abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77115235
Hallo beste mensen,

Ik heb een vraag over hoe ik mijn cv het beste kan inkorten, waardoor het er allemaal keuriger uitziet.
Zelf heb ik van 1999 tot 2005 meerdere technische opleidingen gedaan, van ict, naar grafisch, naar metaal/elektro.
In ben daarna in de beveiliging gaan werken (diploma sinds 2008) en nu sinds september weer een nieuwe opleiding gestart.
Omdat ik helemaal niks in de techniek wil gaan doen, maar al die opleidingen toch behoorlijk veel ruimte in beslag nemen op mijn cv, kan ik deze erin zetten als: 1999-2005 Diverse technische opleidingen gevolgd. Geen diploma. (even heel kort gezegd)...

Het gaat dus in totaal om 3 opleidingen, allemaal technische richting, niet afgemaakt..
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:21:48 #2
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_77115451
Het is in principe onnodig om irrelevante informatie te vermelden in je CV... dus zo inkorten kan wel. Ik zou alleen oppassen met informatie die tegen je gebruikt kan worden. Desnoods vermeld je alleen het niveau of één opleiding. Het is toch niet relevant.
pi_77115456
Waarom? "diverse technische opleiding" zegt absoluut geen hol....

overigens hangt het er natuurlijk wel af of die opleiding relevant is voor de baan waarop je solliciteert. Als je voor beveiliger solliciteert kan je die technische opleiding rustig samen vatten... zoek je een andere baan... dan is het handig om je opleidingen toch uitgebreid te houden.
I'm not the man you think I am!
pi_77115705
Ik doe nu een opleiding juridisch medewerker personeel en arbeid. Dus misschien is een technische achtergrond in sommige gevallen wel mooi meegenomen...
Maar omdat die technische opleidingen na de middelbare school plaatsvonden( 17-23 jaar), kan ik ze dus niet schrappen, daarom dacht ik van, waarom niet samenvatten...
Maar samenvatten is dus niet een reden voor een bedrijf om te zeggen: We laten hem niet op gesprek komen...

Zelf doe ik dan de opleiding personeel en arbeid, en zelf zou ik er geen probleem mee hebben als een inkorting in het cv te zien zou krijgen
pi_77115894
misschien kun je het gewoon samenvatten zoals gezegd (div. opl, geen dipl.) en dan cursief erachter (of met een sterretje) voor uitgebreid zie bijlage.

vinden ze het interessant, dan kunnen ze kijken, is het niet boeiend stoort het ook niet
pi_77116718
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:21 schreef Uro het volgende:
Het is in principe onnodig om irrelevante informatie te vermelden in je CV... dus zo inkorten kan wel. Ik zou alleen oppassen met informatie die tegen je gebruikt kan worden. Desnoods vermeld je alleen het niveau of één opleiding. Het is toch niet relevant.
wat bedoel je precies met informatie die tegen je gebruikt kan worden?
pi_77117279
ICT, Grafisch, elektrisch en nu juridisch. Heb jij wel enig idee wat je zelf wilt?

Verder zou ik inderdaad enkel het relevante vermelden. Voor een bedrijf waar ze aan webdesign doen zijn de ICT en grafische opleidingen bijvoorbeeld wel noemenswaardig.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:52:18 #8
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_77117387
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:41 schreef babipangang het volgende:

[..]

wat bedoel je precies met informatie die tegen je gebruikt kan worden?
Nouja zo'n veranderlijk iemand wil een bedrijf dat zekerheid zoekt natuurlijk niet.
pi_77119370
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:52 schreef Uro het volgende:

[..]

Nouja zo'n veranderlijk iemand wil een bedrijf dat zekerheid zoekt natuurlijk niet.
de laatste jaren heb ik alles wel goed op de rails, en wat betreft werkervaring is mijn cv wel weer mooi opgebouwd, geen tig verschillende werkgevers gehad en alle werkzaamheden voor meerdere jaren.
pi_77119423
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:50 schreef calamares het volgende:
ICT, Grafisch, elektrisch en nu juridisch. Heb jij wel enig idee wat je zelf wilt?

Verder zou ik inderdaad enkel het relevante vermelden. Voor een bedrijf waar ze aan webdesign doen zijn de ICT en grafische opleidingen bijvoorbeeld wel noemenswaardig.
ja de ene persoon weet het al vanaf jongs af aan, de andere persoon doet er wat langer over om erachter te komen, maar nu ben ik wel op zo'n moment in mijn leven dat ik geen verkeerde keuze meer maak.
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:24:05 #11
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_77119441
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:22 schreef babipangang het volgende:

[..]

de laatste jaren heb ik alles wel goed op de rails, en wat betreft werkervaring is mijn cv wel weer mooi opgebouwd, geen tig verschillende werkgevers gehad.
Oké. Dat is opzich wel mooi.
pi_77123269
Ik zou oppassen om veel verschillende niet afgemaakte opleidingen op je cv te zetten. Die opleidingen zijn nu waarschijnlijk waardeloos en roepen alleen maar vragen op over waarom je het niet hebt afgemaakt. Het antwoord kan dan wel simpel zijn, het is wel een bedenking van de andere kant, en die wordt hoe goed je het ook uitlegt toch meegenomen.

Ik zou het verdoezelen of helemaal niet vermelden als het lukt.
pi_77145127
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:32 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

Ik zou het verdoezelen of helemaal niet vermelden als het lukt.
helaas geen optie, ik zou niet weten hoe ik anders 4 á 5 jaar moet verklaren. En de opleidingen die ik heb afgerond hebben niks te maken met het werk wat ik in de toekomst wil gaan doen..
pi_77233632
"geen diploma's" zou ik weglaten. Heb je wel deelcertificaten behaald? In dat geval gewoon neerzetten dat je van die diploma's diverse deelcertificaten hebt behaald. Aangezien je een andere richting dan techniek ingaat zullen ze er ook niet verder op in gaan.
pi_77260826
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:38 schreef Sport_Life het volgende:
"geen diploma's" zou ik weglaten. Heb je wel deelcertificaten behaald? In dat geval gewoon neerzetten dat je van die diploma's diverse deelcertificaten hebt behaald. Aangezien je een andere richting dan techniek ingaat zullen ze er ook niet verder op in gaan.
wel enkele deelcertificaten, dat ga ik ook zeker vermelden
pi_77267650
Kort je CV in tot één pagina (1) met opleidingen, ervaring en een korte persoonsbeschrijving. Op de achterkant je laatste werkervaring(en).

Je bent vast een heel boeiend persoon, maar wees eerlijk: Je bent toch niet zo interessant dat iemand je autobiografie gaat doorlezen?
Zeker niet als er nog 20-30 van dat soort boekwerken binnenkomen is het devies: Even snel schiften op eerste indruk.

Groter is niet beter. Bedrijven krijgen zoveel CVs dat een korte prima kans maakt. Het CV heb je nodig om uitgenodigd te worden, je wordt er niet op aangenomen. Schrap dus die pagina's waarbij je probeert om elk ervarinkje, hoe klein ook, een plaats te geven.

3 opleidingen? 3 regels, klaar. Licht het maar toe in een gesprek.

Maak verschillende CVs. Stem het CV af op de job. Zoek je iets in de beveiligin, dan is dat technische verhaal gewoon een verklaring voor de gespendeerde tijd.
Zoek je iets technisch, dan moet je daar juist iets meer uitweiden.

Zet er een foto bij en druk het af in kleur. Eén velletje met voor- en achterkant bedrukt.
pi_77314218
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:28 schreef babipangang het volgende:

[..]

wel enkele deelcertificaten, dat ga ik ook zeker vermelden
Dan kun je het natuurlijk zo formuleren dat het lijkt alsof je alles gehaald hebt.. in de vorm van deelcertificaten .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')