abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 1 april 2000 @ 08:09:00 #1
1377 jjanet
big mother is watching you too
pi_256721
'T kan aan mijn selectieve perceptie liggen hoor, dat bij voorbaat, maar ligt het aan mij of zijn vooral de busmannen irritant, dom, onaangepast, gewelddadig, onverstaanbaar, hinnikend, standpuntloos uhbegrijpjewah'kbedoel, onaantrekkelijk, nietszeggend etc.

Noem wat negatieve uiterlijkheden, karaktertrekken, of eigenschappen en gedragingen whatsoever en link ze aan 1 van de buspassagiers... vette kans dat het een man is.


Wedden dat het ook een busman is die wint?

  zondag 2 april 2000 @ 02:56:00 #2
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_256722
Nou, ik kan me nog wel enige opmerkingenover vrouwelijke buspassagiers herinneren, zoals daar zijn:

Esmeralda: Huppelmuts, cockteaser (Mooi woord door heterosexuele mannen uitgevonden om een vrouw, wier benen nooit gespreid gaan voor sexbeluste heterosexuele mannen, te betitelen in benamingen als snol, slet en frigide, alleen omdat ze slim genoeg is niet de genen van een hersenloos dom wezen door te geven aan haar nageslacht, maar kiest voor een man in de categorie die buiten de kroegbezoekende geile jongeheren valt.)

Tessa: Busteef. (Zoals een erg gewaardeerde buurvrouw al meldde: 'Dit komt in de categorie Eucalypta de bosheks' tot ver in de annalen van de menselijkeid voor.

Esmee: Transsexueel 'on prozac', grondstewardess (Hoe laag kun je zakken bij de vaderlandsche luchtvaart?)

Antonette: Tja, zij lijkt de enige die buiten schot blijft. Maar ik weet er nog wel een:
Zij die de vlechtjes verloochent zal eeuwig op Rachel uit friends lijken. Maar ook dat betwijfel ik.
Wat kan er nu erger zijn voor een vrouw om niet op Rachel te lijken?!?!?!!

(Pun intended, alsjeblieft!)

Ben te zaai voor een signature
pi_256723
Zolang het Iwan niet is, mag er een Busman winnen
  zondag 2 april 2000 @ 09:07:00 #4
2646 webber
Enough already
pi_256724
quote:
op 04-02-2000 om 05:19 AM schreef asterix het volgende:
Zolang het Iwan niet is, mag er een Busman winnen

* webber nuanceert: zolang het Iwan, Aziz of Job niet is, mag er best een Busman winnen .

  zondag 2 april 2000 @ 11:23:00 #5
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_256725
* Trainspotter nuanceert zolang Aziz, Iwan, Jop, Esmeralda of Tessa het niet is, mag er best iemand winnen..
  zondag 2 april 2000 @ 15:10:00 #6
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_256726
Ik heb er nog eens wat over nagedacht (okee, het is zondag en ik heb geen leven ) en ik denk nu, in tegenstelling tot wat ik eerder schreef, dat Esmeralda inderdaad in de kopgroep zit voor de eindstreep.

Ten eerste, over de 'Battle of the sexes'. De mannen in De Bus zijn helaas maar al te vaak degenen die bepalen wat er gebeurt. Terwijl de heren buiten de grootste dommigheden staan uit te kramen, zijn de dames binnen vaak een beetje op de slaapkamer aan het tutten (en aan het roddelen over elkaar). Verder zie je ze ook nog wel af en toe terug als object waar een van de mannetjes dan mee mag 'kroelen' of aan mag zitten, eh masseren.

Ik vind dat je dit hen aan mag rekenen. De heren zeggen zoveel tenenkrommends (hoewel, in één geval tenenkrommend weinig ), dat ze zich best wel eens zouden mogen en kunnen profileren door zich in de discussies te mengen.

Helaas houden ze zich te veel op de achtergrond en voor een gedeelte spelen ze daarbij ook nog de rol van aanhangsel bij een van de dominante mannetjes (Antonette/Jop, in mindere mate Iwan/Tessa). Dat leidt ertoe dat zelfs wanneer Ant. en Jop alleen zijn, deze laatste zijn gebruikelijke stream of consciousness - voor zover 'bewustzijn' van toepassing is op Jop - aanzet en zij, hoewel ze naar mijn mening veel meer in haar mars heeft, het allemaal over zich heen laat stromen.

Behalve Esmeralda. Cockteaser? Hmmmm, ik denk het niet. Onafhankelijke spring-in-het-veld met onvermoede diepgang? Misschien. Commercieel aantrekkelijk als Buswinnaar? Absoluut!

Zij is nu, op aanraden -in opdracht- van de man die alle touwtjes in De Bus strak in handen heeft (en zelf een marionet is van de redactie), BERT, een spel aan het maken over 'roddelen in De Bus'.
Als dit spel af komt (en Büllent helpt daar vlijtig bij) zal het natuurlijk gespeeld moeten gaan worden- niet voor niets kijkt de rest behoorlijk zuur bij dit vooruitzicht.
'Essie' is namelijk zowat de ENIGE in De Bus, die schone handen heeft in dit opzicht (als 'lekker ding' neergezet -ja Meister is ook niet ongevoelig voor deze beïnvloeding, is het alleen zijn verbeelding dat een bepaalde camera regelmatig wordt ingezet als Esmeralda-Boob-cam? Uh, vergeet dat laatste - is zij immers voornamelijk onderwerp van het geroddel).

Tel daarbij op haar onvermoed krachtige optreden tegen SEKI, ondanks zijn overduidelijke ongemak en reactie als een gekooid dier, blééf ze hem maar achtervolgen en, alsof ze meer wist, bleef ze er ook maar bij lachen.
Er bestaat bij mij geen twijfel dat zij ook hier van Bert heeft vernomen, dat ze SEKI moest confronteren en dat haar zekerheid hierop gestoeld was.
Ik denk dus, dat zij door de krachten achter de schermen een behoorlijk handje wordt geholpen. Dat zij in het begin een tijdlang bovenaan de populariteitspolls stond zonder daar iets voor gedaan te hebben (behalve, in de woorden van SEKI 'kontje-draaien voor de camera') is daar ook een indicatie van.

Aan de heren hier, let op Esmeralda! Niet alleen een schatje, maar straks is zij ook nog goed voor een paar ton !

[Dit bericht is gewijzigd door Meister (Datum 02 April 2000).]

pi_256727
morgen spelletje klaar
morgen esje tabee
pi_256728
quote:
op 04-02-2000 om 03:10 PM schreef Meister het volgende:
Ik heb er nog eens wat over nagedacht (okee, het is zondag en ik heb geen leven ) en ik denk nu, in tegenstelling tot wat ik eerder schreef, dat Esmeralda inderdaad in de kopgroep zit voor de eindstreep.

Ten eerste, over de 'Battle of the sexes'. De mannen in De Bus zijn helaas maar al te vaak degenen die bepalen wat er gebeurt. Terwijl de heren buiten de grootste dommigheden staan uit te kramen, zijn de dames binnen vaak een beetje op de slaapkamer aan het tutten (en aan het roddelen over elkaar). Verder zie je ze ook nog wel af en toe terug als object waar een van de mannetjes dan mee mag 'kroelen' of aan mag zitten, eh masseren.

Ik vind dat je dit hen aan mag rekenen. De heren zeggen zoveel tenenkrommends (hoewel, in één geval tenenkrommend weinig ), dat ze zich best wel eens zouden mogen en kunnen profileren door zich in de discussies te mengen.

Helaas houden ze zich te veel op de achtergrond en voor een gedeelte spelen ze daarbij ook nog de rol van aanhangsel bij een van de dominante mannetjes (Antonette/Jop, in mindere mate Iwan/Tessa). Dat leidt ertoe dat zelfs wanneer Ant. en Jop alleen zijn, deze laatste zijn gebruikelijke stream of consciousness - voor zover 'bewustzijn' van toepassing is op Jop - aanzet en zij, hoewel ze naar mijn mening veel meer in haar mars heeft, het allemaal over zich heen laat stromen.

Behalve Esmeralda. Cockteaser? Hmmmm, ik denk het niet. Onafhankelijke spring-in-het-veld met onvermoede diepgang? Misschien. Commercieel aantrekkelijk als Buswinnaar? Absoluut!

Zij is nu, op aanraden -in opdracht- van de man die alle touwtjes in De Bus strak in handen heeft (en zelf een marionet is van de redactie), BERT, een spel aan het maken over 'roddelen in De Bus'.
Als dit spel af komt (en Büllent helpt daar vlijtig bij) zal het natuurlijk gespeeld moeten gaan worden- niet voor niets kijkt de rest behoorlijk zuur bij dit vooruitzicht.
'Essie' is namelijk zowat de ENIGE in De Bus, die schone handen heeft in dit opzicht (als 'lekker ding' neergezet -ja Meister is ook niet ongevoelig voor deze beïnvloeding, is het alleen zijn verbeelding dat een bepaalde camera regelmatig wordt ingezet als Esmeralda-Boob-cam? Uh, vergeet dat laatste - is zij immers voornamelijk onderwerp van het geroddel).

Tel daarbij op haar onvermoed krachtige optreden tegen SEKI, ondanks zijn overduidelijke ongemak en reactie als een gekooid dier, blééf ze hem maar achtervolgen en, alsof ze meer wist, bleef ze er ook maar bij lachen.
Er bestaat bij mij geen twijfel dat zij ook hier van Bert heeft vernomen, dat ze SEKI moest confronteren en dat haar zekerheid hierop gestoeld was.
Ik denk dus, dat zij door de krachten achter de schermen een behoorlijk handje wordt geholpen. Dat zij in het begin een tijdlang bovenaan de populariteitspolls stond zonder daar iets voor gedaan te hebben (behalve, in de woorden van SEKI 'kontje-draaien voor de camera') is daar ook een indicatie van.

Aan de heren hier, let op Esmeralda! Niet alleen een schatje, maar straks is zij ook nog goed voor een paar ton !


Van begin tot eind mee eens, Meister ! (maar dat wist je al). Ik zit echter nog met het gegeven, dat die 'doelgroep' overwegend vrouwelijk is. En de dames/kijksters willen nog wel eens hard vallen over een 'zuster' die door het lot beter bedeeld lijkt....
But then again: SBS6/JdM kan natuurlijk ELK stem-resultaat volledig manipuleren, ook met minachting voor zijn eigen publiek.... dat is al ettelijke malen bewezen.

LET OP de 'achtste passagier' (met dank aan de introduceerder van deze term) hoe 'onzichtbaar' die ook lijkt: de houtworm onder in de Bus !

  zondag 2 april 2000 @ 23:08:00 #9
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_256729
quote:
op 04-02-2000 om 07:59 PM schreef Moor het volgende:
Van begin tot eind mee eens, Meister ! (maar dat wist je al). Ik zit echter nog met het gegeven, dat die 'doelgroep' overwegend vrouwelijk is. En de dames/kijksters willen nog wel eens hard vallen over een 'zuster' die door het lot beter bedeeld lijkt....

Dat heeft Tanjalies ooit eens onhuld, heb ik begrepen. Ik ontwaar in De Bus echter een aantal aanwijzingen dat 'overwegend vrouwelijk publiek' voor dit programma in mindere mate op gaat. Ten eerste, de populariteit van Esmeralda in het begin.

Zonder misogyn over te willen komen, valt het mij op - je stipt hetzelfde verschijnsel aan - dat juist vrouwen vaak sterk geneigd zijn, vrouwelijke nieuwkomers binnen hun sociale groep al snel aan te vallen.

Vrouwen die overduidelijk fysiek aantrekkelijk zijn (ik ga er bij Essie gemakshalve maar even van uit, dat de meeste mannen het wel met me eens zullen zijn hierover ) worden daarbij al snel een slecht karakter toegedicht, waarschijnlijk uit (onbewuste) onzekerheid over de eigen 'standing' in de groep.

Esmeralda was echter in het begin veruit de favoriet van de bellers - mits we vasthouden aan de gedachte, dat de telefoonpolls echt meetellen in de door SBS uitgezonden resultaten.

Zij werd weldra in populariteit voorbij gestreefd door Seki. Nu beweert Borgia het tegenovergestelde (wie ben ik ook om er over te kunnen oordelen ), maar het wil er bij mij moeilijk in dat SEKI, die toch bepaald niet zachtzinnig omging met zijn Busgenoten, echt een persoon is die veel vrouwelijke waardering trok. Ik besef dat dit soort constateringen gruwelijk generaliserend zijn, maar je kunt nu eenmaal niet alles nuanceren.

Nu staat Iwan dan bovenaan. Deze lege huls, die immers alleen maar uiterlijk is, wordt door velen aangeduid als 'Pretty Boy'. Ik neem dus aan dat hij door veel vrouwen wel aantrekkelijk wordt gevonden. Hetzelfde geldt overigens voor Büllent.

Rest de vraag, waarom nu pas? Ik vind dat zelf een sterke aanwijzing voor de aanwezigheid van een script, waarin elke passagier even een periode krijgt waarin hij of zij in het middelpunt van de belangstelling staat. Dat houdt het interessant voor de kijkers - als het nu al een gewonnen race zou zijn voor een van de deelnemers, zou niemand nog de moeite nemen het programma te bekijken.

Er is hier veel geklaagd over het feit dat Iwan zo populair blijkt te zijn bij de kijkers, terwijl hij dat niet is bij veel mensen op dit Forum. Ik denk echter dat zijn ogenschijnlijke suprematie geen lang leven meer beschoren is.

Volgende week weten we wie het minst populair is - die zal moeten vertrekken. Weten we dan ook wie, heel verrassend, nu opeens het meest populair blijkt te zijn? Is het Antonette? Of toch Esmeralda ? .... BERT mag het weten ...

[Dit bericht is gewijzigd door Meister (Datum 02 April 2000).]

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')