Robert Francis is pas 22 jaar, maar zijn albums klinken alsof hij al jaren in het vak zit. Hij kreeg zijn eerste gitaar van Ry Cooder, en kreeg les van John Frusciante. Indie-folk is de beste beschrijving voor de stijl waarin hij zijn liedjes maakt. In November was hij al in Nederland voor een optreden in de melkweg. Zijn tweede album, 'Before Nightfall' komt binnenkort in Nederland uit.
Je hoeft je bij zijn muziek niet af te vragen waar een liedje over gaat, want zijn twee albums gaan beide over zijn ex-vriendin. Haar foto zit in het boekje van zijn tweede album, en het is goed te begrijpen waarom hij er zo kapot van is. De muziek is subtiel en zijn teksten zijn eerlijk. Het is te hopen dat Robert nog veel exen gaat krijgen, want dat voorspelt voor de liefhebber van muziek alleen maar goeds.
![]()
Ik vind het lastig om Robert Francis te vergelijken met andere artiesten, maar ik denk dat liefhebbers van Death Cab for Cutie of Arcade Fire dit weleens leuk zouden kunnen vinden.
Robert heeft aan mij gevraagd om zijn muziek wat te promoten in Nederland. Dat doe ik alleen maar omdat ik het echt geweldige muziek vind, en dit met iedereen wil delen. Gratis te beluisteren op
http://www.myspace.com/robertfrancis of op last.fm!
[ Bericht 5% gewijzigd door gallant op 22-01-2010 19:10:36 ]