Als je bijvoorbeeld op zondag 200% krijgt uitbetaald en je werkt dan 5 uur heb je ook nog eens 5 toeslaguren.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:04 schreef superlol het volgende:
Oke bedankt.
Dit was mijn laatste loonstrook dus ik kreeg de TVT uren gewoon uitbetaald.
Maar hoe zit het met toeslaguren, wat zijn dat precies?
Klopt inderdaad zoals hij het heeft gedaan. Toevallig Albert Heijn? Aangezien wij een maand of 3 geleden op deze manier van inzicht geven op het loonstrookje over zijn gegaan.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:52 schreef superlol het volgende:
Oke bedankt iedereen
Dus wat de werkgever heeft gedaan is correct.
Neequote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:37 schreef superlol het volgende:
Nog een vraagje :
Ik kreeg vandaag een jaaropgave, en
daarin staat bij "ingehouden bijdrage zorgverzejeringswet" nog een bedrag.
Aangezien ik daar niet meer werk, moet ik dit bedrag uitbetaald krijgen of wat?
Hier past alleen...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:37 schreef superlol het volgende:
Nog een vraagje :
Ik kreeg vandaag een jaaropgave, en
daarin staat bij "ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet" nog een bedrag.
Aangezien ik daar niet meer werk, moet ik dit bedrag uitbetaald krijgen of wat?
Zolang niemand het betwist, heeft sanger gewoon gelijk.quote:
Zelfs als het betwist wordt heb ik gelijk, alleen moet ik het dan weer gaan verdedigenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:12 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Zolang niemand het betwist, heeft sanger gewoon gelijk.
En dan nog even waarom het er op staat; omdat je werkgever verplicht is het te vergoeden is het een soort van inkomen. Om deze reden moet er loonbelasting over worden ingehouden. Dus de werkgeve rmoet het op de strook bijtellen om het in het loon voor de LH op te nemen. De inhouding wordt gedaan omdat de werkgever het niet aan jou moet betalen maar aan de Belastingdienst.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:40 schreef Jacqueline1 het volgende:
Bij deze bevestigd! Je kunt het zelf ook checken op je loonstrook: eerst wordt het bedrag bij je salaris geteld, daarna weer er af gehaald. Waarom deze " logica" ? Het betreft hier een inkomensafhankelijke bijdrage (dus gebaseerd op de hoogte van je salaris) die uiteindelijk door de werkgever betaald wordt. Het bedrag wordt a.h.v. je loonstrook bepaald. Daarom staat het eerst als positief bedrag op je loonstrook. Omdat uiteindelijk de werkgever het bedrag dient af te dragen, staat het nogmaals op je loonstrook, maar dan negatief. Per saldo merk je er zelf dus niets van.
Ik bedoelde het meer in algemene zin.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Zelfs als het betwist wordt heb ik gelijk, alleen moet ik het dan weer gaan verdedigen
Bruto-uurloon of netto-uurloon?quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:42 schreef superlol het volgende:
Nog een vervolg voor dit topic
Aangezien ik daar niet meer werk en er nu problemen zijn met het uitbetalen of dergelijke wil de werkgever mij het aantal uren contant uitbetalen die ik op de loonstrook te weinig had gekregen.
Dus ik zou nog 15 uren extra moeten krijgen. Ze willen dit nu gewoon 15 x uurloon doen en dit bedrag uitbetalen. Is dit correct? Want op de loonstrook komen altijd dingen als vakantieuren en adv-uren erbij, die worden uitbetaald. Worden die dingen bepaald aan aan de hand van het aantal gewerkte uren ofzo? Of staan die gewoon vast per maand ofzo?
Alvast bedankt
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:55 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Bruto-uurloon of netto-uurloon?
Dat noemen we dus brutoloon...quote:Op donderdag 18 februari 2010 19:23 schreef superlol het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Gewoon het uurloon, dus zonder belastingaftrek etc.
Hij wil je dus zwart uitbetalen,...quote:Op donderdag 18 februari 2010 19:23 schreef superlol het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Gewoon het uurloon, dus zonder belastingaftrek etc.
Maar zal dit voor mij meer geld zijn ofniet(als je kijkt naar die vakantieuren en adv-uren) ?quote:Op donderdag 18 februari 2010 19:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Hij wil je dus zwart uitbetalen,...
Denk dat dat wel genoeg zegt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |