abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77232168

oke heel spectaculaire titel voor eigenlijk maar een vooraankondiging.. maar zeker is et wel:
Avatar gaat de #1 positie all time overnemen van titanic
  maandag 25 januari 2010 @ 00:28:19 #62
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77235590
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:32 schreef t-8one het volgende:

[..]

belbios.nl ?
Toen we besloten hadden te gaan kon dat al niet meer.

Ben uiteindelijk vanmorgen alsnog geweest en een mooie ervaring rijker.

Ik vind dat flutverhaal nog wel meevallen. OK het is misschien niet het meest orginele, maar wel mooi uitgewerkt en het deed wel wat met me. Daar is Cameron ook heel goed in. Zo werkte het ook bij Titanic. Het verhaal was niet briljant, maar hij zet het wel neer op een manier dat het wat met je doet.

Over het hele 3D gebeuren ben ik maar gematigd positief. Ik had eerst een bril die het niet goed deed. Batterij leeg volgens de bioscoopmeneertje. gelukkig kwam ik er nog voor het begin van de film achter. Maar wat zijn die brillen smerig zeg. Een partij vettige glazen niet normaal. Dezelfde meneertje zei dat de brillendoekjes op waren, maar dan nog zaten er krassen op de lenzen. Dat is toch wel een groot nadeel van het hele gebeuren.
Verder geeft het wel een extra dementie (duh!) maar soms vond ik vooral bewegende beelden die heel dichtbij moesten komen iets wat onscherp. Daarnaast vond ik het wat afdoen aan de kleuren. Het werd allemaal net iets minder kleurrijk.
Dat juist in een tijd dat alles juist scherper en kleurrijker moet zijn.

Verder was het natuurlijk wel vet om zo 3D te zitten kijken. Je moet het wel meemaken om het te begrijpen denk ik

Cijfer: 8.5
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 25 januari 2010 @ 00:47:26 #63
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_77236032
dementie
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 25 januari 2010 @ 09:46:52 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77239992
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:47 schreef Mirel het volgende:
dementie
Ik bedoelde dus demensie
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 25 januari 2010 @ 09:49:21 #65
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77240056
Over die brillen trouwens.
Ik denk dat als dit 3D doorzet je uiteindelijk ook wel vergelijkbare brillen in de winkel kunt kopen ofzo. Want op deze manier vond ik het beeld er echt op achteruit gaan. Als mensen hun eigen bril hebben is het hun probleem als ze er krassen op maken. Nu ben jij er de klos van.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:29:25 #66
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77240794
De problemen die ik hierboven lees, worden vooral door het XpanD systeem veroorzaakt. Zware bril, lastig schoon te maken, kleur- en lichtverlies. Zo ervaarde ik Up 3D ook. Vooral de beeldkwaliteit vond ik zwaar tegenvallen. Nu heeft Pathé Rembrandt sowieso al een brak scherm, maar het was in 3D nog brakker.

Avatar heb ik onlangs in Pathé Arena gezien (IMAX 3D) en het was heel wat beter, zonder al deze ongemakken. Perfect 3D eigenlijk!
pi_77241758
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik bedoelde dus demensie
Ik denk dimensie.
  maandag 25 januari 2010 @ 11:05:42 #68
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77241786
Daar mogen ze toch iets op vinden, dat gesukkel met die brillen.

Nu had ik gewoon een heel propere en lichte bril zonder vet of krassen en een perfect helder en kleurrijk beeld, dus zelf had ik geen problemen, maar het is wel jammer dat het resultaat tussen bioscopen onderling zo wisselvallig is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_77242546
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:05 schreef SaintOfKillers het volgende:

Nu had ik gewoon een heel propere en lichte bril zonder vet of krassen en een perfect helder en kleurrijk beeld, dus zelf had ik geen problemen, maar het is wel jammer dat het resultaat tussen bioscopen onderling zo wisselvallig is.
er *schijnt* al wel iets te zijn op TV gebied voor goed 3D zonder bril maar dit heb ik ook alleen maar gehoord van iemand die dit werkende heeft gezien op een beurs
pi_77242764
Ik heb Avatar vrijdagavond ook gezien, volle bios dus dat zegt wel wat over de populariteit van de film, ook na al die weken nog!

Ik was positief verrast door de film! Heb vaak met mijn mond halfopen op het puntje van mijn stoel gezeten! Wat een schitterende film!
pi_77242831
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Toen we besloten hadden te gaan kon dat al niet meer.

Ben uiteindelijk vanmorgen alsnog geweest en een mooie ervaring rijker.

Ik vind dat flutverhaal nog wel meevallen. OK het is misschien niet het meest orginele, maar wel mooi uitgewerkt en het deed wel wat met me. Daar is Cameron ook heel goed in. Zo werkte het ook bij Titanic. Het verhaal was niet briljant, maar hij zet het wel neer op een manier dat het wat met je doet.

Over het hele 3D gebeuren ben ik maar gematigd positief. Ik had eerst een bril die het niet goed deed. Batterij leeg volgens de bioscoopmeneertje. gelukkig kwam ik er nog voor het begin van de film achter. Maar wat zijn die brillen smerig zeg. Een partij vettige glazen niet normaal. Dezelfde meneertje zei dat de brillendoekjes op waren, maar dan nog zaten er krassen op de lenzen. Dat is toch wel een groot nadeel van het hele gebeuren.
Verder geeft het wel een extra dementie (duh!) maar soms vond ik vooral bewegende beelden die heel dichtbij moesten komen iets wat onscherp. Daarnaast vond ik het wat afdoen aan de kleuren. Het werd allemaal net iets minder kleurrijk.
Dat juist in een tijd dat alles juist scherper en kleurrijker moet zijn.

Verder was het natuurlijk wel vet om zo 3D te zitten kijken. Je moet het wel meemaken om het te begrijpen denk ik

Cijfer: 8.5
Ben ik het wel mee eens...maar die liefdes-scenes en zo, ongelooflijk
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 25 januari 2010 @ 12:14:23 #72
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77243846
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:04 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik denk dimensie.
fuck dat is 2 keer fout. Terwijl nu het er staat ik ook nog eens denk van "oh ja zo was het"
  maandag 25 januari 2010 @ 12:17:10 #73
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77243923
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:31 schreef mschol het volgende:

[..]

er *schijnt* al wel iets te zijn op TV gebied voor goed 3D zonder bril maar dit heb ik ook alleen maar gehoord van iemand die dit werkende heeft gezien op een beurs
Klopt.

Je zou verwachten dat ze dit eerst in een bioscoop zouden hebben voordat het ook thuis bekend zou worden (zoals bij Dolby Surround en dergelijke), maar niets is minder waar blijkbaar.
De vraag is natuurlijk in hoeverre je een 3D effect hebt.
pi_77244035
Is de 3D bril makkelijk over een normale bril op te zetten?
  maandag 25 januari 2010 @ 12:24:17 #75
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77244128
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:42 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens...maar die liefdes-scenes en zo, ongelooflijk
Ja ok, maar als je er even heel kort over nadenkt dan begrijp je ook wel dat het belachelijk is.
Je ziet er even uit als een blauwe alien en je wordt gelijk verliefd op 1. Die er volkomen anders uit ziet dan een mens. Ook een beetje een raar karakter heeft (what's up met dat belachelijke huilen en dat soort van blazen alsof het een kat is)

Sowieso, dat je hun kant kiest kan ik me nog iets bij voortellen en dat je bij hun blijft aan het einde ook, maar dat hele verliefd worden vond ik ook een beetje belachelijk.
Maar ja, dat moest er natuurlijk wel in zitten om een sterkere band te vormen met die bevolking, maar zeker ongeloofwaardig.

Ach, daarom is het een fantasy film he
pi_77244266
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Klopt.

Je zou verwachten dat ze dit eerst in een bioscoop zouden hebben voordat het ook thuis bekend zou worden (zoals bij Dolby Surround en dergelijke), maar niets is minder waar blijkbaar.
De vraag is natuurlijk in hoeverre je een 3D effect hebt.
degene die had heeft gezien was er zeer van onder de indruk
pi_77244393
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:24 schreef Komakie het volgende:

[..]
Ach, daarom is het een fantasy film he
daarom, daarnaast zijn het aliens.. vreemde levensvorm enzo, die doen wel vaker gek... zeker in films (zie b.v. ook Jabba the hut of de ewoks uit starwars)
  maandag 25 januari 2010 @ 12:54:32 #78
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77245003
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:24 schreef Komakie het volgende:
Ook een beetje een raar karakter heeft (what's up met dat belachelijke huilen en dat soort van blazen alsof het een kat is)

Dat vind ik juist mooi uitgewerkt. Lijken op mensen, maar hebben een net iets andere mimiek dan aardse mensen.. Ze stammen tenslotte ook niet van de apen af zoals wij.

Eigenlijk best jammer dat andere mensachtige rassen in sci-fi films dat minder hebben.
  maandag 25 januari 2010 @ 12:54:37 #79
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77245006
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:05 schreef SaintOfKillers het volgende:

Dat heeft dus met het systeem te maken, dat de bioscoop gebruikt. XpanD, RealD, Dolby 3D, Master Image, IMAX 3D, enz.

Tot nu toe heb ik alleen XpandD en IMAX 3D gezien en daarbij valt de eerste wat mij betreft in het niet qua kwaliteit. XpanD zie ik als een tijdelijke low-budget oplossing. Over 10 jaar zul je dat waarschijnlijk nergens meer zien.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:06:03 #80
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77245328
Dat gedoe met brillen met batterijen die snel kunnen opraken, is sowieso nogal amateuristisch.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:20:16 #81
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77245750
Wat gebruiken de andere (niet-IMAX) zalen van Pathé Arena eigenlijk voor systeem?
pi_77245890
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:20 schreef Lemans24 het volgende:
Wat gebruiken de andere (niet-IMAX) zalen van Pathé Arena eigenlijk voor systeem?
Heel veel staan er hier op: http://www.moviesense.nl/3d-films/3d-bioscopen/
  maandag 25 januari 2010 @ 13:47:13 #83
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77246580
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:24 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Heel veel staan er hier op: http://www.moviesense.nl/3d-films/3d-bioscopen/
Ja, maar IMAX staat er alleen als IMAX 3D. En dat is maar één zaal.
pi_77247157
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:47 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, maar IMAX staat er alleen als IMAX 3D. En dat is maar één zaal.
Waarschijnlijk Xpand, zoals in alle andere Pathé bioscopen die wel op de site staan.
pi_77248016
quote:
Op maandag 25 januari 2010 14:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk Xpand, zoals in alle andere Pathé bioscopen die wel op de site staan.
pathe arena Imax heeft een ander systeem dan de Pathe spuimarkt (duidelijk een andere bril)

ow en (edit):
quote:
IMAX 3D
Deze techniek wordt alleen in IMAX-bioscopen gebruikt. Er wordt gebruik gemaakt van twee afzonderlijke filmstrips voor het projecteren van de beelden. Het vereist een duur silverscreen.
quote:
XpanD
Het XpanD systeem is populair onder Europese bioscoopexploitanten. Een voordeel is dat de bestaande bioscoopschermen gebruikt kunnen worden en er geen nieuw prijzig scherm (silver screen) nodig is in de zaal. Hierdoor kunnen de 3D films in elke zaal vertoond worden.
pi_77248425
quote:
Op maandag 25 januari 2010 14:25 schreef mschol het volgende:

[..]

pathe arena Imax heeft een ander systeem dan de Pathe spuimarkt (duidelijk een andere bril)
Dat snap ik. Hij vraagt toch ook welke bril de niet IMAX-zalen hebben.
quote:
ow en (edit):
[..]

[..]

maandag 25 januari 2010 @ 14:43:33 #87
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77248716
quote:
Op maandag 25 januari 2010 14:25 schreef mschol het volgende:

[..]

Het IMAX scherm is duidelijk, maar de andere 3 (?) zalen in Pathé Arena die Avatar 3D vertonen, daar ben ik nog nooit geweest. XpanD lijkt me logisch, maar wie kan het bevestigen?
pi_77254476
Zaterdag eindelijk gezien in de Pathé Arena, de Imax-versie Ik vond het 3D-gebeuren hier mooier dan in Ede, daar krijg ik koppijn en heb daar steeds het idee dat de bril vies is ofzo, het kijkt niet zo lekker.
Maar goed, Sam Worthington
Het is echt een film die je in de bioscoop gezien moet hebben, wat een spektakelgeweld zeg.
Alleen jammer van die joekel van een typefout in het begin.
Tap tap tap
  Donald Duck held maandag 25 januari 2010 @ 17:06:04 #89
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_77255300
wat voor fout dan? in ondertiteling of iets in de film zelf?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 25 januari 2010 @ 17:17:14 #90
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_77255785
Ja wat voor fout?
When all else fails, you always have delusion.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')