abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77121221
De flop van 2010 is al bekend dus, man man, wat een incompetente mongolen die dit bedacht hebben.
pi_77122128
tvp

Wel fijn dat er een bericht is uitgegaan nu dat het NIET de schuld van de studenten is dat nog niet alle kaarten geactiveerd zijn
pi_77122262
ICT-toepassingen van de overheid voor burgers

Je zag het eerst al met dat DigID-gedoe. Dat duurde zelfs langer dan een jaar voordat dat fatsoenlijk werkte en je niet elke keer een nieuw wachtwoord moest aanvragen omdat je oude ineens niet meer bekend was of verlopen...

He probleem is dat je DigID misschien maar 1 of 2 keer per jaar nodig hebt, maar veel studenten de chipkaart dagelijks moeten gebruiken...
pi_77122369
Hier is het eindelijk gelukt om hem te activeren, Wist eerst niet dat je als student niet gewoon bij de ns-kaartautomaat kon activeren, maar dus naar zo'n ding bij de AH moest. Maar nu is het gelukt, de conducteur heeft al bevestigd dat hij geactiveerd is en heb hem ook al in de bus gebruikt. Heb er alleen nog geen geld op gezet voor in het weekend, eerst mn strippenkaarten maar eens opmaken ( en in sommige delen van het land is strippenkaart goedkoper dan ov-chipkaart)
pi_77123864
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:10 schreef Evelien het volgende:
tvp

Wel fijn dat er een bericht is uitgegaan nu dat het NIET de schuld van de studenten is dat nog niet alle kaarten geactiveerd zijn
Inderdaad, ik zal vandeweek nog een poging wagen maar een keer raakt het geduld op. We zullen zien
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_77124046
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:12 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Kaart nog steeds niet binnen.
pi_77124796
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:59 schreef Parap het volgende:

[..]

Ik heb ook een saldo van - 4 euro, kwam ik achter bij het ophalen. Kan best zijn gebeurt dat ik een keer vergeten ben uit te checken in de metro. Ik had al een half jaar die kaart niet gebruikt. De reisgegevens van de RET zijn wel te lezen namelijk.

Maar heb op aanraden van hier ook eens gechecked bij de IB groep en daar staat bij mij dus ook dat het weekabonnement vorige week is geactiveerd. Ben ook langs een servicebalie van NS geweest en wanneer ze mijn kaart uitlezen staat er 2x overig OV product. Niks geeft aanwijzing naar een studenten weekkaart of met welke geldigheid. Ze snapte het ook niet Heb ook nog opnieuw mijn kaart in zo'n ophaalpunt gestopt en nu geeft ie aan dat er geen reisproduct klaarligt, wat logisch is want staat er al op

Ik denk dat ik maar eens contact op moet nemen met die studenten ov chipkaart figuren. Hopen dat ik erdoor kom, want lees daar ook niet veel positieve dingen over.
Wij hebben dus exact hetzelfde probleem

Ik heb mijn kaart ook nog sinds de invoering in Rotterdam, in 2007. Dat mijn -¤4,- saldo daardoor komt zal mij ook niks verbazen...

Na mijn belletje met de IB-groep ga ik er verder ook geen issue van maken. Waarschijnlijk wijzen de ov-chipkaart figuren je gewoon weer door naar de IB-groep, die weer op haar beurt zegt dat ze er verder ook niks aan kan doen. Bij de vervoerder hoef je ook niet aan te klopen want die verwijzen je liever door naar een apparaat of - als ze enigszins naar je verhaal hebben geluisterd - naar de IB-groep.
pi_77126420
Mijn ov-chipkaart is defect, kon er wel mee reizen in Amsterdam in december, maar nu doet die helemaal niets. Niet in een automaat en niet bij de scan van de conducteur. Kan dus ook geen reisproduct ophalen.

Ik heb in een week tijd meer dan een half uur gebeld met de servicelijn van de OV chipkaart. Ze zouden een formulier invullen (heb gegevens doorgegeven) en mij terugbellen voor een nieuwe kaart of oplossing. Nog niets gehoord... (nu een week later)

In de trein probeerde de conducteur te scannen, maar dat lukte dus niet. Hij zei dat ik boetes zou krijgen of kaartjes moet kopen als ik na 1 feb nog steeds een defecte kaart heb. Dacht het niet, ik heb er alles aan gedaan om die ov kaart op orde te krijgen.

Iemand nog een idee?
Oh! Gravity
  vrijdag 22 januari 2010 @ 01:34:39 #34
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_77126543
Reisproduct ophalen faalt bij mij nog steeds.
Ik heb het bij een Tabac en Gifts geprobeerd.
Jesus hates you.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:07:48 #35
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77132994
Ik ben vanmorgen even langs zo'n gele ns-kaartjesuatomaat gegaan. En zowaar er staan reisproducten op, een weekend, een weekend korting en 2 onbekenden. Bij de geldigheid staat september 2009 tot december 2012. Op mijn-ovkaart staat nog steeds niets maar ik krijg er nu toch vertrouwen in dat hij gewoon werkt, misschien dus al gewoon vanaf het moment dat ik hem heb.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:53 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In principe is het zo dat als je hem niet activeert voor de 31ste het daarna niet meer kan en dus je kaart niet meer werkt als studenten OV-kaart.

Maar dat willen ze dus gaan verlengen waarschijnlijk.
Het zou toch raar zijn dat je hem maar tot 31 januari (of verlengt tot bijvoorbeeld 28 februari) kunt activeren. Je papieren versie kon je toch ook het hele jaar ophalen? Bijvoorbeeld als je nog niet zeker wist of je wel binnen 10 jaar je studie zou gaan halen (ivm de studieschuld die dan ontstaat)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:09:38 #36
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77133072
Overigens kun je hem inderdaad ook bij een gele ns kaartjesautomaat activeren, die keuze krijg je daar ook in het menu. Daar staan over het algemeen niet zulke rijen.
pi_77133613
Nee, wat je zegt klopt niet MAOK. Je krijgt idd wel de keuze in het menu "bestelling ophalen" maar je kunt hem daar niet activeren. En die van 2012 die erop staat is de tijdelijke.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:57:05 #38
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77134598
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:27 schreef Sylvana het volgende:
Nee, wat je zegt klopt niet MAOK. Je krijgt idd wel de keuze in het menu "bestelling ophalen" maar je kunt hem daar niet activeren. En die van 2012 die erop staat is de tijdelijke.
Ah, ik heb hem er inderdaad niet geactiveerd.
Maar als het de tijdelijke is, waarom staat er dan 2012 en niet 31 januari 2010?
pi_77134617
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:27 schreef Sylvana het volgende:
Hij heeft er 4 opstaan, dus zal het wel goed zijn..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:06:46 #40
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77134968
Ben de afgelopen week er actief bezig geweest met deze ov chipkaart.

Korte samenvatting hoewel het meeste denk ik wel al bekend is:

De kaart moet geactiveerd worden voor 31 januari. Wat er nu op staat is een tijdelijk product ondanks dat het geldig is tot 2012 of 2015.

De Kaart kan alleen geactiveerd worden bij die gele dingen die je in de AH ziet staan. Niet bij NS automaten.

Het duurt 3 weken totdat een aanvraag van een kaart in behandeling is genomen. Aanvragen die gedaan zijn voor kerst 2009 - of eigenlijk voor 16 december 2009 - hebben voorrang boven aanvragen die daarna of pas nu gedaan worden.

Als de foutmelding "Product kan tijdelijk niet opgehaald worden" komt te staan, dan meteen nog eens proberen. Als de foutmelding "Product kan niet worden opgehaald" dan later op de dag nogmaals proberen.

Voor 10 uur 's ochtends en na 7 uur 's avonds maak je meer kans.

product hoeft maar 1x tijdens je studententijd te worden geactiveerd!

Als je de foutmelding "er staat geen bestelling klaar" krijgt. Direct contact opnemen met de http://www.studentenov-chipkaart.nl/!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:35:30 #41
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77135870
Maar activeren is toch 'het ophalen van een bestelling'? Of zit ik nu al heel lang verkeerd te denken?

Ahh, nu raak ik helemaal in de war. Ik heb op 5 januari mijn bestelling opgehaald maar heb nu blijkbaar alleen een tijdelijk reisproduct (wat er al op stond voor het activeren?). Heb ik nou iets verkeerds gedaan? (of moet ik nog wat doen?) of is er iets verkeerds gegaan bij het activeren (als op het ophalen van reisproducten tenminste activeren is)

Overigens heb ik ook al een vraag gesteld via het contactformulier (vorige week vrijdag) maar daar heb ik ook nog geen antwoord op.

EDIT, toch antwoord ontvangen (had de mail nog niet gezien) En mijn kaart is geactiveerd, geen tijdelijk product dus. Zie ook mijn volgende post.

[ Bericht 12% gewijzigd door maok op 22-01-2010 13:23:34 ]
pi_77136307
Weet iemand tussen welke tijden ik dat nummer kan bellen (0900-4455666) voor als er geen product voor je klaarstaat?

Eerst werd ik steeds er uit gegooid omdat het te druk was (een dag of 4) en nu sinds 2 dagen krijg ik steeds de mededeling dat het nummer tijdelijk uit de lucht is. Dat was eerst alleen laat 's avonds maar nu ook gewoon overdag (net nog bijvoorbeeld).
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:55:23 #43
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_77136582
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:06 schreef Ryon het volgende:
Als de foutmelding "Product kan tijdelijk niet opgehaald worden" komt te staan, dan meteen nog eens proberen.
Mjah, maar met een hele rij achter je kun je ook niet vijf minuten bij zo'n automaat je pas er in en uit gaan staan halen. Plus dat het dan vaak nóg niet werkt.

Ik heb het vanmorgen tussen 10 en 12 bij vier verschillende ophaalpunten (in een AH, op Amsterdam CS en in twee verschillende Connexxion-bussen) geprobeerd, maar steeds maar weer 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Frustrerende is dat het een meisje voor mij op een gegeven moment wel lukte (al kreeg zij nog wel een foutmelding dat er geen bonnetje geprint kon worden of iets dergelijks, heb je dat per se nodig?).

Nou ja, ik geloof het wel even voor nu. Ik wacht wel de signalen af dat het beter werkt en probeer het dan nog eens een keer. Het heeft me al veel te veel tijd en ergernis gekost.
pi_77136721
quote:
Minister Ronald Plasterk (Onderwijs) wil geen nieuwe datum noemen waarop studenten de ov-chipkaart moeten hebben geactiveerd. De bewindsman stelde vrijdag na het wekelijkse kabinetsberaad dat 1 februari van de baan is. Hij wil pas praten over een nieuwe datum als alle studenten de kans hebben gehad hun kaart op te laden. „Studenten mogen niet de dupe worden van technische problemen bij de vervoerder”, aldus Plasterk. De ov-chipkaart had per 1 januari voor de studenten moeten werken. Eerder deze week bleek dat 400.000 van de 650.000 studenten hun kaart nog niet hadden geactiveerd via een ophaalpunt waarna 1 februari als nieuwe streefdatum klonk. De studentenorganisaties drongen donderdag al aan op uitstel omdat het almaar niet lukt om de kaarten te activeren.
Bron: De Telegraaf
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_77136864
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:55 schreef Veerboot het volgende:

[..]

Mjah, maar met een hele rij achter je kun je ook niet vijf minuten bij zo'n automaat je pas er in en uit gaan staan halen. Plus dat het dan vaak nóg niet werkt.

Ik heb het vanmorgen tussen 10 en 12 bij vier verschillende ophaalpunten (in een AH, op Amsterdam CS en in twee verschillende Connexxion-bussen) geprobeerd, maar steeds maar weer 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Frustrerende is dat het een meisje voor mij op een gegeven moment wel lukte (al kreeg zij nog wel een foutmelding dat er geen bonnetje geprint kon worden of iets dergelijks, heb je dat per se nodig?).

Nou ja, ik geloof het wel even voor nu. Ik wacht wel de signalen af dat het beter werkt en probeer het dan nog eens een keer. Het heeft me al veel te veel tijd en ergernis gekost.
mijn bonnetje kon ook niet geprint worden en gaf ook vage meldingen, maar toch staat het reisprpduct erop.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_77137305
Zou hij vandaag bij de post zitten...
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:28:53 #47
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77137887
Ik heb een antwoord ontvangen op mijn mail van vorige week. Aangezien het misschien ook nuttig is voor anderen zal ik hem hier maar even posten:
quote:
Geachte Geachte mevrouw *****,

Dank u wel voor uw reactie van 15-01-2010.

Wij vinden het vervelend voor u dat er nog onduidelijkheden zijn omtrent het gebruik van de Studenten OV chipkaart.

Uit ons systeem blijkt dat uw Studenten OV chipkaart succesvol is geactiveerd. Er staat een
Studenten weekendabonnement op geladen.

Wij hopen u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien,

Met vriendelijke groet,

S. V*****
Klantenservice OV-chipkaart

- - - - Origineel bericht - - - -
Van: ****
Datum: 15-01-2010
Betreft: Kaartinformatie

Ik heb een ov-chipkaart voor studenten. Deze heb ik op 5 januari geactiveerd. Hierbij kreeg ik de melding dat de bestelling opgehaald is en ook op het bonnetje staat 'Verwerkt 2 van 2 bestelling(en) waarvan: 2 van 2 reisproduct(en)'.

Echter als ik op de site kijk bij mijn ov-chipkaart bij kaartinformatie staan er geen kaartgegevens (alleen mijn kaartnummer, bij kaartnaam staat 'nvt'), er staan dus ook geen producten genoemt (ook het kopje 'producten op uw kaart' ontbreekt).
Ik heb nog niet met mijn kaart kunnen reizen omdat de bussen in mijn woonplaats nog geen lezers hebben.

Is mijn kaart nu wel of niet geactiveerd? Als hij niet geactiveerd is, wat moet ik dan doen? Moet ik dan afwachten of moet ik dan iets ondernemen?

Met vriendelijke groet,
(kaartnr: 3528 ****)
pi_77138786
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:28 schreef maok het volgende:
Ik heb een antwoord ontvangen op mijn mail van vorige week. Aangezien het misschien ook nuttig is voor anderen zal ik hem hier maar even posten:
[..]

Bij mij op de website staat ook nvt. Dus als ik ze moet geloven is alles goed gegaan. Laat ik maar hopen dat dit ook het geval is
Voor iedereen die nog moet opladen. Succes ermee
pi_77139721
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Zou hij vandaag bij de post zitten...
En hij zat niet bij de post...
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:35:00 #50
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77140616
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:28 schreef maok het volgende:
[..]
Nou, dan zal het bij mij ook wel goed zijn
Bij mij op de site staat namelijk wél wat ik heb, maar op "Mijn IBG" staat weer niets
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')