abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77079299
Beter dat het inderdaad op Mijn IBG wel wordt aangegeven, desnoods stop ik na 31 januari standaard een uitdraai van de webpagina bij m'n Ov-chip...

Trouwens, volgens mij wijken de kaartgegevens gewoon per checkpoint af. Zo geeft mijn transactie-uitdraai aan dat mijn studentweekproduct nog ongebruikt is en deze klaar voor gebruik ligt. Geldig vanaf 01/01/2010 tot 31/12/2030

Op Mijn IBG daarentegen staat dan weer dat 'ie maar geldig is tot 31/12/2010...

Owja, en ook ik heb een saldo van een mysterieuze - ¤4,-
pi_77082176
Je krijgt (kan krijgen) een boete van 4 euro voor niet uitchecken, of na 3x wordt je pas geblokkeerd of helemaal niks. Lijkt compleet random te zijn.
Die datum ben ik in gesprekken ook al eerder tegengekomen, je bent niet de enige waar het reisproduct tot 2030 geldig is
Echt advies kan ik je ook niet geven, als ze niet 4 euro blijven afschrijven zo laten en maybe later es een keer naar informeren als het wat rustiger is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nick_Taken op 21-01-2010 01:15:49 ]
pi_77083021
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:43 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik heb mijn OV chipkaart kaart nu al een keer of 8 proberen te activeren bij verschillende oplaadpunten. Zijn die dingen nou echt zo slecht of doe ik toch wat fout?

Ik heb dat ding met de post gekregen. Heb er verder niks mee gedaan. Nergens online iets gedaan. Nu kaart in het apparaat. Zegt ie dat ie "OV Chipkaart herkent" "Saldo 0,00" dan druk ik op "ophalen" en dan gaat ie staan "zoeken" ofzo... en vervolgens foutmelding "neem kaart uit".

Elke keer die scheitconducteurs die blijven vertellen dat ik em moet activeren. ARGH.
Hier hetzelfde.

Alleen geeft dat klote-apparaat weer dat er tijdelijk geen abonnement kan worden opgehaald

Wat een faalsysteem.
  donderdag 21 januari 2010 @ 02:01:00 #204
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77083052
Ik ben morgen vrij vroeg op de uni, dus ik ga een nieuwe poging wagen..
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 21 januari 2010 @ 02:07:39 #205
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_77083098
Het is wel makkelijker om nu met iemand anders ov te reizen. Als je de bus ingaat haal je die pas langs dat apparaat en niemand die checkt of het wel jouw pas is. In de metro ook al tijden geen controle gehad..
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_77085314
Dit meen je niet, vanmorgen ingechecked in de bus wou niet meer uitchecke, systeem reageerde niet, vanmiddag moet ik weer terug, moet ik eerst geld opzetten of hoe? je kunt nu toch niet meer inchecken bij een andere bus?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77086519
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Dit meen je niet, vanmorgen ingechecked in de bus wou niet meer uitchecke, systeem reageerde niet, vanmiddag moet ik weer terug, moet ik eerst geld opzetten of hoe? je kunt nu toch niet meer inchecken bij een andere bus?
Waarschijnlijk heb je nu ook -4, net als ik gisteren Heb er vandaag 5 euro op gezet
You dream it, I live it.
pi_77086775
Ik word zo chaggerijing van die k*tkaart!

Kon eindelijk activeren, is het waarschijnlijk niet goed gegaan (geen bon gezien). Als ik nu kijk wat er op staat; 1 reisproduct onbekend geldig t/m 31-12-2030..

Ik moet toch 2 reisproducten hebben? Arghhhh
pi_77087157
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:51 schreef Meddo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je nu ook -4, net als ik gisteren Heb er vandaag 5 euro op gezet
Hoe zet je er geld op dan? Ook via die gele automaten?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_77087660
IBG.nl zegt dit:

Huidige reisvoorziening: weekendabonnement
Geldig vanaf 01-01-2010 t/m 31-12-2011
Geactiveerd op 03-01-2010

Datum einde reisrecht 31-12-2010

Terwijl ov-chipkaart.nl en de conducteurs op mysterieuze redenen vermelden dat het een weekov is incl 4 onbekende andere reisproducten
From all the things I've lost I miss my mind the most...
pi_77088742
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:58 schreef Zephyrus het volgende:
Beter dat het inderdaad op Mijn IBG wel wordt aangegeven, desnoods stop ik na 31 januari standaard een uitdraai van de webpagina bij m'n Ov-chip...

Trouwens, volgens mij wijken de kaartgegevens gewoon per checkpoint af. Zo geeft mijn transactie-uitdraai aan dat mijn studentweekproduct nog ongebruikt is en deze klaar voor gebruik ligt. Geldig vanaf 01/01/2010 tot 31/12/2030

Ik heb ook een saldo van - 4 euro, kwam ik achter bij het ophalen. Kan best zijn gebeurt dat ik een keer vergeten ben uit te checken in de metro. Ik had al een half jaar die kaart niet gebruikt. De reisgegevens van de RET zijn wel te lezen namelijk.

Maar heb op aanraden van hier ook eens gechecked bij de IB groep en daar staat bij mij dus ook dat het weekabonnement vorige week is geactiveerd. Ben ook langs een servicebalie van NS geweest en wanneer ze mijn kaart uitlezen staat er 2x overig OV product. Niks geeft aanwijzing naar een studenten weekkaart of met welke geldigheid. Ze snapte het ook niet Heb ook nog opnieuw mijn kaart in zo'n ophaalpunt gestopt en nu geeft ie aan dat er geen reisproduct klaarligt, wat logisch is want staat er al op

Ik denk dat ik maar eens contact op moet nemen met die studenten ov chipkaart figuren. Hopen dat ik erdoor kom, want lees daar ook niet veel positieve dingen over.

[ Bericht 6% gewijzigd door Parap op 21-01-2010 11:06:19 ]
pi_77088806
Via mijnov-chipkaart heb ik inmiddels 4 producten op m'n pas... Er zijn 2 dingen bijgekomen "vraag uw vervoerbedrijf" ofzo iets. Gister heb ik aan een NS-conducteur gevraagd of hij mijn pas wilde checken. Hij deed dat en zei alleen maar dat het goed was.

MijnIBG geeft nu dit aan:
quote:
Huidige reisvoorziening: weekabonnement
Geldig vanaf 01-01-2010 t/m 31-12-2011
Geactiveerd op 01-01-2010
Datum einde reisrecht 31-12-2010
Het meeste klopt wel, behalve de activering dan.. Dat was 30 december. Ik snap alleen nu die 4 producten niet en of je daar iets aan moet laten doen.
pi_77089844
Klantenservicebandje zegt dat het heel druk is.. ben bang dat ik nog wel een uur aan de telefoon hang.
pi_77089911
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:01 schreef Bostonian het volgende:
Via mijnov-chipkaart heb ik inmiddels 4 producten op m'n pas... Er zijn 2 dingen bijgekomen "vraag uw vervoerbedrijf" ofzo iets. Gister heb ik aan een NS-conducteur gevraagd of hij mijn pas wilde checken. Hij deed dat en zei alleen maar dat het goed was.

MijnIBG geeft nu dit aan:
[..]

Het meeste klopt wel, behalve de activering dan.. Dat was 30 december. Ik snap alleen nu die 4 producten niet en of je daar iets aan moet laten doen.
2 tijdelijke en de 2 producten die je geactiveerd hebt, klopt dus gewoon.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:32:12 #215
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_77089969
gisterochtend kwam ik er in 1x door ik schrok ervan
gewoon zodra je de mannenstem hoort op 8 drukken, dan wordt je gelijk doorgeschakeld met een medewerker..

oja en even ontopic:
pi_77090137
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

2 tijdelijke en de 2 producten die je geactiveerd hebt, klopt dus gewoon.
Thanks!
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:00:44 #217
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77091078
Ik dacht, ik fiets even langs het station om mijn chipkaart voor zo'n gele NS kaartjesautomaat te houden om te kijken of er nou iets op staat, stond er op dat station maar 1 kaartjesautomaat en die had geen ov-chiplezer. Weet iemand of die dingen alleen op de grote stations staan ofzo?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77091223
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:11 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Hoe zet je er geld op dan? Ook via die gele automaten?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_77091508
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:04 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]
NS kaartjesautomaat MET roze sticker (linker bovenhoek) en die AH automaten (die je nu op veel meer plekken vind)
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:12:15 #220
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77091519
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:04 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]
iig via die roze zuilen, ik weet niet of het ook bij de NS kan maar het lijkt niet.
quote:
Waar kan ik een OV-chipkaart opladen?
Antwoord
U kunt uw OV-chipkaart opladen bij verkoop- en oplaadautomaten op het station of bij de verkoop- & informatiepunten van de aangesloten OV-bedrijven.
quote:
Wat is het verschil tussen een ‘verkoop- en oplaadautomaat’ en een ‘oplaadautomaat’?
Antwoord
U kunt bij zowel een ‘verkoop- en oplaadautomaat’ als een ‘oplaadautomaat’ terecht voor het opladen van een product of saldo. Alle automaten zijn geschikt voor betaling met pin of chipknip. Bij ‘verkoop- en oplaadautomaten’ kunt u ook betalen met muntgeld. Het aanschaffen van een OV-chipkaart is alleen mogelijk bij ‘verkoop- en oplaadautomaten’. Het kan gaan om een anonieme OV-chipkaart of een wegwerpchipkaart.
Dit lijkt alleen te gaan om die roze zuilen van ov-chipkaart zelf

Edit, het is natuurlijk 'of bij de verkoop- & informatiepunten van de aangesloten OV-bedrijven'
pi_77091781
Ik heb vandaag mijn product opgehaald maar weet niet of het goed is gegaan, dus even kort overzicht van wat er gebeurd is.
1: Kaart erin gedaan
2: bestelling ophalen geklikt.
3: Melding: Bestelling ophalen+++++
4: Aandacht verloren omdat het lang duurde
5: Melding: Verwijder uw kaart

Nu mijn vraag: is alles goed gegaan??
Ik weet dat ik dit zelf moet uitzoeken maar ben een luie student
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:23:02 #222
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77091917
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:19 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik heb vandaag mijn product opgehaald maar weet niet of het goed is gegaan, dus even kort overzicht van wat er gebeurd is.
1: Kaart erin gedaan
2: bestelling ophalen geklikt.
3: Melding: Bestelling ophalen+++++
4: Aandacht verloren omdat het lang duurde
5: Melding: Verwijder uw kaart

Nu mijn vraag: is alles goed gegaan??
Ik weet dat ik dit zelf moet uitzoeken maar ben een luie student
Heb je geen bonnetje gevraagd?
Anders even op ovchipkaart.nl op mij ovchipkaart kijken, dan kun je zien wat er op staat (als het goed is)
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:28:00 #223
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77092083
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:23 schreef maok het volgende:

[..]

Anders even op ovchipkaart.nl op mij ovchipkaart kijken, dan kun je zien wat er op staat (als het goed is)
Dat laatste kan nog wel even duren, dus niet meteen panieken als er nog niks staat ofzo. En bonnetje vragen kan soms niet, omdat ze op zijn.
pi_77092280
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:23 schreef maok het volgende:

[..]

Er kwam geen vraag langs of ik een bonnetje wou.
Ik heb net een account aangemaakt op ovchipkaart.nl
Heb nog geen informatie gevonden over de abonnementen op de kaart. Zal er binnenkort wel opkomen lijkt me.
En ik begin het gevoel te krijgen dat het niet goed is gegaan als er geen vraag langskomt over het bonnetje
pi_77092404
Ik maakte even een account aan op Ov-chipkaart.nl en als ik dan op Kaartinformatie klik dan staat er bij status: Actief.

Betekent dat ik mijn chipkaart niet meer hoef 'op te halen' bij zo'n paal wat ik al vaak geprobeerd hebt maar er komt steeds een error in beeld??
pi_77092571
Zo maar weer eens een poging wagen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_77092881
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:35 schreef Godfrey het volgende:
Ik maakte even een account aan op Ov-chipkaart.nl en als ik dan op Kaartinformatie klik dan staat er bij status: Actief.

Betekent dat ik mijn chipkaart niet meer hoef 'op te halen' bij zo'n paal wat ik al vaak geprobeerd hebt maar er komt steeds een error in beeld??
Op datzelfde overzicht staan de producten op je kaart, tenzij je in Rotterdam woont zouden dat er 4 moeten zijn.
pi_77093023
Vraag:

Ik heb nu een tijdelijk studenten ov-chipkaart.
Krijg ik mijn definitieve pas toegestuurd of moet ik die ergens ophalen?

Heb al gebeld naar het infonummer, maar na drie kwartier in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik een mevrouw aan de telefoon die er maar weinig van wist. Ze kon ook niet zien of mijn aanvraag in behandeling is. Ze sprak ook zeer slecht Nederlands, ik moest m'n oerhollandse achternaam spellen en vervolgens dacht ze dat het m'n voornaam is...
pi_77093059
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:49 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Vraag:

Ik heb nu een tijdelijk studenten ov-chipkaart.
Krijg ik mijn definitieve pas toegestuurd of moet ik die ergens ophalen?

Heb al gebeld naar het infonummer, maar na drie kwartier in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik een mevrouw aan de telefoon die er maar weinig van wist. Ze kon ook niet zien of mijn aanvraag in behandeling is. Ze sprak ook zeer slecht Nederlands, ik moest m'n oerhollandse achternaam spellen en vervolgens dacht ze dat het m'n voornaam is...
Die krijg je opgestuurd.
pi_77095516
quote:
product Status Prijs ¤
Totaal 3
Studenten OV-chipkaart week -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Iemand die weet waarom mijn korting er niet bij staat en hoe ik dat kan regelen?..
pi_77096870
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:58 schreef Zephyrus het volgende:

Yep, hier nog iemand waarbij 2030 staat. Werd er door aangesproken op een conducteur die het nog niet eerder gezien had.
pi_77097059
Ik heb bij 3 verschillende automaten geprobeerd mijn reisproduct op te halen (2-3x per automaat) en elke keer krijg ik het bericht in de trant van 'ophalen tijdelijk niet beschikbaar'
Ik heb nog niet eens echt gereisd met dat ding, d.w.z. nog nooit ingecheckt, en nu al frustreert het als een malle.
pi_77097306
Vandaag ook weer bij twee verschillende automaten geprobeerd. Denk dat ik nu in totaal wel 50 keer op het knopje 'product ophalen' gedrukt heb .

Ik ga weer terug in de passieve modus, heb geen zin om elke dag naar een automaat te fietsen, er in de rij te staan en dan weer van een koude kermis thuis te komen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:37:37 #234
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77097409
Oke, nu snap ik het niet meer.

Mijn IBG: Product is niet geactiveerd.
Oplaadpunt: "Er staan geen producten klaar" met andere woorden, dan is het updaten de vorige keer toch gelukt?
NS automaat: Twee producten, korting & week OV. Geldig van 10-01-2010 t/m 31-12-2011.

Over het opladen: Vriendinnetje van mij heeft het 11x geprobeerd & kreeg "product kan niet opgehaald worden". Ik probeerde het één keer en ik kreeg meteen "er staan geen producten klaar"
pi_77097433
Wow 50 keer, en ik raak al gefrustreerd na 8 keer

Ik heb ook geen zin om te bellen naar die helpdesk als dat zo lang duurt en geld kost en waarschijnlijk toch geen oplossing biedt.
pi_77097542
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:37 schreef automatic_ het volgende:
Oke, nu snap ik het niet meer.

