abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77150658
Robert Francis is pas 22 jaar, maar zijn albums klinken alsof hij al jaren in het vak zit. Hij kreeg zijn eerste gitaar van Ry Cooder, en kreeg les van John Frusciante. Indie-folk is de beste beschrijving voor de stijl waarin hij zijn liedjes maakt. In November was hij al in Nederland voor een optreden in de melkweg. Zijn tweede album, 'Before Nightfall' komt binnenkort in Nederland uit.
Je hoeft je bij zijn muziek niet af te vragen waar een liedje over gaat, want zijn twee albums gaan beide over zijn ex-vriendin. Haar foto zit in het boekje van zijn tweede album, en het is goed te begrijpen waarom hij er zo kapot van is. De muziek is subtiel en zijn teksten zijn eerlijk. Het is te hopen dat Robert nog veel exen gaat krijgen, want dat voorspelt voor de liefhebber van muziek alleen maar goeds.

Ik vind het lastig om Robert Francis te vergelijken met andere artiesten, maar ik denk dat liefhebbers van Death Cab for Cutie of Arcade Fire dit weleens leuk zouden kunnen vinden.

Robert heeft aan mij gevraagd om zijn muziek wat te promoten in Nederland. Dat doe ik alleen maar omdat ik het echt geweldige muziek vind, en dit met iedereen wil delen. Gratis te beluisteren op http://www.myspace.com/robertfrancis of op last.fm!

[ Bericht 5% gewijzigd door gallant op 22-01-2010 19:10:36 ]
pi_77176242
Zag m in november voor Nutini openen in Paradiso. Was onder de indruk! Hij kreeg de hele zaal mee Vooral Junebug en Before NIghtfall zijn erg goed
pi_77253553
Het optreden daarna in de kleine zaal was ook erg goed. Helaas stroomde de zaal vol met Paolo Nutini-fans, die hun mond niet konden houden. Waardoor Robert Francis uiteindelijk geen solo-nummers meer speelde.
pi_78130366
Hij gaat voor John Butler Trio openen in April in de Melkweg, dus ik ben er nu zeker wel bij! Twijfelde een beetje over JB3, maar met Robert ervoor wordt het zeker wel een leuke avond
pi_78132246
The Fuck hier had ik al een topic over geopent ! En toen werd ie gesloten nadat ik zijn myspace poste omdat het spam zou zijn! _!

Little Girl !

Overigens vind ik death cab niet echt vergelijkbaar, eerder iemand als Stephen Fretwell bijvoorbeeld
It's you my love, you who are the stranger
pi_78132705
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:01 schreef Inverted_World het volgende:
The Fuck hier had ik al een topic over geopent ! En toen werd ie gesloten nadat ik zijn myspace poste omdat het spam zou zijn! _!

Little Girl !

Overigens vind ik death cab niet echt vergelijkbaar, eerder iemand als Stephen Fretwell bijvoorbeeld
Tenzij je Ben Gibbards laatste solo-project met Jay Farrar ernaast legt; dan lijkt t toch wel weer op elkaar
pi_78155818
Jaaa Robert Francis! 2 jaar geleden ontdekt dankzij Kindamuzik en z'n tweede plaat mag er ook weer zijn. Ik hoor een beetje Bono, een beetje Radiohead, wat Bob Dylan en misschien zelfs wat Jeff Buckley. Maar bovenal hoor ik Robert Francis, een jonge muzikant die ondanks eerder genoemde vergelijkingen volstrekt origineel is in deze tijd. Junebug is een aanstekelijk nummer dat het goed zou doen op de radio, evenals de geliktere (en ingekorte) versie van One by One.
pi_78346396
Heb zin in die show in april
  zondag 7 maart 2010 @ 15:10:01 #10
123170 alors
zlata1234
pi_78848228
Hhihi ik zag em ook in dat voorprogramma en schatte hem eerder 30 ofzo Op die foto lijkt ie wel jong ja.

Het klonk wel goed en overtuigend, maar zijn muziek is gewoon niet echt mijn ding. Op 1 nummer na ofzo
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')