abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_76981232
Ik heb interesse in een nieuwbouw huis.

Er is nu iemand met een optie op dit huis en als die weigert ben ik de volgens op de lijst. Wil het graag hebben maar heb maar een paar dagen bedenktijd anders mag die persoon na mij weer.

Als eerst vroeg ik mij af hoe lang de periode is om na te denken over het algemeen en als tweede punt hoe het gaat met de hypotheek? Moet die al zo ongeveer geregeld zijn of ga je akkoord onder voorbehoud van de hypotheek?
pi_76981770
Bij ons was het zo:

Akkoord op voorbehoud van financiering (Dit mag je volgens mij altijd stellen)
Beslissingsperiode is volgens mij per project/koop verschillend en hangt af van de voorwaarden.
pi_76982639
Okay.. En die periode over het algemeen? Dag of 4 ofzo?
  maandag 18 januari 2010 @ 20:35:03 #4
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_76982888
Ik had destijds 5 werkdagen om te beslissen. De vorige 10 (!!) hadden al afgehaakt.
Bereid je voor op een bezoek aan een aantal banken. Zorg dat je cijfers over je huidige woning (indien koop), inkomen, eigen vermogen etc. allemaal klaar hebt.
Bedenk wat het doel is van je hypotheek, wil je alleen wonen of ook vermogen opbouwen, appeltje voor later, etc. En ga dan hypotheken vergelijken.

Succes !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_76983256
Volgens mij kan het geen kwaad om met je contract en salarisbriefjes langs een hypotheekadviseur te gaan. Zonder een handtekening te zetten weet je dan in elk geval wat je kunt lenen. Dat is een stuk beter voorbereid dan dat je dat pas gaat uitzoeken als je 3 dagen hebt om 'ja' te zeggen.
pi_76984185
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:16 schreef Rekkie het volgende:
Bij ons was het zo:

Akkoord op voorbehoud van financiering (Dit mag je volgens mij altijd stellen)
Beslissingsperiode is volgens mij per project/koop verschillend en hangt af van de voorwaarden.
Is volgens mij wel de gebruikelijke regeling.
Definitely not CIA
pi_76985869
Die gegevens dus een beetje bij elkaar zoeken enzo..

Maar als ik volgens berekeningen op internet een hypotheek kan krijgen van 300k mag een huis van 210k toch geen probleem zijn?
  maandag 18 januari 2010 @ 21:37:15 #8
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_76986231
je moet zoiezo wel wat vermogen hebben. Geen schulden en zoiezo een vast contract bij je baas of een werkgevesverklaring.
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_76986232
Let wel op bij hypotheek wat de boete is als de "getekkende offerte" verloopt doordat bv de bouw vertraging oploopt.
pi_76986462
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:37 schreef tomegel het volgende:
je moet zoiezo wel wat vermogen hebben.
(en dan heb ik het niet over het 'zoiezo')
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_76992594
We hebben allebei een vast contract, ik een studieschuld die niet mee telt toch? En anders ook wel in een keer af te lossen is.

Verder is het nieuwbouw dus eigen vermogen om te verbouwen of iets heb ik niet nodig, wat misschien alleen zou betekenen dat er niet meteen een super luxe keuken en badkamer in gaat ofzo..

Maar heb gehoord dat je Bruynzeel keukenblokje niet nemen omdat je zelf een keuken regelt ook bijna niks oplevert.. En voor een keuken zou je een bouwdepot mee kunnen financieren?
pi_76992924
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:32 schreef Ralphmeister het volgende:
We hebben allebei een vast contract, ik een studieschuld die niet mee telt toch? En anders ook wel in een keer af te lossen is.

Verder is het nieuwbouw dus eigen vermogen om te verbouwen of iets heb ik niet nodig, wat misschien alleen zou betekenen dat er niet meteen een super luxe keuken en badkamer in gaat ofzo..
Het is geen verplichting op een eigen vermogen te hebben voor de aanschaf.
Het is overigens wel handig om het te hebben, want dat betekent dat je minder hpotheek hoeft op te nemen.
quote:
Maar heb gehoord dat je Bruynzeel keukenblokje niet nemen omdat je zelf een keuken regelt ook bijna niks oplevert..
En wat bedoel je hier nu eigenlijk, probeer eens een zin goed te formuleren
pi_76994431
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:41 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Het is geen verplichting op een eigen vermogen te hebben voor de aanschaf.
Het is overigens wel handig om het te hebben, want dat betekent dat je minder hpotheek hoeft op te nemen.
[..]

En wat bedoel je hier nu eigenlijk, probeer eens een zin goed te formuleren
Natuurlijk scheelt dat in hypotheek lasten, maar ik heb weinig eigen geld en daarom leen ik niet 5x me jaar inkomen maar 3,5 waardoor het allemaal wel weer mee valt.. (bijvoorbeeld)

Ik had gehoord dat je de standaard keuken er uit kan laten voor 500 euro. Dat is dus niet bepaald de moeite om meteen voor een dure keuken te gaan kijken als je eigen vermogen niet heel groot is. Dan kan je ook 3 jaar met de standaard keuken doen en dan wat anders zoeken en dan heeft het standaard blok je 133 euro per jaar gekost..
pi_76994541
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:14 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Natuurlijk scheelt dat in hypotheek lasten, maar ik heb weinig eigen geld en daarom leen ik niet 5x me jaar inkomen maar 3,5 waardoor het allemaal wel weer mee valt.. (bijvoorbeeld)

Ik had gehoord dat je de standaard keuken er uit kan laten voor 500 euro. Dat is dus niet bepaald de moeite om meteen voor een dure keuken te gaan kijken als je eigen vermogen niet heel groot is. Dan kan je ook 3 jaar met de standaard keuken doen en dan wat anders zoeken en dan heeft het standaard blok je 133 euro per jaar gekost..
Maar een keuken kost ook geen drol..... als je je niet laat naaien door een keukenboer
pi_76994697
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:17 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Maar een keuken kost ook geen drol..... als je je niet laat naaien door een keukenboer
Meer dan 500 euro en voor wat bijbetalen mag je dat standaard blok nog pimpen ook

Overigens werkt me vader bij een keukenboer dus die keuken is voor mij niet zo'n issue, genaaid zal ik niet worden en via daar zit ie ook wel een beetje in de badkamers, dus komt wel goed

Alleen de optie nog afwachten en misschien toch hypotheek advies inwinnen om het soepeltjes te laten verlopen en word het niks weet je wel waar je aan toe bent bij de verdere jacht.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:35:41 #16
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_76999904
Er zit nog wel een verschil tussen hypotheekadvies via internet en in het echt.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_77000236
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:37 schreef tehoef het volgende:
Let wel op bij hypotheek wat de boete is als de "getekkende offerte" verloopt doordat bv de bouw vertraging oploopt.
En zorg ervoor dat je offerte voor een zo lang mogelijke periode 'vast' staat. Is belangrijk om over te onderhandelen.
pi_77000436
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 09:35 schreef Pikkebaas het volgende:
Er zit nog wel een verschil tussen hypotheekadvies via internet en in het echt.
Tuurlijk, maar als je in het echt minder nodig hebt dan dat je op internet kunt krijgen en verder eigenlijk gewoon weg geen lasten hebt.. Ook al zijn het moeilijke tijden moet 3,5x je jaar inkomen toch wel lukken?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:57:17 #19
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_77000440
Meneer gaat zich druk maken over het standaardkeukentje. Tevens weet ie dat ie 300k kan lenen volgens meneer internet. Dit komt niet goed ga ik jullie voorspellen.
pi_77000859
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 09:35 schreef Pikkebaas het volgende:
Er zit nog wel een verschil tussen hypotheekadvies via internet en in het echt.
Klopt in mijn geval bijvoorbeeld kon ik veel meer lenen bij de adviseur dan op internet.
pi_77000981
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:13 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Klopt in mijn geval bijvoorbeeld kon ik veel meer lenen bij de adviseur dan op internet.
Mja, dat is omdat er op internet op basis van harde CHF-normen wordt uitgegaan.

Ik kan jou wel advies gaan geven hier, maar dan mis ik een hoop informatie die ik nodig heb om daadwerkelijk advies te geven. Daarnaast zijn dingen niet altijd zoals ze zijn (mensen die een netto inkomen als bruto zien of wat dan ook).
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_77001520
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, dat is omdat er op internet op basis van harde CHF-normen wordt uitgegaan.

Ik kan jou wel advies gaan geven hier, maar dan mis ik een hoop informatie die ik nodig heb om daadwerkelijk advies te geven. Daarnaast zijn dingen niet altijd zoals ze zijn (mensen die een netto inkomen als bruto zien of wat dan ook).
Mijn punt
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 januari 2010 @ 10:38:26 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77001681
Het is sowieso slim om eerst te informeren wat je kunt lenen en wat je dat per maand kost voor je überhaupt naar een huis gaat kijken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 januari 2010 @ 10:41:32 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77001785
En vergeet bij nieuwbouw vooral niet dat er naast de aanschafprijs nog een flink bedrag aan meerwerk zal komen. Het verplaatsen van een stopcontact kost je al snel 150 euro... Daar hadden we ons nogal op verkeken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_77002674
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:41 schreef Sjeen het volgende:
En vergeet bij nieuwbouw vooral niet dat er naast de aanschafprijs nog een flink bedrag aan meerwerk zal komen. Het verplaatsen van een stopcontact kost je al snel 150 euro... Daar hadden we ons nogal op verkeken
Dat is wel een belangrijk punt om rekening mee te houden.. Al moet ik zeggen dat ik op dit moment geen idee zou hebben waarom ik het stopcontact op plaats x graag op plaats y zou willen hebben..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')