Mijn IBG: Product is niet geactiveerd.
Oplaadpunt: "Er staan geen producten klaar" met andere woorden, dan is het updaten de vorige keer toch gelukt?
NS automaat: Twee producten, korting & week OV. Geldig van 10-01-2010 t/m 31-12-2011.

Over het opladen: Vriendinnetje van mij heeft het 11x geprobeerd & kreeg "product kan niet opgehaald worden". Ik probeerde het één keer en ik kreeg meteen "er staan geen producten klaar"
Het zit je niet mee
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:41:57 #237
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77097596
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:40 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het zit je niet mee
Snap jij het nog?
Ik ga er maar vanuit dat het goed is.
pi_77098195
Hoe steekt het juridisch eigenlijk in elkaar. Ik heb inmiddels meerdere keren een serieuze poging gewaagd om mijn OV-chipkaart te activeren. Als het me uiteindelijk niet voor 1 februari lukt en een conducteur geeft me een boete, maak ik dan kans om deze boete terug te vorderen?
pi_77098493
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoe steekt het juridisch eigenlijk in elkaar. Ik heb inmiddels meerdere keren een serieuze poging gewaagd om mijn OV-chipkaart te activeren. Als het me uiteindelijk niet voor 1 februari lukt en een conducteur geeft me een boete, maak ik dan kans om deze boete terug te vorderen?
Dat moet vast wel gaan lukken, maar dan zal je vast niet de enige zijn. Er zijn dan vast wel een meldpunt komen ofzo om dat geld terug te vorderen. Ik weet namelijk niet bij wie je dan moet zijn om dat terug te vorderen.
pi_77098582
Het werkt gewoon niet. Ik ga ook niet in de wachtrij staan.
pi_77098610
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:02 schreef Dennis101 het volgende:
Ik weet namelijk bij wie je dan moet zijn om dat terug te vorderen.
Bij wie dan?
pi_77098646
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:05 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Bij wie dan?
Daar moest nog 'niet' tussen
pi_77098774
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:45 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Op datzelfde overzicht staan de producten op je kaart, tenzij je in Rotterdam woont zouden dat er 4 moeten zijn.
Er staan er 2:

Studenten OV-chipkaart week
en
Studentenkaart korting week

Is dit goed?
pi_77098814
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:08 schreef Godfrey het volgende:

[..]

Er staan er 2:

en

Is dit goed?

(ik zal mezelf maar even herhalen).
pi_77099082
Toch vaag. Mijn kaart is actief maar er zijn maar 2 producten. Kut chipkaart !!
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:17:22 #246
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77099160
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ze kopen hun schuld af met ¤68,- per halve maand:

http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:20:09 #247
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77099292
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:08 schreef Godfrey het volgende:

[..]

Er staan er 2:

en

Is dit goed?
Dat betekend dat je een week ov heb en in het weekend korting krijgt. Het lijkt me dat hij bij jou dus al geactiveerd is op een of andere manier. Blijkbaar is er tijdens zo'n error toch een reisproduct opgehaald.
pi_77099360
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:17 schreef maok het volgende:

[..]

Ze kopen hun schuld af met ¤68,- per halve maand:

http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp
Daar hebben ze dus al over nagedacht zo te zien.
pi_77099382
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:21 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Daar hebben ze dus al over nagedacht zo te zien.
Ze moeten ergens over nadenken.
pi_77099976
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:20 schreef maok het volgende:

[..]

Dat betekend dat je een week ov heb en in het weekend korting krijgt. Het lijkt me dat hij bij jou dus al geactiveerd is op een of andere manier. Blijkbaar is er tijdens zo'n error toch een reisproduct opgehaald.
Ik hoop het. Ik kan het ook niet vragen aangezien ik na 20 minuten ophang als ik de klantenservice bel van ov-chipkaart.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')