Blue_Darkness | zondag 17 januari 2010 @ 15:15 |
hallo ik heb een vraagje ik wordt in november 16 (woow dan al ![]() en wat kost het ongeveer als je op de rollerbank moet?? ![]() | |
rycemasta | zondag 17 januari 2010 @ 15:18 |
Op de rollerbank gaan is gratis. | |
Volpez | zondag 17 januari 2010 @ 15:19 |
quote:nouja, gewoon niet doen zou ik zeggen ![]() maar je zo hier eens kunnen kijken: http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/overtredingen/opvoeren/ | |
GodsSon | zondag 17 januari 2010 @ 15:19 |
- weg - [ Bericht 86% gewijzigd door Anne op 18-01-2010 11:37:14 ] | |
Blue_Darkness | zondag 17 januari 2010 @ 15:19 |
quote:hahaha dat snap ook wel wijsneus ![]() ![]() | |
Dibble | zondag 17 januari 2010 @ 15:21 |
stoer man, opvoeren ![]() | |
remmertjuh | zondag 17 januari 2010 @ 15:25 |
70cc Cilinder 28 Vlakschuif Technigas terugblaas pijp Andere koppeling Loopt ie zo een stuk harder ![]() | |
weps | zondag 17 januari 2010 @ 15:25 |
Is je spaarrekening goed gevuld? Mocht je met je opgevoerde brommer een aanrijding veroorzaken ![]() | |
motorbloempje | zondag 17 januari 2010 @ 15:26 |
niet doen. kamper. | |
Blue_Darkness | zondag 17 januari 2010 @ 15:26 |
bedankt man, ik zal het in mn achterhoofd houden ![]() | |
remmertjuh | zondag 17 januari 2010 @ 15:27 |
quote:Over wie heb je het nu ? | |
Blue_Darkness | zondag 17 januari 2010 @ 15:28 |
quote:over jou natuurlijk ![]() ik open niet voor niets dit topic ![]() | |
Nemephis | zondag 17 januari 2010 @ 15:29 |
Heb je er ook al over nagedacht hoe je de schade gaat vergoeden als je een ongeluk krijgt? De verzekering doet dat niet namelijk. En hey, zo'n ongeluk hoeft niet eens jouw schuld te zijn! | |
Blue_Darkness | zondag 17 januari 2010 @ 15:31 |
klopt maar ik wil hem geen 100 ofzow laten gaan maar hooguit 35 tot 40 | |
Volpez | zondag 17 januari 2010 @ 15:32 |
quote:dan nog ben je niet echt verzekerd meer als je een ongeluk maakt en ookal ben jij de meest geweldige brommeraar van de hele wereld: een ongeluk is zo gebeurd. | |
ik_jij_en_jou | zondag 17 januari 2010 @ 15:32 |
Je mot er snelle rollertjes in leggen ![]() | |
Buitendam | zondag 17 januari 2010 @ 15:35 |
Snorbrommer opvoeren is sowieso linke soep. Als je met 40 km/u tegen de stenen gaat kan dat lelijk uitpakken. | |
Light | zondag 17 januari 2010 @ 15:37 |
quote:Dat ligt er aan hoe hard het onding dan gaat. | |
Nemephis | zondag 17 januari 2010 @ 15:38 |
TS' schedel vs. straatklinkers bij 35km/h ... ik zet een tientje in op de straatklinkers | |
Blue_Darkness | zondag 17 januari 2010 @ 15:43 |
slotje | |
Hot_Baboon | maandag 18 januari 2010 @ 14:55 |
quote:Jij heb het praatje van je ouders goed onthouden toen ze je vertelden dat je een batavus kreeg in plaats van een aprilia. zullen we het regeltjes uit een boekje oplezen gewoon aan de platte petten overlaten? ON: een proma uitlaatje icm. een grotere sproeier is al voldoende. hiermee zul je zo rond de 65-70 rijden. je moet ook bedenken dat een Tomos trommelremmen heeft ![]() edit: het gaat om een begrensde snorbrommer dus dan ook eerst de begrenzer (zit in het inlaatspruitstuk) verwijderen. (gewoon een brommer spruitstuk erop zetten.) | |
keesos | maandag 18 januari 2010 @ 15:06 |
Tecno Circuit uitlaatje oid ophalen en hij gaat 40 digitaal, en 46 teller zonder verder gedoe. Sproeier kan dan ook zelfde blijven, indien hij inhoud 1 a 2 maten hoger meer niet! Als je nog sneller wilt kun je een bromcarb halen en je std spruitstukje ontgrenzen, ook zul je dan de twv aan moeten passen omdat die op een snor best kort is en geen hoge top mogelijk is. Ik zou gaan voor de uitlaat! heb ik ook gedaan, bevalt prima! (ps voor verdere info zou je kunnen kijken op tomosforum.nl) | |
Nemephis | maandag 18 januari 2010 @ 16:07 |
quote:Ik mocht willen dat ze destijds een Batavus voor me kochten! ![]() Maar ik ben wel 'n beetje schijnheilig - mijn Kreidler liep ook wel veel harder dan ie mocht - maar dan heb je tenminste nog een goede helm op je harses en dat heb je met een snorfiets niet. Maar Keesos geeft wel goede tips als je iets harder wilt. | |
FransDeens | maandag 18 januari 2010 @ 16:36 |
Uitlaat vervangen voor een imitatiemodel met dikke bocht zonder slinger. Inlaatspruitstukbegrenzer eruit halen Carburateur van Tomos bromfiets monteren (grotere doorlaat voor en achter) Begrenzerslangetje uit luchtfilter halen Kleiner achtertandwiel van Tomos bromfiets monteren Ontsteking vervroegen Kop vlakken Evt. in- en uitlaatpoort in cilinder uitvijlen Een hoop werk, je kunt beter een bromfiets kopen en daar zonder helm op rijden. Het beste is natuurlijk gewoon een bromfiets nemen en daar mét helm op te rijden, maar dat even terzijde. | |
Eenskijken | maandag 18 januari 2010 @ 16:39 |
Ga anders naar het tomosforum, daar weten ze wel raad. En voor de moraalridders: iedereen voerde vroeger z'n brommertje op. Natuurlijk wordt er nu meer op gelet en is het drukker maar 5-10 km sneller is gewoon handig en misschien zelfs veiliger. De pakkans is ook miniem. Ik zou me pas druk maken als je harder dan 70-80 kan, dan bevind je je in de gevarenzone. oja bovenstaande geldt eigenlijk voor brommers ![]() | |
RemCOW | maandag 18 januari 2010 @ 16:43 |
quote: quote:enz... Pff, nooit 16 geweest zeker. Lekker trieste reacties. Met een snorfiets is 40 prima te doen zolang je niet in de stad iedereen van de sokker rijdt. | |
Buitendam | maandag 18 januari 2010 @ 19:04 |
quote:Stoer. Feit blijft dat als je met 40 tegen de klinkers gaat, dat je een probleem hebt. Pak dan gewoon een brommertje die 50 rijdt. | |
RemCOW | maandag 18 januari 2010 @ 21:18 |
quote:Met een brommertje die 50 rijdt op je plaat gaan is ook geen feest. | |
Buitendam | maandag 18 januari 2010 @ 21:35 |
quote:Het zal allebei geen pretje zijn, maar 40 zonder helm of 50 met helm is doorgaans een wereld van verschil. | |
Snowpop | maandag 18 januari 2010 @ 22:04 |
Een doosje snelle vonkjes erin zorgt er voor dat je ongeveer 35 gaat ![]() | |
T42 | woensdag 20 januari 2010 @ 10:54 |
quote:verzekering hoeft dan namelijk niet te dokken! | |
T42 | woensdag 20 januari 2010 @ 10:57 |
quote:leer eerst rijden en voer em dan pas op.... jah ik heb een brommer en ben 25 maar zoiezo had ik toen voor school een orginele zundapp, was toen elke week wel een rollerbank controle recht voor school. nu rij ik alleen met mooi weer soms | |
willempjewever | woensdag 20 januari 2010 @ 11:09 |
quote:Een veel betere keuze dan een tomos snorfiets. Eigenlijk moet ik nu eens een Honda SS50 kopen voor het plezier. Nog mooier dan een Zundapp. Waren altijd 800 tot 1000 gulden vroeger, maar zie ze nu op marktplaats voor fucking 2500 euro staan? Damn, dat was een investering geweest... | |
ellevehC86 | woensdag 20 januari 2010 @ 11:27 |
quote:Anders moet je eens gaan zoeken naar een Kreidler van Veen, dan zit je al in de goedkopere categorie Porsche 911's ![]() | |
willempjewever | woensdag 20 januari 2010 @ 11:42 |
quote:Een Kreidler was ook niet mis nee. Klote Fok ook, straks heb ik thuis weer een brommer staan. Jeugdsentiment enzo ![]() | |
T42 | woensdag 20 januari 2010 @ 15:07 |
quote:waarom denk je dat ik oude auto's spaar ![]() | |
RemCOW | woensdag 20 januari 2010 @ 15:16 |
quote:Daar ben ik het zeker mee eens. Vroegâh had ik zelf een opgevoerde scooter (70cc alu cilinder enzo). Nou ik heb wel eens bijna een hartverlamming gehad doordat een vriend die een stukje wilde proberen blijkbaar niet zo goed met die dingen om kon gaan als hij zei. ![]() | |
Feitosa | woensdag 20 januari 2010 @ 15:18 |
quote:Ach, ik heb 75/80 overleefd zonder helm. Als je het doet, doe het goed. ![]() | |
Feitosa | woensdag 20 januari 2010 @ 15:20 |
Waarom koop je geen gewone brommer en zet daar een snorfietsplaat op. Dat is eenvoudiger |