abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77302518
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:52 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Die dingen zijn knettersduur noch?
Voor ¤125,- heb jij al een brander + ¤3,- voor een leeg schijfje. Oftewel op dit moment loont het zeker al een gemodde ps3 te hebben
pi_77302524
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:58 schreef Wisheh het volgende:

[..]

Nou dat heb je er na 10 games ook wel uit. ¤60,- euro voor een game Heb me legale 360 voor online en een modded 360 voor offline, zou het fijn vinden als ik dit ook kan gaan doen voor me ps3.
Als het in Nederland koopt wel ja; haal je je spul uit Engeland ofzo betaal je wel gewoon normale prijzen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_77302527
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:58 schreef Wisheh het volgende:

[..]

Nou dat heb je er na 10 games ook wel uit. ¤60,- euro voor een game Heb me legale 360 voor online en een modded 360 voor offline, zou het fijn vinden als ik dit ook kan gaan doen voor me ps3.
60 euro voor een game betalen Je kan nieuwe games importeren vanuit Engeland of Canada voor ongeveer 40 euro
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:05:51 #29
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_77302561
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:04 schreef Wisheh het volgende:

[..]

Voor ¤125,- heb jij al een brander + ¤3,- voor een leeg schijfje. Oftewel op dit moment loont het zeker al een gemodde ps3 te hebben
Kan je branden dan?
pi_77302663
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:05 schreef Tain het volgende:

[..]

60 euro voor een game betalen Je kan nieuwe games importeren vanuit Engeland of Canada voor ongeveer 40 euro
Dat is me nog ¤37,- teveel Kijk voor games zoals COD:MW heb ik het ervoor over maar zoals vele b-games die worden uitgebracht daar heb ik echt geen ¤40,- voor over. En geef toe want er worden maar een paar echte goeie games gereleased per jaar die het geld waard zijn.
pi_77302709
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:05 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Kan je branden dan?
Als je een branden en een lege BD heb wel ja En natuurlijk de "backups" zelf uiteraard.

Of begrijp je post nu een beetje verkeerd?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:10:14 #32
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_77302747
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:09 schreef Wisheh het volgende:

[..]

Als je een branden en een lege BD heb wel ja En natuurlijk de "backups" zelf uiteraard.

Of begrijp je post nu een beetje verkeerd?
I see
pi_77302756
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:08 schreef Wisheh het volgende:

[..]

Dat is me nog ¤37,- teveel Kijk voor games zoals COD:MW heb ik het ervoor over maar zoals vele b-games die worden uitgebracht daar heb ik echt geen ¤40,- voor over. En geef toe want er worden maar een paar echte goeie games gereleased per jaar die het geld waard zijn.
Dus jij gaat b-games spelen? waarom?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_77302788
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:10 schreef Tain het volgende:

[..]

Dus jij gaat b-games spelen? waarom?
Omdat er zo weinig goeie A titels zijn soms
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:18:07 #35
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_77306063
Waarom spreekt iedereen over branden?
Gewoon Isootjes op een harde schijf en spelen maar...dat zou toch ook moeten werken?
pi_77308862
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:18 schreef mrPanerai het volgende:
Waarom spreekt iedereen over branden?
Gewoon Isootjes op een harde schijf en spelen maar...dat zou toch ook moeten werken?
Ja, je kan het toch gewoon op de harde schijf zetten. Op de oude XBOX kon dat ook in ieder geval.
pi_77314132
wat een KUT ontwikkeling
pi_77315704
Hacken Koop je spellen en wees blij met je PS3/XBOX/PC waarom gelijk de boel verzieken met hacken en kraken? Nekschot voor mensen die dat doen.
pi_77315806
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja. En dat is dus nog een troef die Sony in handen heeft.

USB 1TB hdd is de oplossing denk ik, leuk loadertje erbij die al klaar ligt.

Plus, windows xp draaien op een cell processor power pc
pi_77316978
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 23:15 schreef maess het volgende:

[..]

USB 1TB hdd is de oplossing denk ik, leuk loadertje erbij die al klaar ligt.

Plus, windows xp draaien op een cell processor power pc
Niet dat dat gaat werken. Cell BE is een hele andere architectuur dan de x86's waar windows alleen op werkt.
pi_77317164
quote:

[..]

Wat vind jij een b-game? Virtua fighter? 14 euro. Disgaea? 25. Motorstorm? 8. Inclusief verzenden. Zeer redelijke prijzen (itt de 3 euro die jij insinueert).
pi_77318982
pi_77319442
http://geohotps3.blogspot.com/

Exploit is nu openbaar
pi_77324142
Iedereen die hier blij om is moet ook de grieptyfus krijgen bytheby
pi_77330321
quote:

[..]

en door zo'n mentaliteit gaat de industrie kapot. als men er geen geld meer aan kan verdienen dan worden de games voor dat platform ook niet meer ontwikkeld. uitgevers en ontwikkelaars haken ook massaal af in geval van de Wii en de DS.

Er zitten erg veel kosten in het maken van een game en dat moet terugverdiend worden
pi_77337636
Ja leuk, maar ik blijf erbij dat ook ik geen 60 of 40 voor een b titel ga neerleggen. Dan maak je maar een downloadservice als de winkel en transport zo duur zijn, niet mijn probleem.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 27 januari 2010 @ 15:49:53 #48
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77337787
So the PS3 is hacked ? Well that's nothing more than an urban legend.

Altough it's nice to capture all these HV calls and stuff from a plain (not encrypted) lv1 binary, but this will never lead to a hacked PS3.

Let's have a look.
The major security architecture on the PS3 is called the "Secure Processing Vault" and is the most important thing regarding "hacking" the PS3.

There is NO WAY for the PPU or even the HV to gain access to the SPU, which is an application running inside of an isolated SPU.
Well you can kick out the isolated SPU, like geohot mentioned, but this gives you nothing, as ALL the encryption and execution of applications (HDD encryption, app encryption, decryption, executing, signature checking, root key extraction) happens inside the isolated SPU.

To run homebrew on the PS3 you would have to reassemble the whole functionality from the SPU inside a binary running on the PPU.
For this you will need the root key. The root key is stored in hardware (not even close to the things on the iPhone). The root key cannot be extracted by any software or hardware means and is essential to ALL encryption/decryption, executing and checking routines.
The only way to get the root key is inside of an isolated SPU, as it is kick-starting the hardware encryption facility. There is no other way to do that !

Let's just assume that geohot or some other guys are able to break into the local store of the isolated SPE. There they will just find some encrypted binaries.
The key for decryption is encrypted by the root key !
You won't get anywhere without the root key.

Let's assume that someone managed to do all those stuff from the isolated SPU on the PPU and creates a CFW.
There is still a secure booting environment. The first module loaded/bootet is integrity checked by the hardware crypto facility utilizing the root key. So you have also to address this booting stuff. Again, no root key, no booting.

So there's always runtime patching you might ask ? Not possible on the PS3 because the hardware crypto facility is able to check the signatures whenever it wants to. And which part is responsible for this ? Exactly, the isolated SPU.
So if you kick out the isolated SPU the system will not boot/run anymore.

The PS3 is neither an PSP nor an iPhone. It's the most secure system architecture of this time !

The girl behind this stuff, Kanna Shimizu, is not somebody. Messing around with this is not like saying Bruce Schneier is a n00b.

Btw.: forget about all those stories, that certain hackers are or will be employed by SONY. That's nothing more than another urban legend.

@geohot It is OBVIOUS that the HV is PPC. The Cell BE is a PPC architecture, you know ;-) Better read those IBM papers in first place !

- iQD

http://streetskaterfu.blo(...)egend-continues.html

Leuk leesvoer.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77339526
PWNED
pi_77339782
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:49 schreef Netsplitter het volgende:
So the PS3 is hacked ? Well that's nothing more than an urban legend.
...
- iQD

http://streetskaterfu.blo(...)egend-continues.html
Ook veel geblaat (gast haalt volgens mij behoorlijk wat terminologie door elkaar).
Feit blijft dat die hack om de hypervisor heen kan lezen en schrijven in het echte, niet virtuele, geheugen van de PS3. Dat is het begin van al het hacken. Feit blijft dat hij bijvoorbeeld bij de grafische kaart kan komen vanuit linux.
Niet dat het direct boeiend gaat zijn voor het hacken in de zin van wat de meeste gamers hier bedoelen, vanwege inderdaad bovenstaande. Maar dat is ook niet direct interessant, je hebt potentieel opeens een linux hpc of game pc voor 300 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')