quote:Idd
Op maandag 6 mei 2002 08:47 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ik vond 'Americana' ook niet briljant ofzo.
Ik hoop dat ze een beetje weer naar hun eigen oude stijl terug gaan
quote:Dit wordt al sinds Ixnay voor elke nieuwe release door vele mensen gezegd en het valt steeds weer tegen. Niet dat ik helemaal op ze afgeknapt ben, maar daar waar ik op de eerste 3 albums maar enkele nummers minder vond, is het op de nieuwere albums steeds precies andersom: maar enkele nummers die ik goed vind
Op maandag 20 januari 2003 19:40 schreef Rood_schaap het volgende:[..]
Idd
Ik hoop dat ze een beetje weer naar hun eigen oude stijl terug gaan
Maar een album als Ignition/Smash/Ixnay On The Hombre, zouden ze niet meer kunnen overtreffen, maar dat is ook moeilijk.
Oja, de single komt waarschijnlijk al in maart!!!
De informatie die Ixnay geeft is betrouwbaar want ik ken het ook allemaal. Of jullie willen ons beide niet geloven of toch wel. ![]()
Ik vind het wel grappig die Guns 'N Roses namen. Is weer eens wat anders.
Enneh, ik zeg niet dat ik jullie niet geloof, ik wil alleen weten waar jullie dit vandaan halen.
Rumours verzinnen is natuurlijk altijd leuk
Niet dus, al die titels die ze noemen is sarcasme etc.
Over "Never Gonna Find Me":
Dit is het nummer waar het stuk op staat dat gezongen is door het publiek van Reading Festival, het zal een mooi effect geven, (zoals het whohoho bij "Pennywise - Bro Hymn Tribute") Goed idee, trouwens.
Het publiek-stuk zal ong. klinken als Stupid Dumpshit Goddamn Motherfucker, in "Bad Habit"
Als dit de eerste single wordt zal het zeker niet zoiets worden als "Pretty Fly/Orignal Prankster" aangezien het onderwerp. "Never Gonna Find Me" is meer symbolisch, Dexter zegt daar ook iets over in een interview, waar het precies over gaat.
Er komt ook een zogenaamde "superfreak part" in voor, ik denk aan een Noodles solo, met Dexter geschreeuw erdoorheen. Zal wel cool worden. Het hele nummer zal live goed klinken. Het heeft een Smash/Ixnay sound. Dexter zelf durft het punk te noemen, dus het zal dan ook wel zo zijn.
Dan komt er nummer met simpele groovy riffs, meer basic-rock als punk. Vergelijkbaar met "Gotta Get Away". Over de naam weet ik nog niks, maar het kan ook over een eerder besproken nummer gaan.
Dan ook nog een nummer waar een drumsolo (Ron Welty style). Een echte drumsolo is ook nog nooit eerder gedaan, over de naam weet ik niks, maar het kan ook over een ander nummer gaan. Zelfde als bij dat nummer van net.
"Give It Up" gaat over een type zoals Pretty Fly, zo'n soort onderwerp.
Grote kans dat dit de eerste single gaat worden (eigenlijk tweede, want "Defy You" was ook al een single, en staat ook op dit album)
Maar er komt ook een bass-line in voor, en dat zou niet passen in een nummer als Pretty Fly, dus ik weet het ook niet helemaal zeker.
Na "Pass Me By" (het nummer dat lijkt op het rustige Denial Revisited) komt een nummer dat goed afwisselt hiermee. Dan denk ik aan de afwisseling van "Denial Revisited" en "All Along" op Conspiracy Of One.
Dit gebeurt wel eens vaker dat ze een heel snel en een heel rustig nummer, bewust achter elkaar zetten. Kijk maar naar de vorige albums.
"The Worst Hangover Ever" is waarschijnlijk de vervangende titel voor "The Roof Is Falling", dat was waarschijnlijk een project naam.
Typisch Offspring nummer, misschien goed vergelijkbaar met "Have You Ever". En er komt een Wah-wah part in voor, meer weet ik er niet over.
Samen met "Never Gonna Find Me" waarschijnlijk de beste nummers van het album.
De meeste Offspring fans kennen het nummer D.U.I (Driving Under Influence) wel van de Gone Away single en de Club Me-EP. Dit nummer zou eigenlijk ook op Ixnay On The Hombre komen, maar omdat het onderwerp negatieve invloed heeft, hebben ze het er maar niet opgezet. Dit zou best opnieuw kunnen worden opgenomen voor het nieuwe album. Er werd gezegd dat er veel oude nummers, die bij vorige albums waren afgekeurd, goed opnieuw zouden worden opgenomen. Zelfs uit de Ignition tijd.
"We Never Have Sex Anymore" staat ook vast voor het nieuwe album, het is een swingend nummer, er komen ook aparte geluiden zoals horns in voor. Er komt ook rap van Dexter in voor, misschien wel jammer. Het is minder vrolijk dan een gemiddeled Offspring nummer. Misschien met dat vergelijkbaar met "Something To Believe In" of "The End Of The Line", maar beetje rapachtig (zoals in L.A.P.D.) en aparte effecten/geluiden.
En dan nog "Da Hui", met Noodles' solo's erin, veel lange instrumentale stukken.
En over de naam van het album weet ik nog niks, het kan zijn dat ze de naam van een nummer gebruiken als albumtitel, zoals dat vaker gedaan is. Dat van Chinese Democracy kan zijn geweest om Guns 'n Roses te dissen, omdat ze dat album als zo lang uit aan het stellen zijn.
punk_anarchy@hotmail.com
kthnx
Al die titels staan in een interview dus daar heb je gelijk in.
Da Hui is een naam verzonnen door Noodles, toen hij aan het reageren was op hun forum, wat dus ook niet op het album komt te staan, sarcasme dus. ![]()
Hoe de nummers klinken haal je ook min of meer uit het interview en de rest lul je erbij.
Je zegt ook voor 75%.
Ik snap trouwens niet dat je nog steeds denkt dat het album Chinese Democracy gaat heten. Dit is ook gewoon pure sarcasme wat je veel te serieus opvat.
Net zoals, Appetizer For Destruction, pure onzin.
quote:Ja tuurlijk, reageer maar weer niet
Op dinsdag 21 januari 2003 15:28 schreef NRK het volgende:
Ixnay, als je MSN hebt, kun je me dan even toevoegen? Ik wil ff praten (niet slecht ofzo, als je dat denkt)
punk_anarchy@hotmail.comkthnx
quote:Dat van Chinese Democracy, was ook maar onzin van Noodles. Maar dit wist ik ook niet helemaal zeker.
Op dinsdag 21 januari 2003 15:37 schreef crN het volgende:
Ixnay, over die nummers weet ik nix..jij vast ook niet.Al die titels staan in een interview dus daar heb je gelijk in.
Da Hui is een naam verzonnen door Noodles, toen hij aan het reageren was op hun forum, wat dus ook niet op het album komt te staan, sarcasme dus.
Hoe de nummers klinken haal je ook min of meer uit het interview en de rest lul je erbij.
Je zegt ook voor 75%.
Ik snap trouwens niet dat je nog steeds denkt dat het album Chinese Democracy gaat heten. Dit is ook gewoon pure sarcasme wat je veel te serieus opvat.
Net zoals, Appetizer For Destruction, pure onzin.
Maar als jullie denken dat ik wat uit mn nek lul. Bij Conspiracy Of One, had ik toch veel goed voorspeld. En toen iedereen afgelopen zomer bezig was, dat het album na Reading zou komen, en dat ze op Reading nieuwe nummers zouden spelen. Bleef ik volhouden: "het album komt in voorjaar 2003, en dan mogen we nog blij zijn".
En als je het niet gelooft, check dutchoffspring.
quote:Ahhh voorspeld, mkay. Onzin dus.
Op dinsdag 21 januari 2003 16:25 schreef Ixnay het volgende:[..]
Dat van Chinese Democracy, was ook maar onzin van Noodles. Maar dit wist ik ook niet helemaal zeker.
Maar als jullie denken dat ik wat uit mn nek lul. Bij Conspiracy Of One, had ik toch veel goed voorspeld. En toen iedereen afgelopen zomer bezig was, dat het album na Reading zou komen, en dat ze op Reading nieuwe nummers zouden spelen. Bleef ik volhouden: "het album komt in voorjaar 2003, en dan mogen we nog blij zijn".
En als je het niet gelooft, check dutchoffspring.
quote:Neen, geen onzin.
Op dinsdag 21 januari 2003 16:37 schreef NRK het volgende:[..]
Ahhh voorspeld, mkay. Onzin dus.
quote:Yeah I know.
Op dinsdag 21 januari 2003 20:27 schreef crN het volgende:
Je usericon is iig van Offspring ;]
hmmmm......
Vraag me af wat dat moet worden....
Offspring, Ignition, Smash en Ixnay waren wel ok, daarna ging het hard bergafwaards......
ik verwacht er dus niet veel van.....
quote:Wrong!
En dan nog "Da Hui", met Noodles' solo's erin, veel lange instrumentale stukken.
Het is een snel, aggressief nummer.
Quote van Offspring.com:
"01.21.03 - Dexter talks about "Da Hui"!
Recording's going friggin' great. Started on guitars yesterday, got through about five songs so far. One of my favorites so far is called "Da Hui." Did the guitars on it today. Super fast, aggressive song. Brendan's making the guitars sound great.
P.S. Did you know? Greg's birthday was yesterday.
"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |