Aangezien ik nog niets vernomen heb begin ik mij af te vragen of deze organisaties uberhaupt iets aan mij hebben en of het inderdaad mogelijk is voor een niet medisch- of militair-onderlegd persoon om te gaan helpen. Op het moment heb ik alle tijd, de wil, de energie, het verstand, de mogelijkheid etc. om te gaan helpen. Overigens ben ik mij bewust van de gevaarlijke situatie aldaar. Dat is een risico welk ik bereid ben te lopen.quote:Geachte heer/mevrouw,
Tijdens mijn zoektocht naar een organisatie actief in Haïti kwam ik terecht op uw site (xxxxxxx). Ik zou graag als vrijwilliger willen meehelpen; of in Haïti zelve of in ons eigen land. Op uw website las ik echter dat enkel vrijwilligers met kennis van verpleging e.d. momenteel van belang zijn. Zulke kennis heb ik helaas niet. Sterker nog: behalve mijn kennis over ondernemen, ICT en teksten schrijven weet ik niet zo goed hoe ik mij nuttig zou kunnen maken. Natuurlijk beschik ik over twee handen en de wil hard te werken.
Ik heb begrip voor de gevaarlijke situatie aldaar, al wil ik mij daar niet door uit het veld laten slaan. Ik ben 32 jaar, vrijgezel en heb momenteel in Nederland geen baan. Begin dit jaar heb ik ook een half jaar in Thailand gewoond om daar Engels les te geven. Ik heb dus en de tijd, de wil, geen heimwee, maar ook de intelligentie om te helpen. Mogelijk heeft U tips voor mij hoe ik dit het best kan aanpakken?
Graag hoor ik van U.
Hoogachtend,
xxxxxxxxxxxxxx
Dat is een stuk van de vraag inderdaad.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:51 schreef Dynd het volgende:
Hoe denk jij daar als niet medisch- of militair-onderlegd persoon te gaan kunnen helpen dan?
lijken opstapelen, tenten opbouwen, kinderen gezelschap houden er zijn genoeg "kleine"dingen die TS daar kan doen, en het is goed dat deze dit, vrijwillig, wil doen.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:51 schreef Dynd het volgende:
Hoe denk jij daar als niet medisch- of militair-onderlegd persoon te gaan kunnen helpen dan?
dat is net wat ik nog wou toevoegenquote:Op maandag 25 januari 2010 12:56 schreef Klonk het volgende:
nou, je zou kunnen beginnen met standaard dingen, mail sturen naar het Rode Kruis ofzo, of een andere organisatie
Zekers. Zal ik ook zeker doen indien ik vanmiddag geen antwoord per mail heb ontvangen.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:59 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Wellicht kan je beter bellen in plaats van mailen. Persoonlijk contact lijkt me in dit geval wat doeltreffender.
Dat klopt. Myanmar (Birma) bijvoorbeeld. Sinds ik terug ben uit Thailand loop ik al langer met dit idee rond; ik heb het er ook soms over met vrienden. Ik heb echter de knoop nooit doorgehakt. Waarom nu net Haiti? Dat is een goede vraag. Tja, ik heb me ingelezen over veel hulpbehoevende plekken en er zijn er genoeg waarvoor ik me zou willen inzetten. Die keuze heb ik echter nog niet gemaakt. Nu Haiti zoveel in de media is, en wellicht omdat de benodigde hulp wel extreem groot is, hakt dit er toch wel in. Noem het beinvloed door media als je wilt; het doet er in wezen ook niet toe. We kunnen er niet om heen dat er hulp nodig is.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:13 schreef Tahiti het volgende:
Waarom wil je zo graag in Haiti helpen? Er zijn ook landen waar je als vrijwillger zo aan de slag kunt. En die ook zitten te springen om hulp.
omdat er 100k+ doden zijnquote:Op maandag 25 januari 2010 13:13 schreef Tahiti het volgende:
Waarom wil je zo graag in Haiti helpen? Er zijn ook landen waar je als vrijwillger zo aan de slag kunt. En die ook zitten te springen om hulp.
Lijkt er dus niet op dat het de komende tijd mogelijk voor me is om daar te gaan helpen.quote:Beste xxxxxxxxxx,
Hartelijk dank voor je belangstelling en wat fantastisch dat je ons zou willen helpen.
Op dit moment is de situatie in Haiti nog enorm chaotisch en is er in de eerste plaats behoefte aan medische hulp. Waaraan er na de eerste noodhulpfase behoefte is is ons nog niet helemaal duidelijk en daar kan ik nu dus weinig over zeggen. Maar het zou heel goed kunnen dat we je hulp zouden kunnen gebruiken om de ICT weer op te zetten, maar dat is nu nog onzeker.
Ik zou je willen vragen om via onze website het zogenaamde Application form in te vullen met alle bijbehorende formulieren. Als we dat binnen hebben nodigen we je uit voor een gesprek. We kunnen dan later zien of je iets voor ons zou kunnen doen in Haiti of voor een van onze andere weeshuizen, als je als vrijwilliger voor ons naar het buitenland zou willen gaan. Op diezelfde website kun je de vacatures vinden; ik denk in jouw geval aan Information Technology Coordinator in Honduras (per juli) of als Home Correspondent in de Dominicaanse Republiek (per 1 maart). Zo staan er nog veel meer op.
Mocht je nog meer informatie van ons willen, laat het alsjeblieft horen.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx
Vrijwilligerscontacten Buitenland
quote:Geachte xxxxxxxxxxx,
Hartelijk dank voor uw bericht en uw interesse. Op dit moment is het niet verstandig om naar Haïti te gaan. De SHO (Samenwerkende Hulporganisaties) en dat zijn er 9, zijn ter plekke met hun eigen mensen. Het vliegverkeer komt langzaam op gang maar is nog steeds ontregeld en door de verwoesting van gebouwen en wegen is het moeilijk om goederen op de juiste plek te krijgen. Daarnaast zijn er tal van
organisaties die er werkzaam zijn. Wat we niet willen is elkaar voor de voeten lopen, hoe goed bedoelt ook.
We raden u aan op dit ogenblik niet naar Haïti te gaan. Als u wilt helpen dan is actie voeren om geld in te zamelen een goed middel om uw steentje bij te dragen. Het geld kan gestort worden op giro 555. Op termijn zou u wellicht naar de plek van de ramp kunnen gaan, maar voor nu is dat niet verstandig.
We kunnen dan ook niet aan uw verzoek tegemoet komen.
xxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
Het is niet dat ik PERSE in Haiti wil helpen. Ik wil wel graag vrijwilligerswerk doen daar waar het hard nodig is. Ik heb hier nog geen knoop over door kunnen hakken, maar gezien de omstandigheden in Haiti ging ik daar voor. Aangezien Haiti voorlopig niet tot de mogelijkheden behoort sta ik zeker open voor andere dingen. Ideetjes (en ook ervaringen) zijn daarom dan ook hartstikke welkom.quote:Op maandag 25 januari 2010 14:33 schreef Cue_ het volgende:
Ben wel benieuwd, wil je nu alleen in Haiti helpen of wil je evt ook ergens anders je hulp willen aanbieden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |