Ik wou het net typen. Gewoon een lijstje maken met wat je uitgeeft aan huur etc. Aan overige kosten, boodschappen. Dat maakt het al een stuk makkelijker voor jezelf.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:46 schreef murp het volgende:
maak eens een overzicht van je inkomsten en uitgave
Dat dus. En dan niet per maand, maar per jaar. Dan heb je een veel beter overzicht van wat je per maand uit kan geven.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:46 schreef murp het volgende:
maak eens een overzicht van je inkomsten en uitgave
Je betaald normaal gesproken een voorschot aan energie, je betaald die kosten dus niet nu direct elke maand.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:48 schreef sempron2400 het volgende:
Hopen op een zachter weertype. Het is zo'n beetje de koudste winter in 30 jaar tot nu toe. Energierekening is bijna drie keer zo hoog als in normale jaren.
Merken we die hogere energiekosten niet later bij de afrekening?quote:Op maandag 25 januari 2010 18:48 schreef sempron2400 het volgende:
Hopen op een zachter weertype. Het is zo'n beetje de koudste winter in 30 jaar tot nu toe. Energierekening is bijna drie keer zo hoog als in normale jaren. We hebben allemaal een slecht jaar, koopkracht is, door de crisis en de kou, met 2-3 procent gedaald.
Geef je veel uit aan variabele posten?
Maar eens naar kijken, thanks.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:47 schreef Herkauwer het volgende:
Een programma zoals Moneywell. (is er alleen voor de Mac) Maar er zijn ook andere programma's van Davilex bijvoorbeeld. Of gewoon een excelsheetje maken met alle inkomsten en uitgaves.
Je moet even alle niet noodzakelijke dingen uitstellen.
En ook nog tegen een behoorlijk hoge rente. Pas daar dus mee op, je kan jezelf daar flink mee in de problemen werken.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:48 schreef Mylene het volgende:
Een creditcard is een schuld.
Ja, beginnen met je creditcard niet gebruiken is volgens mij al een aardig begin.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:48 schreef Mylene het volgende:
Een creditcard is een schuld.
Nee, ik heb een voorschotbedrag. Das geloof ik voor licht en gas 50 euro ofzo.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:48 schreef sempron2400 het volgende:
Hopen op een zachter weertype. Het is zo'n beetje de koudste winter in 30 jaar tot nu toe. Energierekening is bijna drie keer zo hoog als in normale jaren. We hebben allemaal een slecht jaar, koopkracht is, door de crisis en de kou, met 2-3 procent gedaald.
Geef je veel uit aan variabele posten?
Maar ik betaal het niet in termijnen.quote:
Dan moet je er nog beter mee oppassen, voor je het weet betaal je afgelopen maand af en heb je niks meer over voor aankomende maand.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:53 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar ik betaal het niet in termijnen.
Daar heb je geen programma voor nodig. Simpelweg kijken wat je binnenkrijgt per maand (loon, bijslag etc)quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |