Nu een ander nieuwtje, uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat a.s. zaterdag de bus zal arriveren in Oirschot. van 12 tot 12.30 is hij te zien op het plein in Oirschot, daarna verdwijnt de bus achter de gesloten hekken van de legerbasis Oirschot.
Let op : dit kan nog veranderen, afhankelijk van de ideeen van de programma maker kan men de lokatie zelfs op het laatste moment nog veranderen.
Er is daar o.a. een pantserinfanteriebrigade gelegerd, diverse schoolbataljons, de E-Cie 30eNatresBat., een gedeelte van de Mil Rijopleiding, en een Cie van de Kmars, totaal zo'n 3000 militairen en burgers.
Op het complex zijn alle voorzieningen aanwezig als in een klein dorp, eetzaal. bioscoop, zwembad, hele uitgebreide sportschool/fitness, snackbar, een tiental Compagniesbars, bibliotheek, medisch centrum, en een gastenhotel.
Wat voertuigen betreft staan er YPR's Leo's 1 en 2, en de 155mm Self Propelled Guns. En verder bijna alles wat er zo bij de KL rijdt.
Omdat het complex ooit gebouwd is voor plm 6000 dienstplichtigen is er ruimte zat.
Op het complex is ook een nagebouwd zg VN- dorp waar militairen die op uitzending gaan een gedeelte van hun opleiding krijgen.
Het bekendst binnen de KL is "oirschot" momenteel echter door de zeer geavanceerde schietsimulator, waarbij je op een soort bioscoopgrootbeeldscherm schiet met wapens die daar speciaal voor aangepast zijn, kosten plm 100.000 per stuk. Militairen krijgen hier hun initiële schietopleiding. Het is het meest geavanceerde en interactieve "computerspel" wat ik ooit gezien heb, vergelijkbaar met de vliegsimulators in de luchtvaart.
[off-topic]
Ondergetekende heeft nog steeds (tenminste afgelopen zomer nog) het record op de C7-A1 met 19 doelen uitgeschakeld met 56 patronen, en op de Glock17 met 6 doelen op 11 patronen. Deze schietseries zijn opgeslagen en worden nog wel eens aan rekruten getoond
.
[/off-topic]
De officiële naam is "Generaal-Majoor de Ruyter van Steveninckkazerne".
ps
ga zelf eens rondneuzen of er nog andere landen wat voor 'some hot info' willen schuiven.
quote:
op 04-01-2000 om 01:30 AM schreef Coos het volgende:En als 'de Russen' dit nu allemaal horen?
ROFL
in 1983 speelde een gedeelte van de oefening Reforger (Return Forces to Germany) zich in Oirschot af.
een zenuwachtige amerikaanse miltair vroeg toen aan mij:"do you think they come?"
ik vroeg: "who?"
hij zei: "the russians"
ik zei: "yeah man, one by one"
oirschot kom ik vandaan, ooit.
Had ik ook op mijn site gezet, maar ik denk inderdaad dat SBS6 na alle rellen wel met de plaatsen en data's zal schuiven
Dit staat op de site van Mark Berkouwer:
"Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat 'De BUS' aanstaande zondag koers zal zetten naar de gemeente Houten (bij Utrecht). 'De BUS' zal daar, als alles goed gaat, een week op Het Rond staan"
Terwijl Quocy en Kipman hier beweren dat het Zwolle wordt.
[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 01 April 2000).]
quote:
op 04-01-2000 om 12:44 PM schreef Sorrow het volgende:
Waarschijnlijk realiseert Willeke zich dat nu ook, terwijl ze staat te wachten op het pleintje van Oirschot.
LOL
quote:Is echt wel een heel groot plein, heet de markt trouwens, ligt in het centrum van het dorp met een zg. kruisbasiliek uit de 12e eeuw en een gemeentehuis uit de 16 eeuw.
op 04-01-2000 om 12:44 PM schreef Sorrow het volgende: ...het pleintje van Oirschot....
quote:
Nieuwe locatie Bus uitgelekt... [1/4/2000 | Hannus/Kees | nieuw! ]
De nieuwe locatie van de bus is inmiddels bekend geworden. De bus gaat niet naar Zwolle, Amsterdam of Oirschot. De Bus gaat naar het nieuwste dorp van Nederland; de provincie Flevoland zal de Bus een week herbergen in Zeewolde. Bij een winkelcentrum in dit dorp, met 15.000 inwoners, is men sinds vanmorgen druk bezig om de locatie 'Bus-klaar' te maken. Uit deze keuze blijkt duidelijk dat de programmamakers na een bezoek aan grote steden (o.a. Den Haag en Alkmaar) de voorkeur geven aan de wat kleinere steden en dorpen als locatie voor de Bus. Wanneer de Bus gaat verhuizen is nog niet geheel bekend, maar verwacht wordt dat dit morgen in de loop van de ochtend zal zijn.
* Sweetheart is het nu helemaal kwijt.
quote:
1 April! [2/4/2000 | Hannus/Kees | nieuw! ]
De vermeende locatie "Zeewolde" blijkt, evenals de douche-camera's en het vertrek van Jop een 1 April grap te zijn! Zodra we nieuws hebben over de volgende locatie horen jullie meer...
Bron: Iwan's Fansite
Het zal dus toch wel omgeving Lopik/Houten worden.
quote:
op 04-02-2000 om 10:17 AM schreef Sweetheart het volgende:
Is het wel zeker dat de bus op zondag rijdt. Een vriendin van mij vertelde gisteren namelijk dat ze afgelopen vrijdag in de omgeving van Utrecht achter de bus reed???* Hawkwind is het nu helemaal kwijt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |