#ANONIEM | zondag 24 januari 2010 @ 00:33 |
Dat lijkt me best wel een goed plan, de grootste stad buiten de Randstad heeft veel connecties met de dorpen om zich heen en Helmond (SRE). Gewoon de Phileasbanen die er zijn ombouwen tot trambanen (moet makkelijk en goedkoop kunnen want de haltes zijn er al en de busbanen zijn gescheiden van de andere wegen) en ik heb gehoord dat de busverbindingen met de voorsteden ook niet zo goed zijn? | |
MarkM | zondag 24 januari 2010 @ 00:40 |
Lijkt me wel wat. | |
MazigeWafkees | zondag 24 januari 2010 @ 01:00 |
quote:Lijkt mij niks. | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2010 @ 01:01 |
quote:Onderbouw jouw mening? | |
Drinky | zondag 24 januari 2010 @ 01:01 |
Nee, tram is voor paupers, daarnaast zijn tramsporen kankerglad als het nat is, heb ik geen zin in met mijn motor ![]() | |
MazigeWafkees | zondag 24 januari 2010 @ 01:05 |
quote:Wat is 't voordeel van trams boven de phileas-bussen die er nu toch rijden? | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2010 @ 01:11 |
quote:Trams hoeven niet iedere keer gemist te worden door onderhoud, geen gekraak, hogere frequentie en geen last van de gladheid als er weer eens erg veel sneeuw valt. | |
SuperrrTuxxx | zondag 24 januari 2010 @ 01:12 |
Wat is er mis met fietsen, stelletje luilakken. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2010 @ 01:13 |
quote:Ik kom zelf niet uit Ehv, en het viel gewoon op dat een stad als Eindhoven alleen maar op bussen teert. ![]() | |
Daffodil31LE | zondag 24 januari 2010 @ 01:16 |
quote:Er hebben vroeger anders behoorlijk wat tramlijnen in Ehv gelegen... | |
bleiblei | zondag 24 januari 2010 @ 01:17 |
Waarom denk je dat ze de Phileas hebben ontwikkeld ![]() | |
Drinky | zondag 24 januari 2010 @ 01:18 |
quote:Wil jij zeggen dat je altijd met de fiets gaat? Sommige momenten is een sneller vervoersmiddel handiger. | |
MazigeWafkees | zondag 24 januari 2010 @ 01:18 |
quote:En dat is niet op te lossen door er fatsoenlijke bussen te laten rijden met een hogere frequentie? | |
MazigeWafkees | zondag 24 januari 2010 @ 01:19 |
quote:Nouuuuu, met de fiets ben ik toch echt sneller waar ik moet zijn in Eindhoven dan met de bus hoor ![]() Met de auto ook sneller dan de bus, niet sneller dan de fiets tho' ![]() | |
daNpy | zondag 24 januari 2010 @ 01:21 |
Nee absoluut geen tram!! | |
bleiblei | zondag 24 januari 2010 @ 01:21 |
quote:Extra uitleg: Doordat er geen tramrails en andere crap aangelegd kan worden bespaard Eindhoven een hoop geld met de Phileas. Al is het natuurlijk de bedoeling dat die kolere dingen autonoom rijden wat je sowieso kan vergeten. Het plan van Gemeente Eindhoven is daarnaast om het aantal routes naar randgemeenten uit te breiden. Zo staat er ergens op de agenda om een Phileas route naar Valkenswaard en Geldrop te bouwen. Dat daarvoor de Geldropseweg tot een nog onmogelijkere weg omgebouwd moet worden is een ander verhaal ![]() | |
Drinky | zondag 24 januari 2010 @ 01:26 |
quote:Ik had het over de motor ![]() Maar inderdaad, met de bus is een drama in eindhoven ![]() Ik weet nog van de ene keer dat m'n fiets kapot was dat ik er met de bus 2 uur over deed. 2 fucking uur over een ritje waar ik 15 minuten over doe met de fiets ![]() | |
bleiblei | zondag 24 januari 2010 @ 01:27 |
quote:Van welk punt moest je dan naar welk punt? ![]() | |
MazigeWafkees | zondag 24 januari 2010 @ 01:28 |
quote:Hey, jij ook een motor? Ik ook ![]() Is 't een (rode) 749? Uit Engeland? Met stomme boutjes? | |
MazigeWafkees | zondag 24 januari 2010 @ 01:29 |
quote:Van het ene ghetto naar het andere. | |
Drinky | zondag 24 januari 2010 @ 01:32 |
quote:Van de Tempel naar Prinsenjagt ![]() | |
Drinky | zondag 24 januari 2010 @ 01:32 |
quote:Verdomme ![]() | |
Drinky | zondag 24 januari 2010 @ 01:34 |
quote:Ik heb je wel door slet | |
bleiblei | zondag 24 januari 2010 @ 01:37 |
quote:Ben je via Ehv CS gegaan ofzo ![]() Dat had je idd. net zo goed kunnen lopen ![]() | |
kvdv | zondag 24 januari 2010 @ 01:38 |
401, 402, 18, 13. Ik hoef nooit te wachten op een bus ![]() Opzich zou een tramlijn best kunnen op die Phileasbaan. | |
Drinky | zondag 24 januari 2010 @ 01:39 |
quote:Ja via CS, waar ik teringlang moest wachten op de volgende bus ![]() | |
MazigeWafkees | zondag 24 januari 2010 @ 01:40 |
quote:Ik zit ook wel eens in die lijnen ![]() | |
Drinky | zondag 24 januari 2010 @ 01:41 |
quote:Je gaat met 't OV ![]() | |
bleiblei | zondag 24 januari 2010 @ 01:42 |
Bussen zijn gewoon kut. Je moet in Eindhoven met de fiets binnen 5 min in het centrum of op het station zijn ![]() Dan is het relaxt. | |
kvdv | zondag 24 januari 2010 @ 01:43 |
quote:Verkapt "ik ben stoere motorijder" opmerking. Psst! Ik heb ook motorbw... maar OV is veel handiger. | |
kvdv | zondag 24 januari 2010 @ 01:45 |
quote:Of langs het Phileastraject wonen. Om de 6 minuten een bus. | |
Drinky | zondag 24 januari 2010 @ 01:47 |
quote:90% van de tijd fiets ik hoor, da's goed te doen in een kleine stad als Eindhoven | |
kvdv | zondag 24 januari 2010 @ 01:49 |
quote:true. Maar daar ben ik net iets te lui voor ![]() | |
T42 | zondag 24 januari 2010 @ 02:13 |
in veghel was ooit een idee voor een bus die over de weg kon maar ook over rails van de trein. (duitslijntje) | |
TheOneAndOnly | zondag 24 januari 2010 @ 08:55 |
gewoon met de auto door eindhoven heen, geen probleem.... | |
leukvoorlater | zondag 24 januari 2010 @ 09:00 |
De bussen in Eindhoven zijn voldoende. Trams en hun rails zien er zo lelijk uit, dus liever niet. | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2010 @ 11:37 |
quote:Trams hoeven niet lelijk te zijn. Oude trams wel, nieuwe niet. Alsof de Phileas niet lelijk is. ![]() Die van Den Haag en Utrecht zijn wel lelijk: Haagse tram: ![]() Utrecht: Maar die van Rotterdam en Amsterdam zien er daarintegen heel netjes uit: Rotterdam: ![]() Amsterdam: ![]() En nieuwe tramlijnen in het buitenland zien er ook netjes uit bijvoorbeeld in Nottingham: ![]() en Straatsburg: ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door o.us op 24-01-2010 13:44:40 ] | |
daNpy | zondag 24 januari 2010 @ 13:40 |
Vereist veel te veel werk, heel de stad overhoop en alleen maar meer gevaarlijke situaties met die kuttrams. Bee bedankt, laat die trams maar lekker in de randstad blijven ![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2010 @ 13:46 |
quote:Volgens mij bedoelde jij dit; in Nancy heb je geleide bussen die op rails in trams veranderen en buiten de rails in bussen veranderen. ![]() | |
Erasmo | zondag 24 januari 2010 @ 15:17 |
quote:Op zich geen slecht plan, in de stad elektrisch rijden en daarbuiten op diesel/aardgas/whatever. | |
Anne | maandag 25 januari 2010 @ 08:02 |
Van een Tram in Eindhoven naar Moffen.. Hoe krijg je het voor elkaar ![]() Topic opgeschoond en weer open. [ Bericht 11% gewijzigd door Anne op 25-01-2010 19:31:13 ] | |
#ANONIEM | maandag 25 januari 2010 @ 19:34 |
quote:Dank. | |
#ANONIEM | woensdag 27 januari 2010 @ 18:36 |
quote:Was dat niet de eerste bedoeling van de Phileas? | |
kvdv | woensdag 27 januari 2010 @ 20:02 |
quote:Ja, maar naar mijn weten ging dat niet door omdat mensen weigerden in een onbemande bus te stappen. Bovendien bevat dat traject gevaarlijke punten waar veel fietsers door rood fietsen. | |
#ANONIEM | woensdag 27 januari 2010 @ 20:07 |
quote:Dat klinkt enigzins logisch. Maar alsof een buschauffeur wat uitmaakt voor de 'veiligheid'. ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door o.us op 27-01-2010 20:07:29 ] | |
Daffodil31LE | woensdag 27 januari 2010 @ 20:11 |
quote:Als er een paar keer wat van die kamikazefietsers zijn platgereden zal dat roodrijden heel snel minderen. | |
Bigguy | donderdag 28 januari 2010 @ 01:04 |
quote:Hier in Den Haag reden mooi geen treinen toen er sneeuw lag, volgens mij stonden die zelfs nog langer stil dan de bussen. Verder boeit Eindhoven me geen fuck ![]() | |
Daffodil31LE | donderdag 28 januari 2010 @ 01:06 |
quote:Het topic gaat dan ook over trams, niet over treinen. | |
TommyGun | donderdag 28 januari 2010 @ 08:02 |
quote:En zitten vol paupers, en zijn een doorn in het oog voor automobilisten. | |
Bigguy | donderdag 28 januari 2010 @ 12:20 |
quote:ik bedoelde trams ![]() | |
Copycat | donderdag 28 januari 2010 @ 12:23 |
Er komt een monorail in Eindhoven! Tenminste, als Johan Vlemmix' Partij van de Toekomst het voor het zeggen krijgt ... quote:En die MONORAIL wordt dan geheel betaald door het bedrijfsleven ![]() ![]() | |
blup | donderdag 28 januari 2010 @ 12:56 |
in Utrecht is ook maar faal hoor, alleen naar Nieuwegein en IJsselstein.. | |
wormtrein | vrijdag 29 januari 2010 @ 13:31 |
Trek dan die Phileas gewoon verder door ipv slechts naar Veldhoven/Eindhoven Airport zou ik zeggen? Fijne busjes ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 29 januari 2010 @ 13:32 |
quote:En in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag gaan ze overal heen! ![]() | |
29-11 | donderdag 1 juli 2010 @ 18:41 |
quote:nou den haag heeft ook dit rijden: ![]() en rotterdam heeft ook lelijkerds rijden, namelijk: ZGT: ![]() en amsterdam heeft naast de combino ook: ![]() ---------------------------------------------------- en een Utrecht Update ,, utrecht heeft ook trams uit oostenrijk ((spitstrams) ![]() PS:; Late Reactie ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 1 juli 2010 @ 19:33 |
quote:Eh? Laten we relevant zijn, die Randstadrailtrams rijden alleen op lijnen 3 en 4, de andere 7 lijnen rijden er oude bakken rond in tegenstelling tot Rotterdam waar de oude bakken alleen maar volledig ingezet worden op de lijnen 2, 4, 7 en 8. | |
wormtrein | donderdag 1 juli 2010 @ 20:22 |
Eindhoven heeft een prima Phileas verbinding.. meest relaxte stadsbus waar ik in gereden heb! Enige jammere is dat er soms eentje tjokvol van Eindhoven Airport aankomt, dan moet je ff wachten ![]() | |
29-11 | donderdag 1 juli 2010 @ 20:58 |
quote:eh? ooit bij nagedacht dat Randstadrail voertuigen breder zijn dan de GTL ((die rode)) dus dan moet je aanpassen en dat duurt niet ff een maandje , zoals aanstaande zaterdag zal hier tramlijn 2 , 6 maanden niet in leidschendam-voorburg rijden omdat het spoor in L'dam - Voorburg helemaal word aangepast voor Randstadrail voertuigen, en tegen 2012 & 2013 worden de rode gammelbakken ook vervangen langzamerhand | |
#ANONIEM | donderdag 1 juli 2010 @ 21:27 |
quote:Ik vraag me af of het HTM wel slim zijn om dat te doen, ghettolijn 2 een nieuwe tram laten rijden ![]() ![]() | |
29-11 | donderdag 1 juli 2010 @ 21:49 |
lijn 2 is ten verste van ghetto hoor,, eerder lijn 11, 12, 9 16 & 6 | |
#ANONIEM | donderdag 1 juli 2010 @ 22:03 |
Op lijn 2 vliegen de controles wel meer om je oren vergeleken met de andere lijnen die je opnoemde ![]() | |
29-11 | donderdag 1 juli 2010 @ 22:32 |
om na te gaan hoe dom HTM is, en zwart rijders hebben vrijwel geen problemen |