abonnement Unibet Coolblue
pi_77145880
Goeiedag,

Samen met twee vrienden (een jongen (23) en een meisje (23), zelf ben ik dan 24) ben ik van plan om in de zomer van ongeveer half augustus tot half september een roadtrip te gaan doen door de States. Ons plan is om van Amsterdam naar New York te gaan, daar een auto te regelen en dan gedurende een maand naar Los Angeles te rijden, waar we weer terugvliegen naar Nederland.
Door de gunstige koers van de dollar, het feit dat we alledrie min of meer op het eind zitten van onze studie, we er de tijd voor en enorm veel zin in hebben, leek het ons dus een goed idee om van de zomer te gaan.

We hebben al een beetje gekeken voor de prijs van de vluchten en als we op korte termijn boeken, betaal je niet meer dan 450 euro voor een retour (aankomst op NY, vertrek LA dus). Dat is dus geen geld...

Graag zou ik ervaringen, tips e.d. van jullie krijgen met betrekking tot de reisauto (huren, tweedehands kopen misschien?) en overnachtingen. Is het misschien handig om een camper te huren en daar in te slapen, of hostels o.i.d. op te zoeken? Ook heb ik gehoord en gelezen dat wanneer je onder de 25 jaar bent, er kosten bijkomen voor de autohuur omdat ze je beschouwen als beginnend bestuurder?

Ook zou ik graag een kostenschatting willen weten. Zou 50 dollar per dag gemiddeld genoeg zijn? Dan heb je dus 50x30=1500 dollar excl. vlucht nodig p.p..

Ervaringen zijn uiteraard ook hartstikke welkom
pi_77146026
Ik denk dat je kostenplaatje nogal erg laag is ingeschat, is er ook niet een visum nodig, extra verzekering, andere toeslagen?
Daarnaast kost je vlucht nu misschien 450 retour, maar dat kan ook weer flink wat hoger zijn tegen die tijd. Plus aanschaf van een auto en afschrijving daarvan. Vrienden van me hebben het ook gedaan en konden daarna heel lastig de auto weer kwijtraken dus verloren daar nogal wat geld op.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_77146163
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:45 schreef rene90 het volgende:
Ik denk dat je kostenplaatje nogal erg laag is ingeschat, is er ook niet een visum nodig, extra verzekering, andere toeslagen?
Dat is mijn vraag aan jullie dus
quote:
Daarnaast kost je vlucht nu misschien 450 retour, maar dat kan ook weer flink wat hoger zijn tegen die tijd. Plus aanschaf van een auto en afschrijving daarvan. Vrienden van me hebben het ook gedaan en konden daarna heel lastig de auto weer kwijtraken dus verloren daar nogal wat geld op.
Als we een duidelijk beeld hebben en het zeker weten gaan doen, dan willen we ook zo snel mogelijk boeken uiteraard. Ik had trouwens van de week ook een Duitse site gevonden met speciale regelingen voor jongeren die roadtrips gaan doen in de USA, alleen die ben ik kwijt
Ik zal er nog even naar zoeken.
pi_77147147
Wat ik je in ieder geval kan adviseren om NIET te doen als je ook Nationale Parken wil bezoeken is een camper te huren. Ten eerste kost je dat denk ik enorm veel aan benzine (ook al is de benzine daar lang niet zo duur als hier) maar daarnaast, ik ben zelf afgelopen jaar op reis geweest in de VS, heb ik meerdere campers gezien die in Nationale Parken rechtsomkeert moesten maken omdat die grote dingen niet op de wegen passen / het niet veilig is om door smalle bergwegen te rijden met een camper.

Hoop dat je daar iets aan hebt, en veel plezier!
pi_77148630
Weet je dat zeker van die 450 euro? Dat klinkt wel erg goedkoop voor het hoogseizoen. 750 euro is veel reëler lijkt mij.

Was die site toevallig usa-reisen.de?

Eerlijk gezegd vind ik het idee van een cross-country trip niet echt geweldig. Er zijn leuke steden aan de oostkust, dat zeker! Maar NY en dan een binnenlandse vlucht naar La, en vervolgens het bekende rondje LA-Vegas-SF doen is ook zeker geweldig! Bovendien zijn hier echt enorm mooie nationale parken.

En een visum heb je echt niet nodig hoor . je moet je van te voren wel aanmelden bij ESTA, een inreiscontrole van de VS.
pi_77148793
Waarom NY - LA? Je bent de helft van je reis door totaal oninteressante plekken aan het rijden. De staten in midden van de VS zijn veelal plat, zonder interessante steden en natuur en veel landbouw. Daarnaast is een maand vrij weinig voor de afstand die je aflegt denk ik. Wij zijn van TX naar CA gegaan in drie weken. Je rijdt al snel heel veel in parken en alles ligt natuurlijk niet op een rechte weg. (heb zelf in TX gewoond, vandaar dat we daar begonnen)

Onder de 25 heb je in de VS standaard $25 per dag per bestuurder extra aan kosten. Aannemend dat jullie alle 3 rijden is dat dus $75/dag extra. Ik zou daarom van te voren een auto boeken, kijk eens op usareisen.de voor een auto, daar hebben wij een auto gehuurd, via alamo. Was voor ons de enige betaalbare (nog steeds wel dure) mogelijkheid voor autohuur. Verder heb je waarschijnlijk $500 drop-off fee omdat je de auto ergens anders inlevert.

Qua kosten moet je uitgaan van zo'n $100 per dag excl vliegen en andere dure dingen. Dat was wat wij kwijt waren aan eten, benzine en hotels. Wij hebben goedkope hotels onderweg gepakt, nauwelijks duurder dan hostels, maar toch wel extra comfort. Ga met 3 personen uit van zo'n $30/ nacht voor een hotel. (super 8, best wester/comfort inn etc)

Of je voor een camper wil gaan moet je zelf inschatten, ons leek het niets, daarom hebben wij gewoon een auto gehuurd en zijn voor hotels onderweg gegaan. Auto kopen zou kunnen, maar tweedehands auto's in de VS zijn duurder dan in Nederland (iets fatsoenlijks va. $3000). Er zijn er wel genoeg te vinden, maar verkopen is heel lastig. Als je in LA bent, heb je waarschijnlijk maar een paar dagen om hem kwijt te raken en dan moet je heel veel geluk hebben. Dealers geven er zeer weinig voor, denk aan zo'n 30% max van wat je zelf betaald hebt.
pi_77148989
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:50 schreef christvs het volgende:
Weet je dat zeker van die 450 euro? Dat klinkt wel erg goedkoop voor het hoogseizoen. 750 euro is veel reëler lijkt mij.
Jep, 100%. Ik keek net nog, en het was zelfs nóg goedkoper geworden.
http://ibe01.kilroytravels.com/kilroy_ibe/DispatchServlet?cmd=request_setup&countrycode=nl
Moet je effe combinaties aanvinken, heen van A'dam - NY op 16 augustus, terug op 16 september van LA - A'dam.
quote:
Was die site toevallig usa-reisen.de?
Ja, volgens mij wel!
quote:
Eerlijk gezegd vind ik het idee van een cross-country trip niet echt geweldig. Er zijn leuke steden aan de oostkust, dat zeker! Maar NY en dan een binnenlandse vlucht naar La, en vervolgens het bekende rondje LA-Vegas-SF doen is ook zeker geweldig! Bovendien zijn hier echt enorm mooie nationale parken.
Dat klinkt ook leuk inderdaad, maar zo heeft ieder zijn eigen voorkeur, en het leek ons leuk om er echt dwars doorheen te gaan
Ik moet je zeggen dat mij de westkust wel meer aantrekt dan de oostkust, dus misschien kunnen we in het begin wat steviger doorkarren zodat we op het einde wat meer tijd over hebben. En uiteraard wil ik Vegas zien!
quote:
En een visum heb je echt niet nodig hoor . je moet je van te voren wel aanmelden bij ESTA, een inreiscontrole van de VS.
Leek me ook al niet.
pi_77149062
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:54 schreef Schuifpui het volgende:
Waarom NY - LA? Je bent de helft van je reis door totaal oninteressante plekken aan het rijden. De staten in midden van de VS zijn veelal plat, zonder interessante steden en natuur en veel landbouw. Daarnaast is een maand vrij weinig voor de afstand die je aflegt denk ik. Wij zijn van TX naar CA gegaan in drie weken. Je rijdt al snel heel veel in parken en alles ligt natuurlijk niet op een rechte weg. (heb zelf in TX gewoond, vandaar dat we daar begonnen)

Onder de 25 heb je in de VS standaard $25 per dag per bestuurder extra aan kosten. Aannemend dat jullie alle 3 rijden is dat dus $75/dag extra. Ik zou daarom van te voren een auto boeken, kijk eens op usareisen.de voor een auto, daar hebben wij een auto gehuurd, via alamo. Was voor ons de enige betaalbare (nog steeds wel dure) mogelijkheid voor autohuur. Verder heb je waarschijnlijk $500 drop-off fee omdat je de auto ergens anders inlevert.

Qua kosten moet je uitgaan van zo'n $100 per dag excl vliegen en andere dure dingen. Dat was wat wij kwijt waren aan eten, benzine en hotels. Wij hebben goedkope hotels onderweg gepakt, nauwelijks duurder dan hostels, maar toch wel extra comfort. Ga met 3 personen uit van zo'n $30/ nacht voor een hotel. (super 8, best wester/comfort inn etc)

Of je voor een camper wil gaan moet je zelf inschatten, ons leek het niets, daarom hebben wij gewoon een auto gehuurd en zijn voor hotels onderweg gegaan. Auto kopen zou kunnen, maar tweedehands auto's in de VS zijn duurder dan in Nederland (iets fatsoenlijks va. $3000). Er zijn er wel genoeg te vinden, maar verkopen is heel lastig. Als je in LA bent, heb je waarschijnlijk maar een paar dagen om hem kwijt te raken en dan moet je heel veel geluk hebben. Dealers geven er zeer weinig voor, denk aan zo'n 30% max van wat je zelf betaald hebt.
Thanks, hier hebben we zeker wat aan!
pi_77151954
quote:


Ga ik zeker doorlezen, bedankt.
pi_77152243
Ik zou het niet doen. Ik zit nu te Fokken via m'n telefoon dus kan er niet echt diep op in gaan, maar een maand lijkt me echt te kort voor die afstand. M'n ouders hebben vorig jaar een roadtrip aan de westkust gemaakt (alleen CA, AZ en NV) en die hebben daar vier weken over gedaan en hadden nog veel meer willen zien. Ik zou je ook zoiets aanraden.
pi_77152245
Die 450 uro is een erg goede prijs voor zoiets! Volgens mij liggen de prijzen voor die tickets normaal hoger, rond de 650 euro p.p.

Ik zou zeggen, zo snel mogelijk boeken, haha!

Het is natuurlijk heel gaaf om cross-country te gaan! Alleen, zoals Schuifpui als zei, is er in de tussenliggende staten weinig te zien. Daarom denk ik dat je het beste een bijvoorbeeld, 5 dagen NY, 2 dagen Washington en dan nog 3 weken besteden in het Westen. Qua sights zie je dan veel meer, in plaats van dat je cross-country gaat . Nogmaals, het lijkt me heel leuk, 'just for the sake of it', maar praktisch is een reis zoals ik suggereer beter denk ik .
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:09:14 #13
246373 Idler
Simplicity!
pi_77153704
Auto huren bij usareisen kan ik aanraden, voor ¤200 per week heb je een SUV.

Van kust naar kust rijden lijkt me ook zonde, aan de kusten zelf is het veel leuker.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:44:09 #14
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_77155175
Moet zeggen dat ik je inschatting van 1500 euro voor 30 dagen wel erg laag vind. Vooral als daar dan nog huurauto en alles van af moet. Als je ook af en toe nog wat wil bezichtigen of weet ik veel wat, dan zou ik eerder uitgaan van 100 per dag.
The more debt, the better
pi_77156823
Route 1 is fantastisch! Begin in San Francisco en rij via Los Angeles naar Las Vegas en de Grand Canyon .. kun je later nog vanaf Las Vegas naar New York vliegen heb ik ook zo gedaan, auto gehuurd ... en goedkope hotelletjes. Ben 18 dagen geweest, was in totaal zo'n 3000 euro kwijt... maar dan hebben we ook wel luxe dingen gedaan (uit eten, pretparken, bioscoopjes en geshopt)

1500 euro voor 30 dagen ga je niet redden. Ga je 30 dagen, dan moet je zeker rekenen op het dubbele! Hou rekening met 100 euro per dag (incl hotel) en dan zit je al in de goede richting
pi_77171539
Vele geven het al aan en ik zal mijn mening ook nog even geven. Zelf heb ik ook verschillende roadtrips gemaakt in de VS, zodat ik wel wat handigheidjes weet.

Misschien handig om alles in 2en te delen. Vliegen naar NY, daar een auto huren en verschillende steden bezoeken. Vervolgens een binnenlandse vlucht naar LA of Vegas en daar nog een driehoek maken met een gehuurde auto.

- Vraag anwb lidmaatschap aan, zodat je triple AAA korting krijgt. Dat haal je er binnen een paar dagen al uit en dit heeft mij een paar honderd euro gescheeld qua hotel/auto/attractie kosten.
- Probeer een hotelketen te vinden die overal te vinden is, scheelt ook weer wat korting.
- Gem ben je voor een prima hotel 80 euro kwijt voor een kamer ( 4 persoons ).
- Ik zou de staten in het midden overslaan. Daar zitten maar een paar leuke steden en voor de rest is het met 120 doorheen rijden...
pi_77178592
Volgens mij betaal je ook extra voor elke persoon die de auto bestuurd, aan te geven bij het boeken van de auto, stel je reisgenoten gaan ook rijden betaal je meer.

Daar kun je al op besparen
Tevens is het geldbedrag te weinig

Hotel ong 70 per dag ( het ene hotel berekent een toeslag voor meerdere huurders, de ander niet. goed zoeken helpt dus omdat je bij het ene hotel per persoon betaald en de ander per kamer.

de vlucht is wel erg goedkoop, maar niet onmogelijk.

verder heb je de kosten zoals eten, water moet je kijken er staan veel verhalen over smerig drinkwater uit kranen ( als je iedere dag water moet kopen is dat ook een redelijk geldbedrag)

Voorderest zul je in travel wel topics tegenkomen over mensen die roadtrips gemaakt hebben, evt kun je die een pm sturen wat hun kosten waren
agenda 5 mei reis nassau 3 oktober malediven 23 augustus tv afstoffen 7 augustus dodge ophalen
[..]
pi_77184199
Een vriend van mij heeft dit ook gedaan na zijn college program bij Walt Disney. Is vanaf Orlando naar Miami (Everglades etc.) gegaan, toen naar New Orleans, Grand Canyon (Arizona), Memphis (Tennessee), Las Vegas (Nevada), LA (california) en Austin + Houston (Texas) gereden. Alles in ruim 3 weken en heeft toch volop kunnen zien. Heeft ruim 100 euro per dag gerekend en kwam hier goed mee uit.

Was zo'n 500 euro voor 3 weken auto kwijt (via alarmo), maar hij was wel boven de 25. Ik wilde ook een auto huren maar doordat ik onder de 25 was kwamen er echt veel kosten bij, niet normaal hoeveel ze daarvoor vragen. En dit gaat dan nog per persoon die wilt rijden.

Hier kan je zijn blog vinden:
http://liamsteed.blogspot.com/
Mss dat je er wat aan hebt.
pi_77193841
Ik heb dit 2 1/2 jaar geleden ook gedaan. Op NY aangekomen toen met de trein naar Washington DC en vanuit daar richting LA. Advies: DOEN DOEN DOEN DOEN DOEN DOEN!!! Je gaat leuke dingen meemaken, maar ook minder leuke dingen. Het is een avontuur en als je het kan betalen zou ik het zeker doen. Ik ging samen met een vriend. Ik had 100euro per dag uitgetrokken (en daar ging ik soms wel overheen).
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zondag 24 januari 2010 @ 11:11:27 #20
246373 Idler
Simplicity!
pi_77203186
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
DOEN DOEN DOEN DOEN DOEN DOEN!!!
Dat is sowieso het beste advies.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_77204338
Als je nog meer info wilt PM me dan ff.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_77204560
Bedankt allemaal, zit erg veel bruikbare informatie bij, we gaan nu van de week een beslissing maken over de vlucht. Hoe we de rest invullen, gaan we daarna bekijken
pi_77204895
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb dit 2 1/2 jaar geleden ook gedaan. Op NY aangekomen toen met de trein naar Washington DC en vanuit daar richting LA. Advies: DOEN DOEN DOEN DOEN DOEN DOEN!!! Je gaat leuke dingen meemaken, maar ook minder leuke dingen. Het is een avontuur en als je het kan betalen zou ik het zeker doen. Ik ging samen met een vriend. Ik had 100euro per dag uitgetrokken (en daar ging ik soms wel overheen).
Minder leuke dingen ? Ik heb van al mijn drie reizen naar de VS genoten!
pi_77230499
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:23 schreef christvs het volgende:

[..]

Minder leuke dingen ? Ik heb van al mijn drie reizen naar de VS genoten!
Minder leuke dingen zoals:

- Vastzitten in een canyon bij Moab, 3 uur van de bewoonde wereld, geen telefoonbereik. En dan in de ergste storm in 12jaar komen te zitten Onweer, regen, rotsen die naar beneden kwam zo groot als vrachtwagens en overstromingen waardoor we onze jeep elke keer hoger op moesten rijden) Engste nacht van mijn leven.
- En ik sliep s'nachts ergens dichtbij de grand canyon in een vaag dorpje in een net zo vaag motel. Wordt er s'nachts ff flink op de beur gebonst Vriend van me wilde naar buiten rennen, ik heb hem maar tegengehouden niet zo'n goed plan.

Oja en drie keer aangehouden door de politie. 1x te hard gereden, 1x door rood (knipperend rood licht is ook rood ofzo) en 1x heeft de highway patrol een half uur op me bumper gezeten todat hij besloot me aan de kant te zetten. Zijn best relax die agenten als je goed volk bent.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_77231522
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Minder leuke dingen zoals:

- Vastzitten in een canyon bij Moab, 3 uur van de bewoonde wereld, geen telefoonbereik. En dan in de ergste storm in 12jaar komen te zitten Onweer, regen, rotsen die naar beneden kwam zo groot als vrachtwagens en overstromingen waardoor we onze jeep elke keer hoger op moesten rijden) Engste nacht van mijn leven.
- En ik sliep s'nachts ergens dichtbij de grand canyon in een vaag dorpje in een net zo vaag motel. Wordt er s'nachts ff flink op de beur gebonst Vriend van me wilde naar buiten rennen, ik heb hem maar tegengehouden niet zo'n goed plan.

Oja en drie keer aangehouden door de politie. 1x te hard gereden, 1x door rood (knipperend rood licht is ook rood ofzo) en 1x heeft de highway patrol een half uur op me bumper gezeten todat hij besloot me aan de kant te zetten. Zijn best relax die agenten als je goed volk bent.
Knipperend rood is hetzelfde als een stopbord. Prutser.

Dus tip kijk even naar de verkeersregels, zijn een stuk of 10 belangrijke verschillen met Europa.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')