abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:47:41 #126
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77053569
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Eigenlijk vraagt deze hele puinzooi om een massale demonstratie waarin de faalheid van dit product duidelijk wordt gemaakt en dat de studenten over anderhalve week waarschijnlijk het slachtoffer worden van onnodige boetes.
Op 27 januari is er zoiets in a'foort georganiseerd: http://www.chipinfo.nl/20(...)i-telefoonvrije-dag/ (ivm telefoonvrije dag ofzo waarop je mensen niet belt maar er langs gaat)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77054597
Ook handig..
Reisproduct netjes opgehaald begin januari..
Kon er ook gewoon mee reizen, maar nou niet meer
Chipkaart chipt gewoon niet meer in of uit..
Waar moet ik nou weer heen
pi_77056142
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:11 schreef lynda het volgende:
Ook handig..
Reisproduct netjes opgehaald begin januari..
Kon er ook gewoon mee reizen, maar nou niet meer
Chipkaart chipt gewoon niet meer in of uit..
Waar moet ik nou weer heen
Dit heb ik precies zo gehad, wss heeft één van de poortjes je abbonement verwijderd. Naar een NS servicebalie gaan en laten uitlezen werd mij verteld
pi_77056321
NS servicebalie.. hmm dan nu de zoektocht naar de dichtstbijzijnde die nog open is ook
Thanx

Owja dan mag ik mn oude OV ook wel opzoeken anders kan ik zo de bus niet eens in
pi_77056365
Ik denk dat ik hem maar vannacht ga opladen, ofzo, misschien dat die paaltjes dan wel werken en niet steeds aangeven dat het 'tijdelijk niet mogelijk is'.
pi_77056481
Ik heb ook zoiets. Net gebeurd dan.Op en neer naar Amsterdam, stap de bus in op Leiden Centraal. Saldo tegoed op, WTF Tot vandaag geen enkel probleem geweest
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:07:55 #132
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77057032
Misschien ook wel handig voor de OP. Heb alleen nog geen foto gemaakt:

Ga als je je OV-chipkaart wil controleren naar een gele NS automaat op CS. Hou je pas voor de OV-chipkaart lezer en wacht tot het menu in beeld komt. Vanuit hier kun je kiezen op "Inhoud kaart".

Druk daarop.

Als het goed is kun je dan ook de geldigheidsduur zien, (weet niet meer wat de mijne was. ) en het aantal daadwerkelijke producten wat op de kaart staat (ik heb er 4 opstaan, 2x overig en 2x studenten week en er wordt maar 2 weergegeven op www.ov-chipkaart.nl)

Als je je reisgegevens wilt zien en misschien nog in welke bus je bent ingechecked, ga je terug naar het hoofdmenu en kies "Reistrajecten" (volgens mij heette het zo niet zeker).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:10:41 #133
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77057157
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:44 schreef joko90 het volgende:

[..]

Dit heb ik precies zo gehad, wss heeft één van de poortjes je abonnement verwijderd. Naar een NS servicebalie gaan en laten uitlezen werd mij verteld
Wtf
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:13:09 #134
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77057283
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:10 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wtf
Sowieso erg vaag.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:15:48 #135
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77057392
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:13 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Sowieso erg vaag.
Nogal, haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_77057651
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:53 schreef StephanL het volgende:
Ik heb ook zoiets. Net gebeurd dan.Op en neer naar Amsterdam, stap de bus in op Leiden Centraal. Saldo tegoed op, WTF Tot vandaag geen enkel probleem geweest
Ik had hetzelfde, maar dan een week eerder.

Vanmorgen weer een poging gedaan tot opladen op Leiden en bij een Primera 16 km verderop.
Apparaat in Leiden was buiten gebruik. Bij de Prima kreeg ik telkens na +- 2 minuten wachten de melding dat ik het ophalen van mijn bestelling was mislukt. Ben nog geen stap verder dus.

Note:

De NS medewerker achter de balie zei trouwens wel duidelijk dat ik me geen zorgen hoefde te maken en in februari ook nog gewoon zou kunnen reizen zonder werkende pas.
Lijkt er dus op dat ze het nog eventjes gaan stellen (als hij de waarheid spreekt).

Meer mensen dit ter oren gekregen?
pi_77058151
Ik heb voorlichting gegeven in enkele van de grote steden van NL (met zo'n lullig sandwich bord
En er zijn meer mensen die mij vroegen of dit waar was.
De boodschap is dat dit niet kan, er zullen genoeg buschauffeurs/conducteurs zijn die coulant zijn maar een hele hoop zijn het niet.
In principe kun je dan ook echt niet meer reizen, er is (nog) geen officiële regeling dat je nog na 21 januari zonder geldige pas kan reizen.
En dan schrijf ik nog tussen haakjes omdat het met deze problemen niet uitgesloten is dat er nog wat zal gebeuren.
In ieder geval in Utrecht hebben ze er 5 punten bijgezet en ik zag vandaag geen lange rijen meer toen ik er een aantal keer voorbij kwam, dus excuus nummero uno vervalt nu, al zul je er wel voor naar Utrecht moeten afreizen.
Apparaten werken ook dan niet altijd vlekkeloos.
Grappige is dat ik in een keer heb kunnen activeren, en sindsdien eigenlijk op 1 incident na waarna ik moest heractiveren wat ook in een keer ging, geen problemen meer heb gehad.
Ik had de kaart ook nog eens ruim op tijd, het kan dus wel... vraag ik me af of het soms komt omdat ik met de campagne meehelp
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:31:58 #138
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77058173
Ja hoor, heb ik weer. Heb ik eindelijk mijn ov-chip, heb ik eindelijk alles op kunnen halen (twee weken terug ofzo) en heb ik eindelijk een werkend account op ov-chip, blijkt dat er maar 1 product op mijn kaart staat! Geen korting dus?! Bij het ophalen gaf hij wel aan 2 producten op te halen. Echt te vreemd. Helaas heb ik geen bonnetje als bewijs, want het apparaat kon geen bonnetjes printen.

  woensdag 20 januari 2010 @ 16:32:19 #139
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77058193
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:07 schreef CantFazeMe het volgende:
Misschien ook wel handig voor de OP. Heb alleen nog geen foto gemaakt:

Ga als je je OV-chipkaart wil controleren naar een gele NS automaat op CS. Hou je pas voor de OV-chipkaart lezer en wacht tot het menu in beeld komt. Vanuit hier kun je kiezen op "Inhoud kaart".

Druk daarop.

Als het goed is kun je dan ook de geldigheidsduur zien, (weet niet meer wat de mijne was. ) en het aantal daadwerkelijke producten wat op de kaart staat (ik heb er 4 opstaan, 2x overig en 2x studenten week en er wordt maar 2 weergegeven op www.ov-chipkaart.nl)

Als je je reisgegevens wilt zien en misschien nog in welke bus je bent ingechecked, ga je terug naar het hoofdmenu en kies "Reistrajecten" (volgens mij heette het zo niet zeker).
Gewoon met zo'n automaat?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:34:16 #140
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77058281
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:32 schreef maok het volgende:

[..]

Gewoon met zo'n automaat?
[ afbeelding ]
Ja.

Wel opletten na afloop op de rode knop drukken "Kaartinformatie Wissen" Hij wist niet je kaart, maar het cache van de machine (anders kan iemand anders aan de haal gaan met het menu wat op je kaart staat)

Maw je kaartinformatie blijft dan in het geheugen zitten als je niet wist.
quote:
Er zijn in Nederland zo'n 650.000 studenten. Zij hebben 31 dagen de tijd om hun pas te activeren. Het overgrote merendeel zal de pas activeren tussen 8 en 10 uur 's ochtends en tussen 5 en 8 uur 's avonds door de week (voor of na de collegetijden). Dat zijn zo'n 5870 studenten per uur en dus een kleine 100 per minuut.


[ Bericht 17% gewijzigd door CantFazeMe op 20-01-2010 16:48:05 ]
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:44:11 #141
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77058725
Voor de OP.

Schrijf hier al je klachten. Niet dat ik voor Groenlinks ben.

http://www.ov-chipklacht.nl/

en nog ééntje, tweet:

http://ov-failkaart.nl/157

[ Bericht 11% gewijzigd door CantFazeMe op 20-01-2010 16:51:12 ]
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77059424
Ik krijg het ding niet geactiveerd. Je moet toch gewoon op ophalen van gegevens drukken op dat apparaat? Hij geeft telkens aan dat het is mislukt.
pi_77059775
Hier nog een bericht van de problemen met de kaart:
quote:
De systemen die de activering van de ov-chipkaart voor studenten moeten verwerken, worden veelvuldig geplaagd door storingen. Het lijkt erop dat de grote toeloop de problemen veroorzaakt; het activatiesysteem ligt er om de haverklap uit.

Dat bevestigt Rob Sebes, woordvoerder van de ov-bedrijven. Uit een rondvraag onder studenten blijkt dat wie zijn kaart wil activeren, in veel gevallen op problemen stuit. Eén student meldde dat hij na zes pogingen nog steeds geen geactiveerde kaart had. Uitwijken naar andere activatiepunten of activatie op minder drukke momenten, zoals dat wordt aanbevolen door de ov-bedrijven, biedt geen garantie voor succes.

Woordvoerder Sebes zegt dat de ov-bedrijven van de problemen op de hoogte zijn. Hoewel de systemen volgens hem 'robuust en sterk' zijn, worden ze sinds maandagmiddag geplaagd door grote problemen. "De activatiesystemen liggen er nu om de haverklap uit", zegt hij. "Dat kan te maken hebben met onze oproep van maandagmorgen om de kaart zo snel mogelijk te activeren." Hoewel Sebes denkt dat de problemen aan de drukte te wijten zijn, is er tot dusverre nog geen concrete oorzaak voor de problemen gevonden.

"Deze problemen hadden we niet voorzien", aldus Sebes. "We zijn met man en macht bezig om ze op te lossen." Als een activatiepunt de melding geeft dat 'de bestellingen niet kunnen worden opgehaald', betekent dat volgens hem dat het systeem is uitgevallen. Een medewerkster van een winkelketen waar de studentenkaarten kunnen worden geactiveerd, zegt dat er 'heel veel problemen' zijn. "We hadden vorige week een student waarbij het pas na tien keer proberen lukte", zegt ze. "Het werkt niet goed, en het is allemaal erg onduidelijk."

Studenten moeten voor 1 februari hun ov-chipkaart activeren om die te kunnen blijven gebruiken. Of die deadline wordt verschoven nu er zoveel problemen zijn met het activeren, kan Sebes nog niet zeggen. "We kunnen niets uitsluiten", zegt hij. Later deze week zou er meer duidelijkheid moeten komen over de problemen en hoe de ov-bedrijven deze willen oplossen.
http://tweakers.net/nieuw(...)ssale-storingen.html
pi_77059919
Ik heb vandaag ook geprobeerd mijn abonnement op mijn Studenten OV-chipkaart te zetten, maar dit is niet gelukt. Apparaat gaf aan dat het ophalen mislukt is.
Ik heb net gebeld met de klantenservice en na 19 minuten kreeg ik iemand aan de lijn die het abonnement opnieuw heeft klaargezet en ik het over 2 werkdagen opnieuw moet proberen.

Ik vind het tot nu toe echt drama. Ze hebben er niet goed over nagedacht over de invoering.
  woensdag 20 januari 2010 @ 17:11:15 #145
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77059927
quote:
Of die deadline wordt verschoven nu er zoveel problemen zijn met het activeren, kan Sebes nog niet zeggen. "We kunnen niets uitsluiten", zegt hij. Later deze week zou er meer duidelijkheid moeten komen over de problemen en hoe de ov-bedrijven deze willen oplossen.
Zijn ze wel een beetje laat mee, niet?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77060039
Ik snap ook niet waarom ze tienduizenden studenten in één maand tijd hun kaart willen laten activeren. Ze hadden daar veel beter vanaf november de mogelijkheid voor kunnen geven, lijkt me een stuk handiger doseren.
pi_77060042
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:11 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Zijn ze wel een beetje laat mee, niet?
Dat ze er pas sinds maandag achter zijn dat er problemen zijn met het ophalen is al helemaal kansloos. En dan nog het lef hebben om een bericht uit te brengen dat die luie studenten eens moeten gaan opschieten
pi_77060100
Er is vanmorgen dus wel mooi 4 euro van mijn weekkaart afgeschreven

Probeerde zostraks weer in te checken en dat ging dus niet vanwege het negatieve saldo

Iemand al ervaring met geld terugvragen?
You dream it, I live it.
pi_77060616
Ik heb het web maar eens afgezocht, en kwam op de site van de vervoerder terecht Syntus in dit geval.

Daar staat doodleuk op de website dat je pas vanaf februari gebruik kunt maken van het chippen terwijl de chauffeur vanmorgen zei dat dit gewoon werkte

Ze hebben ook een restitutie formulier, maar daar zijn de eerste 6 nummers al ingevuld: 3528 01... terwijl mijne met 3528 02 begint

Morgen de klantenservice maar bellen

En ik denk dat ik niet de enige ben, ik heb al meerdere mensen gezien die wel incheckten maar een rode lamp kregen bij het uitchecken
You dream it, I live it.
pi_77060739
Eindelijk de klantenservice aan de lijn gehad omdat op mn ov-chipkaart geen tijdelijk abbo stond en ik ook foutmeldingen krijg bij het ophalen. Over 3 werkdagen zou ik mn abbo op moeten kunnen halen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')