abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77101655
Vind jij het een goed idee om meerdere keren stage te lopen bij het zelfde bedrijf?
Dit wil ik zelf namelijk maar mijn school is het hier niet helemaal over eens.
Wat vinden jullie?
pi_77101708
Als het telkens dezelfde functie betreft schiet het niet zoveel op. Daarnaast, als je school het niet wil heb jij nog weinig te vertellen.
pi_77101715
Nee.

Verschillende bedrijven en verschillende bedrijfsstructureren, hebben andere uitdagingen liggen, etc, etc.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:13:11 #4
273639 AwesomeFit
Is gewoon Awesome!
pi_77101761
stage is bedoeld om werkervaring op te doen op verschillende vlakken. Elke keer hetzelfde bedrijf schiet je dus niks mee op
[Barney slaps Ted across the face]
Ted: Ow! What the hell?
Barney: That wasn't me, that was the universe.
pi_77101777
Het betreft wel een andere fuctie. met andere werkzaam heden die ik wel voor school nodig heb.
pi_77101808
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:13 schreef AwesomeFit het volgende:
stage is bedoeld om werkervaring op te doen op verschillende vlakken. Elke keer hetzelfde bedrijf schiet je dus niks mee op
Er kunnen binnen een bedrijf natuurlijk tig functies zijn die niets met elkaar te maken hebben, werkervaring opdoen op verschillende vlakken lukt dus ook wel binnen 1 bedrijf.
pi_77101831
Wat vind de baas ervan dat je steeds op het bedrijf stage loopt?
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_77101873
Met stage heb je juist wel de mogelijkheid om bij verschillende bedrijven te kijken, als je dan bij hetzelfde bedrijf weer gaat is voor jezelf natuurlijk wel een voordeel maar of het verstandig is is een tweede. Bij ons op school waren ze er ook niet zo gek op, het mocht meestal wel als je het zelf perse wilde.
pi_77101896
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Er kunnen binnen een bedrijf natuurlijk tig functies zijn die niets met elkaar te maken hebben, werkervaring opdoen op verschillende vlakken lukt dus ook wel binnen 1 bedrijf.
In een groot bedrijf moet dit prima lukken. Gewoon een andere afdeling/andere functie.

Al valt er ook veel te zeggen voor een ander bedrijf.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:17:02 #10
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77101923
Ligt er ook een beetje aan. wat voor soort bedrijf en soort stage. Ik heb bijvoorbeeld stage gelopen bij een bouwbedrijf en mijn werkplek was op een bouwplaats. Een tweede stage zou dan best op kantoor kunnen zijn op een heel ander soort project.
Maar als het beide een kantroorstage is krijg je van beide keren dezelfde soort werksfeer/ omgeving mee.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:17:03 #11
273639 AwesomeFit
Is gewoon Awesome!
pi_77101925
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja binnen dezelfde opleiding sherlock. Je kan natuurlijk niet van administratie naar ICT als je zelfde opleiding doet...
pi_77101954
Mijn baas vind het een (goed) idee, maar ik moet er wel iets van opsteken zecht hij.
Dit is ook het geval, maar mijn begleider van school vind het de "gemakkelijke weg kiezen
pi_77101965
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:17 schreef AwesomeFit het volgende:

[..]

Ja binnen dezelfde opleiding sherlock. Je kan natuurlijk niet van administratie naar ICT als je zelfde opleiding doet...
No shit... Ik kan met mijn opleiding binnen ons bedrijf al zo 3 functies doen die geen zak met elkaar te maken hebben en waarbij ik een ander aanspreekpunt heb.

Om dan nog maar te zwijgen van de echt grote organisaties waarbij je nog wel meer veel meer functies met dezelfde opleiding kan doen.
pi_77102149
Mijn vorige stage was binnen een ict servicedesk en de stage die ik nu wil gaan lopen heeft betrekking op Research and Development. Het is een school met z'n 4200 gebruikers en ik krijg een andere beglijder.
Waneer ik vragen of problemen heb dan ik naar de servicedesk gaan.
pi_77102189
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:17 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

No shit... Ik kan met mijn opleiding binnen ons bedrijf al zo 3 functies doen die geen zak met elkaar te maken hebben en waarbij ik een ander aanspreekpunt heb.

Om dan nog maar te zwijgen van de echt grote organisaties waarbij je nog wel meer veel meer functies met dezelfde opleiding kan doen.
wel is het handig om bij verschillende bedrijven te kijken en de verschillende culturen te proefen weet je mischien ook later als je gaat werekn wat je wel en niet leuk vind
pi_77102256
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:23 schreef wouter37 het volgende:

[..]

wel is het handig om bij verschillende bedrijven te kijken en de verschillende culturen te proefen weet je mischien ook later als je gaat werekn wat je wel en niet leuk vind
Natuurlijk, dat ontken ik ook niet, maar het punt wat daar aangehaald werd was nogal voor de hand liggend.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:28:13 #17
273639 AwesomeFit
Is gewoon Awesome!
pi_77102410
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:17 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan nog heb je binnen een bedrijf te maken met een bedrijfscultuur. Zoals al is gezegd overigens.
Elk bedrijf heeft een andere manier van werken. Nuttiger om van meerdere bedrijven daarbij te kijken en weten wat jou bevalt ipv elke stage in dezelfde bedrijfscultuur te zitten is t niet.
pi_77102501
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:28 schreef AwesomeFit het volgende:

[..]

Dan nog heb je binnen een bedrijf te maken met een bedrijfscultuur. Zoals al is gezegd overigens.
Elk bedrijf heeft een andere manier van werken. Nuttiger om van meerdere bedrijven daarbij te kijken en weten wat jou bevalt ipv elke stage in dezelfde bedrijfscultuur te zitten is t niet.
Ja dat klopt, was mijn punt ook niet, natuurlijk is het slim om meerdere bedrijven aan te doen. Maar verschillende werkervaringen kan je wel binnen 1 bedrijf opdoen.
pi_77102846
Veel goede reactie! Bedankt hier voor.

Ik ga zeker even na deken hoe ik het wil aanpakken, en wat het beste is voor mij zelf.

Nogmaals bedankt!!!
pi_77107358
Ik denk dat je stage lopen bij je school als laatste optie moet houden en eerst moet proberen een ander bedrijf te vinden. Daar kan je je toch altijd weer anders ontwikkelen en andere ervaringen opdoen
  Moderator donderdag 21 januari 2010 @ 18:51:48 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77107974
Moet er niet aan denken... ik leerde alles al daar, zat niet bepaald verdieping in.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')