abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78350164
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 15:29 schreef Raissa het volgende:

[..]

Balen dat het niet goed gaat!
Wat is en doet salofalk-schuim precies?
Klisma met mesalazine. Aanval begint bij mij tot dusver altijd als proctitis,dan is zo'n bus schuim via de achterkant stukken sneller dan een handvol pillen via de bovenkant. Het enige kniftige is de vrij sportieve aandrang die je krijgt op een ontstoken laatste stuk darm na een schuimklisma. Half uurtje op je linkerzij liggen knijpen en het is opgenomen in de darmwand.

Het zuigt wel, trots gestopt met roken, laait de CU weer op...$#!@!

Heeft iemand tips over stoppen met roken en CU? Ik blaf me het lazarus, dus roken is geen optie meer. Werken nicotinepleisters/kauwgummmers ook remmend?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 17:17:27 #177
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_78350616
weet je waar ik me kapot aan erger?

http://www.hebikcrohn.nl/antitnfalpha.php en dan zie je ALTIJD plaatjes van bejaarden. Alsof alleen bejaarden crohn, Bechterew en reuma hebben
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_78351048
Zo, pakketje Moviprep in huis, dieet-lijst ligt klaar voor morgen, dat wordt dus dolle pret vanaf donderdag ochtend 07:00 uur met de moviprep en om half 2 met een coloscopie
Zal je net zien dat ik de laatste weken amper klachten heb, met uitzondering van een beetje bloed bij de ontlasting

Hoe zijn jullie ervaringen na afloop van een coloscopie? Er is me al verteld dat ik roesje krijg. Ben ik de volgende dag weer in staat om te werken? (en nog belangrijker, bier te drinken zoals het hoort op vrijdagavond )
  dinsdag 23 februari 2010 @ 17:56:44 #179
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_78352202
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:29 schreef CyberTijn het volgende:
Zo, pakketje Moviprep in huis, dieet-lijst ligt klaar voor morgen, dat wordt dus dolle pret vanaf donderdag ochtend 07:00 uur met de moviprep en om half 2 met een coloscopie
Zal je net zien dat ik de laatste weken amper klachten heb, met uitzondering van een beetje bloed bij de ontlasting

Hoe zijn jullie ervaringen na afloop van een coloscopie? Er is me al verteld dat ik roesje krijg. Ben ik de volgende dag weer in staat om te werken? (en nog belangrijker, bier te drinken zoals het hoort op vrijdagavond )
Ja hoor. Je kan je vrijdag gewoon volgooien en werken (mits je dat wilt. Je kan ook faken dat je er nog last van hebt )

Je roesje is na +- 4 uur helemaal weg. Ik stond heul snel weer naast mn bed, en ik had 4u later helemaal nergens meer last van. Behalve van winden, en wat buikpijn want er wordt lucht in je darmen geblazen

Ik wens je echt vet veel sterkte met die moviprep
pi_78354127
quote:

Roesje is meestal Dormicum/Midazolam.

Soort van kinder-xtc.

(Bier drinken zou ik rustig aan mee doen..)
  dinsdag 23 februari 2010 @ 18:50:01 #181
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_78354199
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:48 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Roesje is meestal Dormicum/Midazolam.

Soort van kinder-xtc.

(Bier drinken zou ik rustig aan mee doen..)
Ik heb me gewoon vol laten lopen Kon gewoon volgens mij arts. Ik had een feestje
pi_78354349
quote:

Werken de volgende dag kan prima (uitzonderingen daargelaten) en de volgende dag weer zuipen kan ook hoor. Al is alcohol natuurlijk niet de meest prettige vloeistof voor je darmen
pi_78359053
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb me gewoon vol laten lopen Kon gewoon volgens mij arts. Ik had een feestje
..samen met de dormicum moet dat heel gezellig zijn geweest..
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:44:02 #184
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_78364007
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:27 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

..samen met de dormicum moet dat heel gezellig zijn geweest..
Niks van gevoelt heur.
pi_78379549
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:21 schreef Qwea het volgende:
ugh. Heb ik weer.

De imuran slaat niet genoeg aan. Zolang ik op de prednison sta... gaat het allemaal wel redelijk. Maar zodra ik eraf ben, heb ik weer onverteerde ontlasting, winden, ect.

Nu word ik a.s vrijdag opgenomen en krijg ik een remicade infuus Vandaag eenmantoux gehad en een thorax foto.

12 maart weer een infuus en 23ste van maart terug naar de internist. Ook moet ik tijdelijk de imuran nog blijven slikken.

Iemand ervaring met een remicade infuus? Hoelang duurt het? Wat kan ik verwachten? mag ik auto rijden na afloop?
Hoe lang slik je de imuran ook alweer? Want dat gaat pas na een maand of 3 meer actief worden, omdat het dan goed in je systeem zit.
De combinatie met remicade geeft bij een behoorlijk % mensen erg goed resultaat; zo ook bij mij. (Ik kwam ook maar niet van de prednison af.) Ik zat zo'n maand of 2 (of anderhalf) aan de imuran, toen ik aan de remicade-infusen (3) begon.

In Frankrijk wordt je trouwens een dag in het ziekenhuis gehouden, na zo'n infuus; dus ik zou je toch maar laten rijden door iemand.
Verder merk je er eigenlijk niet zo gek veel van, als ze het in je aderen "spuiten". Ik voelde me een beetje vreemd, een beetje zweverig, herinner ik me. Maar dat was verder niet blijvend ofzo.
(En indertijd waren vooral de artsen nog een beetje paniekerig of er niks engs met me ging gebeuren, omdat het toen nog vrij nieuw was. )

Ik kreeg de effecten binnen enkele dagen: alle crohn-infecties losten zich ZO snel op dat het littekenweefsel vrijwel een darmafsluiting veroorzaakte!

Dit is na verloop van tijd wel vanzelf weer goed gekomen, en ik heb zelfs meer rekbaarheid in m'n darmen teruggekregen dan ze ooit verwacht hadden!

Ik wens je dus absoluut toe dat het bij jou ook voor 100% goed uitwerkt!
 FR
pi_78379597
quote:

Jahoor, de volgende dag kun je weer doodnormaal aan het werk.
Wat alcohol betreft: geen idee, want ik drink niet.

Sterkte in ieder geval met je coloscopie en de voorbereiding!
Het is overigens ook veel prettiger om dat onderzoek te doen als je darmen ietwat rustiger zijn, want dan doet het ook minder pijn.
 FR
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:03:09 #187
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_78381292
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:37 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Hoe lang slik je de imuran ook alweer? Want dat gaat pas na een maand of 3 meer actief worden, omdat het dan goed in je systeem zit.
De combinatie met remicade geeft bij een behoorlijk % mensen erg goed resultaat; zo ook bij mij. (Ik kwam ook maar niet van de prednison af.) Ik zat zo'n maand of 2 (of anderhalf) aan de imuran, toen ik aan de remicade-infusen (3) begon.
Vanaf november dus +- 3.5e maand. Ik vind het alleen best eng, zo'n infuus. Die naald doet altijd pijn in mn klauwen
quote:
In Frankrijk wordt je trouwens een dag in het ziekenhuis gehouden, na zo'n infuus; dus ik zou je toch maar laten rijden door iemand.
Verder merk je er eigenlijk niet zo gek veel van, als ze het in je aderen "spuiten". Ik voelde me een beetje vreemd, een beetje zweverig, herinner ik me. Maar dat was verder niet blijvend ofzo.
(En indertijd waren vooral de artsen nog een beetje paniekerig of er niks engs met me ging gebeuren, omdat het toen nog vrij nieuw was. )

Ik kreeg de effecten binnen enkele dagen: alle crohn-infecties losten zich ZO snel op dat het littekenweefsel vrijwel een darmafsluiting veroorzaakte!

Zweverig Naja, ik ga wel op de fiets. Tis 7 min fietsen Geen zin om andere mensen weer lastig te moeten vallen. Binnen enkele dagen is snel!
quote:
Ik wens je dus absoluut toe dat het bij jou ook voor 100% goed uitwerkt!
Dank je wel
pi_78381356
Veel sterkte Qwea!

(ik zou toch echt wel een lift regelen hoor.. of een taxi)
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:25:16 #189
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_78381478
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:12 schreef Gala6183 het volgende:
Veel sterkte Qwea!

(ik zou toch echt wel een lift regelen hoor.. of een taxi)
Maar, maar ik hou er niet van om afhankelijk te zijn van mensen kijk dat je beter niet met de auto kan gaan snap ik wel. Maar fietsen ook niet?
pi_78384493
Ohja! Mijn eerste infuus remicade moest ik een nachtje blijven! En mijn tweede eerste keer niet omdat ik het al eens gebruikt had (maar dat was een flinke poos ervoor).
pi_78384655
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar, maar ik hou er niet van om afhankelijk te zijn van mensen kijk dat je beter niet met de auto kan gaan snap ik wel. Maar fietsen ook niet?
Ik zou dan eerder gaan lopen dan fietsen.
  woensdag 24 februari 2010 @ 12:10:36 #192
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_78387442
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:51 schreef Raissa het volgende:
Ohja! Mijn eerste infuus remicade moest ik een nachtje blijven! En mijn tweede eerste keer niet omdat ik het al eens gebruikt had (maar dat was een flinke poos ervoor).
Waarom moest je blijven?
pi_78387572
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:10 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waarom moest je blijven?
Was policy, maar das ook al een aantal jaar geleden. Toen moest je bij de eerste keer altijd een nacht blijven ivm een mogelijk allergische reactie.
  woensdag 24 februari 2010 @ 12:14:35 #194
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_78387593
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:14 schreef Raissa het volgende:

[..]

Was policy, maar das ook al een aantal jaar geleden. Toen moest je bij de eerste keer altijd een nacht blijven ivm een mogelijk allergische reactie.
oooh neuj daarvoor moet ik geloof ik 1u ofzo blijven achteraf
pi_78390783
Ik kan wel janken... Volgens mij heb ik een nieuw abces, maar dan ook echt precies op de kringspier
  woensdag 24 februari 2010 @ 13:45:57 #196
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_78390892
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:43 schreef Raissa het volgende:
Ik kan wel janken... Volgens mij heb ik een nieuw abces, maar dan ook echt precies op de kringspier
Dat doet echt ontzettend veel pijn

Heb je geen verdovende zalf?
pi_78391362
Nee, heb geen verdovende zalf, doet ook niet echt veel zeer behalve als ik naar het toilet moet. Kan meer janken om het feit dat het daar dus niet blijft bij dat ene abces en daar baal ik ontzettend van. Ben ook als de dood dat het abces op deze plek nu gaat zorgen voor meer rottigheid..
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:14:45 #198
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_78396951
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:57 schreef Raissa het volgende:
Nee, heb geen verdovende zalf, doet ook niet echt veel zeer behalve als ik naar het toilet moet. Kan meer janken om het feit dat het daar dus niet blijft bij dat ene abces en daar baal ik ontzettend van. Ben ook als de dood dat het abces op deze plek nu gaat zorgen voor meer rottigheid..
Ik ken het. Die van mij zaten daar ook.

Ik hoop dat ze snel weg gaan.
pi_78413276
Oh Raissa wat naar

*aai* for what it's worth.. Sterkte.
pi_78423211
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:56 schreef Qwea het volgende:

Ik wens je echt vet veel sterkte met die moviprep
Nou, inmiddels 2 glazen er in zitten....gat-ver-damme wat een rotzooi
Trouwens, mag er eigenlijk nog gerookt worden voor een coloscopie? Dat ik niet mag eten tot half 2 vanmiddag, OK, maar ik begin toch wel verdomd veel trek te krijgen in een sigaretje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')