2 ons groenten en 2 stuks fruit is aanbevolenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:57 schreef P.F het volgende:
Volgens mij moet je heel officieel zelfs 500 gram groenten eten
Pfff, dat haalde ik tot nu toe zelden tot nooit volgens mij. Ik ken overigens een raw-food eter, die eet echt letterlijk kilo's groenten weg, dus waarschijnlijk zal het niet zo veel kwaad kunnen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:57 schreef P.F het volgende:
Volgens mij moet je heel officieel zelfs 500 gram groenten eten
nee.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:55 schreef Gulo het volgende:
Wellicht een ridicule vraag maar ik vroeg me af of je ook te veel groenten kan eten?
ja.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:55 schreef Gulo het volgende:
Nu vraag ik me af of dit eigenlijk wel goed is.
tot je maag&slokdarm volzitten, dan kan er niks meer bij.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:55 schreef Gulo het volgende:
En waar ligt de grens, hoeveel kilo kan je eten?
Ja omdat anders sowieso niemand het haaltquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:59 schreef Rijpie het volgende:
[..]
2 ons groenten en 2 stuks fruit is aanbevolen
Dat van die bestrijdingsmiddelen is een goede! Nu waren dit bilogische groeten, dus in dezen geen probleem, maar ik eet ook wel een conventionele groenten en dan zal ik daar inderdaad wel rekening mee moeten houden.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:59 schreef TNA het volgende:
Groenten zijn niet eens zo indrukwekkend gezond, ze zijn vooral goed omdat je er minder ongezonde dingen door eet. Het enige dat ik kan bedenken is dat je een overmatige hoeveelheid bestrijdingsmiddelen binnen krijgt: die normen zijn vermoedelijk gesteld op basis van een paar honderd gram groente per dag, niet op iemand die dagelijks ruim een kilo wegwerkt met zijn zojuist verworven elektrische stoomkoker.
Samenvatting: overdaad schaadt (vermoedelijk).
Hier zit nog wel wat in. Toen ik afviel at ik bergen groenten. Werkt als een trein als je een paar kilo kwijtwilquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:01 schreef TNA het volgende:
Overigens krijg je vermoedelijk te veel vezels binnen. Dat is niet gezond en bovendien bezorg je jezelf een onnatuurlijk vol gevoel, waardoor je misschien wel te weinig calorieën binnenkrijgt.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:04 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hier zit nog wel wat in. Toen ik afviel at ik bergen groenten. Werkt als een trein als je een paar kilo kwijtwil
Ja, dat kan.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:55 schreef Gulo het volgende:
Wellicht een ridicule vraag maar ik vroeg me af of je ook te veel groenten kan eten?
Dan is dus eigenlijk de vraag: zijn dit veel groenten of te veel groenten?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, dat kan.
Net zoals je teveel water kan drinken.
Te veel van iets is nooit goed.
Dat hangt van het lichaam af.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:22 schreef Wolve000 het volgende:
Dan is dus eigenlijk de vraag: zijn dit veel groenten of te veel groenten?
Hoeveel borden waren dat? Als het maar eentje was dan is het toch niet zo erg? Ooit van vegetariers gehoord?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:55 schreef Gulo het volgende:
Ik heb gisteren ruim 1200 gram sperziebonen en broccoli op.![]()
4 a 5 borden.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:27 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Hoeveel borden waren dat? Als het maar eentje was dan is het toch niet zo erg? Ooit van vegetariers gehoord?
Wat een volk en dan de hond ook vrijwillig mee laten doenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:27 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Hoeveel borden waren dat? Als het maar eentje was dan is het toch niet zo erg? Ooit van vegetariers gehoord?
Echt? Freak!quote:
Ik haast me er wel even bij te zeggen dat ik dit niet in 1 keer op heb. 1deel 's middags (ik moet mijn nieuwe stoomkoker immers uittesten hequote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:08 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Echt? Freak!Volgensmij kan het geen kwaad. Als ik veel groente eet dan verteerd dat ook weer snel en heb ik weer heel snel een hongergevoel dus ja dan heb je meer groente nodig. 4 a 5 borden ga ik alleen niet redden!
Ah oke, nou dan valt het wel mee. Ongezond is het niet. Wel moet je erop letten dat je ook genoeg (gezonde) vetten binnenkrijgt. Denk maar aan lekker boter op je brood doen. De meeste mensen hebben nog altijd stoelgangproblemen wegens het te weinig eten van vezels. Bij jou zit het wel goed. Heb je dat al gemerkt? Poep je al als een tierelier?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:13 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik haast me er wel even bij te zeggen dat ik dit niet in 1 keer op heb. 1deel 's middags (ik moet mijn nieuwe stoomkoker immers uittesten he) en het andere deel 's avonds.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |