abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96241499
Opnieuw een schop omhoog. Ondertussen zijn enkele links gepost (vooral met trein/bus) die niet allemaal meer werken. Zijn er nog meer handige sites die het hebben over goedkoop overnachten in de UK en treinreizen in UK...?
pi_96245384
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:52 schreef Roomsnoes het volgende:
Mega-schop!

De zomer komt er weer aan en lief en ik gaan naar GB!
Behalve Londen hebben we beiden nog niets van het and gezien. We hebben ongeveer 2,5 week, willen een paar dagen naar Londen, en de rest ligt open. We vliegen waarschijnlijk naar Londen, huren daar een auto en trekken dan het land door. Lange afstanden rijden is geen probleem. Omdat vliegen met tent en toebehoren wat onpraktisch leek, hebben we ander onderdak nodig. Liefst geen grote hotels, maar kleinschalige b&b's, hostels, hutjes op campings, als het even kan met eigen kookmogelijkheid :P

We houden van: cultuur, steden, oude binnensteden, kunst, oudheden, shoppen, bergwandelingen maken, fietsen(?), zwemmen.
We houden niet van: strandhangen, grote hopen Nederlanders, hypertourisme (type camping in Zuid-Frankrijk).

Wat moeten we heen, en waarom? Waar is het leuk (voordelig?) overnachten? En waar moeten we vooral níet heen?
Doe de regio East-Sussex aan!
Rij op de terugweg via the Seven Sisters en Beachy Head. Dan heb je de mooiste cliffs van Engeland gezien! Ook leuk om daar over the downs te lopen richting the Cuckmere Valley (je kunt er ook kajakken/kanoen!). The Long Man ligt ook in de buurt, dus pik die ook even mee! Het is niet echt toeristisch en je kunt lekker genieten op de (zonovergoten) glooiende heuvels en een mooie wandeling maken en daarna een lekkere lunch doen met een pint bij een van de pubs.
Het is ook leuk om aan de andere kant van de Seven Sisters bij Seaford te gaan kijken.

Bezoek het oude plaatsje Alfriston met authentieke Engelse gebouwen van honderded jaren oud. En vergeet op de heen- of terugweg (ik neem aan dat je met de boot of de Shuttle gaat) niet even in Rye te stoppen!
Er zijn in Engeland tevens genoeg oude kastelen te vinden die nog relatief intact zijn. Pevensey Castle vind ik zelf altijd wel leuk om te bezoeken.

Seaford en the Seven Sisters

Beachy Head

Cuckmere Valley

The Long Man[/img]

[sub]Alfriston

Rye

Pevensey Castle

Weet je wat...als je nog wat info wilt, moet je maar even PM-en.

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2011 13:08:31 ]
pi_96473232
Wij zijn pas met de trein naar Londen geweest en hebben daar niet veel voor betaald. Wanneer je met het vliegtuig gaat moet je ook nog van het vliegveld naar het centrum komen. Afhankelijk van de tijd dat je aankomt kan dit ook nog best wat kosten als de shuttle bussen niet meer rijden.

Wij zijn met de trein vertrokken vanuit onze plaats en met een paar keer overstappen in Londen Centrum uitgekomen. Wanneer je dan ook nog een Oyster kaart koopt kun je daarna ook goedkoop verder reizen.

Misschien dat je nog wat aan deze informatie hebt http://www.aroundtheglobe(...)ip-budget-si780.html

Je moet gewoon zeer vroeg beginnen met boeken want dat scheelt enorm. Ook kijken of je rechtstreeks bij eurolines moet boeken of bij ns hispeed. Soms zitten daar namelijk verschillen in. Mocht je trouwens in het noorden van het land wonen (ik woon zelf behoorlijk zuidelijk) dan weet ik niet of het verschil ook nog steeds zo groot is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')