Inderdaad, ik zal vandeweek nog een poging wagen maar een keer raakt het geduld op. We zullen zienquote:Op donderdag 21 januari 2010 23:10 schreef Evelien het volgende:
tvp
Wel fijn dat er een bericht is uitgegaan nu dat het NIET de schuld van de studenten is dat nog niet alle kaarten geactiveerd zijn
quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:12 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Kaart nog steeds niet binnen.
Wij hebben dus exact hetzelfde probleemquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:59 schreef Parap het volgende:
[..]
Ik heb ook een saldo van - 4 euro, kwam ik achter bij het ophalen. Kan best zijn gebeurt dat ik een keer vergeten ben uit te checken in de metro. Ik had al een half jaar die kaart niet gebruikt. De reisgegevens van de RET zijn wel te lezen namelijk.
Maar heb op aanraden van hier ook eens gechecked bij de IB groep en daar staat bij mij dus ook dat het weekabonnement vorige week is geactiveerd. Ben ook langs een servicebalie van NS geweest en wanneer ze mijn kaart uitlezen staat er 2x overig OV product. Niks geeft aanwijzing naar een studenten weekkaart of met welke geldigheid. Ze snapte het ook nietHeb ook nog opnieuw mijn kaart in zo'n ophaalpunt gestopt en nu geeft ie aan dat er geen reisproduct klaarligt, wat logisch is want staat er al op
![]()
Ik denk dat ik maar eens contact op moet nemen met die studenten ov chipkaart figuren. Hopen dat ik erdoor kom, want lees daar ook niet veel positieve dingen over.
Het zou toch raar zijn dat je hem maar tot 31 januari (of verlengt tot bijvoorbeeld 28 februari) kunt activeren. Je papieren versie kon je toch ook het hele jaar ophalen? Bijvoorbeeld als je nog niet zeker wist of je wel binnen 10 jaar je studie zou gaan halen (ivm de studieschuld die dan ontstaat)quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In principe is het zo dat als je hem niet activeert voor de 31ste het daarna niet meer kan en dus je kaart niet meer werkt als studenten OV-kaart.
Maar dat willen ze dus gaan verlengen waarschijnlijk.
Ah, ik heb hem er inderdaad niet geactiveerd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:27 schreef Sylvana het volgende:
Nee, wat je zegt klopt niet MAOK. Je krijgt idd wel de keuze in het menu "bestelling ophalen" maar je kunt hem daar niet activeren. En die van 2012 die erop staat is de tijdelijke.
Hij heeft er 4 opstaan, dus zal het wel goed zijn..quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:27 schreef Sylvana het volgende:
Nee, wat je zegt klopt niet MAOK. Je krijgt idd wel de keuze in het menu "bestelling ophalen" maar je kunt hem daar niet activeren. En die van 2012 die erop staat is de tijdelijke.
Mjah, maar met een hele rij achter je kun je ook niet vijf minuten bij zo'n automaat je pas er in en uit gaan staan halen. Plus dat het dan vaak nóg niet werkt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:06 schreef Ryon het volgende:
Als de foutmelding "Product kan tijdelijk niet opgehaald worden" komt te staan, dan meteen nog eens proberen.
Bron: De Telegraafquote:Minister Ronald Plasterk (Onderwijs) wil geen nieuwe datum noemen waarop studenten de ov-chipkaart moeten hebben geactiveerd. De bewindsman stelde vrijdag na het wekelijkse kabinetsberaad dat 1 februari van de baan is. Hij wil pas praten over een nieuwe datum als alle studenten de kans hebben gehad hun kaart op te laden. „Studenten mogen niet de dupe worden van technische problemen bij de vervoerder”, aldus Plasterk. De ov-chipkaart had per 1 januari voor de studenten moeten werken. Eerder deze week bleek dat 400.000 van de 650.000 studenten hun kaart nog niet hadden geactiveerd via een ophaalpunt waarna 1 februari als nieuwe streefdatum klonk. De studentenorganisaties drongen donderdag al aan op uitstel omdat het almaar niet lukt om de kaarten te activeren.
mijn bonnetje kon ook niet geprint worden en gaf ook vage meldingen, maar toch staat het reisprpduct erop.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:55 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Mjah, maar met een hele rij achter je kun je ook niet vijf minuten bij zo'n automaat je pas er in en uit gaan staan halen. Plus dat het dan vaak nóg niet werkt.
Ik heb het vanmorgen tussen 10 en 12 bij vier verschillende ophaalpunten (in een AH, op Amsterdam CS en in twee verschillende Connexxion-bussen) geprobeerd, maar steeds maar weer 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Frustrerende is dat het een meisje voor mij op een gegeven moment wel lukte (al kreeg zij nog wel een foutmelding dat er geen bonnetje geprint kon worden of iets dergelijks, heb je dat per se nodig?).
Nou ja, ik geloof het wel even voor nu. Ik wacht wel de signalen af dat het beter werkt en probeer het dan nog eens een keer. Het heeft me al veel te veel tijd en ergernis gekost.
quote:Geachte Geachte mevrouw *****,
Dank u wel voor uw reactie van 15-01-2010.
Wij vinden het vervelend voor u dat er nog onduidelijkheden zijn omtrent het gebruik van de Studenten OV chipkaart.
Uit ons systeem blijkt dat uw Studenten OV chipkaart succesvol is geactiveerd. Er staat een
Studenten weekendabonnement op geladen.
Wij hopen u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien,
Met vriendelijke groet,
S. V*****
Klantenservice OV-chipkaart
- - - - Origineel bericht - - - -
Van: ****
Datum: 15-01-2010
Betreft: Kaartinformatie
Ik heb een ov-chipkaart voor studenten. Deze heb ik op 5 januari geactiveerd. Hierbij kreeg ik de melding dat de bestelling opgehaald is en ook op het bonnetje staat 'Verwerkt 2 van 2 bestelling(en) waarvan: 2 van 2 reisproduct(en)'.
Echter als ik op de site kijk bij mijn ov-chipkaart bij kaartinformatie staan er geen kaartgegevens (alleen mijn kaartnummer, bij kaartnaam staat 'nvt'), er staan dus ook geen producten genoemt (ook het kopje 'producten op uw kaart' ontbreekt).
Ik heb nog niet met mijn kaart kunnen reizen omdat de bussen in mijn woonplaats nog geen lezers hebben.
Is mijn kaart nu wel of niet geactiveerd? Als hij niet geactiveerd is, wat moet ik dan doen? Moet ik dan afwachten of moet ik dan iets ondernemen?
Met vriendelijke groet,
(kaartnr: 3528 ****)
Bij mij op de website staat ook nvt. Dus als ik ze moet geloven is alles goed gegaan. Laat ik maar hopen dat dit ook het geval isquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:28 schreef maok het volgende:
Ik heb een antwoord ontvangen op mijn mail van vorige week. Aangezien het misschien ook nuttig is voor anderen zal ik hem hier maar even posten:
[..]
En hij zat niet bij de post...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Zou hij vandaag bij de post zitten...
Nou, dan zal het bij mij ook wel goed zijnquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:28 schreef maok het volgende:
Ik heb een antwoord ontvangen op mijn mail van vorige week. Aangezien het misschien ook nuttig is voor anderen zal ik hem hier maar even posten:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |