FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Tram in Eindhoven?
#ANONIEMzondag 24 januari 2010 @ 00:33
Dat lijkt me best wel een goed plan, de grootste stad buiten de Randstad heeft veel connecties met de dorpen om zich heen en Helmond (SRE). Gewoon de Phileasbanen die er zijn ombouwen tot trambanen (moet makkelijk en goedkoop kunnen want de haltes zijn er al en de busbanen zijn gescheiden van de andere wegen) en ik heb gehoord dat de busverbindingen met de voorsteden ook niet zo goed zijn?
MarkMzondag 24 januari 2010 @ 00:40
Lijkt me wel wat.
MazigeWafkeeszondag 24 januari 2010 @ 01:00
quote:
Op zondag 24 januari 2010 00:40 schreef MarkM het volgende:
Lijkt me wel wat.
Lijkt mij niks.
#ANONIEMzondag 24 januari 2010 @ 01:01
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:00 schreef MazigeWafkees het volgende:

[..]

Lijkt mij niks.
Onderbouw jouw mening?
Drinkyzondag 24 januari 2010 @ 01:01
Nee, tram is voor paupers, daarnaast zijn tramsporen kankerglad als het nat is, heb ik geen zin in met mijn motor
MazigeWafkeeszondag 24 januari 2010 @ 01:05
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:01 schreef o.us het volgende:

[..]

Onderbouw jouw mening?
Wat is 't voordeel van trams boven de phileas-bussen die er nu toch rijden?
#ANONIEMzondag 24 januari 2010 @ 01:11
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:05 schreef MazigeWafkees het volgende:

[..]

Wat is 't voordeel van trams boven de phileas-bussen die er nu toch rijden?
Trams hoeven niet iedere keer gemist te worden door onderhoud, geen gekraak, hogere frequentie en geen last van de gladheid als er weer eens erg veel sneeuw valt.
SuperrrTuxxxzondag 24 januari 2010 @ 01:12
Wat is er mis met fietsen, stelletje luilakken.
#ANONIEMzondag 24 januari 2010 @ 01:13
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Wat is er mis met fietsen, stelletje luilakken.
Ik kom zelf niet uit Ehv, en het viel gewoon op dat een stad als Eindhoven alleen maar op bussen teert.
Daffodil31LEzondag 24 januari 2010 @ 01:16
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:13 schreef o.us het volgende:

[..]

Ik kom zelf niet uit Ehv, en het viel gewoon op dat een stad als Eindhoven alleen maar op bussen teert.
Er hebben vroeger anders behoorlijk wat tramlijnen in Ehv gelegen...
bleibleizondag 24 januari 2010 @ 01:17
Waarom denk je dat ze de Phileas hebben ontwikkeld .
Drinkyzondag 24 januari 2010 @ 01:18
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Wat is er mis met fietsen, stelletje luilakken.
Wil jij zeggen dat je altijd met de fiets gaat?

Sommige momenten is een sneller vervoersmiddel handiger.
MazigeWafkeeszondag 24 januari 2010 @ 01:18
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:11 schreef o.us het volgende:

[..]

Trams hoeven niet iedere keer gemist te worden door onderhoud, geen gekraak, hogere frequentie en geen last van de gladheid als er weer eens erg veel sneeuw valt.
En dat is niet op te lossen door er fatsoenlijke bussen te laten rijden met een hogere frequentie?
MazigeWafkeeszondag 24 januari 2010 @ 01:19
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:18 schreef Drinky het volgende:

[..]

Wil jij zeggen dat je altijd met de fiets gaat?

Sommige momenten is een sneller vervoersmiddel handiger.
Nouuuuu, met de fiets ben ik toch echt sneller waar ik moet zijn in Eindhoven dan met de bus hoor .

Met de auto ook sneller dan de bus, niet sneller dan de fiets tho' .
daNpyzondag 24 januari 2010 @ 01:21
Nee absoluut geen tram!!
bleibleizondag 24 januari 2010 @ 01:21
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:17 schreef bleiblei het volgende:
Waarom denk je dat ze de Phileas hebben ontwikkeld .
Extra uitleg:
Doordat er geen tramrails en andere crap aangelegd kan worden bespaard Eindhoven een hoop geld met de Phileas. Al is het natuurlijk de bedoeling dat die kolere dingen autonoom rijden wat je sowieso kan vergeten. Het plan van Gemeente Eindhoven is daarnaast om het aantal routes naar randgemeenten uit te breiden. Zo staat er ergens op de agenda om een Phileas route naar Valkenswaard en Geldrop te bouwen.
Dat daarvoor de Geldropseweg tot een nog onmogelijkere weg omgebouwd moet worden is een ander verhaal .
Drinkyzondag 24 januari 2010 @ 01:26
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:19 schreef MazigeWafkees het volgende:

[..]

Nouuuuu, met de fiets ben ik toch echt sneller waar ik moet zijn in Eindhoven dan met de bus hoor .

Met de auto ook sneller dan de bus, niet sneller dan de fiets tho' .
Ik had het over de motor

Maar inderdaad, met de bus is een drama in eindhoven

Ik weet nog van de ene keer dat m'n fiets kapot was dat ik er met de bus 2 uur over deed. 2 fucking uur over een ritje waar ik 15 minuten over doe met de fiets
bleibleizondag 24 januari 2010 @ 01:27
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:26 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ik had het over de motor

Maar inderdaad, met de bus is een drama in eindhoven

Ik weet nog van de ene keer dat m'n fiets kapot was dat ik er met de bus 2 uur over deed. 2 fucking uur over een ritje waar ik 15 minuten over doe met de fiets
Van welk punt moest je dan naar welk punt? .
MazigeWafkeeszondag 24 januari 2010 @ 01:28
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:26 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ik had het over de motor

Maar inderdaad, met de bus is een drama in eindhoven

Ik weet nog van de ene keer dat m'n fiets kapot was dat ik er met de bus 2 uur over deed. 2 fucking uur over een ritje waar ik 15 minuten over doe met de fiets
Hey, jij ook een motor? Ik ook .

Is 't een (rode) 749?

Uit Engeland?

Met stomme boutjes?
MazigeWafkeeszondag 24 januari 2010 @ 01:29
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Van welk punt moest je dan naar welk punt? .
Van het ene ghetto naar het andere.
Drinkyzondag 24 januari 2010 @ 01:32
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Van welk punt moest je dan naar welk punt? .
Van de Tempel naar Prinsenjagt
Drinkyzondag 24 januari 2010 @ 01:32
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:28 schreef MazigeWafkees het volgende:

[..]

Hey, jij ook een motor? Ik ook .

Is 't een (rode) 749?

Uit Engeland?

Met stomme boutjes?
Verdomme
Drinkyzondag 24 januari 2010 @ 01:34
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:29 schreef MazigeWafkees het volgende:

[..]

Van het ene ghetto naar het andere.
Ik heb je wel door slet
bleibleizondag 24 januari 2010 @ 01:37
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:32 schreef Drinky het volgende:

[..]

Van de Tempel naar Prinsenjagt
Ben je via Ehv CS gegaan ofzo
Dat had je idd. net zo goed kunnen lopen .
kvdvzondag 24 januari 2010 @ 01:38
401, 402, 18, 13. Ik hoef nooit te wachten op een bus

Opzich zou een tramlijn best kunnen op die Phileasbaan.
Drinkyzondag 24 januari 2010 @ 01:39
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:37 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ben je via Ehv CS gegaan ofzo
Dat had je idd. net zo goed kunnen lopen .
Ja via CS, waar ik teringlang moest wachten op de volgende bus
MazigeWafkeeszondag 24 januari 2010 @ 01:40
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:38 schreef kvdv het volgende:
401, 402, 18, 13. Ik hoef nooit te wachten op een bus

Opzich zou een tramlijn best kunnen op die Phileasbaan.
Ik zit ook wel eens in die lijnen .
Drinkyzondag 24 januari 2010 @ 01:41
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:40 schreef MazigeWafkees het volgende:

[..]

Ik zit ook wel eens in die lijnen .
Je gaat met 't OV ?
bleibleizondag 24 januari 2010 @ 01:42
Bussen zijn gewoon kut. Je moet in Eindhoven met de fiets binnen 5 min in het centrum of op het station zijn .
Dan is het relaxt.
kvdvzondag 24 januari 2010 @ 01:43
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:41 schreef Drinky het volgende:

[..]

Je gaat met 't OV ?
Verkapt "ik ben stoere motorijder" opmerking.

Psst! Ik heb ook motorbw... maar OV is veel handiger.
kvdvzondag 24 januari 2010 @ 01:45
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:42 schreef bleiblei het volgende:
Bussen zijn gewoon kut. Je moet in Eindhoven met de fiets binnen 5 min in het centrum of op het station zijn .
Dan is het relaxt.
Of langs het Phileastraject wonen. Om de 6 minuten een bus.
Drinkyzondag 24 januari 2010 @ 01:47
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:43 schreef kvdv het volgende:

[..]

Verkapt "ik ben stoere motorijder" opmerking.

Psst! Ik heb ook motorbw... maar OV is veel handiger.
90% van de tijd fiets ik hoor, da's goed te doen in een kleine stad als Eindhoven
kvdvzondag 24 januari 2010 @ 01:49
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:47 schreef Drinky het volgende:

[..]

90% van de tijd fiets ik hoor, da's goed te doen in een kleine stad als Eindhoven
true.

Maar daar ben ik net iets te lui voor
T42zondag 24 januari 2010 @ 02:13
in veghel was ooit een idee voor een bus die over de weg kon maar ook over rails van de trein. (duitslijntje)
TheOneAndOnlyzondag 24 januari 2010 @ 08:55
gewoon met de auto door eindhoven heen, geen probleem....
leukvoorlaterzondag 24 januari 2010 @ 09:00
De bussen in Eindhoven zijn voldoende. Trams en hun rails zien er zo lelijk uit, dus liever niet.
#ANONIEMzondag 24 januari 2010 @ 11:37
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:00 schreef leukvoorlater het volgende:
De bussen in Eindhoven zijn voldoende. Trams en hun rails zien er zo lelijk uit, dus liever niet.
Trams hoeven niet lelijk te zijn. Oude trams wel, nieuwe niet. Alsof de Phileas niet lelijk is.
Die van Den Haag en Utrecht zijn wel lelijk:
Haagse tram:


Utrecht:


Maar die van Rotterdam en Amsterdam zien er daarintegen heel netjes uit:
Rotterdam:

Amsterdam:


En nieuwe tramlijnen in het buitenland zien er ook netjes uit bijvoorbeeld in Nottingham:


en Straatsburg:


[ Bericht 5% gewijzigd door o.us op 24-01-2010 13:44:40 ]
daNpyzondag 24 januari 2010 @ 13:40
Vereist veel te veel werk, heel de stad overhoop en alleen maar meer gevaarlijke situaties met die kuttrams. Bee bedankt, laat die trams maar lekker in de randstad blijven
#ANONIEMzondag 24 januari 2010 @ 13:46
quote:
Op zondag 24 januari 2010 02:13 schreef T42 het volgende:
in veghel was ooit een idee voor een bus die over de weg kon maar ook over rails van de trein. (duitslijntje)
Volgens mij bedoelde jij dit; in Nancy heb je geleide bussen die op rails in trams veranderen en buiten de rails in bussen veranderen.
Erasmozondag 24 januari 2010 @ 15:17
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:46 schreef o.us het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelde jij dit; in Nancy heb je geleide bussen die op rails in trams veranderen en buiten de rails in bussen veranderen.
[ afbeelding ]
Op zich geen slecht plan, in de stad elektrisch rijden en daarbuiten op diesel/aardgas/whatever.
Annemaandag 25 januari 2010 @ 08:02
Van een Tram in Eindhoven naar Moffen.. Hoe krijg je het voor elkaar .

Topic opgeschoond en weer open.

[ Bericht 11% gewijzigd door Anne op 25-01-2010 19:31:13 ]
#ANONIEMmaandag 25 januari 2010 @ 19:34
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:02 schreef Anne het volgende:
Van een Tram in Eindhoven naar Moffen.. Hoe krijg je het voor elkaar .

Topic opgeschoond en weer open.
Dank.
#ANONIEMwoensdag 27 januari 2010 @ 18:36
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:17 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Op zich geen slecht plan, in de stad elektrisch rijden en daarbuiten op diesel/aardgas/whatever.
Was dat niet de eerste bedoeling van de Phileas?
kvdvwoensdag 27 januari 2010 @ 20:02
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:36 schreef o.us het volgende:

[..]

Was dat niet de eerste bedoeling van de Phileas?
Ja, maar naar mijn weten ging dat niet door omdat mensen weigerden in een onbemande bus te stappen. Bovendien bevat dat traject gevaarlijke punten waar veel fietsers door rood fietsen.
#ANONIEMwoensdag 27 januari 2010 @ 20:07
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:02 schreef kvdv het volgende:

[..]

Ja, maar naar mijn weten ging dat niet door omdat mensen weigerden in een onbemande bus te stappen. Bovendien bevat dat traject gevaarlijke punten waar veel fietsers door rood fietsen.
Dat klinkt enigzins logisch. Maar alsof een buschauffeur wat uitmaakt voor de 'veiligheid'. Zet dan conducteurs in die onbemande Phileasbussen.

[ Bericht 5% gewijzigd door o.us op 27-01-2010 20:07:29 ]
Daffodil31LEwoensdag 27 januari 2010 @ 20:11
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:02 schreef kvdv het volgende:

[..]

Ja, maar naar mijn weten ging dat niet door omdat mensen weigerden in een onbemande bus te stappen. Bovendien bevat dat traject gevaarlijke punten waar veel fietsers door rood fietsen.
Als er een paar keer wat van die kamikazefietsers zijn platgereden zal dat roodrijden heel snel minderen.
Bigguydonderdag 28 januari 2010 @ 01:04
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:11 schreef o.us het volgende:

[..]

Trams hoeven niet iedere keer gemist te worden door onderhoud, geen gekraak, hogere frequentie en geen last van de gladheid als er weer eens erg veel sneeuw valt.
Hier in Den Haag reden mooi geen treinen toen er sneeuw lag, volgens mij stonden die zelfs nog langer stil dan de bussen.

Verder boeit Eindhoven me geen fuck
Daffodil31LEdonderdag 28 januari 2010 @ 01:06
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 01:04 schreef Bigguy het volgende:

[..]

Hier in Den Haag reden mooi geen treinen toen er sneeuw lag, volgens mij stonden die zelfs nog langer stil dan de bussen.

Verder boeit Eindhoven me geen fuck
Het topic gaat dan ook over trams, niet over treinen.
TommyGundonderdag 28 januari 2010 @ 08:02
quote:
Op zondag 24 januari 2010 09:00 schreef leukvoorlater het volgende:
De bussen in Eindhoven zijn voldoende. Trams en hun rails zien er zo lelijk uit, dus liever niet.
En zitten vol paupers, en zijn een doorn in het oog voor automobilisten.
Bigguydonderdag 28 januari 2010 @ 12:20
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 01:06 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Het topic gaat dan ook over trams, niet over treinen.
ik bedoelde trams
Copycatdonderdag 28 januari 2010 @ 12:23
Er komt een monorail in Eindhoven!

Tenminste, als Johan Vlemmix' Partij van de Toekomst het voor het zeggen krijgt ...
quote:
De PVDT wil dat de proef na mei 2010 onbeperkt wordt voortgezet voor alle inwoners van Eindhoven. Hiervoor wil PVDT een elektrisch aangedreven monorail in gebruik nemen die zo ingericht dient te worden dat het in de toekomst ook gebruik kan maken van nieuwe milieuvriendelijke brandstoffen zoals bijvoorbeeld waterstof wat nu nog te kostbaar is om te produceren.
En die MONORAIL wordt dan geheel betaald door het bedrijfsleven .

blupdonderdag 28 januari 2010 @ 12:56
in Utrecht is ook maar faal hoor, alleen naar Nieuwegein en IJsselstein..
wormtreinvrijdag 29 januari 2010 @ 13:31
Trek dan die Phileas gewoon verder door ipv slechts naar Veldhoven/Eindhoven Airport zou ik zeggen? Fijne busjes
#ANONIEMvrijdag 29 januari 2010 @ 13:32
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:56 schreef blup het volgende:
in Utrecht is ook maar faal hoor, alleen naar Nieuwegein en IJsselstein..
En in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag gaan ze overal heen!
29-11donderdag 1 juli 2010 @ 18:41
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:37 schreef o.us het volgende:

[..]

Trams hoeven niet lelijk te zijn. Oude trams wel, nieuwe niet. Alsof de Phileas niet lelijk is.
Die van Den Haag en Utrecht zijn wel lelijk:
Haagse tram:
[ afbeelding ]

Utrecht:
[ afbeelding ]

Maar die van Rotterdam en Amsterdam zien er daarintegen heel netjes uit:
Rotterdam:
[ afbeelding ]
Amsterdam:
[ afbeelding ]

En nieuwe tramlijnen in het buitenland zien er ook netjes uit bijvoorbeeld in Nottingham:
[ afbeelding ]

en Straatsburg:
[ afbeelding ]
nou den haag heeft ook dit rijden:


en rotterdam heeft ook lelijkerds rijden, namelijk:
ZGT:


en amsterdam heeft naast de combino ook:


----------------------------------------------------

en een Utrecht Update ,, utrecht heeft ook trams uit oostenrijk ((spitstrams)



PS:; Late Reactie
#ANONIEMdonderdag 1 juli 2010 @ 19:33
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 18:41 schreef 29-11 het volgende:

[..]

nou den haag heeft ook dit rijden:
[ afbeelding ]

en rotterdam heeft ook lelijkerds rijden, namelijk:
ZGT:
[ afbeelding ]

en amsterdam heeft naast de combino ook:

[ afbeelding ]
----------------------------------------------------

en een Utrecht Update ,, utrecht heeft ook trams uit oostenrijk ((spitstrams)
[ afbeelding ]


PS:; Late Reactie
Eh? Laten we relevant zijn, die Randstadrailtrams rijden alleen op lijnen 3 en 4, de andere 7 lijnen rijden er oude bakken rond in tegenstelling tot Rotterdam waar de oude bakken alleen maar volledig ingezet worden op de lijnen 2, 4, 7 en 8.
wormtreindonderdag 1 juli 2010 @ 20:22
Eindhoven heeft een prima Phileas verbinding.. meest relaxte stadsbus waar ik in gereden heb! Enige jammere is dat er soms eentje tjokvol van Eindhoven Airport aankomt, dan moet je ff wachten
29-11donderdag 1 juli 2010 @ 20:58
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 19:33 schreef o.us het volgende:

[..]

Eh? Laten we relevant zijn, die Randstadrailtrams rijden alleen op lijnen 3 en 4, de andere 7 lijnen rijden er oude bakken rond in tegenstelling tot Rotterdam waar de oude bakken alleen maar volledig ingezet worden op de lijnen 2, 4, 7 en 8.
eh?

ooit bij nagedacht dat Randstadrail voertuigen breder zijn dan de GTL ((die rode)) dus dan moet je aanpassen
en dat duurt niet ff een maandje , zoals aanstaande zaterdag zal hier tramlijn 2 , 6 maanden niet in leidschendam-voorburg rijden omdat het spoor in L'dam - Voorburg helemaal word aangepast voor Randstadrail voertuigen, en tegen 2012 & 2013 worden de rode gammelbakken ook vervangen langzamerhand
#ANONIEMdonderdag 1 juli 2010 @ 21:27
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:58 schreef 29-11 het volgende:

[..]

eh?

ooit bij nagedacht dat Randstadrail voertuigen breder zijn dan de GTL ((die rode)) dus dan moet je aanpassen
en dat duurt niet ff een maandje , zoals aanstaande zaterdag zal hier tramlijn 2 , 6 maanden niet in leidschendam-voorburg rijden omdat het spoor in L'dam - Voorburg helemaal word aangepast voor Randstadrail voertuigen, en tegen 2012 & 2013 worden de rode gammelbakken ook vervangen langzamerhand
Ik vraag me af of het HTM wel slim zijn om dat te doen, ghettolijn 2 een nieuwe tram laten rijden .
29-11donderdag 1 juli 2010 @ 21:49
lijn 2 is ten verste van ghetto hoor,, eerder lijn 11, 12, 9 16 & 6
#ANONIEMdonderdag 1 juli 2010 @ 22:03
Op lijn 2 vliegen de controles wel meer om je oren vergeleken met de andere lijnen die je opnoemde
29-11donderdag 1 juli 2010 @ 22:32
om na te gaan hoe dom HTM is, en zwart rijders hebben vrijwel geen problemen