Het is bij mij meer uit eigen ervaring. De toenmalige deurwaarders kwamen ook met ''dat mag niet'' en ik kwam gewoon terug met ''wat wil je doen dan''. Hield daarna vrij snel op (nog maar iets van 3 maanden zo nu en dan een brief gehad, die wederom zo de container in ging).quote:Op maandag 18 januari 2010 23:47 schreef Gras_eter het volgende:
Thnx voor de tip TheThirdMark, heb je mischien bron waarin dit bevestigd wordt?
Ik denk niet dat de politie dit als laster en/of stalking ziet. Gewoon rechtstreeks contact opnemen met de deurwaarder in kwestie. Incassobureaus zijn (voelen zich) niet zo gebonden aan de correcte wegen bewandelen, maar deurwaarders wel.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:59 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het is bij mij meer uit eigen ervaring. De toenmalige deurwaarders kwamen ook met ''dat mag niet'' en ik kwam gewoon terug met ''wat wil je doen dan''. Hield daarna vrij snel op (nog maar iets van 3 maanden zo nu en dan een brief gehad, die wederom zo de container in ging).
Deurwaarders moeten trouwens gebruik maken van het GBA. Als ik jou was zou ik bij de gemeente eens navraag doen of je wel degelijk enkel staat ingeschreven en dat de vorige bewoner dus is uitgeschreven. Mocht dit zo zijn dan kan je nog altijd naar de politie gaan en aangifte doen van het een of ander. Ze blijven je immers lastig vallen zonder juridisch geldende reden en kan gezien worden als laster en stalking.
Toevallig heb ik hetzelfde probleem en heb ik vanavond een deurwaarder er naar gevraagd.quote:-Kan een gerechtdeurwaarder mijn huisje leeghalen?
-Hoe kom ik van deze ellende af?
-Ik vermoed dat hij dit adres gebruikt voor verkeersboetes e.d. wat kan ik hier tegen doen?
De politie heeft geen enkele mening hierin. Zij zijn wettelijk verplicht elke aangifte van stalking aan te nemen en door te geven aan een OvJ. die zal daarna bepalen of er daadwerkelijk sprake is van een strafbaar feit. En dus niet de agent zelf. En ik zeg ook niet dat dit iets is wat je meteen moet doen. Enkel en alleen wanneer je er niet vanaf komt. En in sommige gevallen is dat, helaas, zo.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:02 schreef Ludootje het volgende:Ik denk niet dat de politie dit als laster en/of stalking ziet. Gewoon rechtstreeks contact opnemen met de deurwaarder in kwestie. Incassobureaus zijn (voelen zich) niet zo gebonden aan de correcte wegen bewandelen, maar deurwaarders wel.
Hier had ik nog even overheen gelezen. Het CJIB gaat uit van de voertuiggegevens zoals die bij de RDW staan geregistreerd. Die gaan weer uit van de gegevens in de GBA. Als er dus fanmail van het CJIB in jouw brievenbus terecht komt die niet aan jou geaddresseerd is, is de kans vrij groot dat hij nog op jouw adres staat ingeschreven. Hier moet je trouwens goed mee uitkijken, volgens mij zit het CJIB in hetzelfde rijtje als belastingdienst en IBG, die kunnen zonder tussenkomst van een rechter beslag leggen (daar zullen we hopelijk ook wel wat zorgvuldiger mee omgaan dan de gemiddelde incasso arie, maar toch)quote:Op maandag 18 januari 2010 23:31 schreef Gras_eter het volgende:
-Ik vermoed dat hij dit adres gebruikt voor verkeersboetes e.d. wat kan ik hier tegen doen?
MIsschien heb ik het mis, maar het kan in ieder geval geen kwaad om nog een keer na te vragen (medewerkster aan het loket kan verkeerd gekeken hebben, of misschien heeft 'ie zich wel weer opnieuw ingeschreven [niet waarschijnlijk, maar je weet maar nooit] ). Ik zou dan trouwens niet vragen naar zijn status. Vraag in plaats daarvan hoeveel mensen er op jouw adres zijn ingeschreven (ze zullen je niet mogen vertellen wie dat behalve jezelf zijn)quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:22 schreef Gras_eter het volgende:
Ik heb het bij de gemeente gevraagd aan het loket als hij nog stond ingeschreven. Deze mevrouw vertelde mij dat hij was uitgeschreven op dit adres. Maar jouw argumenten van uit laatste post weerleggen die stellingsname weer.
Dat zegt niet veel. Toen ik alleen woonde probeerde de gemeente dat geintje ook altijd standaard.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:33 schreef Gras_eter het volgende:
Anboni
In eerste instantie was mijn gemeentelijke aanslag op meerdere personen gebaseerd en het tarief voor water was dat in eerste instantie ook.
Dat doen ze altijd, levert meer geld op. je moet zelf melden dat je alleen woont.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat zegt niet veel. Toen ik alleen woonde probeerde de gemeente dat geintje ook altijd standaard.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |