<hier wat onvriendelijke woorden over onduidelijke 'smilie' karakters, >
[Dit bericht is gewijzigd door Meister (Datum 01 April 2000).]
Als dat zo is weten we toch weer beter waar wij aan toe zijn met RoboWan de Terminator. Ik blijf schrikken als dat gezicht open splijt met al die haaientanden, en dan die kille scherp loerende blik erboven, waardoor het geheel een angstaanjagende grimas vormt.
Ik kom liever Seki tegen in een donkere steeg, bij hem ben ik als vrouw een stuk veiliger. Als man is Seki ook veel aantrekkelijker. Ik bedoel, Iwan is helemaal niet aantrekkelijk, terwijl Seki dat fluidum heeft waar dames voor vallen. Ha, ik heb zelden een vrouw gehoord die niet fantaseerde over een holenmens dat haar aan het haar naar het hol sleurde. Het slag wichtjes dat bang is voor Seki en valt voor Iwan, is bang voor de eigen seksualiteit, die zijn niet gewend aan de primaire reacties van deze Alpha-male. God wat zijn de nederlandse Prive-lezeressen toch bang van intensiteit. Iwan is een griezelig kouwe kikker, zonder een grein hartstocht of overgave. Zo'n man trouw je voor een verzekerde toekomst, maar je kind wordt uit liefde geboren uit een liaison met de melkboer. Ik wens Iwan veel koekoeksjongen.
Met het vertrek van Seki is de Silverback-Alpha verdwenen en resteert ons een stelletje onmondige rhesus-aapjes. Proefdiertjes die SBS kunstjes laat doen. Alleen met Sylvana wil het maar niet lukken. Het lukt haar niet de meest simpele tekst na te zeggen, terwijl die toch voortdurend in haar oormicrofoontje wordt voorgekauwd. Maar ja, als je een Turk, een Marokkaan en een Bosnier in het busbestand opneemt kun je het niet maken het Surinaamse volksdeel te passeren. Vandaar.
Iedereen gruwde bij het idee van Roti en Pom en zodoende hebben ze haar maar aan de andere kant van de camera gezet.
Ze hadden er ook een Buisbot neer kunnen zetten. Teksten en uitkomsten staan toch al vast. SBS 6 moet nog een week of 10 een paar miljoen Telnet inkomsten incasseren. Ze hebben zich alleen een beetje verkeken op de assertiviteit van het bellende consumentenvee. Zou er hoop gloren?
Of is dit de tweede bel-onderneming van een lange reeks reality-uit-de-zak-klopperijen?
Met nog meer voorgeprogrammeerde Iwans, en lokeenden als Seki.
Als het bedrijf maar gezond is jongens, de mensen mogen kreperen.
[Dit bericht is gewijzigd door Borgia (Datum 01 April 2000).]
Ik heb toch zó verschrikkelijk moeten lachen in bovenstaande topic: gooi er 4 buswanden omheen, laat het rijden naar godweetwaar en je hebt mijn favoriete programma !
Om te beginnen al: na wat consensus komt om 21:17 Jessicaa binnen, en plaatst wat opmerkingen, die eigenlijk Iwan-copyright hebben:
"Als Iwan Job mee wil nemen op een uitbraak moet hij dat lekker doen. Ze hebben het
erg naar hun zin gehad.
Leuk toch."
Misschien was dat Iwan-gehalte wel fataal...
Hoe dan ook: onze Poison Pen Borgia repliceert, en op een wijze, die me al onder de stoel doet schuiven van het lachen. En dan het antwoord van Jessicaa: (wederom hóóg Iwan-gehalte, bijna royalties-plichtig):
"Ik maak me niet druk borgia, zou jij ook niet moeten doen. En als je het wel wil doe je het wel."
Droog als gort dus. Maar dan komt ie: daaronderaan Jessicaa's post staat haar 'signature':
"Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd"
Mijn nacht kon niet meer stuk - als ik tenminste nog adem vond om verder te kunnen lezen. En daarna komt het absolute wonder:
behalve Borgia snellen TomBombadil, Meister en opnieuw Borgia toe, om Jessica geduldig, doch dringend te wijzen op het feit, dat zij iets mist. En leggen dat uitvoerig uit.
Zonder ENIG succes bij Jessicaa overigens.
Quenda zet even wat recht, en dan komt Jessicaa terug met een vernietigende spiegel-opmerking, maar wederom zonder een VEZEL van begrip blijk te geven.
Meister probeert het NOG een keer, Borgia ontploft, Coos doet nog wat verwarring in de soep, en we zitten met een probleem: Jessicaa is totaal IMMUUN voor alle gegeven uitleg...
Is dat niet uniek ? Minstens zo uniek als Iwan, dacht ik....
Maar wel ontzettend vermakelijk, allemaal reuze bedankt !
Jij op zich bent al een deuk van het lachen waard! Ik heb maar een enkele opmerking.
Een dergelijke botte, ontoegankelijke houding heet geen immuniteit.
Heel gewoon: een bord voor d'r kop van gewapend schokbeton. En dan daarachter de grote verrassing, lobotomie waarbij ze de capaciteit om Prive en Margriet te kunnen ontcijferen intact hebben gelaten. Want was in een gleuf zonder vakblad, nietwaar? Tessa weet daar alles van.
Kunnen we niet een aparte Jessica pagina openen (waarom doet dat gleufje dat trouwens niet zelf???), want sinds zij hier is is de consensus zoek en waar m'n paradigma is gebleven weet ik ook al niet meer. Ik zag wel de katten met iets rennen. Maar het is laat, dat scheelt. Morgen is er een nieuwe dag, een nieuwe lach, en gezond weer op.
quote:
op 04-01-2000 om 04:51 AM schreef Borgia het volgende:Borgia ontploft nu pas!
Zojuist even de Fanclub Seki pagina gecheckt.
Ik lust geen peultjens meer, sterker nog, mijn maag verdraagt even niets.
HET IS OORLOG! Aantreden ! presenteerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....geweer!
In hoeverre kan ik in vredesnaam het bovenstaande voor waarheid aannemen als ik het nergens terug kan vinden???
* Quenda® houd niet van censuur.
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 01 April 2000).]
quote:
op 04-01-2000 om 05:48 AM schreef Quenda® het volgende:
In hoeverre kan ik in vredesnaam het bovenstaande voor waarheid aannemen als ik het nergens terug kan vinden???
* Dark houd niet van censuur.
Ook een complotje?????????????
Kijk maar hoeveel tegenstand het hier op het forum al opleverd door zijn actie.
Ik denk dus dat het allemaal wat minder doordacht is dan de meeste denken.
En nu wil ik een keer niet als persoon aangevallen worden op mijn mening. Andersom doe ik dat ook niet
quote:
op 03-31-2000 om 11:28 PM schreef Borgia het volgende:
Lieve Jessica,
Probeer me te volgen:
Als 1 persoon kritiek op je heeft, kun je denken, die klootzak, laat maar zitten, we verschillen gewoon van mening.
Als 2 personen kritiek op je hebben, kun je nog denken dat het een samenzwering is.
Maar als meerdere personen - onafhankelijk van elkaar en zonder elkaar te kennen - met dezelfde kritiek komen, dan wordt het tijd dat je eens voor de spiegel gaat staan en je afvraagt of de anderen misschien gelijk kunnen hebben.
Soms moet je niet alleen maar alles lezen, maar moet je ook een moment nemen tot introspectie, om die ene om je heen wat beter te leren kennen.
Dat moment lijkt me nu voor je aangebroken.Als correctie niet van binnen komt, komt hij van buiten
Ik volg dit forum al geruime tijd zonder me erin te mengen, maar nu begint het leuk te worden, daarom maak ik van de gelegenheid gebruik om even te reageren.
Borgia jochie, leg die theorie over de meerderheid van meningen nog maar eens goed uit.
Zelf ben ik van mening dat aan de meerderheid niet zondermeer een waardeoordeel kan hangen, maar als je er gebruik van wilt maken, dan moet je ook even uitleggen waarom Iwan momenteel favoriet is in de populariteits-pol?
Je gaat me vast niet vertellen dat je nu zelf achter je oren krabbelt, om je af te vragen of je het wel bij het rechte eind hebt.
Verder past een dergelijke theorie alleen bij kuddedieren, waarvan acte, op het moment dat je laat blijken dat je een ware Seki-fan bent.
Ik moet altijd een beetje lachen als mensen volgelingen kweken door te laten merken dat ze slechts fysiek de baas zijn, terwijl de hersens en de emotionele stabiliteit die voor dat leiderschap nodig zijn ontbreken.
Toch blijkt dat er altijd weer mensen zijn die maar wat graag onderdaan zijn van een Goliath.
Greetz Kruimel
Rest de vraag: Waarom? Het moge overduidelijk zijn waar Iwan mee bezig is (niet strijden met open vizier, maar zijn Busgenoten in de rug aan te vallen met zijn verborgen steekwapen en zo de centen binnenhalen), maar wat kan Jessicaa winnen met haar daden, behalve het totale verlies van enig respect voor haar mening...
quote:
op 04-01-2000 om 12:31 PM schreef uit bovenstaand berichtje blijkt voor mij nu (ik het eerder moeten zien) dat Jessicaa, die ik tot nu toe omzichtig en met veel geduld heb trachten te ontzien, gewoon een [b]troll is.
Nu blijkt wel, dat zij inderdaad als haar held Iwan bezig is met een subtiele campagne om degenen om haar heen te discrediteren, en de boosheid waartoe zij Borgia inmiddels heeft gedreven lijkt een stap in de richting van de verwezelijking van haar plannetjes....
maar wat kan Jessicaa winnen met haar daden, behalve het totale verlies van enig respect voor haar mening...
Wel grappig dat het schoolvoobeeld van de onderdaan precies onder mijn posting valt, zonder dat hij dat overigens heeft gelezen.
Zie de gelijkenis op het moment dat hij de grip verliest(en dat is al snel)begint hij te schelden.
Wat zal Jessicaa zich ongelukkig voelen(not) zonder het respect van enkele van Seki's onderdaantjes.
greetz Kruimel
Kan er nu niemand gewoon op een respectvolle manier discussie voeren en dus niet iemand meteen maar voor allerlei verwerpelijkheden uitmaken wanneer zijn of haar ideeen niet stroken met die van een ander. De arrogantie te denken dat jouw mening onaantastbaar is ook tamelijk misselijkmakend. Het idee dat sommige posters zo denken krijg ik een beetje als ik de berichten hierboven lees.
P.S. Ben blij dat de manier van posten van Borgia reeds gecorrigeerd is. Dit kon echt niet.
quote:
op 04-01-2000 om 12:56 PM schreef Kruimel het volgende:
Wel grappig dat het schoolvoobeeld van de onderdaan precies onder mijn posting valt, zonder dat hij dat overigens heeft gelezen.Zie de gelijkenis op het moment dat hij de grip verliest(en dat is al snel)begint hij te schelden.
Wat zal Jessicaa zich ongelukkig voelen(not) zonder het respect van enkele van Seki's onderdaantjes.
Beste Kruimel. Met alle respect, als je in mij een 'onderdaan' wenst te zien van SEKI sla je volledig de plank mis. Ik heb mij in het verleden reeds verscheidene malen zéér kritisch uitgelaten over Seki (zie onder andere het topic over zijn gesprek met Antonette) en heb ook sindsdien regelmatig uitdrukkelijk, wanneer ik iets over Seki schreef, erbij vermeld dat ik zijn optreden te rechtlijnig vond - en hem geen heilige. Bovendien schrijf ik vrijwel alleen over de intriges van de De Bus redactie - en komt de persoon van Seki voornamelijk aan bod als slachtoffer daar van.
En schelden? Hoe kom je dáár nu weer bij??? Ik doe mijn uiterste best om beschaafd te blijven in alles wat ik post en heb zelfs hier nog getracht enigszins het oplaaiende geruzie te sussen. Als je doelt op het woord 'troll', dat is op het Internet gebruikelijk om mensen aan te duiden die andermans berichten aanvallende stukken posten zonder beargumenteerde inhoud, alleen maar om reacties op te roepen -zoals Jessicaa naar mijn mening doet. Ik kan er in ieder geval aan die stukjes geen enkel zinnig argument ontlenen, als anderen hier dat wel kunnen- neem dan de moeite om ze even uit te leggen voor mij, zoals ik dat ook telkens probeer..
quote:
op 04-01-2000 om 01:08 PM schreef Braakmiddel het volgende:
Meister, mag ik even wat zeggen? Kijk het zit zo: Ik lees het forum en dan ZIE ik dingen en daar krijg ik een gevoel bij. Die gedachtes heb ik niet zomaar, weetje. Ik zie dat bepaalde personen, en daar bedoel ik JOU niet mee, maar het kan IEDEREEN zijn, zich op een bepaalde manier PROFILEREN. En dan krijg ik dus een gevoel dat die bepaalde personen niet meer zichzelf zijn. Heb je eigenlijk wel door dat zich binnen dit forum groepjes binnen groepen onstaan? En ik ben niet blind, meister. Echt niet, weetje...
Jaa ssegg, weetjuh, ikkuh ben-uh dus nie als anderuh mensuh. Voor een feestjuh, bellen ze mij !!!! Snappiewaddikbedoel?
Vraag: "Iwan, wat ga je het meeste missen in de bus?"
Antwoord:" Niks...."
Dat is hij gewoon niet gewend.
Büllent durft hij niet mee te nemen.
Bang dat hij op z'n donder krijgt van
Meneer Agent.
Esmeralda zou zich de hele avond druk maken of d'r haar wel goed zit.
Hij neemt Antonette niet mee omdat hij denkt dat ze nog steeds een oogje op hem heeft (ja, arrogantie tot de top, ze heeft met Jop nota bene!); hij zou zich geen houding kunnen geven
En dan heb je nog Tessa. Hij wil Tessa gewoon beschermen tegen die vrienden van hem.
En zichzelf ook; "Je vind d'r wel leuk, hè?"
Dat zou hem alleen maar in verlegenheid brengen. En hij is bang dat hij van Tessa op z'n kop krijgt, als hij even naar een ander meisje kijkt. "Dat had ik nou nooit van jou verwacht, eikel!!!!"
Waarvoor zou hij Jop niet meenemen?
Dan kan gewoon lekker ze gang gaan. En Iwan zei zelf tegen, jop. Dat is niet uitgezonden, maar dat heb ik wel gelezen op www.debusop6.nl: "Jij hebt mij jouw kroeg laten zien, en nou wil ik dat je mijne ook ziet en mijn vrienden ontmoet." (iets in die trant) Nou, simpel toch? Ik betwijfel of het echt zo'n duivelsjong is zoals (een paar van) jullie beweren.
quote:
[b]op 04-01-2000 om 01:53 PM schreef En schelden? Hoe kom je dáár nu weer bij??? Ik doe mijn uiterste best om beschaafd te blijven in alles wat ik post en heb zelfs hier nog getracht enigszins het oplaaiende geruzie te sussen. Als je doelt op het woord 'troll', dat is op het Internet gebruikelijk om mensen aan te duiden die andermans berichten aanvallende stukken posten zonder beargumenteerde inhoud
Hoewel in jou beleving het woord Troll geen scheldwoord, kan ik er helaas geen andere conlusie aan verbinden.
Als je met een benaming iemand in een negatief daglicht wilt zetten,of een stempel wilt opdrukken, dan is dat meestal schelden.
Het woord Troll is bepaald niet zo gebruikelijk op internet als jij stelt, en roept associatie op met Trollen (wezens)
Flamer is duidelijker en gebruikelijker voor de door jou gebruikte omschrijving, hoewel ik van mening ben dat Jessicaa's postings niet ongeargumenteerd zijn, en in plaats van aanvallend, eerder verdedigend zijn t.a.v. haar standpunten.
Tot slot wil ik je als tip meegeven, dat je beter eerst op zoek kan gaan naar Nettiquette, alvorens je aanneemt dat een uitdrukking gebruikelijk is op internet.
greetz Kruimel
[Dit bericht is gewijzigd door Kruimel (Datum 01 April 2000).]
quote:
[b]op 04-01-2000 om 06:11 PM schreef Veelzeggend vind ik, dat je op mijn vermeende 'onderdaan'-schap van Seki ook al niet in gaat.
De tijd zal leren of nu wel of geen kuddedier bent Meister, ik ben in ieder geval niet van het type dat iemand ongegrond onderuithaald, om vervolgens kort daarop excuses aan te bieden voor onduidelijke taal of hetgeen ik gezegd heb.
Ik sta dus nog steeds achter wat ik eerder gezegd heb.
Laat een ieder daarbij rekening houden met het feit dat het slechts een mening is, en dat ik niet al je postings heb doorgelezen om een deze conclusie te trekken.
Wees verder ook niet verdrietig als ik niet overal op reageer, sommige dingen zijn nou eenmaal niet de moeite waard om helemaal uit te kauwen.
greetz Kruimel
quote:
op 04-01-2000 om 07:13 PM schreef Kruimel het volgende:
De tijd zal leren of nu wel of geen kuddedier bent Meister, ik ben in ieder geval niet van het type dat iemand ongegrond onderuithaald, om vervolgens kort daarop excuses aan te bieden voor onduidelijke taal of hetgeen ik gezegd heb.
Nee, blijkbaar meer het hit & run type poster, dat vervolgens niet bereid is zinnig in te gaan op een reactie. Misverstanden kunnen makkelijk ontstaan en tevens makkelijk uit de weg worden geholpen. Daar is slechts een beetje goede wil voor nodig en ik ga er vooralsnog vanuit dat de meeste mensen daarover beschikken. Het lijkt er echter op dat je de dingen zo leest als je ze wil lezen en dat vind ik niet stroken met je zelfgekozen rol als moreel geweten van het Fok!forum. En om je er dan zo gemakzuchtig van af maken vind ik bepaald incorrect te noemen, maar soit....
quote:
op 04-01-2000 om 04:51 AM schreef Borgia het volgende:Borgia ontploft nu pas!
Zojuist even de Fanclub Seki pagina gecheckt.
Ik lust geen peultjens meer, sterker nog, mijn maag verdraagt even niets.
HET IS OORLOG! Aantreden ! presenteerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....geweer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |