Op 27 januari is er zoiets in a'foort georganiseerd: http://www.chipinfo.nl/20(...)i-telefoonvrije-dag/ (ivm telefoonvrije dag ofzo waarop je mensen niet belt maar er langs gaat)quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Eigenlijk vraagt deze hele puinzooi om een massale demonstratie waarin de faalheid van dit product duidelijk wordt gemaakt en dat de studenten over anderhalve week waarschijnlijk het slachtoffer worden van onnodige boetes.
Dit heb ik precies zo gehad, wss heeft één van de poortjes je abbonement verwijderd. Naar een NS servicebalie gaan en laten uitlezen werd mij verteldquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:11 schreef lynda het volgende:
Ook handig..
Reisproduct netjes opgehaald begin januari..
Kon er ook gewoon mee reizen, maar nou niet meer![]()
Chipkaart chipt gewoon niet meer in of uit..
Waar moet ik nou weer heen
Wtfquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:44 schreef joko90 het volgende:
[..]
Dit heb ik precies zo gehad, wss heeft één van de poortjes je abonnement verwijderd. Naar een NS servicebalie gaan en laten uitlezen werd mij verteld
Ik had hetzelfde, maar dan een week eerder.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:53 schreef StephanL het volgende:
Ik heb ook zoiets. Net gebeurd dan.Op en neer naar Amsterdam, stap de bus in op Leiden Centraal. Saldo tegoed op, WTFTot vandaag geen enkel probleem geweest
Gewoon met zo'n automaat?quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:07 schreef CantFazeMe het volgende:
Misschien ook wel handig voor de OP. Heb alleen nog geen foto gemaakt:
Ga als je je OV-chipkaart wil controleren naar een gele NS automaat op CS. Hou je pas voor de OV-chipkaart lezer en wacht tot het menu in beeld komt. Vanuit hier kun je kiezen op "Inhoud kaart".
Druk daarop.
Als het goed is kun je dan ook de geldigheidsduur zien, (weet niet meer wat de mijne was.) en het aantal daadwerkelijke producten wat op de kaart staat (ik heb er 4 opstaan, 2x overig en 2x studenten week en er wordt maar 2 weergegeven op www.ov-chipkaart.nl)
Als je je reisgegevens wilt zien en misschien nog in welke bus je bent ingechecked, ga je terug naar het hoofdmenu en kies "Reistrajecten" (volgens mij heette het zo niet zeker).
Ja.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:32 schreef maok het volgende:
[..]
Gewoon met zo'n automaat?
[ afbeelding ]
quote:Er zijn in Nederland zo'n 650.000 studenten. Zij hebben 31 dagen de tijd om hun pas te activeren. Het overgrote merendeel zal de pas activeren tussen 8 en 10 uur 's ochtends en tussen 5 en 8 uur 's avonds door de week (voor of na de collegetijden). Dat zijn zo'n 5870 studenten per uur en dus een kleine 100 per minuut.
http://tweakers.net/nieuw(...)ssale-storingen.htmlquote:De systemen die de activering van de ov-chipkaart voor studenten moeten verwerken, worden veelvuldig geplaagd door storingen. Het lijkt erop dat de grote toeloop de problemen veroorzaakt; het activatiesysteem ligt er om de haverklap uit.
Dat bevestigt Rob Sebes, woordvoerder van de ov-bedrijven. Uit een rondvraag onder studenten blijkt dat wie zijn kaart wil activeren, in veel gevallen op problemen stuit. Eén student meldde dat hij na zes pogingen nog steeds geen geactiveerde kaart had. Uitwijken naar andere activatiepunten of activatie op minder drukke momenten, zoals dat wordt aanbevolen door de ov-bedrijven, biedt geen garantie voor succes.
Woordvoerder Sebes zegt dat de ov-bedrijven van de problemen op de hoogte zijn. Hoewel de systemen volgens hem 'robuust en sterk' zijn, worden ze sinds maandagmiddag geplaagd door grote problemen. "De activatiesystemen liggen er nu om de haverklap uit", zegt hij. "Dat kan te maken hebben met onze oproep van maandagmorgen om de kaart zo snel mogelijk te activeren." Hoewel Sebes denkt dat de problemen aan de drukte te wijten zijn, is er tot dusverre nog geen concrete oorzaak voor de problemen gevonden.
"Deze problemen hadden we niet voorzien", aldus Sebes. "We zijn met man en macht bezig om ze op te lossen." Als een activatiepunt de melding geeft dat 'de bestellingen niet kunnen worden opgehaald', betekent dat volgens hem dat het systeem is uitgevallen. Een medewerkster van een winkelketen waar de studentenkaarten kunnen worden geactiveerd, zegt dat er 'heel veel problemen' zijn. "We hadden vorige week een student waarbij het pas na tien keer proberen lukte", zegt ze. "Het werkt niet goed, en het is allemaal erg onduidelijk."
Studenten moeten voor 1 februari hun ov-chipkaart activeren om die te kunnen blijven gebruiken. Of die deadline wordt verschoven nu er zoveel problemen zijn met het activeren, kan Sebes nog niet zeggen. "We kunnen niets uitsluiten", zegt hij. Later deze week zou er meer duidelijkheid moeten komen over de problemen en hoe de ov-bedrijven deze willen oplossen.
Zijn ze wel een beetje laat mee, niet?quote:Of die deadline wordt verschoven nu er zoveel problemen zijn met het activeren, kan Sebes nog niet zeggen. "We kunnen niets uitsluiten", zegt hij. Later deze week zou er meer duidelijkheid moeten komen over de problemen en hoe de ov-bedrijven deze willen oplossen.
Dat ze er pas sinds maandag achter zijn dat er problemen zijn met het ophalen is al helemaal kansloos. En dan nog het lef hebben om een bericht uit te brengen dat die luie studenten eens moeten gaan opschietenquote:Op woensdag 20 januari 2010 17:11 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Zijn ze wel een beetje laat mee, niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |