dat klopt.. maar aangezien TS nu bezig is om een nieuwe telefoon bij zijn verlenging te zoeken is het natuurlijk erg onzinnig om allemaal hulp te gaan bieden... TS zou gewoon een sim-only kunnen nemen. stukken goedkoper dan nu weer een nieuwe telefoon bij zijn 'duurdere' abonnement te nemen.quote:
Hoe kom je erbij dat het een verlenging is?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat klopt.. maar aangezien TS nu bezig is om een nieuwe telefoon bij zijn verlenging te zoeken is het natuurlijk erg onzinnig om allemaal hulp te gaan bieden... TS zou gewoon een sim-only kunnen nemen. stukken goedkoper dan nu weer een nieuwe telefoon bij zijn 'duurdere' abonnement te nemen.
Kies hier mijn nieuwe telefoon
Ik heb daar de boel nu ook ingelezen. Erg overzichtelijkquote:
Duurt even om te categorizeren, daarna werkt het prettigquote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb daar de boel nu ook ingelezen. Erg overzichtelijk
Die onverwachte uitgaven doet het hem. Daardoor hoef ik de ene maand niet zo heel veel rekeningen te betalen en de andere maand ineens heel veel.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:41 schreef Furia het volgende:
[..]
Ja en dát kun je met een eigen huis dus beter niet doen! Bewaar dat geld als een reserve voor onverwachte uitgaven, die ongetwijfeld gaan komen, en probeer met je gewone inkomen te sparen voor die extra dingen die je normaal gesproken van je vakantiegeld zou kopen.
Verder:
- Bukken in de supermarkt; goedkopere producten liggen (bijna) overal op de onderste plank
- Groenten en fruit op de markt kopen (zeker tegen het einde van de dag)
- Verwarming lager zetten en 's nachts niet hoger van +- 15
- Zorgen dat je een goed overzicht hebt van je uitgaven en inkomsten
- Geen dingen onderweg kopen (eten, drinken)
- Even niet uit eten (ook geen snackbar)
- Geen kant en klaar maaltijden
- Dingen verkopen (ruimte in je huis/ruimte in je hoofd/ruimte op je bankrekening)
- Regelmatig op sites als www.gratiz.nl kijken, zo vul je vaak je voorraad thee en koffie prima aan
je neemt helemaal een nieuw abonnement?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:07 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat het een verlenging is?
Misschien is het niet voor nuquote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
je neemt helemaal een nieuw abonnement?
terwijl je tot mei nog 2 abonnementen hebt?
Ik heb ook nog werkquote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
je neemt helemaal een nieuw abonnement?
terwijl je tot mei nog 2 abonnementen hebt?
Nja, ik bel vrijwel amper thuis.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Verder 70 euro voor telefoon (30 euro minder vanaf mei)
40 euro voor telefoon is nog steeds ziekelijk veel voor iemand alleen. Dat kan met gemak voor 20 euro of neem een belabbo bij je internetprovider via VOIP. kost je tussen de 5 en 10 euro per maand.
Ik rij eigenlijk alleen maar naar m`n ouders of naar het werk. Dat is te ver om te fietsen (meer dan een uur).quote:110 euro per kwartaal voor wegenbelasting.
gemiddeld bedrag
80 euro ongeveer per maand aan benzine.
Hoe minder je rijdt, hoe minder benzine er in gaat. Probeer te minderen met rijden en wat meer te fietsen bv.
Nja, ik heb een 60mb vebinding. Ik betaal 40 euro voor internet en 16 euro voor standaardpakket upc en dan nog 10 euro ofzo voor digitaal. Het is sowieso een jaarcontract, dus op korte termijn is het geen oplossing.quote:60 euro per maand aan server (loopt ook in mei af)
compleet overbodig maar aangezien het al afloopt had je dat zelf ook al ingezien
40 euro per maand aan fitness (opgezegd, ga opzoek naar wat goedkopers)
Idem.
70 euro per maand aan internet en televisie
dat is best wel duur. Is een langzamere internetverbinding geen optie? Ik betaal zelf 40 euro per maand voor 4Mb verbinding.
Meer zelfs.quote:rond 120 euro per maand aan boodschappen
Netjes, dat heb ik ook als budget
20 euro per maand bioscoopabo
Ga je minstens 2 keer per maand naar de bios? Anders haal je het er niet uit.
Ik ga het nog ophogenquote:
35 euro per maand voorschot gas+licht
30 euro per kwartaal water
Dat is wel erg weinig. Pas maar op dat je niet bij hoeft te betalen straks.
Dat lukt me wel redelijk, rond de 30 euro boodschappen doenquote:550 euro per jaar schoolgeld (moet ik ook nog betalen eerdaags)
shit happens.
[..]
voor 120 euro kan je prima eten kopen. Alleen niet bij de AH kopen maar bv bij de Bas vd Heijden / aldi / lidl.
Ene week is het iets meer , andere week iets minder maar gemiddeld op 30 uitkomen is echt geen enorme opgave hoor
En krijg je geen km vergoeding?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:42 schreef Juicyhil het volgende:
Ik rij eigenlijk alleen maar naar m`n ouders of naar het werk. Dat is te ver om te fietsen (meer dan een uur).
quote:
Als je geen overzicht hebt, moet je idd de ene maand veel betalen en de andere maand minder.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:11 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Die onverwachte uitgaven doet het hem. Daardoor hoef ik de ene maand niet zo heel veel rekeningen te betalen en de andere maand ineens heel veel.
Hoop dus eens op wat ruimte zodat ik ergens een potje kan maken.
Ik doe sowieso de boodschappen bij Lidl, ook al merk ik niet eens zoveel verschil met A-merken.
Dat kun je natuurlijk veranderen. Als je ('s avonds/in het weekend) gratis kan bellen via UPC en veel geld kwijt ben aan mobiel, ben je wmb een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:42 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nja, ik bel vrijwel amper thuis.Dus aan een vaste telefoon heb ik niet zoveel.
Voor zover ik weet kun je bij UPC maandelijks wijzigen. Bij mij hebben ze er in ieder geval nog nooit moeilijk over gedaan en volgens mij adverteren ze daar zelfs mee.quote:Nja, ik heb een 60mb vebinding. Ik betaal 40 euro voor internet en 16 euro voor standaardpakket upc en dan nog 10 euro ofzo voor digitaal. Het is sowieso een jaarcontract, dus op korte termijn is het geen oplossing.
Je moet er natuurlijk niet vanuit gaan dat alles op de markt goedkoper is, maar als je een beetje bewust boodschappen doet, dan weet je wat ongeveer de prijzen zijn en wat je dus beter op de markt kunt kopen en wat je beter in de supermarkt kunt kopen. Ik heb zelf volgens mij nog nooit een stap in een 'echte' groentewinkel gezet, maar ben op de markt voor sommige dingen wel degelijk goedkoper uit (dan de supermarkt dus).quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen... Maar op de markt zijn de bijv de aardappels echt niet goedkoper dan bij de AH.
De markt zal goedkoper zijn dan de groenteboer in een winkelpand.. Maar niet dan de supermarkt.
Koop je dan wel de juiste dingen? Koop je bijvoorbeeld groenten of fruit die je zelf nog moet snijden/wassen, of koop je de voorgesneden producten? Koop je de basisartikelen die je evt. - voor zover je portemonnee dat toelaat - aanvult met luxe artikelen, of gooi je gewoon in je mand/kar wat je - op dure ooghoogte - tegenkomt?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:11 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Die onverwachte uitgaven doet het hem. Daardoor hoef ik de ene maand niet zo heel veel rekeningen te betalen en de andere maand ineens heel veel.
Hoop dus eens op wat ruimte zodat ik ergens een potje kan maken.
Ik doe sowieso de boodschappen bij Lidl, ook al merk ik niet eens zoveel verschil met A-merken.
Nee en ook niet op de onterechte zorgtoeslag die hij straks terug moet gaan betalen.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:29 schreef synnath het volgende:
We missen nog steeds 400 euro in de begroting van TS. Heeft TS daar al op geantwoord?
Ik zou niet weten waarom het onterecht is. Hun hebben dat ergens vorig jaar bepaald, sindsdien is er niks gewijzigd aan m`n zorgverzekering.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:26 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee en ook niet op de onterechte zorgtoeslag die hij straks terug moet gaan betalen.
Ik wil heus wel wat veranderen. Maar de meeste contracten zijn jaarcontracten die ik heb afgesloten voordat ik ging verhuizen.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:53 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb het gevoel ondertussen een beetje dat TS niet echt iets wil veranderen, maar had gehoopt dat we een goed adres hadden voor geldbomen of iets dergelijks.
quote:Op zondag 7 februari 2010 13:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is gebaseerd op je inkomen. Vul ff proefberekening in op de website van de belastingdienst en verbaas je....
Dat is hetzelfde als dat ik nu krijg.quote:Uw zorgtoeslag is ¤ 57 per maand.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |