Probeer deze eens: http://www.thuisserver.net/foksearch/quote:Op zondag 24 januari 2010 16:00 schreef Robin-e30 het volgende:
(via google kan ik wel topic vinden hier op fok alleen kan ik op fok geen zoek functie vinden om deze topi te vinden) Vandaar dit nieuwe opic
quote:Op zondag 24 januari 2010 16:00 schreef Robin-e30 het volgende:
1. Heb je het voor het kiezen dat je 2 weken op bent 2 weken af ? Of 2 weken op 3 weken af ? atv dagen ?
Het bedrijf waar ik bij werkte (stage) was een standaard contract 5 weken op 5 weken af. Je werkte altijd 185 dagen per jaar + 5 tranings dagen.
2. Wat voor type mensen werken er op een booreiland ? Keiharde kerels die alleen maar denken aan werken ??
Met wie ik werkte was het op zich wel gezellig alleen na 12 uur weken ben wel kapot op. Vaak wat gaan eten en dan dan nog even zwemen in het zwembad. Boor platformen zullen die vaak niet hebben. Om een uurtje of 3 ging je dan slapen tot 11 uur. Onbijten en aan het werk.
3. Wat voor een sfeer hangt er op een booreiland ? Bijvoorbeeld amerikaans ? 1 dag wat minder presteren is gelijk gezeik 10 anderen voor jou ?
Waar ik merkte was er gewoon een goede sfeer. Gelukkig geen amerikanen...
4. Hoe ziet een dag op een booreiland er uit ? hoelaat begin je hoelaat stop je ?
12 uur op 12 uur af. over het algemeen. Dit kan of om 6 uur beginnen tot 1800. 12:00 tot 24 uur, 18 tot 6 uur en 0 tot 12 uur zijn.
5. Hoeveel pauzes zijn er op een dag omdat je dus 12 uur werkt en hoelang zijn deze.
Als je vanaf 00:00 tot 12:00 werkte:
03:00 en 09:00 pauze van 20 minuten. en 0530 tot 0630 (om te eten) + de andere liep dan wacht. [/b]
6. Wat voor werk kan een booreiland mij bieden ?
Geen idee
7. Werk je altijd met de zelfde collegas of verandert dit ?
Vaak werd er gewerkt met een vast schema.
8. Start slaris 21 jarige ?
Geen idee
9. Hoelaat begin je in de ochtend tot hoelaat ga je door ? (werk je ook snachts ?)
Je werkt 12 uur per dag / 7 dagen per week. Afhankelijk van de wacht loop je 's nachts, s'ochtends enz...
10. Heb je het voor het zeggen om in nederland te blijven ?
Binnen het bedrijf was het mogelijk om met een goede reden en als het mogelijk is om in nederland te blijven.
aanvullende info is altijd welkom ik zie vast wel wat over het hoofd.
Groetjes Robin,
(via google kan ik wel topic vinden hier op fok alleen kan ik op fok geen zoek functie vinden om deze topi te vinden) Vandaar dit nieuwe opic
Hehe, same. Al leek het me ook echt leuk om eens een jaar te doen. Gewoon eens wat andersquote:Op zondag 24 januari 2010 18:47 schreef eleusis het volgende:
Interesse-tvp, ik zou het zelf nooit kunnen maar ben wel benieuwd hoe men het ervaart.
Welk bedrijf/schip?quote:Op zondag 24 januari 2010 16:47 schreef Eris het volgende:
Booreiland was het niet maar well offshore... Hierbij heb ik boor platformen geinstaleerd op zee (en gesloopt)
[..]
quote:Op zondag 24 januari 2010 16:00 schreef Robin-e30 het volgende:
1. Heb je het voor het kiezen dat je 2 weken op bent 2 weken af ? Of 2 weken op 3 weken af ? atv dagen ?
verschilt per bedrijfstak, nederlands plat is volgens mij 2/2
2. Wat voor type mensen werken er op een booreiland ? Keiharde kerels die alleen maar denken aan werken ??
Geen ervaring in nederland, maar zoals op de discovery programma heb ik ze niet ontmoet
3. Wat voor een sfeer hangt er op een booreiland ? Bijvoorbeeld amerikaans ? 1 dag wat minder presteren is gelijk gezeik 10 anderen voor jou ?
Mijn positie viel dat reuze mee, maar als je neit van werken houd moet je er idd niet gaan zitten.
4. Hoe ziet een dag op een booreiland er uit ? hoelaat begin je hoelaat stop je ?
Ik begon om 6 uur, lekker ontbijten en dan werken. 10 uur koffie en vers gebak/koekjes met de kapitein en de andere hoge mensen. 12 uur lunchen en dan weer werken. 18.00 klaar en even eten/sporten/zwemmen/zonnen/film kijken en slapen.
5. Hoeveel pauzes zijn er op een dag omdat je dus 12 uur werkt en hoelang zijn deze.
Ik had niet zoveel werk dus geen vaste pauzes, maar ga er van uit 1 pauze meer heb als normaal.
6. Wat voor werk kan een booreiland mij bieden ?
Echt van alles, probeer eerst eens wat vacatures te vinden.
7. Werk je altijd met de zelfde collegas of verandert dit ?
Naar mijn idee veranderd het nogal eens, niet elke shift loopt met elkaar.
8. Start salaris 21 jarige ?
afhankelijk van functie, ervaring, werkweek etc
9. Hoelaat begin je in de ochtend tot hoelaat ga je door ? (werk je ook snachts ?)
Nederlands plat is volgens 12/12m 24 uur per dag, 7 dagen per week.
10. Heb je het voor het zeggen om in nederland te blijven ?
Ligt aan het bedrijf, mijn bedrijf is internationaal operationeel dus dikke kans dat je eens ver weg moet. Eenmaal op zee maakt het ook niet meer zoveel uit waar je zit.
aanvullende info is altijd welkom ik zie vast wel wat over het hoofd.
Groetjes Robin,
Idd dat nog vergeten. Het eten was perfect. Elke dag wel biefstuk, rib eye, spare ribs, zalm en ga zo maar door.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:44 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Welk bedrijf/schip?
Ik ben zelf 3 weken op een schip geweest om een boorplatform te installeren.
Daar waren de diensten van 12 tot 12, omdat ik een speciale functie had mocht ik van 6 tot 6 wat ook betekende dat ik mn eigen hut had.
Het eten is erg goed, en ik begreep dat dat eigenlijk overal zo is.
De arbeidsvoorwaarden zijn natuurlijk een stuk beter dan een vergelijkbare baan op de wal. Maar vergeet niet dat je sociale leven een stuk minder word en zon boorplatform echt saai kan worden.
Het is een bepaalde slag mensen dat het lang volhoud. Lang niet iedereen houd het zijn hele leven vol.
Ikzelf zou voor geen goud mn hele leven op zon platform willen doorbrengen, maar voor bijvoorbeeld 5 jaar zou het prima te doen zijn.
Nice, ben zelf op de Balder geweest.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:45 schreef Eris het volgende:
SSCV Hermod / Thialf
Heerema dus.
[..]
Idd dat nog vergeten. Het eten was perfect. Elke dag wel biefstuk, rib eye, spare ribs, zalm en ga zo maar door.
dat is toch wel erg mooi speelgoed.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:52 schreef Eris het volgende:
Hermod en de Balder zijn officieel beide schepen van 150 meter lang en 85 meter breed.
Hermod kan maximaal 9000 sht tillen en de Balder 7000 sht
1 sht = 0.907 mt
Thialf is nog een maatje groter. en kan 14200 mt tillen
Maar het klopt ze zijn xxxxl formaat.
heb er een keer onder door gelopen en dan zie je hoe groot ze zijn.
[ afbeelding ]
Top je van de kraan tot water nivo is op dit moment 180 meter
Dat is altijd zo jammer inderdaad.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:47 schreef Eris het volgende:
Nadeel dat dit speelgoed minimaal 1 miljoen kost per dag om het draaiend te houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |