abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76942871
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Jup, ben ook overgestapt naar Dong met die korting.
En als dat volgend jaar niet goedkomt kunnen we samen een KLB topic openen

De kunst is dan wel weer dat je volgend jaar weer overstapt naar een andere leverancier met een leuke bonus.
Ik ben denk ik te laat met overstappen nu? En ziekenfonds, welk site raad the_duck me aan (samen met een slotje) om ziekenfondsen te vergelijken. Hopenlijk weer zo een heldere site
pi_76943077
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:14 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik ben denk ik te laat met overstappen nu? En ziekenfonds, welk site raad the_duck me aan (samen met een slotje) om ziekenfondsen te vergelijken. Hopenlijk weer zo een heldere site
Zorgverzekering kan je pas eind dit jaar weer veranderen.
pi_76944105
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zorgverzekering kan je pas eind dit jaar weer veranderen.
Oke, dat dacht ik al, ik had in december me voorgenomen om eens goed rond te zoeken maar het kwam er niet van.

Ik ga even mijn ziekenfonds mailen waarom ik geen collectiviteitskorting heb. Je weet maar nooit of ze me die alsnog geven

En ben ik ook te laat met overstappen van energieleverancier?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2010 22:37:47 ]
pi_76944395
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:37 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Oke, dat dacht ik al, ik had in december me voorgenomen om eens goed rond te zoeken maar het kwam er niet van.

Ik ga even mijn ziekenfonds mailen waarom ik geen collectiviteitskorting heb. Je weet maar nooit of ze me die alsnog geven

En ben ik ook te laat met overstappen van energieleverancier?
Nee, met je energie kan je ieder moment overstappen als je verder geen lopend contract hebt.
pi_76944560
Heb ik ook niet, bedankt voor de info

Tot ziens tot aan het eind van het jaar als we samen een KLB topic openen

Iedereen die ervaring heeft met 1 van de goedkoopste resultaten op www.gaslicht.com?

Posi of nega, vertel het me hier
pi_76944642
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, met je energie kan je ieder moment overstappen als je verder geen lopend contract hebt.
Vaak alleen wel boete ....maar die is wettelijk max ¤ 50,- voor elektra en ¤ 50,- voor gas ...dus totaal max. ¤ 100,- en dus zo terug verdiend.
pi_76944757
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:47 schreef Bassfly het volgende:

[..]

Vaak alleen wel boete ....maar die is wettelijk max ¤ 50,- voor elektra en ¤ 50,- voor gas ...dus totaal max. ¤ 100,- en dus zo terug verdiend.
Dat is dus alleen bij het vroegtijdig beindigen van een contract.
Als je nooit bent overgestapt (en geen ander contract bent aangegaan) kan je sowieso vrij overstappen.
pi_76944766
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:46 schreef SolidasRock het volgende:
Heb ik ook niet, bedankt voor de info

Tot ziens tot aan het eind van het jaar als we samen een KLB topic openen

Iedereen die ervaring heeft met 1 van de goedkoopste resultaten op www.gaslicht.com?

Posi of nega, vertel het me hier
Ik ben 2 x voor de nr. 2 gegaan van gaslicht.

Oxxio was steeds nr. 1, maar had daar iets teveel klachten over gehoord.

Ben een keer geswitched naar Elektran (heet nu Mainenergie) en Energiedirect ...bij beide overstappen totaal geen problemen gehad, maar wel lekker die ca. ¤ 250,- cashback opgestreken.
pi_76944830
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je nooit bent overgestapt (en geen ander contract bent aangegaan) kan je sowieso vrij overstappen.
Dit is bij mij het geval
  zondag 17 januari 2010 @ 22:59:36 #35
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_76945286
Ik ben een jaar geleden overgestapt van Essent naar EnergieDirect. Scheelde me 50 euro qua tarieven (niet de moeite waard), maar kreeg ook 275 euro als welkomstbonus. Het jaar is nu voorbij, door de welkomstbonus dus flink bespaard.

Nu ga ik over van EnergieDirect naar Essent ( ) en ik betaal daardoor komend jaar 50 euro meer dan bij EnergieDirect (uh, meer betalen, dumbass!!), maar ik krijg ook een welkomstbonus van 300 euro. Oftewel 250 euro winst. Briljant toch?

Domste is nog wel: EnergieDirect en Essent zijn allebei onderdeel van Essent.
pi_76945334
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:50 schreef Bassfly het volgende:

[..]

Ik ben 2 x voor de nr. 2 gegaan van gaslicht.

Oxxio was steeds nr. 1, maar had daar iets teveel klachten over gehoord.

Ben een keer geswitched naar Elektran (heet nu Mainenergie) en Energiedirect ...bij beide overstappen totaal geen problemen gehad, maar wel lekker die ca. ¤ 250,- cashback opgestreken.
Oxxio klinkt bekend, de andere 2 niet (alhoewel ik bij een eerdere vergelijking mainenergie idd als goedkoopste uit de bus kwam, ik wist alleen destijds mijn verbruik niet. Het valt op dat je het aandurft met onbekende bedrijven (althans die weinig reklame maken)

Weet je, het zijn van die dingen waar ik over nadenk maar niet verder mee kom omdat er veel te veel info op internet staat waardoor het niet helder meer is, mijn vrienden weten allemaal niks. Stappen nooit over na een onderzoek, wel na 1 lullig foldertje met reklamepraat.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2010 23:01:55 ]
pi_76946872
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:59 schreef detulp050 het volgende:
Ik ben een jaar geleden overgestapt van Essent naar EnergieDirect. Scheelde me 50 euro qua tarieven (niet de moeite waard), maar kreeg ook 275 euro als welkomstbonus. Het jaar is nu voorbij, door de welkomstbonus dus flink bespaard.

Nu ga ik over van EnergieDirect naar Essent ( ) en ik betaal daardoor komend jaar 50 euro meer dan bij EnergieDirect (uh, meer betalen, dumbass!!), maar ik krijg ook een welkomstbonus van 300 euro. Oftewel 250 euro winst. Briljant toch?

Domste is nog wel: EnergieDirect en Essent zijn allebei onderdeel van Essent.
Oke, ik snap het nu. Elk jaar overstappen en geen 3 jaren contract aangaan. We moeten het hebben van de welkomstbonussen en niet speciaal van de energietarieven.
pi_76968556
Net een verkoper aan de deur gehad van energie direct in alphen a/d rijn. Spijtig voor hem maar ik sluit echt niks af aan de deur, vertrouw die deurverkopers voor geen meter, ik kon wel merken dat hij niet op elke vraag een antwoord had.
pi_76968635
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Neen. Energieleveranciers verlengen de contracten stilzwijgend met een vol jaar. Je moet het dus een maand of 2 voor het aflopen van je contract een nieuwe leverancier aanvragen. Die doet er ook wel een paar week over om je huidige op te zeggen, en je hebt bij de oude 30 dagen opzegtermijn.

Dat, of gewoon de afkoopsom van je lopende contract financieren met de ¤280 die je van Dong krijgt . Als je huidige leverancier je niet heeft gemeld dat je contract weer met een jaar is verlengd bedraagt de afkoopsom ¤25 per contract i.p.v. ¤50.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:56:18 #40
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_76968971
Vanavond maar eens kijken en rekenen :-)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_76969373
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:51 schreef citywok het volgende:

[..]

Neen. Energieleveranciers verlengen de contracten stilzwijgend met een vol jaar. Je moet het dus een maand of 2 voor het aflopen van je contract een nieuwe leverancier aanvragen. Die doet er ook wel een paar week over om je huidige op te zeggen, en je hebt bij de oude 30 dagen opzegtermijn.

Dat, of gewoon de afkoopsom van je lopende contract financieren met de ¤280 die je van Dong krijgt . Als je huidige leverancier je niet heeft gemeld dat je contract weer met een jaar is verlengd bedraagt de afkoopsom ¤25 per contract i.p.v. ¤50.
Ik heb nooit iets gehoord over verlengen of dergelijke, wel kreeg ik een brief waarin stond dat ik gek was als ik niet overstapte op eneco groenvast. Ik ga ff kijken op "mijn eneco". ben zo terug
quote:
Kan ik mijn energiecontract kostenloos opzeggen?

Dat ligt aan het soort contract dat u met Eneco heeft.

Een contract voor onbepaalde tijd kunt u kostenloos opzeggen. De opzegtermijn is negen dagen. Een contract voor bepaalde tijd (Garantieprijs) kent wel een een boete als u het contract voortijdig wilt opzeggen. De hoogte hiervan is afhankelijk van de resterende looptijd van het contract en de datum waarop u het contract bent aangegaan. Indien de boete niet tijdig wordt voldaan zal het reguliere incassotraject worden opgestart. De incasso statussen zijn afhankelijk van de incassogroep waarin de klant geplaatst is. Zie ook FAQ.
http://eneco.custhelp.com/cgi-bin/eneco.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=2064&p_created=1141747398

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2010 16:38:58 ]
pi_76971909
Overigens is het niet 25 maar gewoon 50 euro boete. Mij kost het blijkbaar helemaal niets omdat ik nergens aan vastzit.
pi_77048061
Antwoord van Eneco online:
quote:
Contracten
Ik vind het jammer om te lezen dat u overweegt om uw contracten met Eneco op te zeggen. Op dit moment heeft u een onbepaalde tijdscontract voor de levering van elektrciteit en gas. Wanneer u besluit om uw overeenkomsten te beëindigen, hoeft u geen boete te betalen. Uw contracten hebben een opzegtermijn van negen dagen.
pi_77065483
Ik kreeg vandaag 2 welkomstbrieven van Dong Energy met de melding van de korting van 280 euro.
Dat heb ik nu dus in iedergeval zwart op wit.

1 brief was voor gas, ander voor stroom.

Nu is het afwachten of er een realistisch voorschotbedrag wordt vastgesteld.
pi_77927929
Heeft oa MagneT een update?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2010 19:02:19 ]
pi_77938640
Ik heb vandaag een brief gekregen met de mededeling dat de levering is omgezet, en een meterstandenformulier waarmee ze het voorschot te bepalen. Wel zag ik op mijn Dong account dat het voorschot op grofweg anderhalf maal mijn oude voorschot is gezet, maar ik ga ervan uit dat dat nog wordt gewijzigd aan de hand van mijn meterstanden (er is ook nog niets afgeschreven).
pi_78043257
Ik ben via gaslicht.com medio vorig jaar overgestapt naar de NEM (tsja), waren toen gewoon het goedkoopst. Wat is nu alleen de 'truc' ze hanteren andere variabele tarieven voor bestaande klanten als voor nieuwe klanten. Als je nu bijvoorbeeld nieuwe klant wordt krijg je een zeer concurrerende gasprijs, waardoor je misschien denkt, kijk zij zijn een van de goedkoopste aanbieders. Helaas gaat na 6 maanden het leveringstarief met bijna 100% omhoog. Die tarieven zijn overigens niet publiekelijk toegankelijk op de website, zo slim zijn ze dan natuurlijk weer wel, ik moest naar een speciale pagina om mijn nieuwe tarief (per 1/1/2010) te bekijken. Ze hanteren dus verschillende variabele tarieven

Tsja het was te verwachten natuurlijk met zo'n bedrijf maar laat het een waarschuwing zijn voor mensen die naar de NEM willen overstappen, omdat ze goedkoop lijken -> dat is dus alleen de eerste 6 maanden.

(ik ben er over 6 maanden gewoon weer weg uiteraard en kom er niet meer terug ook niet)
pi_78048536
Bedankt, op dit soort nieuwtjes zat ik al te wachten
pi_78051140
dus als iemand dus een conract van 3 jaar heeft, hoeft hij/zij maar max 100 euro boete te betalen?

Of lees ik nou iets over het hoofd?
pi_78063950
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:48 schreef blessed19 het volgende:
dus als iemand dus een conract van 3 jaar heeft, hoeft hij/zij maar max 100 euro boete te betalen?
Nee het hang helemaal af van de resterende looptijd:

* Is deze minder dan anderhalf jaar, dan betaalt u maximaal ¤ 50,-
* Ligt deze tussen anderhalf en twee jaar, dan betaalt u maximaal ¤ 75,-
* Ligt deze tussen twee en tweeenhalf jaar, dan betaalt u maximaal ¤ 100,-
* Ligt deze boven de tweeenhalf jaar dan betaalt u maximaal ¤ 125,-
(bron: Vereniging Eigen Huis)

Deze boetes zijn dus per los product dus x 2 voor gas/electra combi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')