abonnement Unibet Coolblue
pi_256248
Ik heb lang gewacht, maar nu moet ik reageren.

Ik ben geintresseerd geraakt in dit programma, omdat er één man was, die alles aan z'n laars lapte en de moed had om voor zijn mening uit te komen en te tonen, hoe hij zich voelde.
Vanaf het begin, heb ik beseft, dat deze man , SEKI, de boel aan het verpesten was voor de grote bazen van SBS6.
De opzet van het programma was om de producers nog meer geld te laten verdienen dan bij "Big Brother" het geval was.
Om dit mogelijk te kunnen maken, heeft men in ieder geval de vrouwelijke tv-kijker nodig, hoe oud (of jong) ze ook mogen zijn. Het is deze categorie kijkers, dat de meeste "kennis" en de meeste "emotie" bezit om het succes van een soap te bepalen.
Het zijn deze kijkers, die bepalen, of de TV wel of niet op "de bus" komt te staan en daarom bepalen zij de prijs van een minuut zendtijd en de prijs, die de roddelbladen voor een artikeltje (rechten!) betalen.
Het moet dus allemaal gesmeerd lopen. Hetgeen inhoudt; herzenloze akteurs en een herzenloos publiek.
En daar ging de boel de mist in.
Seki reageerde en akteerde niet als een herzenloos figuur, maar helaas voor de organisatie als een gewoon mens opgesloten in een kooi met een stelletje collega's, die van hele spel geen moer begrepen, maar zich al vanaf het begin als de gevierde Nederlander zagen.
Seki begon al ras door te krijgen, dat de programmamakers, ondersteund door de roddelbladen, een soap met de gebruikelijke ingrediënten, zoals liefdesperikelen, onenigheden (dus geen knallende ruzies) en intriges (als jij niet mij stemt, stem ik niet op jou) voor ogen hadden. M.a.w de passagiers zouden zonder het zelf te beseffen, als een stelletje primitieve, volgzame imbicielen, neer gezet worden en met de in het vooruitzicht gestelde beroemdheid en geldelijke beloning lieten de meesten zich dan ook keurig in de luren leggen en volgden gedwee het geplande scenario. Het spelregel-systeem met de gele kaarten diende daarbij meer om de wedijver te stimuleren dan om uitwassen te corrigeren. Een voorbeeld hiervan was de gele kaart in het vroege begin, omdat de bus niet goed schoon werd gehouden. (Kleuterschool niveau)
Dus alles moest één grote poppenkast worden, waarbij de buspassagiers Jan Klaassen en de kijkers Katrijn zouden spelen. Om de klucht nog enigszins te vergroten, bestond er nog een "psycholoog" die als veldwachter mocht optreden. Dit persoon moest de mogelijkheid aan de big bosses (big busses? big business!) verschaffen om op de achergrond te blijven en daarbij de touwtjes stevig in handen te houden.

Niets mocht echter zo blijken. Er was één passagier, die het spel al snel door had en zijn medepassagiers met of zonder harde woorden probeerde gezond verstand bij te brengen. Nu achteraf geloof ik, dat slechts twee personen het willen en kunnen begrijpen nl. Bullent en Esmeralda, en één, Aziz, die als eerste slachteroffer van de (Jop-Iwan) inrtrige het nu wel zal moeten begrijpen.

Dus Seki werd gevaar nummer één van de SBS-bonzen, daar hij zijn mening niet onder stoel of banken schoof, maar duidelijk aangaf de pest eraan te hebben om het uitgestippelde scenario te volgen. De anderen daarentegen hadden voorlopig geen enkele schroom om zich te laten manipuleren teneinde in de populariteitspoll naar voren te komen. De huichelarij van sommige van zijn lotgenoten moet voor hem dan ook om te kotsen zijn geweest. SBS6 maakte zich echter nog geen zorgen, daar deze zelfde poll zou er wel voor zorgen, dat Seki snel de bus uitgewerkt zou worden.
En daarmee kon weer een deel van het scenario naar de prullenbak verwezen worden. Seki werd namelijk niet weggestemd, maar verhuisde naar de eerste plaats. Hoe was dit nu mogelijk, want het puriteinse gedeelte van Nederland overstroomde toch SBS6 met klachten?
Het antwoord is simpel. Nederland is nog niet zo puriteins en herkent instinctief de underdog, maar nog belangrijker mannelijk Nederland ging zich, net zo als ik, plotseling intresseren en ging meestemmen op die vent, die zich door die "balletjes" en "bobo's" niet liet inpakken. En er waren veel minder klachten, dan SBS6 wilde laten geloven. (Ik neem anders aan, dat Jerry Springer ook wel de laan uitgestuurd zal worden!).
Met het verlies aan image en daardoor een groeiende onwilligheid bij de sponsers bleef voor de "helden" van SBS6 niets anders over dan met behulp van roddelbladen en De Telegraaf een smerig spelletje op poten te zetten. Hierbij werd Seki in eerste instantie verantwoordelijk gemaakt voor de agressie rondom de bus en vervolgens afgeschilderd als een crimineel met een verleden nog wel. De eerste aanval is een lachertje, maar de tweede, waar is of niet, is gewoonweg onbeschoft en beneden alle peil. In voetbalkringen heet zoiets natrappen. (Trouwens De Telegraaf en SBS6 gaan van Omroepwereld Nederland eisen, dat presentatoren, die een politie-agente geslagen hebben, van TV en Radio geweerd worden. Dronkenschap wordt niet meer als excuus aanvaard).
Het doel werd echter bereikt en na een gesprek met "de manipulator" ofwel de psy werd het Seki duidelijk blijven en doodgepest worden of weggaan en 6000 gulden terugkrijgen. (Dit laatste is schandalig, daar een hogere vergoeding, gezien de bijdrage van Seki aan de kijkcijfers, zeker op z'n plaats is).

Naar mijn mening heeft hij de voor zichzelf juiste beslissing genomen.
De Bus is bezig zijn eigen graf te graven en SBS6 verdient door zijn manipulaties en de zijn arrogantie tegenover de kijker niet beter. De eerste ontwikkelingen doen dit hopen. Met twee van die huichelaartjes als Iwan (Is ie het nou wel of niet?) en Tessa (Is ze het nou....?) kan het niet anders dan dat de boel op een dag uit elkaar barst.
(Sorry, dat ik het zeg, maar wat is die Iwan een Kl....)
Het spel om de knikkers is nu pas begonnen en het knikkerkuiltje kan wel eens zo diep blijken te zijn, dat de knikkers niet meer terug te vinden zijn.
Oftewel: Dans niet met een krokodil, als je niet weet wanneer de muziek stopt.
Ik ben zeker, dat men bij SBS6 bang is, dat de knikkers zijn gevallen en dat de muziek op z'n einde loopt

[Dit bericht is gewijzigd door fondaco (Datum 30 Maart 2000).]

  donderdag 30 maart 2000 @ 03:44:00 #2
272 R@b
No-nonsens
pi_256249
Hulde Hulde voor deze messcherpe analyse, welke in meerdere racties op dit forum is terug te vinden. Maar zeer fraai verwoord in deze.

Rob

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_256250
He, goede vriend,

Wat een fijn verhaal. Ik hoop dat je de stukken hebt gelezen die over Seki op dit Busforum staan. Daar zie je wat achtergrondinformatie, waarbij ook ik me niet onbetuigd heb gelaten.
Als je zin hebt, het volgende: Seki is de bus uit, maar we zijn bezig met de nazorg. Ze hebben hem namelijk laten vallen als een baksteen. Is er een "psycholoog" in de bus, voor Seki, die 1,5 maand in een gifslangenkuil heeft gezeten is er geen enkele nazorg. Iedereen kan zien dat die jongen niet aan het lintjesknippen is, of de kont zit te kussen van de presentator van een of ander kutprogramma. Die jongen zit thuis. Die jongen houdt zich gedeisd. Die jongen heeft effe genoeg achter z'n kiezen.
Dus zijn wij van de Seki-Fanclub (http://debus.clubs.nl) samengekomen in het Seki Rehabilitatie Front, kortweg SRF.
Je hoeft alleen maar lid te worden van de Fanclub, die immers toch geen nut meer heeft.
Het Forum aldaar zal je schokken. Niet de incidentele scheldpartijen van anti-seki's, maar harde informatie, ook van Seki zelf binnenkort. Seki laat overigens weten iedereen te danken die door dik en dun achter hem bleef staan. Hij is buitengewoon ontroerd en kon bijna niet geloven dat hij zoveel medestanders had. Het deed hem goed. Mij ook.

Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

pi_256251
Borgia, you have mail.
pi_256252
Wat een geniaal stukje...
  donderdag 30 maart 2000 @ 10:26:00 #6
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_256253
Briljant.


Groet,
Lafayette

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')