quote:
Op zondag 30 januari 2011 21:52 schreef Roomsnoes het volgende:Mega-schop!
De zomer komt er weer aan en lief en ik gaan naar GB!
Behalve Londen hebben we beiden nog niets van het and gezien. We hebben ongeveer 2,5 week, willen een paar dagen naar Londen, en de rest ligt open. We vliegen waarschijnlijk naar Londen, huren daar een auto en trekken dan het land door. Lange afstanden rijden is geen probleem. Omdat vliegen met tent en toebehoren wat onpraktisch leek, hebben we ander onderdak nodig. Liefst geen grote hotels, maar kleinschalige b&b's, hostels, hutjes op campings, als het even kan met eigen kookmogelijkheid

We houden van: cultuur, steden, oude binnensteden, kunst, oudheden, shoppen, bergwandelingen maken, fietsen(?), zwemmen.
We houden niet van: strandhangen, grote hopen Nederlanders, hypertourisme (type camping in Zuid-Frankrijk).
Wat moeten we heen, en waarom? Waar is het leuk (voordelig?) overnachten? En waar moeten we vooral níet heen?
Doe de regio East-Sussex aan!
Rij op de terugweg via the Seven Sisters en Beachy Head. Dan heb je de mooiste cliffs van Engeland gezien! Ook leuk om daar over the downs te lopen richting the Cuckmere Valley (je kunt er ook kajakken/kanoen!). The Long Man ligt ook in de buurt, dus pik die ook even mee! Het is niet echt toeristisch en je kunt lekker genieten op de (zonovergoten) glooiende heuvels en een mooie wandeling maken en daarna een lekkere lunch doen met een pint bij een van de pubs.
Het is ook leuk om aan de andere kant van de Seven Sisters bij Seaford te gaan kijken.
Bezoek het oude plaatsje Alfriston met authentieke Engelse gebouwen van honderded jaren oud. En vergeet op de heen- of terugweg (ik neem aan dat je met de boot of de Shuttle gaat) niet even in Rye te stoppen!
Er zijn in Engeland tevens genoeg oude kastelen te vinden die nog relatief intact zijn. Pevensey Castle vind ik zelf altijd wel leuk om te bezoeken.
Seaford en the Seven Sisters
Beachy Head
Cuckmere Valley
The Long Man[/img]
![images?q=tbn:ANd9GcSxR32hlEcq48zKVJvzMPXQs9RxfXLoAW9p6pqGuVthcE3yX6fXXA]()
[sub]Alfriston![images?q=tbn:ANd9GcSJaLfIngmcbYspB6U3BYkgfpFnF1dUH4fC_jG2voQSOItGftqC]()
Rye
Pevensey CastleWeet je wat...als je nog wat info wilt, moet je maar even PM-en.
[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2011 13:08:31 ]