abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77218418
Hey mensen,

Ik vroeg mij af, ik en mij vriendin gaan morgen een huis bezichtigen in rotterdam beverwaard (gronsvelderf).

Nu hoor ik van familieleden dat het daar vreselijk is, veel geweld en dergelijke, zijn er mensen die uit beverwaard komen en mij er wat over kunnen vertellen, want door al deze verhalen begin in nou toch wel te twijfelen.

Alvast bedankt!
pi_77218580
Waarom zoek je in de beverwaard?
pi_77218591
Veel Surinaamse, Antiliaanse en Kaapverdiaanse jongens die de boel verzieken in Beverwaard, Feijenoord met de Turken en West met de Marokkanen. Wat er dan overblijft in R'dam qua leuke sfeer is Alexander, Nesselande, Zestienhoven of Overschie. Of de Rotterdamse voorsteden als Barendrecht, Ridderkerk of Rhoon. Veel succes!

[ Bericht 2% gewijzigd door o.us op 24-01-2010 18:53:42 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_77218622
Vroeger was het idd wel zo erg, maar de meeste plekken in R'dam zijn wel vooruit gegaan vergeleken met de jaren '90 en voor zover ik weet daar ook. Wat ik gehoord heb dan van mensen die er wonen.

Verder moet je je sowieso gewoon gaan kijken. In iedere buurt heb je betere en mindere straten. Waar ik woon (ook Zuid) is het prima, drie straten verder is het een heel stuk minder. Je ziet het vanzelf.
Sanity is (not) statistical
pi_77218689
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:51 schreef o.us het volgende:
Veel Surinaamse, Antiliaanse en Kaapverdiaanse jongens die de boel verzieken, samen het Feijenoord met de Turken en West met de Marokkanen. Wat er dan overblijft in R'dam qua leuke sfeer is Alexander, Nesselande of Overschie. Of de Rotterdamse voorsteden als Barendrecht, Ridderkerk of Rhoon. Veel succes!
Hier kunnen we flink over discussieren. Ik vind het op Zuid prima en vond Barendrecht/Rhoon verschrikkelijk. Veel aso's daar die zichzelf beter vinden dan een ander, veel winkeldiefstal, jongeren die de soos in de fik staken, hangjeugd, auto-inbraak, berovingen van scooters, inmiddels bewaking op het winkelcentrum in Barendrecht. Nee dankje!
pi_77218755
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:54 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Hier kunnen we flink over discussieren. Ik vind het op Zuid prima en vond Barendrecht/Rhoon verschrikkelijk. Veel aso's daar die zichzelf beter vinden dan een ander, veel winkeldiefstal, jongeren die de soos in de fik staken, hangjeugd, auto-inbraak, berovingen van scooters, inmiddels bewaking op het winkelcentrum in Barendrecht. Nee dankje!
Ik woon in Carnisselande en het ligt hier anders zeer vredig bij hoor. Nooit incidenten gehad en geen hangjeugd bij de tramhaltes. Dan moet je ook niet in het dorp gaan wonen!

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 24-01-2010 18:56:39 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_77218894
Ik woon nu ook in zuid (tarwewijk)

maar het begint steeds erger te worden hier in de straat, heb nu polen poven me wonen, ik denk een stuk of 8 in een 3 kamer woning, tyfus herrie snachts, en een cafe tegenover me, you do the match...

ik ga hier meer weg om de staat van het huis, staat zowat op instorten, maar ik wil wel graag ergens waar ik het nog een aantal jaar uit zou houden!

het huis ziet er best netjes uit, de straat ook wel imho, maarja, toch even navragen natuurlijk!

linkje van het huis
pi_77218902
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:56 schreef o.us het volgende:

[..]

Ik woon in Carnisselande en het ligt hier anders zeer vredig bij hoor. Nooit incidenten gehad en geen hangjeugd bij de tramhaltes. Dan moet je ook niet in het dorp gaan wonen!
Ik heb vijf jaar in Carnisselande gewoond en in Portland gewerkt. Wat een saaie teringbende daar. Niks te doen en geen normaal mens te bekennen. Hoop racistische figuren ook en een hoop tweeverdieners die hun schuld afkopen door hun kinderen vooral niet op te voeden en dood te verwennen.
pi_77219008
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:59 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik heb vijf jaar in Carnisselande gewoond en in Portland gewerkt. Wat een saaie teringbende daar. Niks te doen en geen normaal mens te bekennen. Hoop racistische figuren ook en een hoop tweeverdieners die hun schuld afkopen door hun kinderen vooral niet op te voeden en dood te verwennen.
Je hebt gelijk, best wel veel mensen met 'stoere' scooters, kleding etc. Verwende nesten hier. Maar ik hou me een bepaalde leefstijl aan; ik woon in Carnisselande maar ik leef in Zuid, if you know what I mean.
Feyenoord Rotterdam
pi_77219187
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:59 schreef existor85 het volgende:

ik ga hier meer weg om de staat van het huis, staat zowat op instorten, maar ik wil wel graag ergens waar ik het nog een aantal jaar uit zou houden!

linkje van het huis
De woning is verrassend ruim en fraai opgeknapt met een mooie keuken en badkamer
pi_77219276
Het eerste wat me opviel aan het huis was dat de wc-rol achterstevoren hangt.
pi_77222589
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:06 schreef Hiya het volgende:

[..]

De woning is verrassend ruim en fraai opgeknapt met een mooie keuken en badkamer
Wat is daar zo grappig aan?
pi_77225042
Mijn ex heeft in beverwaard gewoond, ik was blij dat ik er weer weg was...

toen we samen gingen wonen hoefden we de inboedel maar op straat te zetten en idd, binnen een uur stonden er meerdere negers met aanhangers om alles op te laden...

pi_77225155
waarom is het trouwens zo nat voor de deur? hebben ze bloed weg gespoeld omdat ze iemand omgelegd hebben?
pi_77225739
Wat wel mee kan wegen:

Tuin:
Betegelde achtertuin op het Westen, grenzend aan schoolplein.

Tijdens pauze's en voor en na schooltijd hoef je niet echt rust te verwachten.
Ook is het de vraag of het s'avonds en dan zeker in de zomer als hangplek gebruikt wordt.
pi_77225892
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:24 schreef klipper het volgende:
Wat wel mee kan wegen:

Tuin:
Betegelde achtertuin op het Westen, grenzend aan schoolplein.

Tijdens pauze's en voor en na schooltijd hoef je niet echt rust te verwachten.
Ook is het de vraag of het s'avonds en dan zeker in de zomer als hangplek gebruikt wordt.
daar heb ik al over geinformeerd, het is een afgesloten schoolplein, en overdag ben ik meestal toch op mijn werk, dus ik zit er niet echt mee eerlijk gezegd!
al zou het wel lastig kunnen zijn idd wanneer ik dus wel vrij ben en rustig in mijn tuintje zou willen zitten.
pi_77226606
Kijk anders eens via google streetview, ook een aardige manier om de buurt te kunnen overzien.
pi_77229558
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:25 schreef existor85 het volgende:

[..]

Wat is daar zo grappig aan?
Nou hier schrijf je dat je huis zowat op instorten staat. Op de webpagina staat dat hij goed gerenoveerd is. Tegenstrijdigheden eh?
pi_77231375
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:24 schreef Hiya het volgende:

[..]

Nou hier schrijf je dat je huis zowat op instorten staat. Op de webpagina staat dat hij goed gerenoveerd is. Tegenstrijdigheden eh?
Of begrijpend lezen........
Zijn huidige huis staat op instorten, en de link is van het huis dat hij op het oog heeft.

Verrek het zijn twee verschillende huizen.
pi_77231469
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:24 schreef Hiya het volgende:

[..]

Het huis waar ik nu in woon is van 1940 en is een huurhuis, ik kan nog geen lamp aan mijn plafond hangen of hij flikkert er een dag later van af, een spijker kan ik met de hand de muur in slaan en ik heb in de badkamer een lavet....
de dingen die ik beschrijf zijn niet overdreven, mijn huisbaas doet er niks aan, vandaar dat ik de stap neem om over te gaan op koop.

lijkt mij toch een flink verschil.........
pi_77233413
Als ik morgen ga bezichtigen, mag ik dan ook zelf nog foto's maken in het huis?

Dit wordt mijn eerste koophuis en ik weet niet hoe het allemaal in zijn werk gaat, vandaar dat ik het gelijk maar even vraag.
pi_77241616
Waar in Beverwaard is het? Dan scheelt ook nog. Is het een voormalig huurhuis, of zijn die het die nieuwere koopwoningen aan de Loevesteinsingel? Daar kun je prima wonen niks aan de hand, meer het centrum is, is niet zo fijntjes nee...
pi_77245243
Ga ook eens een keer 's avonds of 's nachts kijken...

Als je een woning koopt, moet je je ook bedenken dat je hem ook weer een keer moet verkopen en als jij bij de koop al bedenkingen bij de buurt hebt, dan hebben toekomstige kopers dat ook.

Ik zou verder kijken, richting Barendrecht,Rhoon e.d. (en niet zeuren dat die plaatsen te ver van het centrum zijn, want ook vanuit Beverwaard is het een aardige tram rit naar het centrum).
So we just called him Fred too
  maandag 25 januari 2010 @ 13:05:10 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_77245302
Heb je wel gezien dat er erfpacht op rust? Dit is weliswaar afgekocht voor ruim 20 jaar, maar stel dat jij het huis over tien jaar weer wil verkopen, dan is dit wel een minpunt voor toekomstige kopers.
The love you take is equal to the love you make.
pi_77245531
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:33 schreef existor85 het volgende:
Als ik morgen ga bezichtigen, mag ik dan ook zelf nog foto's maken in het huis?

Dit wordt mijn eerste koophuis en ik weet niet hoe het allemaal in zijn werk gaat, vandaar dat ik het gelijk maar even vraag.
Dat mag doorgaans wel, uiteraard wel even toestemming vragen aan de makelaar.
So we just called him Fred too
pi_77247134
we zijn net wezen kijken en het is een heel erg leuk huis, trekt ons echt aan, ook de buren zijn erg vriendelijk en hebben ons verteld dat het een gezellige buurt is.

geluk was dat er pauze was op de school en de kinderen buiten aan het spelen waren, overlast was er niet, was vrijwel niks van binnenuit te horen, we gaan een bod uitbrengen en hopen dat het wat wordt!

allemaal bedankt voor jullie reacties!
pi_77253903
quote:
Op maandag 25 januari 2010 14:03 schreef existor85 het volgende:
we zijn net wezen kijken en het is een heel erg leuk huis, trekt ons echt aan, ook de buren zijn erg vriendelijk en hebben ons verteld dat het een gezellige buurt is.

geluk was dat er pauze was op de school en de kinderen buiten aan het spelen waren, overlast was er niet, was vrijwel niks van binnenuit te horen, we gaan een bod uitbrengen en hopen dat het wat wordt!

allemaal bedankt voor jullie reacties!
Als je gevoel goed is, dan inderdaad gewoon doen.
We zien je klustopic wel tegemoet als het allemaal doorgaat.
pi_77254333
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:51 schreef o.us het volgende:
Veel Surinaamse, Antiliaanse en Kaapverdiaanse jongens die de boel verzieken in Beverwaard, Feijenoord met de Turken en West met de Marokkanen. Wat er dan overblijft in R'dam qua leuke sfeer is Alexander, Nesselande, Zestienhoven of Overschie. Of de Rotterdamse voorsteden als Barendrecht, Ridderkerk of Rhoon. Veel succes!
En dan vergeet je nog Hillegersberg (bestr wijk van Rotterdam) en Schiebroek. Ommoord kan ook nog, moet je van bejaarden houden en geen haast hebben. Kralingen, afhankelijk van welk deel. Oude noorden, westen, Kop van Zuid, allemaal wijken die worden opgeknapt en er steeds beter uit gaan zien.
pi_77254482
Ik ben opgeroeid in Beverwaard en het is een prima, rustige buitenwijk. Niet zo heel goed bereikbaar met het OV, van eindpunt naar centrum is 30 minuten.

Er zitten een paar rotte plekken in de wijk, maar over het algemeen is het rustig. Genoeg parkeerplek. Veel groen. Uitvalswegen dichtbij, meerdere parken en winkelcentra zoals Keizerswaard. Het kleine winkelcentrumpje in de buurt stelt niet veel voor en dat noem ik nou een rotte plek.
pi_77270939
De meningen verschllen zie ik al.
Het zal er wel helemaal vanaf hangen welk deel van de Beverwaard je zit.

Ik heb er een bekende wonen waar ik een paar keer geweest ben, mij verder niet gezien daar.
Grootste probleem in zijn straat of in zijn deel van de wijk is dat iedereen werkloos is.
Vooral in de zomer merk je dat. Iedereen hangt tot diep in de nacht op straat, en dan nemen ze hun radio's mee en gaan ze lekker feesten.
Overdag liggen ze te slapen.

Hij is daar ook een paar keer bedreigd en zijn vriendin een keer bijna aangerand. Die durft daar nu niet meer te komen.

Huizen zijn wel goedkoop ja, allemaal ex-huurhuizen, gemeente hoopt dat de buurt opknapt als ze er koopwoningen van maken.

--
Ik heb even op het plattegrondje gekeken op Funda, die straat waar hij woont is 2 straten verder richting de Beverwaardseweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')