Ik ben denk ik te laat met overstappen nu? En ziekenfonds, welk site raad the_duck me aan (samen met een slotje) om ziekenfondsen te vergelijken. Hopenlijk weer zo een heldere sitequote:Op zondag 17 januari 2010 22:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jup, ben ook overgestapt naar Dong met die korting.
En als dat volgend jaar niet goedkomt kunnen we samen een KLB topic openen
De kunst is dan wel weer dat je volgend jaar weer overstapt naar een andere leverancier met een leuke bonus.
Zorgverzekering kan je pas eind dit jaar weer veranderen.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:14 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik ben denk ik te laat met overstappen nu? En ziekenfonds, welk site raad the_duck me aan (samen met een slotje) om ziekenfondsen te vergelijken. Hopenlijk weer zo een heldere site
Oke, dat dacht ik al, ik had in december me voorgenomen om eens goed rond te zoeken maar het kwam er niet van.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zorgverzekering kan je pas eind dit jaar weer veranderen.
Nee, met je energie kan je ieder moment overstappen als je verder geen lopend contract hebt.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:37 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Oke, dat dacht ik al, ik had in december me voorgenomen om eens goed rond te zoeken maar het kwam er niet van.
Ik ga even mijn ziekenfonds mailen waarom ik geen collectiviteitskorting heb. Je weet maar nooit of ze me die alsnog geven
En ben ik ook te laat met overstappen van energieleverancier?
Vaak alleen wel boete ....maar die is wettelijk max ¤ 50,- voor elektra en ¤ 50,- voor gas ...dus totaal max. ¤ 100,- en dus zo terug verdiend.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, met je energie kan je ieder moment overstappen als je verder geen lopend contract hebt.
Dat is dus alleen bij het vroegtijdig beindigen van een contract.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:47 schreef Bassfly het volgende:
[..]
Vaak alleen wel boete ....maar die is wettelijk max ¤ 50,- voor elektra en ¤ 50,- voor gas ...dus totaal max. ¤ 100,- en dus zo terug verdiend.
Ik ben 2 x voor de nr. 2 gegaan van gaslicht.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:46 schreef SolidasRock het volgende:
Heb ik ook niet, bedankt voor de info![]()
Tot ziens tot aan het eind van het jaar als we samen een KLB topic openen
Iedereen die ervaring heeft met 1 van de goedkoopste resultaten op www.gaslicht.com?
Posi of nega, vertel het me hier
Dit is bij mij het gevalquote:Op zondag 17 januari 2010 22:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is dus alleen bij het vroegtijdig beindigen van een contract.
Als je nooit bent overgestapt (en geen ander contract bent aangegaan) kan je sowieso vrij overstappen.
Oxxio klinkt bekend, de andere 2 niet (alhoewel ik bij een eerdere vergelijking mainenergie idd als goedkoopste uit de bus kwam, ik wist alleen destijds mijn verbruik niet. Het valt op dat je het aandurft met onbekende bedrijven (althans die weinig reklame maken)quote:Op zondag 17 januari 2010 22:50 schreef Bassfly het volgende:
[..]
Ik ben 2 x voor de nr. 2 gegaan van gaslicht.
Oxxio was steeds nr. 1, maar had daar iets teveel klachten over gehoord.
Ben een keer geswitched naar Elektran (heet nu Mainenergie) en Energiedirect ...bij beide overstappen totaal geen problemen gehad, maar wel lekker die ca. ¤ 250,- cashback opgestreken.
Oke, ik snap het nu. Elk jaar overstappen en geen 3 jaren contract aangaan. We moeten het hebben van de welkomstbonussen en niet speciaal van de energietarieven.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:59 schreef detulp050 het volgende:
Ik ben een jaar geleden overgestapt van Essent naar EnergieDirect. Scheelde me 50 euro qua tarieven (niet de moeite waard), maar kreeg ook 275 euro als welkomstbonus. Het jaar is nu voorbij, door de welkomstbonus dus flink bespaard.
Nu ga ik over van EnergieDirect naar Essent () en ik betaal daardoor komend jaar 50 euro meer dan bij EnergieDirect (uh, meer betalen, dumbass!!), maar ik krijg ook een welkomstbonus van 300 euro. Oftewel 250 euro winst. Briljant toch?
Domste is nog wel: EnergieDirect en Essent zijn allebei onderdeel van Essent.
Neen. Energieleveranciers verlengen de contracten stilzwijgend met een vol jaar. Je moet het dus een maand of 2 voor het aflopen van je contract een nieuwe leverancier aanvragen. Die doet er ook wel een paar week over om je huidige op te zeggen, en je hebt bij de oude 30 dagen opzegtermijn.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is dus alleen bij het vroegtijdig beindigen van een contract.
Als je nooit bent overgestapt (en geen ander contract bent aangegaan) kan je sowieso vrij overstappen.
Ik heb nooit iets gehoord over verlengen of dergelijke, wel kreeg ik een brief waarin stond dat ik gek was als ik niet overstapte op eneco groenvast. Ik ga ff kijken op "mijn eneco". ben zo terugquote:Op maandag 18 januari 2010 15:51 schreef citywok het volgende:
[..]
Neen. Energieleveranciers verlengen de contracten stilzwijgend met een vol jaar. Je moet het dus een maand of 2 voor het aflopen van je contract een nieuwe leverancier aanvragen. Die doet er ook wel een paar week over om je huidige op te zeggen, en je hebt bij de oude 30 dagen opzegtermijn.
Dat, of gewoon de afkoopsom van je lopende contract financieren met de ¤280 die je van Dong krijgt. Als je huidige leverancier je niet heeft gemeld dat je contract weer met een jaar is verlengd bedraagt de afkoopsom ¤25 per contract i.p.v. ¤50.
http://eneco.custhelp.com/cgi-bin/eneco.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=2064&p_created=1141747398quote:Kan ik mijn energiecontract kostenloos opzeggen?
Dat ligt aan het soort contract dat u met Eneco heeft.
Een contract voor onbepaalde tijd kunt u kostenloos opzeggen. De opzegtermijn is negen dagen. Een contract voor bepaalde tijd (Garantieprijs) kent wel een een boete als u het contract voortijdig wilt opzeggen. De hoogte hiervan is afhankelijk van de resterende looptijd van het contract en de datum waarop u het contract bent aangegaan. Indien de boete niet tijdig wordt voldaan zal het reguliere incassotraject worden opgestart. De incasso statussen zijn afhankelijk van de incassogroep waarin de klant geplaatst is. Zie ook FAQ.
quote:Contracten
Ik vind het jammer om te lezen dat u overweegt om uw contracten met Eneco op te zeggen. Op dit moment heeft u een onbepaalde tijdscontract voor de levering van elektrciteit en gas. Wanneer u besluit om uw overeenkomsten te beëindigen, hoeft u geen boete te betalen. Uw contracten hebben een opzegtermijn van negen dagen.
Nee het hang helemaal af van de resterende looptijd:quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:48 schreef blessed19 het volgende:
dus als iemand dus een conract van 3 jaar heeft, hoeft hij/zij maar max 100 euro boete te betalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |