische redenen nog te duur. Maar Huizinga wil alle onzekerheid onder klanten wegnemen dat de huidige kaart onveilig is, aldus haar woordvoerster. De staatssecretaris stelt daarvoor 6,7 miljoen euro subsidie beschikbaar. De ov-chipkaart is door hackers in 2008 gedeeltelijk gekraakt. Critici houden vol dat dat eenvoudig te doen is.

Strippenkaart
De vervoersbedrijven werken al lang aan een uniform betaalsysteem voor het openbaar vervoer. De stadsregio Rotterdam stapt donderdag als eerste volledig over op de ov-chipkaart. De strippenkaart verdwijnt daarmee als geldig vervoersbewijs uit bus, tram en metro. Amsterdam en omliggende gemeenten willen per 15 april volgen.
Apart dat de staatssecretaresse extra geld beschikbaar stelt om de kaart beter te beveiligen terwijl van te voren al bekend was dat deze kaart eenvoudig te hacken was.

Ook apart dat vervanging te duur zou zijn, dit was namelijk al jaren bekend, lang voordat de kaart ook daadwerkelijk werd ingevoerd.

Ook wel apart om te zien dat blijkbaar enkel het hacken van de kaart als 'gevaar' voor de privacy wordt gezien en niet het 7 jaar lang opslaan van de reisgegevens zonder dat daar voor de reiziger een voordeel aan zit.

Ook apart om te zien dat de chipkaart als uniform betaalsysteem wordt gezien, want het kost de reiziger bijzonder veel moeite om de prijs van te voren te bepalen. Je kan dus wel overal met hetzelfde systeem betalen, maar wat je betaald, dat weet je niet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77874481
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:46 schreef ariess het volgende:
Kan iemand de volgende vraag beantwoorden: ik heb aangegeven een weekend-ov te willen maar er staat nu een week-ov op, ik neem aan dat ik in het weekend gewoon gratis kan reizen tot het op is gelost? heb al vele malen gebeld en ben niet van plan te gaan betalen voor de fouten van een ander. Graag hoor ik of iemand antwoord heeft op de vraag of gewoon instappen in de trein legaal is, of gedoogt word.
Ik heb hetzelfde prodbleem gehad, heeft bij mij meer dan een maand geduurd om op te lossen. In die tijd heb ik gewoon kaartjes moeten kopen, want enig begrip bij conducteurs was ver te zoeken. Wel heb ik al mijn kaartjes bewaard en heeft DUO(IB-Groep) toegezegd om al mijn kosten te gaan vergoeden, vervolgens zoeken zij uit wie dat gaat betalen DUO of ov-chipkaart.nl
pi_77877139
En als je gewoon zegt dat je je product nog niet op je ov-chipkaart hebt geladen en dus gewoon met je oude papieren ov reist? Dus dat je gewoon je papieren week-ov van vorig jaar laat zien en zegt dat je nu weekend-ov hebt, wordt dat wel geaccepteerd?
pi_77878275
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:42 schreef ariess het volgende:
En als je gewoon zegt dat je je product nog niet op je ov-chipkaart hebt geladen en dus gewoon met je oude papieren ov reist? Dus dat je gewoon je papieren week-ov van vorig jaar laat zien en zegt dat je nu weekend-ov hebt, wordt dat wel geaccepteerd?
Tja probeer het, in mijn ervaring zal je gewoon de reiskosten moeten voorschieten.
pi_77881130
haha, prachtig: http://www.volkskrant.nl/(...)_duurder_in_de_spits
quote:
Vervoersbedrijven en lokale overheden overwegen de invoering van de ov-chipkaart aan te grijpen om reizen in de spits duurder te maken.
En het Nederlandsche volk bukt weer diep voorover, let maar op.

Leuk detail: het was blijkbaar al vanaf dag 1 de bedoeling:
quote:
Met zo’n prijsdifferentiatie is in het bedrijfsplan voor de reiskaart rekening gehouden, stelt een woordvoerder van Connexxion, dat in Nederland marktleider is in het regionaal personenvervoer. ‘Alleen is dit prijzenstelsel nu nog niet ingevoerd.’
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:44:37 #138
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77881653
quote:
Storing ov-chiplezers in trams Amsterdams
CS AMSTERDAM - De ov-chipkaartlezers in de trams bij Amsterdam CS doen het niet. Dit heeft een woordvoerster van het Amsterdamse vervoerbedrijf GVB donderdag gemeld.

Reizigers kunnen in de trams bij CS niet in- of uitchecken met hun ov-chipkaart. „We roepen om in de trams dat klanten een halte eerder moeten uitchecken of een halte later moeten inchecken”, aldus de zegsvrouw.

Het GVB weet niet hoe lang de storing duurt. In de metro zijn geen problemen met de kaartlezers.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77881685
Weet iemand hoe je bij NS kunt declareren als je per ongeluk niet hebt uitgecheckt ? Ik ben gisteren van Amsterdam Lelylaan naar Schiphol gereisd en ben op Schiphol vergeten uit te checken. Ik kan dus wel bewijzen dat ik naar Schiphol ben gegaan (boarding cards etc) maar kan op de NS site niets maar dan ook niks vinden over declareren. Het 0900 nummer is vanuit waar ik ben natuurlijk niet te bereiken.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:46:36 #140
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77881730
quote:
Kamer wil uitleg staatssecretaris 'Je kunt ook niet overal uitchecken'

Ov-reizigers kwaad over saldoverlies

AMSTERDAM - Reizigers voelen zich ronduit bestolen door de openbaarvervoerbedrijven nu blijkt dat zij onterecht miljoenen euro's van ov-chipkaarten opstrijken.

De Tweede Kamer eist opheldering van staatssecretaris Huizinga (Verkeer). Bijna 270.000 reizigers (gemiddeld 2 procent van het aantal reizigers dat met de ov-chipkaart reist) vergeten wekelijks uit te checken, waardoor ze automatisch saldo op de ov-chipkaart kwijtraken. Bij de bus, tram en metro 4 euro en bij de trein 20 euro. Slechts weinig mensen vragen hun geld terug. Bij busbedrijf Arriva is dat 0,2 procent van het aantal mensen dat vergeten is uit te checken en bij de NS ongeveer 9 procent. Maar ook als passagiers wel hun geld terugvragen, gaat er veel mis. Telegraaflezers melden dat ze hun geld niet terugkrijgen, omdat de klantenservice dat weigert of omdat de website waarop je het afgeschreven bedrag kunt controleren, niet werkt.

Diefstal
David Nikoloski spreekt van 'grootschalige diefstal'. Bij hem is de laatste drie weken zeker 50 euro te veel afgeschreven, maar hij krijgt dat bedrag niet terug. "Ik kan dus niet meer met de metro naar mijn universiteit reizen zonder dat ik word bestolen door het vervoerbedrijf", zegt Nikoloski.
Ook klagen reizigers dat overstappen, in tegenstelling tot het gebruik van de strippenkaart, geld kost. Treinreizigers die van NS in een trein van Syntus of Arriva stappen, moeten extra betalen voor die overstap. Daarnaast klagen lezers dat je niet meer goedkoper kunt reizen als je met meerdere mensen de trein pakt. Ook het opladen van de ov-chipkaart blijkt geen gemakkelijke opgave te zijn. Veel reizigers zoeken naar de weinige oplaadstations. De Tweede Kamer wil zo snel mogelijk opheldering van staatssecretaris Huizinga. Kamerlid Van Gent (GroenLinks) heeft inmiddels vragen gesteld. Evenals haar collega Roemers (SP) wil ze dat er duidelijkheid komt over het oneigenlijke toerekenen van de vervoerbedrijven. "Tot nu toe vond de staatssecretaris het geen probleem, omdat ze zei dat de vervoerders ook extra administratiekosten maakten door geld terug te geven", zegt Roemers, die niets van dit standpunt begrijpt.

Roemers en Van Gent willen dat de vervoerbedrijven de transacties veel transparanter maken voor de klant. Vaak kun je ook niet uitchecken, signaleert Roemers: "Vergeet je dat per ongeluk bij een bus of tram, dan kun je dat niet meer doen bij de bus- of tramhalte."

Reizigersvereniging Rover wil dat de risico's van het saldo kwijtraken worden beperkt. "We moeten weliswaar wennen aan het systeem, maar het kan niet zo zijn dat er zo veel geld verdwijnt", zegt Rover-zegsman Chris Vonk. Ook moet je sneller je geld terugkrijgen bij vergissingen. Een gestolen gepersonificeerde ov-chipkaart met pasfoto wordt pas na een dag geblokkeerd. Rover heeft een lijst van tachtig knelpunten. "Met stip bovenaan staan de kosten. Vooral het overstappen naar een andere vervoerder mag niet in rekening worden gebracht. Wij vinden dat de kaart gebruiksvriendelijk moet zijn."

Teruggave
Voorlopig blijft de RET nog geld teruggeven aan mensen die vergeten uit te checken. „Maar daar gaan we niet eindeloos mee door. Als het mensen zes of zeven keer overkomt, komt er een punt dat we zeggen: nu is het klaar.” Volgens RET-directeur Pedro Peters vergeet ongeveer een half procent van de mensen uit te checken. „Ik denk dat 10 procent van hen dat expres doet.”

Rotterdam is de eerste stad waar de strippenkaart vandaag definitief wordt vervangen door een ov-chipkaart. Vervoerders Connexxion, QBuzz en RET bijten het spits af. Wekelijks vinden er al 13,5 miljoen transacties plaats, zegt Trans Link Systems, het bedrijf dat de transacties verwerkt. Stadsregio Amsterdam wil per half april over op de ov-chip, maar de Tweede Kamer ziet liever dat gewacht wordt op de resultaten in Rotterdam.
Wedden dat er een paar kleine aanpassingen komen en de politiek daar mee in zal stemmen? En de reizigers daarna nog steeds belazerd worden door de vervoersbedrijven?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:50:16 #141
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77881899
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:31 schreef eeerik het volgende:
haha, prachtig: http://www.volkskrant.nl/(...)_duurder_in_de_spits
[..]

En het Nederlandsche volk bukt weer diep voorover, let maar op.

Leuk detail: het was blijkbaar al vanaf dag 1 de bedoeling:
[..]


Dus straks moet je betalen om op normale werktijden te mogen werken: zowel met de auto als met het OV?
De hele regering (+ verantwoordelijke ambtenaren en lobbygroepen) kunnen het (*&(*&#$#(*&&) krijgen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77883200
Als je de laatste paar berichten hier leest dan komt de stoom toch uit je oren. Ik vind het werkelijk onacceptabel dat de OV-chip kaart momenteel wordt ingevoerd, zolang het systeem niet volledig functioneel is en dit betekent dat je als reiziger hoge extra kosten krijgt, moet en mag dit geen doorgang vinden. Dit is gewoon pure oplichterij.
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:59:03 #143
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77884548
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef Ravvie het volgende:
Als je de laatste paar berichten hier leest dan komt de stoom toch uit je oren. Ik vind het werkelijk onacceptabel dat de OV-chip kaart momenteel wordt ingevoerd, zolang het systeem niet volledig functioneel is en dit betekent dat je als reiziger hoge extra kosten krijgt, moet en mag dit geen doorgang vinden. Dit is gewoon pure oplichterij.
Meer dan oplichterij, het is belazeren van de hoogste orde:
- privacy wordt zonder geldige reden geschonden
- het wordt veel onduidelijker
- het wordt niet controleerbaar
- de service neemt bijzonder zwaar af
- het wordt veel duurder
- reizen wordt veel lastiger
- gebruik is veel lastiger
- bijzonder storingsgevoelig
- zwart rijden wordt gestimuleerd
- etc.

Maar je hoort de politiek enkel zeggen dat er 'voorwaarden' moeten worden gesteld voordat het definitief wordt ingevoerd.
Rotterdam heeft het al definitief ingevoerd...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 11 februari 2010 @ 18:35:27 #144
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77891953
quote:
SmartMX-chip moet ov-chipkaart veiliger maken
Door Joost Schellevis, donderdag 11 februari 2010 16:50, views: 3.483
De overheid trekt 6,7 miljoen euro uit voor het invoeren van een veiligere ov-chipkaart. Onduidelijk is echter welke ov-chipkkaarten van de nieuwe, veilige SmartMX-chip worden voorzien. Beheerder Trans Link Systems is terughoudend.

Logo ov-chipkaartOp dit moment bevat de ov-chipkaart een Mifare-chip, een product van NXP Semiconductors, de afgesplitste chipdivisie van Philips. Ruim twee jaar geleden toonden Duitse hackers aan dat kaarten kunnen worden gekloond. In april 2008 raadden wetenschappers van de Universiteit van Londen het Nederlandse kabinet aan om de kaart te vervangen.

Na een kleine twee jaar is duidelijk dat dat laatste ook zal gebeuren: de Mifare-chip zal worden vervangen door de SmartMX-chip, meldt Computable. Ook deze chip is door NXP ontwikkeld. Staatssecretaris Tineke Huizinga, de verantwoordelijk bewindspersoon, geeft Trans Link Systems 6,7 miljoen euro subsidie om de nieuwe kaart in te voeren. De Britse wetenschappers die de Mifare-chip onderzochten, kregen de SmartMX-chip voorgelegd en oordeelden positief.

Onduidelijk is echter van welke soorten kaarten de chips zullen worden vervangen: op dit moment wordt er voor de wegwerpkaart een andere chip gebruikt dan voor de anonieme en persoonsgebonden kaarten. Die laatste gebruiken de Mifare Classic-chip: een eenvoudige chip met 1kB aan geheugen, die met relatief eenvoudige cryptografische sleutels wordt beschermd. Voor de wegwerpkaart wordt de nog eenvoudiger Mifare Ultralight-chip gebruikt, die 64 bytes aan geheugen biedt en helemaal niet cryptografisch is beveiligd.

De SmartMX-chip heeft in tegenstelling tot deze twee kaarten een eigen microprocessor aan boord, die in staat is ingewikkelder cryptografische berekeningen uit te voeren. Daardoor kan deze chip veel beter worden beveiligd. Er kunnen verschillende besturingssystemen op de SmartMX worden gedraaid, waaronder Java Card. De kaart is echter ook duurder. Dat maakt het onwaarschijnlijk dat ook de wegwerpkaart een nieuwe chip krijgt, aangezien deze kaarten slechts kort in gebruik zijn en het daardoor minder interessant is om er fraude mee te plegen.

Trans Link Systems, de joint-venture van een viertal grote OV-bedrijven die de ov-chipkaart beheert, zou liever niet op een nieuwe kaart overstappen. Vanwege de kosten vindt het bedrijf de overstap niet gerechtvaardigd; bovendien zou de overstap onnodig zijn. Om die reden zal er niet direct op de SmartMX-chip worden overgestapt, maar om onzekerheid bij reizigers weg te nemen, zal Trans Link Systems al met de 'eerste fase' van de migratie beginnen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 11 februari 2010 @ 18:36:11 #145
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77891977
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:59 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
- zwart rijden wordt gestimuleerd
[..]
quote:
'Zwartrijden nog steeds een makkie'
ROTTERDAM - VIDEO Volgens Rotterdamse reizigers is het, ondanks de invoering van de OV-chipkaart, een makkie om zwart te rijden. Gewoon een kwestie van achter elkaar door de poortjes lopen. Want op het alarm dat afgaat, let toch niemand....
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77892383
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:59 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Meer dan oplichterij, het is belazeren van de hoogste orde:
- privacy wordt zonder geldige reden geschonden
- het wordt veel onduidelijker
- het wordt niet controleerbaar
- de service neemt bijzonder zwaar af
- het wordt veel duurder
- reizen wordt veel lastiger
- gebruik is veel lastiger
- bijzonder storingsgevoelig
- zwart rijden wordt gestimuleerd
- etc.

Maar je hoort de politiek enkel zeggen dat er 'voorwaarden' moeten worden gesteld voordat het definitief wordt ingevoerd.
Rotterdam heeft het al definitief ingevoerd...
sterker nog, de staatssecretaris heeft zelf 9 voorwaarden gesteld voordat de OV chipkaart verplicht zou worden in ROtterdam, hij voldoet nu maar aan 1 voorwaarde en de staatssecretaris doet zelf nog onderzoek naar 1 van die voorwaarden.
pi_77892505
ja zwartrijden is toch makkelijker geworden ?

in de bus kan je ook gewoon achterin instappen of gelijk weer uitchecken zonder dat de chauffeur het merkt, sterker nog ik heb 2 dagen met een negatief saldo gereisd, de lezer piepte, maar de chauffeur zei niets en ik liep gewoon door. Het piepje klinkt namelijk bijna hetzelfde.

In de trein kan je zelfs legaal zwartrijden voor de helft van de prijs, iets waar ik sowieso voor kies nou. Ik ben toch niet gek
pi_77892603
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:36 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]


[..]


Het leuke is dat als het alarm afgaat de zwartrijder er al door is
Het heeft dus geen zin om er op te letten, want degene die aan het in- of uitchecken is als het alarm gaat, is de zwartrijder niet. Tenzij het niet druk is ofzo, dan kan je het wel goed zien
pi_77909231
vanochtend in de spits een groot artikel op de voorpagina dat de OV chipkaart leidt tot een reizigersdaling van 7,5 procent.

Als nu de OV chipkaart in heel Zuid Holland zou worden ingevoerd zou dat zelfs een daling van 12,5 % opleveren.

Dit zijn cijders van 2008 al, van Provinciale Staten

[ Bericht 11% gewijzigd door macca728 op 12-02-2010 12:15:17 ]
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:07:18 #150
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_77912807
Gisteren ook weer leuk. Ik stapte een Arriva-bus in op Zuidplein, Rotterdam, checkte in en bedacht iets leuks. Ik had het briljante plan om mijn strippen dan maar eens op te maken. Ik checkte derhalve meteen maar weer uit. Kosten: 17 cent. Huh?

Zal dat iets te maken hebben met dat het uitstappunt op Zuidplein wat verder ligt dan het punt waar je instapt? Ik weet het niet, maar wat een ^%$#*&-systeem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')