Op ov-chipkaart.nl kun je kijken bij >Mijn OV-chipkaart> Kaartinformatie (links onder in) als het goed is kun je het daar zien maar bij mij staat daar dus niets maar is het wel goed (heb ik in een mail te horen gekregen).quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:51 schreef Viking84 het volgende:
Bij mij is het activeren eindelijk ook gelukt, maar waar kan ik nou zien wat er precies op mijn kaart staat? Op het schermpje stond dat 'ie er twee producten had opgezet. Thuis heb ik een Mijn OV-chipkaartaccount aangemaakt, maar ik kan nergens zien wat er op dit moment op staat. Of moet ik wachten tot het transactieoverzicht is geüpdate?
Bij mij staat dus ook niks, maar ik kijk wel even bij zo'n kaartjesautomaat straks.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:54 schreef maok het volgende:
[..]
Op ov-chipkaart.nl kun je kijken bij >Mijn OV-chipkaart> Kaartinformatie (links onder in) als het goed is kun je het daar zien maar bij mij staat daar dus niets maar is het wel goed (heb ik in een mail te horen gekregen).
Anders kun je ook naar een ns-kaartjesautmaat met chiplezer (met logo), daar kun je precies zien wat er nou op staat en tot waneer het geldig is.
Een boete niet, maar bij sommigen wordt na een paar keer niet uitchecken de kaart geblokkeerd. En dan moet je moeite doen om m te deblokkeren. Niet prettig dus.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:02 schreef alwaysedo het volgende:
Ja, ik heb de OP gelezen.
vraag; als ik doordeweeks met mijn studenten ov-chipkaart incheck in de bus (connexxion), en ik check niet uit, krijg ik dan een boete? en vanaf wanneer weet het systeem dat ik niet uitgecheckt heb? als de buschauffeur een seintje geeft dat de hele rit is afgelopen ofzo?
Ow ok, dan zou ik het ook niet weten...quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:50 schreef maok het volgende:
[..]
Maar jij hebt waarschijnlijk nu al recht op je OV, Maria2.0 pas in februari. Maar ik geloof dat er hier nog verder niemand voorbij is gekomen die ook pas per 1/2 recht heeft op OV, geen idee wat 'normaal' is dus.
Als je toch met de trein gaat, even voor zo'n kaartjesautomaat met chiplogo houden (Als die op jou station staat)quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:42 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Gisteren gepoogd mijn reisproduct op te halen. Het ging alleen niet volgens die superhandige demo en ook niet hetzelfde als bij drie vrienden van mij die mee waren. Mijn reisproduct stond in ieder geval klaar, ik heb bevestigd, toen duurde het even en even en even, uiteindelijk moest ik mijn kaart uit het apparaat halen. Geen bevestiging dus en geen bonnetjeLater bij verschillende automaten nog eens geprobeerd, maar toen stond er niets meer voor me klaar.
Op Mijn IB dinges en OV-chipkaart.nl is verder niets gewijzigd. Zometeen met de trein dus kijken wat de conducteur deze keer te vertellen heeft. Ik hoop op mijn blote knietjes dat t gelukt is (mijn reisproduct is overigens ook pas vanaf 01-02 geldig)
Op die websites duurt het een tijdje voordat het erop staat. Controleer anders eens bij een NS automaatquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:42 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Gisteren gepoogd mijn reisproduct op te halen. Het ging alleen niet volgens die superhandige demo en ook niet hetzelfde als bij drie vrienden van mij die mee waren. Mijn reisproduct stond in ieder geval klaar, ik heb bevestigd, toen duurde het even en even en even, uiteindelijk moest ik mijn kaart uit het apparaat halen. Geen bevestiging dus en geen bonnetjeLater bij verschillende automaten nog eens geprobeerd, maar toen stond er niets meer voor me klaar.
Op Mijn IB dinges en OV-chipkaart.nl is verder niets gewijzigd. Zometeen met de trein dus kijken wat de conducteur deze keer te vertellen heeft. Ik hoop op mijn blote knietjes dat t gelukt is (mijn reisproduct is overigens ook pas vanaf 01-02 geldig)
Ja heb ik gedaan, die twee tijdelijke reisproducten staan erop (geldig vanaf 2009 t/m 2012) en twee overige producten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:44 schreef maok het volgende:
[..]
Als je toch met de trein gaat, even voor zo'n kaartjesautomaat met chiplogo houden (Als die op jou station staat)
Dan heb je toch recht op die 68 euro schadevergoeding per halve maand? Moet je effe een paar pagina's terugkijken hier, daar staat het wel uitgelegd.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:54 schreef BluesRebel het volgende:
Net voor de 5e keer gebeld en 20 minuten gewacht (wordt een leuke telefoonrekening). En voor de 5e keer mocht ik mijn gegevens geven. Kansloos kut systeem. Hij gaf ook nog de tip om opnieuw een aanvraag in te dienen.....
'Maar daar schiet ik toch niks mee op? Dan krijg ik 'm nog niet binnen een week.'
-'Nee dat klopt.'
'Dus wat nu? Krijg ik geen tijdelijke kaart?'
-'Nee die geven wij niet meer. U kunt verder niks doen dan wachten. Ik hoop maar voor u dat u hem nog op tijd krijgt.'
'Ja dat hoop ik ook maar dat betwijfel ik..............'![]()
![]()
![]()
Gebruik van de gratis OV-mogelijkheid maken komt toch bovenop je studieschuld? Als ik er geen gebruik van kan maken heeft t toch geen zin om dat nog erbij te houden? Ik heb in oktober al zo'n tyfuschipkaart aangevraagd.
Hij zei overigens nog wel dat de OV-kaart van 2009 misschien ook nog in februari geldig zal zijn () maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Denk niet dat de bedrijven dat nog willen.
Precies dat had ik ook en ik ben net even naar een NS-automaat gelopen en toen zag ik dat het goed wasquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:42 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Gisteren gepoogd mijn reisproduct op te halen. Het ging alleen niet volgens die superhandige demo en ook niet hetzelfde als bij drie vrienden van mij die mee waren. Mijn reisproduct stond in ieder geval klaar, ik heb bevestigd, toen duurde het even en even en even, uiteindelijk moest ik mijn kaart uit het apparaat halen. Geen bevestiging dus en geen bonnetjeLater bij verschillende automaten nog eens geprobeerd, maar toen stond er niets meer voor me klaar.
Op Mijn IB dinges en OV-chipkaart.nl is verder niets gewijzigd. Zometeen met de trein dus kijken wat de conducteur deze keer te vertellen heeft. Ik hoop op mijn blote knietjes dat t gelukt is (mijn reisproduct is overigens ook pas vanaf 01-02 geldig)
Ja had ik gezien. In één week kom ik al boven die 68 euro uit, belachelijk dat t een vast bedrag is terwijl t niet mijn schuld is.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dan heb je toch recht op die 68 euro schadevergoeding per halve maand? Moet je effe een paar pagina's terugkijken hier, daar staat het wel uitgelegd.
Net mijn kaart laten controleren en er staat geen geldig reisproduct op voor de maanden vanaf februari en bij die apparaten staat nu dus niets meer klaar omdat ik het zogenaamd al opgehaald hebquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Precies dat had ik ook en ik ben net even naar een NS-automaat gelopen en toen zag ik dat het goed was.
Gebeld...die heks zei dat het reisproduct wél succesvol is opgehaaldquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:35 schreef Linker_Onderlip het volgende:
[..]
Net mijn kaart laten controleren en er staat geen geldig reisproduct op voor de maanden vanaf februari en bij die apparaten staat nu dus niets meer klaar omdat ik het zogenaamd al opgehaald heb.......dat wordt dus bellen
Dat hebben ze ook tegen mijn vriendin gezegd en die had na 2 dagen nog steeds hetzelfde probleemquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:38 schreef Linker_Onderlip het volgende:
probeer maar eens over twee dagen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |