Geef dan een hint.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:55 schreef Gellius het volgende:
Geen Duitse. Mind you, haar claim to fame is very minor. Maar het is zo'n onweerstaanbaar plaatje.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:45 schreef Gellius het volgende:
Laat ik deze maar intrekken, al was het maar omdat ik haar naam zelf vergeten ben.
Altijd een goede vraag om de speurtocht mee te beginnen. Geen Amerikaan, technisch onderlegd maar geen techneut.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:57 schreef Gellius het volgende:
Hm. Vooruit dan maar. 'n Amerikaan opzeker - vroege tot midden jaren zestig. En technisch angehaucht, uiteraard.
Een van dezen: http://womenshistory.abou(...)omen_in_Aviation.htmquote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:38 schreef Gellius het volgende:
[ afbeelding ].
Boter bij de vis, graag.
Scheld je mij nu uit voor tut?quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:17 schreef TitusPullo het volgende:
Ik bedoel natuurlijk niet in beroepsmatig opzicht, Tokay: ik doelde op de geesteshouding van het humanisme. Tut tut.
Geen Hollander, wél een Europeaan.quote:
Wel, 't betrof hier Bessica Raiche. Nogmaals, het ging eigenlijk om de geweldige foto, minder om haar bijdrage aan de luchtvaartgeschiedenis.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:50 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Een van dezen: http://womenshistory.abou(...)omen_in_Aviation.htm
Weldat we het nu niet weten.
Weer op internet naar een onmogelijk iemand zitten speuren TitusPullo.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:30 schreef TitusPullo het volgende:
Uit pieteit wacht ik met het plaatsen van een nieuw plaatje, maar ik kan al wel verklappen dat Dichtpiet het juiste antwoord heeft gegeven.
En ik dacht nog wel dat ik had uitgelogd, na in de UB die datingsite te hebben bekeken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Weer op internet naar een onmogelijk iemand zitten speuren Titus Pullo.
De master Pennewip kent in ieder geval een honours student, zo te zien.quote:Verwacht toch wel iets meer van je waaruit je oprechte kennis laat blijken.
Het betreft hier één gebouw.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:09 schreef Z het volgende:
Betreft dat dan één gebouw of stampte meneer meteen een hele stad uit de grond.
Inderdaad.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:12 schreef TitusPullo het volgende:
Het betreft hier in elk geval niet Oscar Niemeyer.
Zeer juist, de architect van dit gebouw:quote:
1)quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:36 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
En ik dacht nog wel dat ik had uitgelogd, na in de UB die datingsite te hebben bekeken.
[..]
2)quote:De master Pennewip kent in ieder geval een honours student, zo te zien.
Meerdere eerstejaars zijn jezelf beter voordoen op een datingsite of hier? Wat is dat voor universiteit, waar dergelijke kromspraak niet al tijdens de propedeuse wordt uitgeroeid? (Ik neem maar aan dat je zelf geen eerstejaars student bent, want 't zou je niet fraai staan als je smaalde op eerstejaars zonder zelf die staat te boven te zijn gekomen.)quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:40 schreef DeParo het volgende:
Maja, dat zijn wel meerdere eerstejaars
Mijn geweldige onnozelheid komt alleen tijdens gedachtenwisselingen met Djoegasjvilizeloten aan het licht, merkwaardig is dat.quote:de klap komt nog wel als je minder blijkt te weten dan je hoopt.
Ik weet niet in welke UB jij bent geweest maar aangezien je weinig verstand lijkt te hebben van de gebouwen waar je naar eigen zeggen in komt dan geloof ik de rest ook niet meer.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:45 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Meerdere eerstejaars zijn jezelf beter voordoen op een datingsite of hier? Wat is dat voor universiteit, waar dergelijke kromspraak niet al tijdens de propedeuse wordt uitgeroeid? (Ik neem maar aan dat je zelf geen eerstejaars student bent, want 't zou je niet fraai staan als je smaalde op eerstejaars zonder zelf die staat te boven te zijn gekomen.)
[..]
Tsjaquote:Mijn geweldige onnozelheid komt alleen tijdens gedachtenwisselingen met Djoegasjvilizeloten aan het licht, merkwaardig is dat.
Omdat je met de nadruk op UB totaal te kijk bent gezet, ach en wee, Lodewijk Napoleon op z'n wolkje en ik lekker thuis lachen maar om je. Ach en wee, ik zal zeker met dit spelletje doorgaan, maar kereltjes met te veel praatjes achter hun computer zal ik vaker aan de kaak proberen te stelen, ach en wee, het antwoord is dus, tsja, nee.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:59 schreef TitusPullo het volgende:
Jongeman, ik ben al negen jaar geen eerstejaars meer. Verder wil ik deze ruimte graag benutten om er het spel te bedrijven dat Seborik, onze schutspatroon, voor ogen stond toen hij Raad je Plaatje in het leven riep: elkaar in gemoedelijk-bezonken sfeer aanwijzingen verschaffen, teneinde de naam van de geportretteerde, of juist een weinig bekende beeltenis van een alleszins bekende historische figuur, bij de raders bekend te maken.
Als u wenst deel te nemen aan deze bezigheid, dan doet zich in mijn kamer dit tafereel voor:
[ afbeelding ]
Als u zich afzijdig wenst te houden, dan betreur ik dat. Hoe dan ook zal ik aan de uitwisseling van pueriele paskwillen niet meer deelnemen.
Die waren het evenmin, ja.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:19 schreef Z het volgende:
Ook Mies, Gehry, Rem en Lutyens zijn het niet.
Voel jequote:Op woensdag 10 februari 2010 17:07 schreef Tokay het volgende:
[..]
Die waren het evenmin, ja.
Ben jij al eens in Sydney geweest, Z, en heb jij het gebouw hierboven met eigen ogen aanschouwd?
DeParo, ik vind dat je praatjes hebt.
Inderdaad Duitstalig.quote:
Hij schreef zijn belangrijkste werken in de twintigste eeuw.quote:19e
eeuw.
Inderdaad een wetenschapper: vooral bekend vanwege zijn visie op tijd en ruimte.quote:Wetenschapper met een visie op de toekomst ofzo.
De wereld op z'n kop.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:35 schreef Tokay het volgende:
Als ik me niet vergis, zijn dat de koekenbakkende Tatin-zusjes.
![]()
Nee hij is geen politicus. Maar wat betreft het eerste, wat niet is, kan altijd nog geweest zijn, al dan niet al te letterlijk, dus het woordje natuur kan je misschien beter weglaten, niettemin heb je gelijk dat hij het daarna in veel mindere mate wasquote:Op maandag 15 februari 2010 17:22 schreef Gellius het volgende:
Ik ben er niet helemaal zeker van of 'betreurend niveau' wel helemaal jofel Nederlands is, maar komaan. Mantel der liefde.
Mijnheer heeft een te sjieke das om natuurwetenschapper te zijn, teveel een buitenkop om literator te zijn en kijkt te scheel voor het ingenieurschap. Politicus?
Hij heeft zich laten opleiden tot een soort van wetenschapper, of beter gezegd iemand die bepaalde zaken wilde verbeteren, en daarin heeft hij wel degelijk z'n doel in bereikt. Waardoor hij van het wetenschappelijke met z'n bevindingen is overgegaan naar iets anders, dit deed hij bovendien ook niet alleen, zoals later duidelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:02 schreef Gellius het volgende:
Ik destilleer hieruit dat hij weliswaar opgeleid is als wetenschapper, maar daar niet zijn levensvervulling in heeft gevonden.
Krek, dat dacht ik dus ook, Gwaen. En dat-ie al eens is geplaatst, geloof ik meteen.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:12 schreef Gellius het volgende:
Ik dacht dat dat Karl Benz was, Tokay. Die is overigens al eens geplaatst.
Daarover geven mijn bronnen geen uitsluitsel. Maar dat zou heel goed kunnen. Meneer kleem toe feem heeft er in ieder geval veel raakvlakken met eten.quote:
.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:22 schreef TitusPullo het volgende:
U wisselt vaagheden af met algemeenheden, heer clootken.
Nee, ik meen van niet.quote:Was meneer Maoist?
Nee, hij gaf wel ooit les, maar dat was niet zijn stiel.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:25 schreef TitusPullo het volgende:
Hervormingsonderwijzer?
Dát gaat al de goede richting op.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:28 schreef Gellius het volgende:
Metrumhervormer?
Dat verbaast mij ook.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:52 schreef TitusPullo het volgende:
Werkelijk? En ik, die alle metrumregels met voeten treed, ken hem niet?
Ehm .. nee. Nu ja, wat is dat precies, wereldmuziek? Enfin, houd het maar op: nee.quote:Dat komt vast doordat meneer wereldmuziek maakte.
Nee, 'schoon hij nog leeft.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:15 schreef Gellius het volgende:
Aardige shawl inderdaad. Mijnheer is een Immortel?
Kom, zò lang studeert Sports nu óók weer niet. Toch?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:42 schreef pyl het volgende:
Generatiegenoot zelfs - en tevens een tijdgenoot van u, heer Titus.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:56 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat verbaast mij ook.![]()
[..]
Ehm .. nee. Nu ja, wat is dat precies, wereldmuziek? Enfin, houd het maar op: nee.
Toegegeven: het is nuffig gezegd.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:59 schreef TitusPullo het volgende:
Geen schilder, geen musicus (althans: geen musicus van wereldomspannend eclecticisme)
Nee, die twee worden zelden in één adem genoemd.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:09 schreef TitusPullo het volgende:
Bekende van Britten?
Omdat iemand als laten we zeggen George Bush sr, zeker een claim op historisch belang kan doen ondanks dat het nog niet zo lang geleden is, maar een wijnproever als Robert Parker daarentegen vind ik persoonlijk wel heel ver gaan. Maar goed, als we cultuur te ver door willen drijven ga dan maar gewoon door, ik zal het alleen wel jammer vinden hoor.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:19 schreef Gellius het volgende:
Waarom zouden we ons zo beperken? En waarom mensen in de politiek uitgezonderd?
Dat kan ik helaas van mijzelf niet zeggen. Enfin. Dat was vroeger. Mijnheer dissideert?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:39 schreef TitusPullo het volgende:
Hij deed het in een voormalige Sovjetrepubliek.
Misschien komt het wel doordat ik als student der Geschiedenis figuurlijk gesproken meer op het kerkhof m'n informatie moet ophalen wanneer ik uit eerste hand informatie nodig heb dan bij een andere wetenschap. Maar goed maarquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:23 schreef Gellius het volgende:
Nee goed - kan je vinden. Ik zie niet helemaal hoe het historisch belang gegarandeerd is als iemand het tijdelijke voor het eeuwige verruild heeft. En waarom dat voor politici weer anders zou liggen.
Is deze man toevallig van Joodse komaf of lijkt dat alleen maar zo.quote:
Die Drumare is natuurlijk de échte held van het verhaal. Nu ja, enfin, ik ben als eenvoudige sterveling al blij dat ik begrijp wat de Babson-task is. Het kleinste facet van een begin van een oplossing is al veel te hoog gegrepen.quote:
Nee, nee.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:03 schreef TitusPullo het volgende:
Een minister-president?
Nee, nee.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:06 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer zat in de prelatuur met z'n hogere roepingen?
Hij was ook belast met nattevingerwerk?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:25 schreef pyl het volgende:
Nee hoor, wees gerust, geen rechter. Ofschoon er wel overeenkomsten zijn.
O! Arnold Heertje.quote:
Catharina van Kleef, inderdaad. Tamelijk snel hoor!quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:20 schreef AryaMehr het volgende:
Van Kleef?
quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:00 schreef TitusPullo het volgende:
Alweer maakt niet-Marlborough zijn opwachting.
De redder van Groot-Brittannië? Allesbehalve dat.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:03 schreef TitusPullo het volgende:
Is dit fatje werkelijk een voorvader van de redder van Groot-Brittanie?
Helaas. Al is meneer wel militair actief geweest.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:07 schreef TitusPullo het volgende:
Ach, ik was te laat. Heeft meneer met de Turk gevochten?
Juist.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:15 schreef TitusPullo het volgende:
Een soldaat die allebehalve de redder van Groot-Brittanie is, dat moet haast een Fransman zijn.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:15 schreef TitusPullo het volgende:
Een soldaat die allebehalve de redder van Groot-Brittanie is, dat moet haast een Fransman zijn.
Maar natuurlijk. Lafayette, oftewel Gilbert du Motier.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:24 schreef TitusPullo het volgende:
Ach, Lafayette!
Ja, maar wel een Zuiderling; eerder een Belg, kortom.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel in de Christelijke geschiedenis, nouja geschiedenis, maar goed en zowel seculier als confessioneel, een vroom heerser dus, maar waar oh waar kennelijk niet in Europa.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:23 schreef pyl het volgende:
Nu ja, bebaarde middeleeuwse priesters zijn dan ook geen eitje.
Afijn, meneer is eerder regulier dan seculier, denk ik; een ordestichter vermoedelijk, die, gelet op de hosties en de mensen die te communie gaan, een rol speelt in de liturgiegeschiedenis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |