quote:Maar het is GEEN Nu Metal.
Op donderdag 09 mei 2002 01:13 schreef LenL het volgende:
Ik heb maar een paar lietjes gedownload en de Blurry clip en ik vint ze, zoals verwagt waardeloos.
quote:Fred heeft er godverdomme wel voor gezorgd dat wij Staind kennen, dus iets meer respect voor die man.
Op woensdag 08 mei 2002 01:36 schreef Evil_Koekje het volgende:[..]
Fred is de baas van hun platenmaatschappij jammergenoeg , en hij heeft ze ontdekt geloof ik. ow en hij regiseert alle clip...
die kerel bemoeit zich met veel te veel dingen.
Maar Puddle Of Mudd IS een gemaakt bandje. Fred ontdekte de gitarist en mocht audities houden voor de rest van de bandleden.
quote:Wat wel dan? post-nirvana grunge? de drummer, de bassist en gitarist zijn erg nu metal agtig, kwa intumenten en hoe de instrumenten woprden bespeeld, en dan bedoel ik hoe dat er dan uitziet. De zanger is een op uiterlijk geselcteert iemant 9ik zie net dat ze bij elkaar zijn geraapt) met een domme eeuwige muts.
Op donderdag 09 mei 2002 01:46 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Maar het is GEEN Nu Metal.
quote:Weet ik veel hoe je het moet noemen, maar ik vind ze geen Nu Metal sound hebben.
Op donderdag 09 mei 2002 01:52 schreef LenL het volgende:[..]
Wat wel dan? post-nirvana grunge? de drummer, de bassist en gitarist zijn erg nu metal agtig, kwa intumenten en hoe de instrumenten woprden bespeeld, en dan bedoel ik hoe dat er dan uitziet. De zanger is een op uiterlijk geselcteert iemant 9ik zie net dat ze bij elkaar zijn geraapt) met een domme eeuwige muts.
quote:Altijd dat eeuwige gezeik over dat zogenaamde NU-metal... Ik begin toch ook niet te zeiken over jouw NU-spelling
Wat wel dan? post-nirvana grunge? de drummer, de bassist en gitarist zijn erg nu metal agtig, kwa intumenten en hoe de instrumenten woprden bespeeld, en dan bedoel ik hoe dat er dan uitziet. De zanger is een op uiterlijk geselcteert iemant 9ik zie net dat ze bij elkaar zijn geraapt) met een domme eeuwige muts.
quote:Ik vont in 1e instantie van wel, laat ik nog maar eens gaan luisteren, ze hebben iig wel een nu metal look, op de zanger na die is wat punkiger...
Op donderdag 09 mei 2002 02:17 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Weet ik veel hoe je het moet noemen, maar ik vind ze geen Nu Metal sound hebben.
Het lijkt een beetje op kane meets nu-metal... het is wel nu-metal geproduceerd. Het gitaar geluid is wel zwaar maar niet heel erg nu mettalig en die stem past er niet bij, de stem is meer zon nickelback/kane aardappel in de keel stem die lelijk is overgedubt in de refreinen.
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 02:45 schreef LenL het volgende:[..]
Het lijkt een beetje op kane meets nu-metal...
quote:Nu-Metal is toch een combinatie van een beetje funky drumritmes, zware gitaren, en wat rap/hiphop invloeden? Dat laatste mist wel, terwijl dat bij bv. Linkin Park en Limp Bizkid wel aanwezig is (hoewel Limp Bizkid vaak "Rapcore" wordt genoemd).
Weet ik veel hoe je het moet noemen, maar ik vind ze geen Nu Metal sound hebben.
Het is puur wat je onder nu-metal verstaat denk ik. En wat is nou eigenlijk het verschil tussen rock en grunge. Of is grunge een andere naam voor nu-rock?
Waarom noem je zulke bandjes trouwens niet gewoon hardrock of is dat ook weer fout. Waarom vraag je de band zelf niet wat voor genre ze maken? Krijg je weer zo'n stoer antwoord: Welk genre boeit ons eigenlijk helemaal niet, we maken gewoon onze eigen sound! (blabla)
quote:En DAT vind ik nou juist een van de elementen die een band een Nu Metalband maken.
Op donderdag 09 mei 2002 12:06 schreef Yokozuna het volgende:[..]
en wat rap/hiphop invloeden? Dat laatste mist wel
2. Gezien SOAD weinig tot geen rap/hiphop invloeden kent, in wat voor genre zou je ze indelen?
3. Kid Rock, zou je dat geen nu-metal noemen? Kent ook wel hiphop invloeden, alleen niet bepaald zware gitaren.
4. En zou je Nirvana grunge noemen als je alleen de nummers "Smells Like Teen spirit" en "Territorial Pissings" kent? Niet gewoon hardrock?
Als je trouwens naar "Radiostorm.com Hardrock " winamp radiozender luisterd (128kbit en vette upstream) kom je er meteen achter hoeveel van het zelfde al die nieuwe uit de grond schietende rock/hardrock/grunge/numetal bandjes zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 09-05-2002 14:09]
quote:Fred Durst is helemaal niet de opzetter van PoM
Op maandag 06 mei 2002 23:20 schreef Mortischa het volgende:
Ik vind het zonde dat ze uberhaubt singles gingen uitbrengen, maar ja wat wil je met Fred Durst als opzetter
Blurry is altijd trouwens mijn favoriete nummer geweest..
Ik ken PoM al zekerz een jaar en heb nog wat demotapes van ze liggen enzo
Fred Durst heeft 3 nummers geproduceerd.
Fred Durst staat wel op de CD als Additional Producer maar dat is hij dus maar van 3 nummers
om precies te zijn:
Nobody Told Me
Bring Me Down
Basement
Verder heeft hij vrij weinig met Puddle of Mudd te maken.
Frontman Wesley Scantlin was een keer aanwezig bij een concert van Limp Bizkit. Hij is backstage weten te komen en heeft daar een demotape overhandigd aan Fred Durst met zijn gegevens erbij.
Fred had er wel oren naar en heeft uiteindelijk terug gebeld dat hij wel interresse had om een paar nummers te produceren.
Verder heeft hij er nix mee te maken!!!!
PoM is gewoon een garagebandje die een platendeal hebben. Beetje Grungeachtige muziek.
Daarnaast is alles wel gewoon zelf geschreven enzo
Ik wordt wel een beetje moe van mensen die alleen maar lopen te zeiken dat iets commercieel is en dan automatisch slecht. lekker volwassen jongens als je gewoon alleen maar in een hoekje gedrukt wilt worden.
quote:Is grunge een nieuw woord ofzo? Volgens mij noemde iedereen bands als Nirvana gewoon rock...
Beetje Grungeachtige muziek
(Ik hoor nu trouwens POM - Blurry op Radiostorm hardrock, nou niet bepaald nu-metal te noemen) Beetje erg simpele muziek zonder diepgang. Muziek die ik nooit ECHT goed heb gevonden. Net als al die nieuwe rock/hardrock/grunge/whatever bandjes van tegenwoordig.
quote:Eigenlijk is 99.5% van de muziek commercieel. Want ze verdienen er allemaal geld mee en jij moet er als consument voor betalen. Commercieel vind ik zo'n fout gebruikte term, want het is bijna altijd van toepassing.
Ik wordt wel een beetje moe van mensen die alleen maar lopen te zeiken dat iets commercieel is en dan automatisch slecht.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 09-05-2002 14:11]
quote:Voor zover ik weet is Nirvana gewoon Grunge. Dat is tenminste wat ik altijd gehoord heb. Nirvana heeft ook wel rock/hardrock nummers maar is toch voornamelijk grunge dacht ik zo.
Op donderdag 09 mei 2002 14:03 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Is grunge een nieuw woord ofzo? Volgens mij noemde iedereen bands als Nirvana gewoon rock...
(Ik hoor nu trouwens POM - Blurry op Radiostorm hardrock, nou niet bepaald nu-metal te noemen)
En PoM is niet Nu-Metal!!!!!
Elke band die tegenwoordig iets maakt wat in de buurt van rock komt wordt nu-metal genoemd. Wordt er een beetje moe van.
btw de mening van de heer Lenl valt te betwijfelen aangezien hij niet echt goed naar PoM geluisterd als ik heb zo lees....
quote:Relax, dat zeg ik ook niet
En PoM is niet Nu-Metal!!!!!
quote:Dat merk ik ook wel een beetje hiero. Maar die 4 vragen in mijn vorige post, zou je die kunnen beantwoorden?
Elke band die tegenwoordig iets maakt wat in de buurt van rock komt wordt nu-metal genoemd. Wordt er een beetje moe van.
Trouwens ik hoor net Drowning Pool op de radio, dat vind ik nou echt zo'n afgezaagde band net als Caving Theo en Tantric, kotsig.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 09-05-2002 14:32]
quote:Neej ok. Bedoelde jou er ook niet mee
Op donderdag 09 mei 2002 14:12 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Relax, dat zeg ik ook niet
![]()
[..]Dat merk ik ook wel een beetje hiero. Maar die 4 vragen in mijn vorige post, zou je die kunnen beantwoorden?
Jah die 4 vragen wil ik wel (proberen) te beantwoorden:
1. Dus is Linkin Park de typische nu-metal band?
Neej. Zelf noemen ze hun stijl Hybrid. Nou vindt ik het wat ver gaan maar ze hebben veel invloeden uit de punk, hiphop en metal. Ze laten zich niet echt in een hoekje droppen.
2. Gezien SOAD weinig tot geen rap/hiphop invloeden kent, in wat voor genre zou je ze indelen?
Omdat ze geen rap/hiphop invloeden hebben vindt ik ze juist puur nu-metal. Veel grunten en harde gitaren met niet te veel invloeden van buitenaf.
3. Kid Rock, zou je dat geen nu-metal noemen? Kent ook wel hiphop invloeden, alleen niet bepaald zware gitaren.
Ik denk dat hij meer een kruising tussen rapcore en plainrock("gewone" rock) is. Hij heeft hele rustige nummers ertussen zitten en ook hardere.
4. En zou je Nirvana grunge noemen als je alleen de nummers "Smells Like Teen spirit" en "Territorial Pissings" kent? Niet gewoon hardrock?
Door de opbouw van die nummers vindt ik het grunge net zoals PoM. De zang en die opbouw maken het grunge voor mij.
alsjeblieft
Dit draadje: Genres in de rockwereld...
quote:Nirvana was in hun bleach tijt enorm grunge, maar omdat de iedereen waar jij op doelt alleen nevermind kent hebben ze gelijk dat het hard rock is.
Op donderdag 09 mei 2002 14:03 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Is grunge een nieuw woord ofzo? Volgens mij noemde iedereen bands als Nirvana gewoon rock...
quote:dank u
Op donderdag 09 mei 2002 17:58 schreef LenL het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat PoM post grunge muziek is net als 3 doors down bv.
quote:Ik vint nirvana ook een heel stuk beter dan de andere grunge bands, ook al is nirvana niet helemaal grunge. Dat grunge gedeelte wordt voornamelijk bepaald door hun bleach periode, in utero en nevermind vint ik zelf totaal niet grunge, en vooral nevermind springt er (in een negatieve zin) uit. Ik ben zelf fan van hun in utero periode.
Op donderdag 09 mei 2002 18:01 schreef Komakie het volgende:[..]
dank u
klinkt iig beter dan nu-metal
alleen wil ik ze niet gaan vergelijken met 3 doors down. Vind ze toch wel iets beter
Die Fred Durst moet snel verder blijven zoeken naar nogmeer vandie super bands, want na Staind isdit ook een ech een M-E-G-A goeie band! Hulde voorde man
quote:ken ze al 9 maanden ....van t voorprogramma van Linkin Park
Op donderdag 09 mei 2002 14:02 schreef Komakie het volgende:[..]
Ik ken PoM al zekerz een jaar en heb nog wat demotapes van ze liggen enzo
quote:ja ik had ze ook gezien bij LP, toen ik ze laatst op tv zag herkende ik ze nieteens haha
Op maandag 10 juni 2002 11:47 schreef Mortischa het volgende:[..]
ken ze al 9 maanden ....van t voorprogramma van Linkin Park
hahah
quote:Leer eens typen man...
Ik vind de het nummer "Blurry" van PoM errug goed. De rest is idd een beetje gejat... maar ja wat denk je dan Mad'House, die gaan alle nummers van Madonna ff coveren en nog waardeloos ook Alleen om eigen zak te spekken...
Leuk ook dat ze op Lowlands komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |