Hier hetzelfde.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:43 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik heb mijn OV chipkaart kaart nu al een keer of 8 proberen te activeren bij verschillende oplaadpunten. Zijn die dingen nou echt zo slecht of doe ik toch wat fout?
Ik heb dat ding met de post gekregen. Heb er verder niks mee gedaan. Nergens online iets gedaan. Nu kaart in het apparaat. Zegt ie dat ie "OV Chipkaart herkent" "Saldo 0,00" dan druk ik op "ophalen" en dan gaat ie staan "zoeken" ofzo... en vervolgens foutmelding "neem kaart uit".
Elke keer die scheitconducteurs die blijven vertellen dat ik em moet activeren. ARGH.
Waarschijnlijk heb je nu ook -4, net als ik gisterenquote:Op donderdag 21 januari 2010 09:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Dit meen je niet, vanmorgen ingechecked in de bus wou niet meer uitchecke, systeem reageerde niet, vanmiddag moet ik weer terug, moet ik eerst geld opzetten of hoe? je kunt nu toch niet meer inchecken bij een andere bus?
Hoe zet je er geld op dan? Ook via die gele automaten?quote:Op donderdag 21 januari 2010 09:51 schreef Meddo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je nu ook -4, net als ik gisterenHeb er vandaag 5 euro op gezet
Ik heb ook een saldo van - 4 euro, kwam ik achter bij het ophalen. Kan best zijn gebeurt dat ik een keer vergeten ben uit te checken in de metro. Ik had al een half jaar die kaart niet gebruikt. De reisgegevens van de RET zijn wel te lezen namelijk.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:58 schreef Zephyrus het volgende:
Beter dat het inderdaad op Mijn IBG wel wordt aangegeven, desnoods stop ik na 31 januari standaard een uitdraai van de webpagina bij m'n Ov-chip...
Trouwens, volgens mij wijken de kaartgegevens gewoon per checkpoint af. Zo geeft mijn transactie-uitdraai aan dat mijn studentweekproduct nog ongebruikt is en deze klaar voor gebruik ligt. Geldig vanaf 01/01/2010 tot 31/12/2030
Op Mijn IBG daarentegen staat dan weer dat 'ie maar geldig is tot 31/12/2010...
Owja, en ook ik heb een saldo van een mysterieuze - ¤4,-![]()
Het meeste klopt wel, behalve de activering dan.. Dat was 30 december.quote:Huidige reisvoorziening: weekabonnement
Geldig vanaf 01-01-2010 t/m 31-12-2011
Geactiveerd op 01-01-2010
Datum einde reisrecht 31-12-2010
2 tijdelijke en de 2 producten die je geactiveerd hebt, klopt dus gewoon.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:01 schreef Bostonian het volgende:
Via mijnov-chipkaart heb ik inmiddels 4 producten op m'n pas... Er zijn 2 dingen bijgekomen "vraag uw vervoerbedrijf" ofzo iets. Gister heb ik aan een NS-conducteur gevraagd of hij mijn pas wilde checken. Hij deed dat en zei alleen maar dat het goed was.
MijnIBG geeft nu dit aan:
[..]
Het meeste klopt wel, behalve de activering dan.. Dat was 30 december.Ik snap alleen nu die 4 producten niet en of je daar iets aan moet laten doen.
Thanks!quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
2 tijdelijke en de 2 producten die je geactiveerd hebt, klopt dus gewoon.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:11 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hoe zet je er geld op dan? Ook via die gele automaten?
NS kaartjesautomaat MET roze sticker (linker bovenhoek) en die AH automaten (die je nu op veel meer plekken vind)quote:
iig via die roze zuilen, ik weet niet of het ook bij de NS kan maar het lijkt niet.quote:
quote:Waar kan ik een OV-chipkaart opladen?
Antwoord
U kunt uw OV-chipkaart opladen bij verkoop- en oplaadautomaten op het station of bij de verkoop- & informatiepunten van de aangesloten OV-bedrijven.
Dit lijkt alleen te gaan om die roze zuilen van ov-chipkaart zelfquote:Wat is het verschil tussen een ‘verkoop- en oplaadautomaat’ en een ‘oplaadautomaat’?
Antwoord
U kunt bij zowel een ‘verkoop- en oplaadautomaat’ als een ‘oplaadautomaat’ terecht voor het opladen van een product of saldo. Alle automaten zijn geschikt voor betaling met pin of chipknip. Bij ‘verkoop- en oplaadautomaten’ kunt u ook betalen met muntgeld. Het aanschaffen van een OV-chipkaart is alleen mogelijk bij ‘verkoop- en oplaadautomaten’. Het kan gaan om een anonieme OV-chipkaart of een wegwerpchipkaart.
Heb je geen bonnetje gevraagd?quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:19 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik heb vandaag mijn product opgehaald maar weet niet of het goed is gegaan, dus even kort overzicht van wat er gebeurd is.
1: Kaart erin gedaan
2: bestelling ophalen geklikt.
3: Melding: Bestelling ophalen+++++
4: Aandacht verloren omdat het lang duurde
5: Melding: Verwijder uw kaart
Nu mijn vraag: is alles goed gegaan??
Ik weet dat ik dit zelf moet uitzoeken maar ben een luie student
Dat laatste kan nog wel even duren, dus niet meteen panieken als er nog niks staat ofzo. En bonnetje vragen kan soms niet, omdat ze op zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:23 schreef maok het volgende:
[..]
Heb je geen bonnetje gevraagd?
Anders even op ovchipkaart.nl op mij ovchipkaart kijken, dan kun je zien wat er op staat (als het goed is)
Er kwam geen vraag langs of ik een bonnetje wou.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:23 schreef maok het volgende:
[..]
Heb je geen bonnetje gevraagd?
Anders even op ovchipkaart.nl op mij ovchipkaart kijken, dan kun je zien wat er op staat (als het goed is)
Op datzelfde overzicht staan de producten op je kaart, tenzij je in Rotterdam woont zouden dat er 4 moeten zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:35 schreef Godfrey het volgende:
Ik maakte even een account aan op Ov-chipkaart.nl en als ik dan op Kaartinformatie klik dan staat er bij status: Actief.
Betekent dat ik mijn chipkaart niet meer hoef 'op te halen' bij zo'n paal wat ik al vaak geprobeerd hebt maar er komt steeds een error in beeld??
Die krijg je opgestuurd.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:49 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Vraag:
Ik heb nu een tijdelijk studenten ov-chipkaart.
Krijg ik mijn definitieve pas toegestuurd of moet ik die ergens ophalen?
Heb al gebeld naar het infonummer, maar na drie kwartier in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik een mevrouw aan de telefoon die er maar weinig van wist. Ze kon ook niet zien of mijn aanvraag in behandeling is. Ze sprak ook zeer slecht Nederlands, ik moest m'n oerhollandse achternaam spellen en vervolgens dacht ze dat het m'n voornaam is...
Iemand die weet waarom mijn korting er niet bij staat en hoe ik dat kan regelen?..quote:product Status Prijs ¤
Totaal 3
Studenten OV-chipkaart week -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Yep, hier nog iemand waarbij 2030 staat. Werd er door aangesproken op een conducteur die het nog niet eerder gezien had.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:58 schreef Zephyrus het volgende:
Beter dat het inderdaad op Mijn IBG wel wordt aangegeven, desnoods stop ik na 31 januari standaard een uitdraai van de webpagina bij m'n Ov-chip...
Trouwens, volgens mij wijken de kaartgegevens gewoon per checkpoint af. Zo geeft mijn transactie-uitdraai aan dat mijn studentweekproduct nog ongebruikt is en deze klaar voor gebruik ligt. Geldig vanaf 01/01/2010 tot 31/12/2030
Op Mijn IBG daarentegen staat dan weer dat 'ie maar geldig is tot 31/12/2010...
Owja, en ook ik heb een saldo van een mysterieuze - ¤4,-![]()
Het zit je niet meequote:Op donderdag 21 januari 2010 14:37 schreef automatic_ het volgende:
Oke, nu snap ik het niet meer.
Mijn IBG: Product is niet geactiveerd.
Oplaadpunt: "Er staan geen producten klaar" met andere woorden, dan is het updaten de vorige keer toch gelukt?
NS automaat: Twee producten, korting & week OV. Geldig van 10-01-2010 t/m 31-12-2011.
Over het opladen: Vriendinnetje van mij heeft het 11x geprobeerd & kreeg "product kan niet opgehaald worden". Ik probeerde het één keer en ik kreeg meteen "er staan geen producten klaar"
Snap jij het nog?quote:
Dat moet vast wel gaan lukken, maar dan zal je vast niet de enige zijn. Er zijn dan vast wel een meldpunt komen ofzo om dat geld terug te vorderen. Ik weet namelijk niet bij wie je dan moet zijn om dat terug te vorderen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoe steekt het juridisch eigenlijk in elkaar. Ik heb inmiddels meerdere keren een serieuze poging gewaagd om mijn OV-chipkaart te activeren. Als het me uiteindelijk niet voor 1 februari lukt en een conducteur geeft me een boete, maak ik dan kans om deze boete terug te vorderen?
Bij wie dan?quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:02 schreef Dennis101 het volgende:
Ik weet namelijk bij wie je dan moet zijn om dat terug te vorderen.
Er staan er 2:quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Op datzelfde overzicht staan de producten op je kaart, tenzij je in Rotterdam woont zouden dat er 4 moeten zijn.
Op datzelfde overzicht staan de producten op je kaart, tenzij je in Rotterdam woont zouden dat er 4 moeten zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:08 schreef Godfrey het volgende:
[..]
Er staan er 2:
Studenten OV-chipkaart week
en
Studentenkaart korting week
Is dit goed?
Ze kopen hun schuld af met ¤68,- per halve maand:quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoe steekt het juridisch eigenlijk in elkaar. Ik heb inmiddels meerdere keren een serieuze poging gewaagd om mijn OV-chipkaart te activeren. Als het me uiteindelijk niet voor 1 februari lukt en een conducteur geeft me een boete, maak ik dan kans om deze boete terug te vorderen?
Dat betekend dat je een week ov heb en in het weekend korting krijgt. Het lijkt me dat hij bij jou dus al geactiveerd is op een of andere manier. Blijkbaar is er tijdens zo'n error toch een reisproduct opgehaald.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:08 schreef Godfrey het volgende:
[..]
Er staan er 2:
Studenten OV-chipkaart week
en
Studentenkaart korting week
Is dit goed?
Daar hebben ze dus al over nagedacht zo te zien.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:17 schreef maok het volgende:
[..]
Ze kopen hun schuld af met ¤68,- per halve maand:
http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp
Ze moeten ergens over nadenken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar hebben ze dus al over nagedacht zo te zien.
Ik hoop het. Ik kan het ook niet vragen aangezien ik na 20 minuten ophang als ik de klantenservice bel van ov-chipkaart.nlquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:20 schreef maok het volgende:
[..]
Dat betekend dat je een week ov heb en in het weekend korting krijgt. Het lijkt me dat hij bij jou dus al geactiveerd is op een of andere manier. Blijkbaar is er tijdens zo'n error toch een reisproduct opgehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |