Vorige week plofte er een goed gevulde envelop op mijn mat, met daarin een aantal producten van
http://www.essence.eu/nl/home.html om te testen er een review van te maken.
Prima, leek me leuk, toevallig ben ik gek op nagels lakken.
Allereerst de producten.
3 nagellakjes, 3 nail art tip painters en 2 click and colour pennen.

Allereerst de Click and Colour nail polish pen.
Ook daarvan zijn verschillende kleuren verkrijgbaar, dit is 06, Diva Red.
het idee van dit product is dat je snel 'on the road' je nagels kunt lakken.
Ideaal product, geen vervelende potjes die kunnen breken of lekken, maar gewoon een pen die je prima overal mee naar toe kunt nemen.
Dop eraf, drukken aan de bovenkant van de pen en lakken maar.
Het kwastje lakt erg prettig, wat me overigens verbaasde, aangezien ik er zo mijn twijfels bij had.
De lak dekt niet heel erg goed, ik heb 2 laagjes gelakt, voor een goede dekking heb je zeker 3 laagjes nodig.
Het droogt wel lekker snel, wat mij betreft een ideaal product voor als je snel even tussendoor je nagels van een kleurtje wil voorzien.

Daarna de lakjes.
Drie lakjes, te weten Disco Glam, Ultimate Pink en Shining Star.

Leuke kleuren, de lichtroze heeft een mooie parelmoerachtige zweem, de donkerroze heeft een mooie paarse shimmer.
De lakjes dekken redelijk, de lichtere kleuren hebben wel echt 3 laagjes nodig. De donkere volstaat met 2 laagjes.
Ik heb bij alle lakjes 2 laagjes gebruikt.

De kwastjes lakken prettig, de nagellak droogt ook vrij snel (niet geheel onbelangrijk).
Prettige lakjes, die in heel veel verschillende kleuren verkrijgbaar zijn.
Daarna de Nail Art tip painters.
Heel leuke producten.
Nagellak met een heel dun kwastje, ideaal om nail art creaties mee te maken.
Lakt en werkt vrij prettig, alleen goed opletten dat er niet een grote druppel afrolt, da's zonde van je werk.

De Nail Art tip painters zijn ontzettend leuk om mee te werken en creaties mee te maken, héél jammer dat ze maar in een beperkt aantal kleuren te verkrijgen zijn.
Het zou denk ik erg leuk zijn om veel meer kleuren uit te brengen, om zo de diversiteit te vergroten.

Eindconclusie; Essence nagelproducten zijn erg leuke producten die voor een leuke prijs te verkrijgen zijn, ook maakt het merk nail art wat toegankelijker voor het grote publiek. Gezien de prijs is het erg leuk om er mee te spelen en te proberen.
In Nederland is Essence verkrijgbaar bij het Kruidvat.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mirjam op 17-01-2010 22:13:27 ]