abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 6 februari 2010 @ 20:05:27 #201
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77711920
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:00 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Prepaid is veel duurder vaak
dat klopt.. maar aangezien TS nu bezig is om een nieuwe telefoon bij zijn verlenging te zoeken is het natuurlijk erg onzinnig om allemaal hulp te gaan bieden... TS zou gewoon een sim-only kunnen nemen. stukken goedkoper dan nu weer een nieuwe telefoon bij zijn 'duurdere' abonnement te nemen.

Kies hier mijn nieuwe telefoon
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:07:19 #202
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77711973
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:05 schreef Nizno het volgende:

[..]

dat klopt.. maar aangezien TS nu bezig is om een nieuwe telefoon bij zijn verlenging te zoeken is het natuurlijk erg onzinnig om allemaal hulp te gaan bieden... TS zou gewoon een sim-only kunnen nemen. stukken goedkoper dan nu weer een nieuwe telefoon bij zijn 'duurdere' abonnement te nemen.

Kies hier mijn nieuwe telefoon
Hoe kom je erbij dat het een verlenging is?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:08:26 #203
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77712012
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:54 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

yunoo.nl
Ik heb daar de boel nu ook ingelezen. Erg overzichtelijk
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:09:13 #204
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_77712032
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:08 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik heb daar de boel nu ook ingelezen. Erg overzichtelijk
Duurt even om te categorizeren, daarna werkt het prettig
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:11:55 #205
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77712096
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:41 schreef Furia het volgende:

[..]

Ja en dát kun je met een eigen huis dus beter niet doen! Bewaar dat geld als een reserve voor onverwachte uitgaven, die ongetwijfeld gaan komen, en probeer met je gewone inkomen te sparen voor die extra dingen die je normaal gesproken van je vakantiegeld zou kopen.

Verder:
- Bukken in de supermarkt; goedkopere producten liggen (bijna) overal op de onderste plank
- Groenten en fruit op de markt kopen (zeker tegen het einde van de dag)
- Verwarming lager zetten en 's nachts niet hoger van +- 15
- Zorgen dat je een goed overzicht hebt van je uitgaven en inkomsten
- Geen dingen onderweg kopen (eten, drinken)
- Even niet uit eten (ook geen snackbar)
- Geen kant en klaar maaltijden
- Dingen verkopen (ruimte in je huis/ruimte in je hoofd/ruimte op je bankrekening)
- Regelmatig op sites als www.gratiz.nl kijken, zo vul je vaak je voorraad thee en koffie prima aan
Die onverwachte uitgaven doet het hem. Daardoor hoef ik de ene maand niet zo heel veel rekeningen te betalen en de andere maand ineens heel veel.

Hoop dus eens op wat ruimte zodat ik ergens een potje kan maken.

Ik doe sowieso de boodschappen bij Lidl, ook al merk ik niet eens zoveel verschil met A-merken.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 6 februari 2010 @ 20:12:46 #206
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77712127
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:07 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat het een verlenging is?
je neemt helemaal een nieuw abonnement?
terwijl je tot mei nog 2 abonnementen hebt?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:13:35 #207
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_77712160
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:12 schreef Nizno het volgende:

[..]

Misschien is het niet voor nu
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:20:51 #208
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77712419
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:12 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ik heb ook nog werk
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:42:27 #209
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77713214
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Verder 70 euro voor telefoon (30 euro minder vanaf mei)

40 euro voor telefoon is nog steeds ziekelijk veel voor iemand alleen. Dat kan met gemak voor 20 euro of neem een belabbo bij je internetprovider via VOIP. kost je tussen de 5 en 10 euro per maand.
Nja, ik bel vrijwel amper thuis. Dus aan een vaste telefoon heb ik niet zoveel.
quote:
110 euro per kwartaal voor wegenbelasting.
gemiddeld bedrag

80 euro ongeveer per maand aan benzine.
Hoe minder je rijdt, hoe minder benzine er in gaat. Probeer te minderen met rijden en wat meer te fietsen bv.
Ik rij eigenlijk alleen maar naar m`n ouders of naar het werk. Dat is te ver om te fietsen (meer dan een uur).
quote:
60 euro per maand aan server (loopt ook in mei af)
compleet overbodig maar aangezien het al afloopt had je dat zelf ook al ingezien

40 euro per maand aan fitness (opgezegd, ga opzoek naar wat goedkopers)
Idem.

70 euro per maand aan internet en televisie
dat is best wel duur. Is een langzamere internetverbinding geen optie? Ik betaal zelf 40 euro per maand voor 4Mb verbinding.
Nja, ik heb een 60mb vebinding. Ik betaal 40 euro voor internet en 16 euro voor standaardpakket upc en dan nog 10 euro ofzo voor digitaal. Het is sowieso een jaarcontract, dus op korte termijn is het geen oplossing.
quote:
rond 120 euro per maand aan boodschappen
Netjes, dat heb ik ook als budget

20 euro per maand bioscoopabo
Ga je minstens 2 keer per maand naar de bios? Anders haal je het er niet uit.
Meer zelfs.
quote:

35 euro per maand voorschot gas+licht
30 euro per kwartaal water

Dat is wel erg weinig. Pas maar op dat je niet bij hoeft te betalen straks.
Ik ga het nog ophogen
quote:
550 euro per jaar schoolgeld (moet ik ook nog betalen eerdaags)
shit happens.
[..]

voor 120 euro kan je prima eten kopen. Alleen niet bij de AH kopen maar bv bij de Bas vd Heijden / aldi / lidl.
Ene week is het iets meer , andere week iets minder maar gemiddeld op 30 uitkomen is echt geen enorme opgave hoor
Dat lukt me wel redelijk, rond de 30 euro boodschappen doen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:02:53 #210
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77715828
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:42 schreef Juicyhil het volgende:

Ik rij eigenlijk alleen maar naar m`n ouders of naar het werk. Dat is te ver om te fietsen (meer dan een uur).
En krijg je geen km vergoeding?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_77716245
Dat bioscoopabo is natuurlijk dikke onzin als je krap zit. Dan maar even niet naar de film, prima manier om even te besparen en zodra je weer geld zat hebt is het weer een optie.
Gezien wat je voor tv en internet betaald heb je voldoende vermaak binnenshuis.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_77717083
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:00 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Prepaid is veel duurder vaak

Prepaid duurder? Niet als je jezelf de grens oplegt dat je maximaal 20 euro aan prepaid mag uitgeven per 2 maanden bijvoorbeeld. En dan wel jezelf eraan houden natuurlijk.

En verder:
60mb verbinding van internet is niet nodig (je wilt besparen!), behalve als je een thuisbedrijf hebt misschien.
Als je echt wil besparen kun je het ook wel met een 5 mb verbinding doen.
(upc 2 in 1, internet5 + bellen standaard = 24,- p/m excl 16,80 standaardpakketkosten)
En als jij zegt tegen upc dat je een probleem hebt want je kunt het abbo niet meer betalen, kun je best het abbo omwisselen. Ookal zullen ze in eerste instantie zeggen van niet omdat het een jaarcontract betreft.
Beetje omlullen.

Nogmaals: een bioscoopabbo is ook extra geldverspilling. Als je ergens geld op kunt besparen is het daar wel op.

En verder vraag je wel om raad, maar ik proef in je reacties dat je niet wil veranderen... dus tja...
Waarom vraag je hier dan om raad?
pi_77717289
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:11 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Die onverwachte uitgaven doet het hem. Daardoor hoef ik de ene maand niet zo heel veel rekeningen te betalen en de andere maand ineens heel veel.

Ik doe sowieso de boodschappen bij Lidl, ook al merk ik niet eens zoveel verschil met A-merken.
Als je geen overzicht hebt, moet je idd de ene maand veel betalen en de andere maand minder.
Maar zolang je geen overzicht hebt, krijg je nooit ruimte om dat op te vangen. Laat staan dat je dingen die je maar 1 x per jaar betaalt kan opvangen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_77719319
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:42 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Nja, ik bel vrijwel amper thuis. Dus aan een vaste telefoon heb ik niet zoveel.
Dat kun je natuurlijk veranderen. Als je ('s avonds/in het weekend) gratis kan bellen via UPC en veel geld kwijt ben aan mobiel, ben je wmb een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.
quote:
Nja, ik heb een 60mb vebinding. Ik betaal 40 euro voor internet en 16 euro voor standaardpakket upc en dan nog 10 euro ofzo voor digitaal. Het is sowieso een jaarcontract, dus op korte termijn is het geen oplossing.
Voor zover ik weet kun je bij UPC maandelijks wijzigen. Bij mij hebben ze er in ieder geval nog nooit moeilijk over gedaan en volgens mij adverteren ze daar zelfs mee.
Sanity is (not) statistical
  zondag 7 februari 2010 @ 11:22:11 #215
107521 Furia
snoopy weer
pi_77725028
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:45 schreef Nizno het volgende:

[..]

Niet om vervelend te doen... Maar op de markt zijn de bijv de aardappels echt niet goedkoper dan bij de AH.

De markt zal goedkoper zijn dan de groenteboer in een winkelpand.. Maar niet dan de supermarkt.
Je moet er natuurlijk niet vanuit gaan dat alles op de markt goedkoper is, maar als je een beetje bewust boodschappen doet, dan weet je wat ongeveer de prijzen zijn en wat je dus beter op de markt kunt kopen en wat je beter in de supermarkt kunt kopen. Ik heb zelf volgens mij nog nooit een stap in een 'echte' groentewinkel gezet, maar ben op de markt voor sommige dingen wel degelijk goedkoper uit (dan de supermarkt dus).
  zondag 7 februari 2010 @ 11:24:31 #216
107521 Furia
snoopy weer
pi_77725055
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:11 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Koop je dan wel de juiste dingen? Koop je bijvoorbeeld groenten of fruit die je zelf nog moet snijden/wassen, of koop je de voorgesneden producten? Koop je de basisartikelen die je evt. - voor zover je portemonnee dat toelaat - aanvult met luxe artikelen, of gooi je gewoon in je mand/kar wat je - op dure ooghoogte - tegenkomt?

Maak voor je boodschappen gaat doen ook een lijstje, liefst aan de hand van de folders. Als je daar je menu op afstemt, eet je nog lekker gevarieerd ook, zonder dat je er extra over na hoeft te denken
pi_77726363
Ik denk dat zijn boodschappenbudget met ¤120 wel ok is (als hij daar de waarheid over spreekt), hij moet focussen op overzicht en de ernst van de situatie eens gaan inzien en zich niet als verwende puber opstellen. Als je schulden maakt en gaten met gaten vult om te kunnen bellen en naar de bioscoop gaan enzo, dan ben je heel dom bezig. En hij heeft echt een te dure auto (lees ik af aan de wegenbelasting).
pi_77726411
We missen nog steeds 400 euro in de begroting van TS. Heeft TS daar al op geantwoord?
pi_77726981
Ik heb het gevoel ondertussen een beetje dat TS niet echt iets wil veranderen, maar had gehoopt dat we een goed adres hadden voor geldbomen of iets dergelijks.
Sanity is (not) statistical
pi_77727817
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:29 schreef synnath het volgende:
We missen nog steeds 400 euro in de begroting van TS. Heeft TS daar al op geantwoord?
Nee en ook niet op de onterechte zorgtoeslag die hij straks terug moet gaan betalen.
  zondag 7 februari 2010 @ 13:43:03 #221
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77728279
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee en ook niet op de onterechte zorgtoeslag die hij straks terug moet gaan betalen.
Ik zou niet weten waarom het onterecht is. Hun hebben dat ergens vorig jaar bepaald, sindsdien is er niks gewijzigd aan m`n zorgverzekering.
pi_77728313
Het is gebaseerd op je inkomen. Vul ff proefberekening in op de website van de belastingdienst en verbaas je....
  zondag 7 februari 2010 @ 13:47:29 #223
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77728382
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:53 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb het gevoel ondertussen een beetje dat TS niet echt iets wil veranderen, maar had gehoopt dat we een goed adres hadden voor geldbomen of iets dergelijks.
Ik wil heus wel wat veranderen. Maar de meeste contracten zijn jaarcontracten die ik heb afgesloten voordat ik ging verhuizen.
pi_77728455
Ja dus? Bel ze op, leg uit dat je het niet kunt betalen en vraag of je het abo kunt verlagen. Actie ondernemen.
  zondag 7 februari 2010 @ 13:49:57 #225
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77728461
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is gebaseerd op je inkomen. Vul ff proefberekening in op de website van de belastingdienst en verbaas je....
quote:
Uw zorgtoeslag is ¤ 57 per maand.
Dat is hetzelfde als dat ik nu krijg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')