abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_256742
Omdat de vorige pagina gebruikt werd om persoonlijke onmin te ventileren, en het interview daarmee volkomen buiten focus viel, is besloten de Stream-methode te volgen.
Hetgeen wil zeggen dat er een aparte pagina is om de laatste (ook juridische) ontwikkelingen op te posten, en een andere pagina voor Commentaren op dat nieuws.
Dit is uitsluitend voor de duidelijkheid.
Wees alsjeblieft zo sportief om alle reakties die niet met de nieuwsitems op zich te maken hebben op Commentaren te posten.
Dank!

[Dit bericht is gewijzigd door Borgia (Datum 01 April 2000).]

Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

pi_256743
Interview met Busverlater Seki. 31-3-2000, ca. 16.00 uur.

Zojuist ben ik door Seki gebeld. Het gaat naar omstandigheden heel behoorlijk met hem, en hij bedankt iedereen voor de overweldigende stortvloed Adhesiebetuigingen. Hij is verbijsterd en ontroerd door de stroom, die maar niet stopt. Het is hem niet mogelijk om al die honderden mensen persoonlijk te bedanken, dus dat doet hij bij deze:

"Jongens, allemaal reuze bedankt, ik kan jullie niet zeggen hoeveel dit mij doet."

Op mijn vraag of het een beetje draaglijk is na een paar dagen in zijn eigen omgeving in zijn eigen bed, antwoordt hij dat het wel gaat. Hij heeft al een aantal dingen verwerkt. Maar wat hij nog steeds niet kan verkroppen is die Gele kaart. Ja, en niet alleen die Gele kaart, maar ook ander onrecht en vreemde omstandigheden in de bus, waarover op een later tijdstip meer, want de advocaat mag niet in de wielen worden gereden.
Nee hoor, hij zit niet bij Moscovitsch. Zijn advocaat is een gewone pro deo advocaat voor de gewone man.

Ja joh, er is zoveel gebeurd in die bus wat niet kan. Hij praat heel relaxed, Seki op zijn best.
Ja nou, ik moest eens weten hoeveel goeie gesprekken hij heeft gevoerd, hoe hij vaak een steunpilaar was voor die mensen, hoe vaak hij heeft staan koken, met ze heeft gestoeid. Hij ziet de beelden terug die zwager Joop en zus Pascha voor hem hebben opgenomen. Er is niets van terug te zien.
Als hij 21 uur per dag een toffe peer was, en 3 uur niet in zijn hum, dan kon je er donder op zeggen, dat ze alleen maar beelden toonden uit die 3 uur. En zo hebben ze een heel vertekend beeld van hem gegeven. Ook dat is een onrecht dat hij maar moeilijk kan verkroppen, dat ze een soort karaktermoord op hem hebben gepleegd door die selectieve montage.

Was je nou echt vriendjes met Esmeralda op het eind?
'Ach, wat kan ik daarop antwoorden? Ik was zo murwgetrapt op het eind, Bullent zat bij de psycholoog en ik voelde nattigheid. Was ik vriendjes met Es.....ik weet het niet meer, ik was volkomen verdoofd op dat moment, kon me alleen maar afvragen wat ze met ons uitspookten.'
En de tranen van Bullent?
'Die waren echt, en voor zover dat in zo'n Bus mogelijk was waren we ook wel vriendjes. Toch heeft hij een paar uitlatingen gedaan na mijn vertrek...... maar ook hele goeie. Soms komt de gedachte in me op dat hij het ook een beetje gebruikt om stemmen te halen bij mensen die voor mij zijn, maar zo wil ik niet denken. Het zal ook niet zo zijn, maar zo word je dus van die bus. Ach laat maar, ik hoef me daar niet meer druk over te maken."

Eh....Tessa?
Liever geen commentaar, behalve dat die zo overtuigend liegt dat je zelf aan je eigen woorden gaat twijfelen. Het is dat er bandopnames van zijn, maar anders had hij echt gedacht dat Tessa gelijk had en dat hij 'vuile kankerkop' gezegd had. Nu was bewezen dat hij 'grote muil' had gezegd. Dat was zo'n enorme opluchting voor hem, want hij had in die Bus echt effe gedacht dat hij gek werd toen de hele meute zich tegen hem keerde. Eigenlijk ging vanaf die dag alles fout.

Op de vraag wanneer hij weer aan het werk gaat antwoordt hij dat dat er voorlopig niet in zit. Daarvoor is er teveel gebeurd, het moet nog bezinken. Hij durft de straat niet op. Niet vanwege vijandelijkheden hoor, maar iedereen kent hem, iedereen wil hem aanspreken en hij kan daar niet tegen. Althans niet op dit moment.
En hij is bang van de mensen die nou voetstoots hebben aangenomen dat hij een crimineel verleden heeft. Dat heeft hij niet! Een vechtpartij, een jaar of 9 geleden, dat is alles. ALLES ! (Alleen hier verheft hij even zijn stem.)
Hij gaat terug naar zijn oude baas die een harde werker weet te waarderen. En werken kan hij, dat heeft iedereen kunnen zien bij het bomen sjouwen!

Je komt dus de straat niet op. Is dat de reden dat je niet op de Tv verschijnt? De andere ex-bussers draven met zijn drietjes op bij allerlei evenementen.
Ha, nee, dat is een ander verhaal. Ze hebben allemaal een contract om na de bus nog x keer bij de omroep op te treden. Seki heeft een dergelijke clausule nooit hoeven ondertekenen............ Hij had zelfs geen kopie van het contract ontvangen.
Maar dat is het niet hoor, hij heeft gewoon geen zin in die lintjesknipperij, of interviewtjes in rommelblaadjes. Rust moet hij, even bijkomen van het onechte wereldje.

Voor de rest vraagt hij begrip dat hij niet over bepaalde dingen kan praten, omdat dat zijn zaak zal schaden. Misschien ga ik buiten mijn boekje, maar ik zeg dat WIJ van de fanclub dat best begrijpen. (Ik hoop dat jullie me niet kwalijk nemen dat ik mede voor de anderen sprak.)
Seki gaat eten. Op de achtergrond klinkt het gezellige huiselijke gerommel van Joop, Pascha en kinderen. Het leven gaat door na de Bus. Maar het zal voor Seki nooit meer hetzelfde zijn.
Een ding was opvallend. Hij vloekte niet. Tijdens het hele - uitermate plezierige - gesprek is van Seki's zijde geen onvertogen woord gevallen. Van mijn zijde wel, op het onderdeel dat over Tessa ging. Ik schold zoals een havenarbeider verondersteld wordt te schelden. Seki hoorde het beleefd aan. Zag ik hem in mijn geestesoog grimlachen?

Groetjes,

zaterdag 1 april 2000 @ 09:19:00 #3
1377 jjanet
big mother is watching you too
pi_256744
ok, over het algemeen ben ik best sportief hoor, maar uh bedoel je nu gewoon dat dit 'JOUW' pagina is?

Kijk, daar word ik dan een beetje tegendraads van en zie hier het resultaat.

fijn hoor zo'n openbaar forum.

pi_256745
Dit is op advies gedaan.

pi_256746
Dat snap ik niet, jjanett. Als gerespecteerd fokmember mag je zoiets toch best vragen?

[Dit bericht is gewijzigd door Indy J. (Datum 01 April 2000).]

zaterdag 1 april 2000 @ 09:27:00 #6
1377 jjanet
pi_256747
quote:
op 04-01-2000 om 09:22 AM schreef Borgia het volgende:
Dit is op advies gedaan.

lekker anoniem borgia 'op advies'. 'k hoop dat het goed valt bij onze fokkers, 'k verwacht van niet...

maar nog een advies: plaats telkens weer een nieuw oud topic met "nieuwnieuwnieuw interview met seki!!!" Eens moet die topic zo boring worden dat jij de juiste reacties krijgt: geen. Daspaszuiver.

zaterdag 1 april 2000 @ 09:30:00 #7
1377 jjanet
pi_256748
quote:
op 04-01-2000 om 09:23 AM schreef Indy J. het volgende:
Dat snap ik niet, jjanett. Als gerespecteerd fokmember mag je zoiets toch best vragen?

oeps wist niet dat er verschil was tussen 'gerespecteerd' en onbekend, dus (?) niet gerespecteerd. Some are more equal than others?

en tuurlijk mag je dat best vragen (als wat dan ook) maar tuurlijk mag ik daar ook een beetje dwars van worden (hoop ik)

pi_256749
quote:
op 04-01-2000 om 09:27 AM schreef jjanet het volgende:
lekker anoniem borgia 'op advies'. 'k hoop dat het goed valt bij onze fokkers, 'k verwacht van niet...

Moeilijk he? Commentaren elders.En ga even kijken bij m'n andere topics, aan reacties geen gebrek. Voor de goede orde, ik ben hier geen beheerder, ik kan geen topics afsluiten. Vervolg op commentaren.

zaterdag 1 april 2000 @ 09:59:00 #9
1377 jjanet
pi_256750
quote:
op 04-01-2000 om 09:53 AM schreef Borgia het volgende:
Moeilijk he? Commentaren elders.En ga even kijken bij m'n andere topics, aan reacties geen gebrek. Voor de goede orde, ik ben hier geen beheerder, ik kan geen topics afsluiten. Vervolg op commentaren. (unquote)

je snapt het niet mop. Jouw bevelen zijn niet moeilijk, ik word er alleen dwars van... dus nee, geen vervolg op commentaren, maar juist hier.

ik zou niet weten waarom ik bij je andere topics zou moeten gaan kijken, verwacht er niet veel van.

voor de juiste orde: fijn dat je geen beheerder bent.

[Dit bericht is gewijzigd door jjanet (Datum 01 April 2000).]

Admin zaterdag 1 april 2000 @ 10:02:00 #10
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_256751
Dit scheld topic wordt gesloten...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')