abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 januari 2010 @ 11:51:10 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77327840
Bij mij is het activeren eindelijk ook gelukt, maar waar kan ik nou zien wat er precies op mijn kaart staat? Op het schermpje stond dat 'ie er twee producten had opgezet. Thuis heb ik een Mijn OV-chipkaartaccount aangemaakt, maar ik kan nergens zien wat er op dit moment op staat. Of moet ik wachten tot het transactieoverzicht is geüpdate?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 27 januari 2010 @ 11:54:01 #177
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77327979
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:51 schreef Viking84 het volgende:
Bij mij is het activeren eindelijk ook gelukt, maar waar kan ik nou zien wat er precies op mijn kaart staat? Op het schermpje stond dat 'ie er twee producten had opgezet. Thuis heb ik een Mijn OV-chipkaartaccount aangemaakt, maar ik kan nergens zien wat er op dit moment op staat. Of moet ik wachten tot het transactieoverzicht is geüpdate?
Op ov-chipkaart.nl kun je kijken bij >Mijn OV-chipkaart> Kaartinformatie (links onder in) als het goed is kun je het daar zien maar bij mij staat daar dus niets maar is het wel goed (heb ik in een mail te horen gekregen).
Anders kun je ook naar een ns-kaartjesautmaat met chiplezer (met logo), daar kun je precies zien wat er nou op staat en tot waneer het geldig is.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:01:49 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77328355
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:54 schreef maok het volgende:

[..]

Op ov-chipkaart.nl kun je kijken bij >Mijn OV-chipkaart> Kaartinformatie (links onder in) als het goed is kun je het daar zien maar bij mij staat daar dus niets maar is het wel goed (heb ik in een mail te horen gekregen).
Anders kun je ook naar een ns-kaartjesautmaat met chiplezer (met logo), daar kun je precies zien wat er nou op staat en tot waneer het geldig is.
Bij mij staat dus ook niks, maar ik kijk wel even bij zo'n kaartjesautomaat straks.
Niet meer actief op Fok!
pi_77328379
Ja, ik heb de OP gelezen.

vraag; als ik doordeweeks met mijn studenten ov-chipkaart incheck in de bus (connexxion), en ik check niet uit, krijg ik dan een boete? en vanaf wanneer weet het systeem dat ik niet uitgecheckt heb? als de buschauffeur een seintje geeft dat de hele rit is afgelopen ofzo?
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:13:18 #180
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_77328834
Ik ben geswitched van weekend naar weekOV althans dat was de bedoeling..

Ik had netjes in december al bij OCW aangegeven dat ik een weekOV wilde, dus ik 2 weken geleden mijn reisproduct opgehaald, en kastje zegt: dat alles goed is gegaan.
Word ik gecontroleerd in de trein, blijkt het nog steeds een weekendOV te zijn, dit terwijl op de site van de OCW staat dat ik week zou moeten hebben, en hetzelfde verhaal werd verteld aan de telefoon... (mijn vriendin heeft tevens exact hetzelfde probleem in dezelfde situatie)

Ik word helemaal gestoord van dat kutsysteem...nok er maar weer mee want als dit niet de faalactie van de eeuw is, dan weet ik het ook niet meer...

Maar iemand nog oplossingen behalve wéér bellen naar dat 0900 nr?
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:14:00 #181
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77328886
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:02 schreef alwaysedo het volgende:
Ja, ik heb de OP gelezen.

vraag; als ik doordeweeks met mijn studenten ov-chipkaart incheck in de bus (connexxion), en ik check niet uit, krijg ik dan een boete? en vanaf wanneer weet het systeem dat ik niet uitgecheckt heb? als de buschauffeur een seintje geeft dat de hele rit is afgelopen ofzo?
Een boete niet, maar bij sommigen wordt na een paar keer niet uitchecken de kaart geblokkeerd. En dan moet je moeite doen om m te deblokkeren. Niet prettig dus.
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:15:56 #182
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77328966
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:50 schreef maok het volgende:

[..]

Maar jij hebt waarschijnlijk nu al recht op je OV, Maria2.0 pas in februari. Maar ik geloof dat er hier nog verder niemand voorbij is gekomen die ook pas per 1/2 recht heeft op OV, geen idee wat 'normaal' is dus.
Ow ok, dan zou ik het ook niet weten...
pi_77329057
Bij mij gaat het ook goed verkeerd...

Ik had/heb een papieren ov kaart voor de week.
Op 05-01-2010 mijn studenten ov-chipkaart opgeladen.

Ik zit maandag in de trein en er komt een controleur lang: Je hebt wel een weekendabonnement erop staan hé. Ik dus heel verbaasd. Thuis aangekomen kijk ik op de IB-groep site, daar staat: Weekabonnement + de datum van activatie enz enz.

Maar als ik op de site ov-chipkaart.nl kijk staat er duidelijk dit:
Studenten OV-chipkaart weekend ¤ 0,00
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00

Hoe krijg ik nou in godsnaam een Weekabonnement erop? als ik op wijzigen klik via de IB-groep dan staat er: Te wijzigen product: weekabonnement (01-01-2010 t/m 31-12-2011)

Ik heb al geprobeerd te bellen maar ik kom er niet doorheen en de verbinden wordt 9 van de 10 keer verbroken. Iemand dit mee gemaakt of tips?
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:25:29 #184
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77329357
Misschien met een ouderwets formulier doen?
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:34:31 #185
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_77329734
ik heb net via de OV-chipkaart maar contact gezocht en nu hopen dat ik antwoord krijg (waar ik niet op reken want dan kan het alleen maar meevallen)

Er klopt gewoon geen reet van het hele systeem en ik hoop dat ze allemaal eeuwig zullen branden. Ik ben best een voorstander van technologische vooruitgang maar dan moet het wel nut hebben en nog belangrijker wel WERKEN

(sorry voor dit soort reacties maar ik word er gewoon schijt en schijt ziek van! )
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:42:19 #186
273607 Linker_Onderlip
...naast Rechter Onderlip
pi_77330038
Gisteren gepoogd mijn reisproduct op te halen. Het ging alleen niet volgens die superhandige demo en ook niet hetzelfde als bij drie vrienden van mij die mee waren. Mijn reisproduct stond in ieder geval klaar, ik heb bevestigd, toen duurde het even en even en even, uiteindelijk moest ik mijn kaart uit het apparaat halen. Geen bevestiging dus en geen bonnetje Later bij verschillende automaten nog eens geprobeerd, maar toen stond er niets meer voor me klaar.

Op Mijn IB dinges en OV-chipkaart.nl is verder niets gewijzigd. Zometeen met de trein dus kijken wat de conducteur deze keer te vertellen heeft. Ik hoop op mijn blote knietjes dat t gelukt is (mijn reisproduct is overigens ook pas vanaf 01-02 geldig)
Ieder kutje zingt zoals het gebekt is.
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:44:05 #187
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77330110
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:42 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Gisteren gepoogd mijn reisproduct op te halen. Het ging alleen niet volgens die superhandige demo en ook niet hetzelfde als bij drie vrienden van mij die mee waren. Mijn reisproduct stond in ieder geval klaar, ik heb bevestigd, toen duurde het even en even en even, uiteindelijk moest ik mijn kaart uit het apparaat halen. Geen bevestiging dus en geen bonnetje Later bij verschillende automaten nog eens geprobeerd, maar toen stond er niets meer voor me klaar.

Op Mijn IB dinges en OV-chipkaart.nl is verder niets gewijzigd. Zometeen met de trein dus kijken wat de conducteur deze keer te vertellen heeft. Ik hoop op mijn blote knietjes dat t gelukt is (mijn reisproduct is overigens ook pas vanaf 01-02 geldig)
Als je toch met de trein gaat, even voor zo'n kaartjesautomaat met chiplogo houden (Als die op jou station staat)
pi_77330133
quote:

Op die websites duurt het een tijdje voordat het erop staat. Controleer anders eens bij een NS automaat
You dream it, I live it.
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:45:48 #189
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_77330183
Ja even checken wat erop staat. Als het pas vanaf 1/2 geldig is dan werkt hij nu sowieso nog niet (zoveel wijzer ben ik nu wel geworden van de site).
Enige storende is dat hij niet gewoon aangeeft om welke reisproducten het gaat
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:46:13 #190
273607 Linker_Onderlip
pi_77330197
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:44 schreef maok het volgende:

[..]

Als je toch met de trein gaat, even voor zo'n kaartjesautomaat met chiplogo houden (Als die op jou station staat)
Ja heb ik gedaan, die twee tijdelijke reisproducten staan erop (geldig vanaf 2009 t/m 2012) en twee overige producten.
pi_77330563
Net voor de 5e keer gebeld en 20 minuten gewacht (wordt een leuke telefoonrekening). En voor de 5e keer mocht ik mijn gegevens geven. Kansloos kut systeem. Hij gaf ook nog de tip om opnieuw een aanvraag in te dienen.....

'Maar daar schiet ik toch niks mee op? Dan krijg ik 'm nog niet binnen een week.'
-'Nee dat klopt.'
'Dus wat nu? Krijg ik geen tijdelijke kaart?'
-'Nee die geven wij niet meer. U kunt verder niks doen dan wachten. Ik hoop maar voor u dat u hem nog op tijd krijgt.'
'Ja dat hoop ik ook maar dat betwijfel ik..............'

Gebruik van de gratis OV-mogelijkheid maken komt toch bovenop je studieschuld? Als ik er geen gebruik van kan maken heeft t toch geen zin om dat nog erbij te houden? Ik heb in oktober al zo'n tyfuschipkaart aangevraagd.

Hij zei overigens nog wel dat de OV-kaart van 2009 misschien ook nog in februari geldig zal zijn ( ) maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Denk niet dat de bedrijven dat nog willen.
pi_77330825
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:54 schreef BluesRebel het volgende:
Net voor de 5e keer gebeld en 20 minuten gewacht (wordt een leuke telefoonrekening). En voor de 5e keer mocht ik mijn gegevens geven. Kansloos kut systeem. Hij gaf ook nog de tip om opnieuw een aanvraag in te dienen.....

'Maar daar schiet ik toch niks mee op? Dan krijg ik 'm nog niet binnen een week.'
-'Nee dat klopt.'
'Dus wat nu? Krijg ik geen tijdelijke kaart?'
-'Nee die geven wij niet meer. U kunt verder niks doen dan wachten. Ik hoop maar voor u dat u hem nog op tijd krijgt.'
'Ja dat hoop ik ook maar dat betwijfel ik..............'

Gebruik van de gratis OV-mogelijkheid maken komt toch bovenop je studieschuld? Als ik er geen gebruik van kan maken heeft t toch geen zin om dat nog erbij te houden? Ik heb in oktober al zo'n tyfuschipkaart aangevraagd.

Hij zei overigens nog wel dat de OV-kaart van 2009 misschien ook nog in februari geldig zal zijn ( ) maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Denk niet dat de bedrijven dat nog willen.
Dan heb je toch recht op die 68 euro schadevergoeding per halve maand? Moet je effe een paar pagina's terugkijken hier, daar staat het wel uitgelegd.
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:04:06 #193
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77330941
quote:

Precies dat had ik ook en ik ben net even naar een NS-automaat gelopen en toen zag ik dat het goed was .
Niet meer actief op Fok!
pi_77330998
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:01 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dan heb je toch recht op die 68 euro schadevergoeding per halve maand? Moet je effe een paar pagina's terugkijken hier, daar staat het wel uitgelegd.
Ja had ik gezien. In één week kom ik al boven die 68 euro uit, belachelijk dat t een vast bedrag is terwijl t niet mijn schuld is.

Bovendien moet je toch kunnen aantonen dat je 3 maanden van te voren een aanvraag had ingediend (wat ik ook had gedaan), maar ze waren die van mij kwijtgeraakt en hebben 'm weer in december gevonden. Ook niet mijn schuld maar kan me voorstellen dat t moeilijk wordt om die schadevergoeding aan te vragen.

[ Bericht 17% gewijzigd door BluesRebel op 27-01-2010 13:10:39 ]
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:35:45 #195
273607 Linker_Onderlip
pi_77334820
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Precies dat had ik ook en ik ben net even naar een NS-automaat gelopen en toen zag ik dat het goed was .
Net mijn kaart laten controleren en er staat geen geldig reisproduct op voor de maanden vanaf februari en bij die apparaten staat nu dus niets meer klaar omdat ik het zogenaamd al opgehaald heb .......dat wordt dus bellen
pi_77335373
Mijn chipkaart is dus kapot. Zal het enig nut hebben om naar dat servicepunt te gaan in Rotterdam of Amsterdam?
Heeft iemand dat al eens gedaan?
gr gr
  woensdag 27 januari 2010 @ 15:38:00 #197
273607 Linker_Onderlip
pi_77337320
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:35 schreef Linker_Onderlip het volgende:

[..]

Net mijn kaart laten controleren en er staat geen geldig reisproduct op voor de maanden vanaf februari en bij die apparaten staat nu dus niets meer klaar omdat ik het zogenaamd al opgehaald heb .......dat wordt dus bellen
Gebeld...die heks zei dat het reisproduct wél succesvol is opgehaald Dus ik zeg: "Daar denken drie conducteurs anders over!" "Ja geloof mij maar, nu doet ie het, probeer maar eens over twee dagen." Wat zijn dat nu voor grappen ... ik heb er echt een hard hoofd in
  woensdag 27 januari 2010 @ 15:39:24 #198
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_77337372
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:38 schreef Linker_Onderlip het volgende:
probeer maar eens over twee dagen."
Dat hebben ze ook tegen mijn vriendin gezegd en die had na 2 dagen nog steeds hetzelfde probleem
  woensdag 27 januari 2010 @ 15:41:47 #199
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_77337459
Vraag me af; als hij het nou maandag toch niet doet, kan ik dan wel gewoon reizen of moet ik voor de zekerheid een strippenkaart halen? Ik heb dat tijdelijke pasje ook nog, hoewel die denk ik niks doet maargoed.
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 27 januari 2010 @ 15:47:27 #200
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_77337694
ik had contact gezocht met de helpdesk:

mijn vraag was:
Hoe kan het dat ik volgens de OCW site een Studentenweekabonnement heb en dit ook in het scherm te zien kreeg toen ik mijn kaart activeerde, maar dat ik volgens jullie site en ook volgens de conducteurs een studentenweekendabonnement heb?
En hoe kan dit recht getrokken worden?

Het antwoord van de helpdesk:
Het studenten reisproduct bestaat uit 2 onderdelen. Ten eerste het reisproduct waarmee je recht hebt op vrij reizen. Daarnaast het kortingsproduct dat aangeeft in welke periode je met reductie kunt reizen.
Heb je bijvoorbeeld een weekabonnement, dan wordt het product 'vrij reizen week' en het product 'korting weekend' op je kaart geladen.

Reactie:
Wat heb ik hier nou aan dit is toch geen antwoord op mijn vraag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')