abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2010 @ 23:31:12 #1
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_76992510
Ik open dit topic n.a.v. een ander topic, waarin ik dingen las over ''uitkijken dat deurwaarder niet het huis leeg haalt naar aanleiding schulden vorige bewoner.

Ik zal eerst de situatie uitleggen, sinds 1 juli heb ik een klein eigen appartementje, eigen huisnummer, douche, keukenblokje e.d. Van buren hoorde ik dat vorige bewoner het huis is uitgezet omdat hij zijn huur tijden niet betaald heeft. Van deze bewoner vorige bewoner krijg ik vaak post van Incasso-bureau's deze meneer heeft tienduizenden euro's schuld bij elkaar.

Voorbeelden
-Postorder bedrijven (2 namen vreemd genoeg, vermoed 1 persoon)
-Van vrijwel alle nutsvoorzieningen op tv en internet na.
-Van zijn stratenmakers bedrijf
-Verkeersboetes

Ik heb al 3 keer een deurwaarder aan de deur gehad (1 keer was ik niet thuis) en krijg boze brieven met allerlei bedreigingen waaronder beslagleggingen (sommige enveloppen waaien open door de tocht in mijn halletje)

Wat ik al heb gedaan
-Gecheckt als die al uitgeschreven is bij gemeente, dat is hij inmiddels
-Incasso bureau terug gebeld en gevraagd als ze willen stoppen, een deel wil eerst bewijs dat persoon hier niet meer woont, een ander deel beweert dat hij nog ingeschreven is bij gemeente, een deel zegt geen post meer te sturen maar blijft het wel doen, een deel stuurt echt geen post meer.
-Vorige bewoner dwingend gevraagd zijn zaakjes te regelen.

Samenvatting: Vorige bewoner van huidige woning gras_eter is een lamzak en ik krijg veel incasso-brieven en deurwaarders aan de deur en zie vragen.

Vragen
-Kan een gerechtdeurwaarder mijn huisje leeghalen?
-Hoe kom ik van deze ellende af?
-Ik vermoed dat hij dit adres gebruikt voor verkeersboetes e.d. wat kan ik hier tegen doen?
Echte mannen hebben altijd honger
  maandag 18 januari 2010 @ 23:38:10 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_76992805
alle brieven retour afzender adres onbekend
dat is iedergeval een start,
pi_76992888
Je zou kunnen overwegen om post van incassobureaus voortaan ongeopend retour afzender te sturen. Kras naam en adres op de voorkant door, schrijf groot RETOUR AFZENDER: ONTVANGER VERHUISD (of iets dergelijks) op de envelop. Je hoeft natuurlijk niet aan de gang te blijven om steeds contact op te nemen met incassobureaus.
  maandag 18 januari 2010 @ 23:47:33 #4
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_76993229
Aangetekende brief versturen waarin je aangeeft dat alle post voor die beste persoon vanaf *insert datum* gezien zal worden als ongewenste reclame en direct de container in zal gaan. Uit eigen ervaring werkt dat het beste (jaar of 12 geleden toen ik op mezelf ging had ik hetzelfde probleem). Je hoeft niet bang te zijn dat je een wet overtreed en mag die post daadwerkelijk wegdonderen.
  maandag 18 januari 2010 @ 23:47:37 #5
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_76993232
Beste Daniel en Boldface,

dit heb ik ook gedaan (had ik moeten vermelden in ts.) alleen een deel van de bureau's negeerde dit gewoon keihard. Daarom ben ik begonnen met bellen.

Soms jeuken mijn handen gewoon en heb ik een hele ander oplossing in gedachten *frustatie*

Thnx voor de tip TheThirdMark, heb je mischien bron waarin dit bevestigd wordt?
pi_76993300
Incassobureaus zijn stug en volhardend. De suggestie die TheThirdMark doet, is zo gek nog niet. Vervelend is wel dat jij dan met kosten wordt opgezadeld. Je zou trouwens ook nog eens naar de gemeente kunnen bellen om advies in te winnen.
pi_76993307
Komt enig sinds bekend voor dit verhaal Zit ook in een appartement waarvan de huurder schuld heeft bij verschillende schuldeisers. Ik vermoed ook dat hij zijn huis is uitgezet. Tot nu toe alleen brieven gezien en geen deurwaarder aan de deur. Een deurwaarder mag zomaar niet je huis binnenkomen en alles meenemen.

Over dat terug zenden. Ik doe dat zelf nooit. Qua post wordt het gelukkig al wat minder maar anders heb ik er gewoon een dagtaak aan. Heb het trouwens in het begin wel gedaan, heeft niks geholpen.

Aan de Topicstarter: Weleens TNT aan de deur gehad die een getekende brief kwam brengen voor de vorige bewoner? Dan heb ik het niet over een pakket maar echt een brief die je moet tekenen voor ontvangst. Ik heb dat twee keer gehad, gewoon gezegd dat het niet voor mij was. Zie er gelukkig erg hollands uit in verglijking met de naam Wist ook niet dat het bestond.
  maandag 18 januari 2010 @ 23:58:44 #8
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_76993776
Voor deurwaarders hoef je niet bang te zijn. Jij bent niet de persoon die ze willen hebben. Mochten ze onverhoopt toch je huis leeghalen in jouw afwezigheid kan je alle kosten toch nog op hun verhalen.
  maandag 18 januari 2010 @ 23:59:13 #9
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_76993808
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:47 schreef Gras_eter het volgende:
Thnx voor de tip TheThirdMark, heb je mischien bron waarin dit bevestigd wordt?
Het is bij mij meer uit eigen ervaring. De toenmalige deurwaarders kwamen ook met ''dat mag niet'' en ik kwam gewoon terug met ''wat wil je doen dan''. Hield daarna vrij snel op (nog maar iets van 3 maanden zo nu en dan een brief gehad, die wederom zo de container in ging).

Deurwaarders moeten trouwens gebruik maken van het GBA. Als ik jou was zou ik bij de gemeente eens navraag doen of je wel degelijk enkel staat ingeschreven en dat de vorige bewoner dus is uitgeschreven. Mocht dit zo zijn dan kan je nog altijd naar de politie gaan en aangifte doen van het een of ander. Ze blijven je immers lastig vallen zonder juridisch geldende reden en kan gezien worden als laster en stalking.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:02:15 #10
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_76993942
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:59 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Het is bij mij meer uit eigen ervaring. De toenmalige deurwaarders kwamen ook met ''dat mag niet'' en ik kwam gewoon terug met ''wat wil je doen dan''. Hield daarna vrij snel op (nog maar iets van 3 maanden zo nu en dan een brief gehad, die wederom zo de container in ging).

Deurwaarders moeten trouwens gebruik maken van het GBA. Als ik jou was zou ik bij de gemeente eens navraag doen of je wel degelijk enkel staat ingeschreven en dat de vorige bewoner dus is uitgeschreven. Mocht dit zo zijn dan kan je nog altijd naar de politie gaan en aangifte doen van het een of ander. Ze blijven je immers lastig vallen zonder juridisch geldende reden en kan gezien worden als laster en stalking.
Ik denk niet dat de politie dit als laster en/of stalking ziet. Gewoon rechtstreeks contact opnemen met de deurwaarder in kwestie. Incassobureaus zijn (voelen zich) niet zo gebonden aan de correcte wegen bewandelen, maar deurwaarders wel.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:03:36 #11
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_76993991
@ TheThirdMark

Bij de Gemeente staat hij uitgeschreven heb het nagevraagd en een kennis van mij heeft het opgezocht in GBA (werkt bij gemeente).

Ik ga het idee TheThirdMark waarschijnlijk uitvoeren, ben er namelijk helemaal klaar mee.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:08:15 #12
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_76994203
quote:
-Kan een gerechtdeurwaarder mijn huisje leeghalen?
-Hoe kom ik van deze ellende af?
-Ik vermoed dat hij dit adres gebruikt voor verkeersboetes e.d. wat kan ik hier tegen doen?
Toevallig heb ik hetzelfde probleem en heb ik vanavond een deurwaarder er naar gevraagd.

1. Deurwaarder kan je huisje niet leeghalen, daar jij kan aantonen (middels ID) dat jij niet degene bent met de schuld. Deurwaarder kan dit via het gemeentelijk register ook vinden.
2. Brieven terugsturen met "verhuisd" erop. Indien ze blijven komen, gewoon weggooien.
3. Niets. Terugsturen. Het is duidelijk dat jij niet verkeersboete niet hebt opgelopen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:10:22 #13
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_76994287
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:02 schreef Ludootje het volgende:Ik denk niet dat de politie dit als laster en/of stalking ziet. Gewoon rechtstreeks contact opnemen met de deurwaarder in kwestie. Incassobureaus zijn (voelen zich) niet zo gebonden aan de correcte wegen bewandelen, maar deurwaarders wel.
De politie heeft geen enkele mening hierin. Zij zijn wettelijk verplicht elke aangifte van stalking aan te nemen en door te geven aan een OvJ. die zal daarna bepalen of er daadwerkelijk sprake is van een strafbaar feit. En dus niet de agent zelf. En ik zeg ook niet dat dit iets is wat je meteen moet doen. Enkel en alleen wanneer je er niet vanaf komt. En in sommige gevallen is dat, helaas, zo.
pi_76994355
"Overleden" op de brief schrijven en retour afzender.
Een effectieve manier om er vanaf te komen.
pi_76994382
Ik zou er persoonlijk zeker geen geld aan besteden. Als je 100% zeker weet dat hij niet op jouw adres staat ingeschreven (ik zou niet op die kennis vertrouwen maar direct bij burgerzaken vragen of jij inderdaad de enige persoon bent die daar is ingeschreven) zou ik alle post die aan die persoon gericht is ongeopend terugsturen "verhuisd, adres onbekend." Zolang de belastingdienst of IBG niet tot de schuldeisers behoren, kunnen ze geen van allen ook maar iets doen zonder een uitspraak van een rechter. Om het voor de rechter te brengen, moeten ze eerst bij een gerechtsdeurwaarder zijn en die zal vrijwel zeker de GBA controleren.
pi_76994502
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:31 schreef Gras_eter het volgende:
Hier had ik nog even overheen gelezen. Het CJIB gaat uit van de voertuiggegevens zoals die bij de RDW staan geregistreerd. Die gaan weer uit van de gegevens in de GBA. Als er dus fanmail van het CJIB in jouw brievenbus terecht komt die niet aan jou geaddresseerd is, is de kans vrij groot dat hij nog op jouw adres staat ingeschreven. Hier moet je trouwens goed mee uitkijken, volgens mij zit het CJIB in hetzelfde rijtje als belastingdienst en IBG, die kunnen zonder tussenkomst van een rechter beslag leggen (daar zullen we hopelijk ook wel wat zorgvuldiger mee omgaan dan de gemiddelde incasso arie, maar toch)
pi_76994550
Ik heb vrijdag wel een belasting envelop gevonden van de vorige eigenaar, nog geen idee wat er in staat. Ik zal ook eens kijken bij mij of ik de enige ingeschrevene ben op dit adres.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:22:14 #18
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_76994712
Anboni

Ik heb het bij de gemeente gevraagd aan het loket als hij nog stond ingeschreven. Deze mevrouw vertelde mij dat hij was uitgeschreven op dit adres. Maar jouw argumenten van uit laatste post weerleggen die stellingsname weer.

Wat nu weer te doen?

Als iemand aan mij spulletjes komt ben ik in staat het persoonlijk op hem te gaan verhalen (niet via rechter) heb er namelijk hard voor moeten werken.
pi_76994918
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:22 schreef Gras_eter het volgende:
Ik heb het bij de gemeente gevraagd aan het loket als hij nog stond ingeschreven. Deze mevrouw vertelde mij dat hij was uitgeschreven op dit adres. Maar jouw argumenten van uit laatste post weerleggen die stellingsname weer.
MIsschien heb ik het mis, maar het kan in ieder geval geen kwaad om nog een keer na te vragen (medewerkster aan het loket kan verkeerd gekeken hebben, of misschien heeft 'ie zich wel weer opnieuw ingeschreven [niet waarschijnlijk, maar je weet maar nooit] ). Ik zou dan trouwens niet vragen naar zijn status. Vraag in plaats daarvan hoeveel mensen er op jouw adres zijn ingeschreven (ze zullen je niet mogen vertellen wie dat behalve jezelf zijn)

Als je alleen woont, kun je ook nog naar je aanslag gemeentebelasting kijken. Eenpersoons huishoudens worden volgens mij altijd voor 1 vervuilingseenheid aangeslagen, meerpersoons altijd voor 3 eenheden.
pi_76994954
Wat anboni schrijft is juist,je hebt gecontroleerd dat de bewoner inmiddels is uitgeschreven op je adres een deurwaarder moet dat ook zien, even een vraagje is de woning koop of huurwoning? Als het een huurwoning is zou je de verhuurder kunnen vragen een brief voor je te maken waar ze in schrijven dat het huurcontract met de vorige bewoner beëindigd is per (datum) en dat jij sinds (datum) de nieuwe bewoner bent en dat bij eventuele vragen ze contact kunnen opnemen met het verhuurbedrijf.

Ik ben persoonlijk van mening dat als iemand via een deurwaarder uit zijn woning gezet word de deurwaarder verplicht zou moeten worden dit door te geven aan de gemeente die op het adres een aantekening moet maken dat bij een nieuwe bewoner er een adresonderzoek moet volgen om dit soort zaken tegen te gaan.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:33:37 #21
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_76995081
Anboni

In eerste instantie was mijn gemeentelijke aanslag op meerdere personen gebaseerd en het tarief voor water was dat in eerste instantie ook. Als ik jou en geevee hier zo hoor word het morgen dus langs gaan bij de gemeente.

Ik ga hierbij de tip van Geevee gebruiken.

Nu ben ik chagrijnig
pi_76995565
Gras-eter

Sterkte en succes,laat je niet kisten als het een beetje meezit moeten de problemen nu zo voorbij zijn, laat ons even weten hoe je gevaren bent.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 08:26:36 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_76998746
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:33 schreef Gras_eter het volgende:
Anboni

In eerste instantie was mijn gemeentelijke aanslag op meerdere personen gebaseerd en het tarief voor water was dat in eerste instantie ook.
Dat zegt niet veel. Toen ik alleen woonde probeerde de gemeente dat geintje ook altijd standaard.
pi_76998828
Gast, de enveloppen waaien open. Je kunt beter van andermans post afblijven.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:47:00 #25
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_77000200
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat zegt niet veel. Toen ik alleen woonde probeerde de gemeente dat geintje ook altijd standaard.
Dat doen ze altijd, levert meer geld op. je moet zelf melden dat je alleen woont.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')