abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 januari 2010 @ 10:43:28 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_76916042
Olla,

mijn meisje en ik zitten allebei bij de Rabobank. Hebben daar allebei een privé-rekening en een gezamenlijke rekening.

Vanochtend bij het ontbijt merkte ik op dat ik 30 euro kosten voor zo'n pakket toch wel aan de maat vind, waarop zij zei dat ik niet moest overdrijven; het kost net iets meer dan twee tientjes.

Dus ik weer: nee, elk kwartaal schrijven ze 7,50 af. En zei, ach welnee, 5,40..

Bleek dat we allebei gelijk hadden: bij mij schrijven ze voor hetzelfde pakket inderdaad 2,10 meer af per drie maanden.

Nu zul je zeggen, klein bier, maar toch, ik snap het niet. Allebei hebben we ook keurig een brief gekregen van de bank, de ene waarbij gezegd wordt dat 'een Rabo Totaal Pakket 10 cent meer gaat kosten per kwartaal, namelijk van 5,40 naar 5,50', de ander dat 'een Rabo Totaal Pakket 10 cent meer gaat kosten per kwartaal, namelijk van 7,50 naar 7,60').

Als je dan nog even gaat rekenen, ontdek je dat je voor al je rekeningen en passen tegen de honderd euro betaalt, wat ik nog best wel wat vind.

Nogmaals, ik ben geen knijperd, maar nu ik het optel vind ik het nog wel wat, maar het vreemdste vind ik dat één bank voor precies dezelfde producten andere tarieven hanteert met een verschil van uit mijn hoofd zo'n 40 procent...

Ga ik over bellen, maar nu ben ik ook nieuwsgierig wat anderen (ook bij andere banken) betalen voor zo'n pakket.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_76916201
Het 1e Rabo Totaal Pakket kost ¤ 7,60 per kwartaal. Elk volgend totaal pakket wat je afneemt ¤ 5,50.

Zelf betaal ik ¤ 3,35 per maand voor 1 priverekening met 2 europassen (Friesland Bank)
  zondag 17 januari 2010 @ 10:59:59 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_76916275
Afzetters, ze mogen blij zijn dat je je geld er parkeert
pi_76916962
Je bent verplicht het op de bank te zetten he, dus kassa
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 17 januari 2010 @ 11:40:17 #5
136 V.
pi_76917114
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:55 schreef TGV2 het volgende:
Het 1e Rabo Totaal Pakket kost ¤ 7,60 per kwartaal. Elk volgend totaal pakket wat je afneemt ¤ 5,50.

Lekker dan... mijn vrouw zat er als eerste

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 17 januari 2010 @ 12:10:15 #6
136 V.
pi_76917822
Iemand ervaring met de ASN-bank?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_76918241
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:10 schreef Verbal het volgende:
Iemand ervaring met de ASN-bank?

V.
Ja, ik ben van de Rabo overgestapt naar de ASNbank.
Op de ASN krijg je over het geld wat op je betaalrekening staat OOK rente.
Niet zoveel namelijk 1 %

Maar de kosten van de Rekening en de rente welke ik krijg kan ik zo tegen elkaar wegschrappen.
quote:
Betalingsverkeer en betaalpassen kosten geld. Elke bank berekent die kosten door aan de klant, maar de ASN Bank houdt ze laag. U betaalt ¤ 1,50 per maand voor de ASN Bankrekening, inclusief ASN Wereldpas en Digipas. De tweede rekeninghouder of gemachtigde betaalt ¤ 1,- per maand en ontvangt dan een eigen ASN Wereldpas en Digipas.

In tegenstelling tot veel andere banken vergoedt de ASN Bank rente over het tegoed op uw ASN Bankrekening. Deze bedraagt nu 1% op jaarbasis en wordt elk kwartaal op uw rekening bijgeschreven.
Maw je betaald dus ¤ 4,50 per kwartaal (omgerekend)
Je krijgt ook per kwartaal die 1% rente uitbetaald.

In mijn geval kan ik die twee tegen elkaar wegstrepen.
Ik zorg er wel voor dat geld wat ik niet direct nodig heb naar een spaarrekening gaat die meer rente oplevert.

Met de ASN pas kun je ook geld opnemen in het buitenland.
Heb dit zelf in de USA gedaan ... en niet alleen geld uit de automaat maar ook bij diverse supermarkten kon ik daar met mijn betaalpas terecht.

Internetbankieren gaat ook simpel bij de ASN. Je krijgt een digipas (soortement rekenmachientje) waarmee je dus codes krijgt om geld te kunnen overmaken. De afschriften zien er ook overzichtelijk uit.
pi_76918694
Ik heb bij de ING een betaalrekening (geen student) 3,10 euro per kwartaal.

En mijn rekening bij de ABN kost, even kijken, eh niks! haha. Ik ben daar nog als student aangemerkt zie ik.
Nouja, kga het ook niet veranderen, volgend jaar weer studeren dus.
pi_76919044
Ik heb een europas, dus ik kan in USA er niet eens mee pinnen?
Ben wel blij met dit topic want ik ga miss 25 jan naar las vegas en dan wil ik toch wel graag wat kunnen pinnen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_76919247
Volgens de site van de rabo kost het nog maar 7,50 hoor

http://www.rabobank.nl/pa(...)europas_met_chipknip

Alleen als je dan kijkt bij de rabocard dan kost het opeens wel 7,60
pi_76919425
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:52 schreef Chinless het volgende:
Ik heb een europas, dus ik kan in USA er niet eens mee pinnen?
Ben wel blij met dit topic want ik ga miss 25 jan naar las vegas en dan wil ik toch wel graag wat kunnen pinnen

Europas van welke bank?
Van de ASN heb ik een Wereldpas maar bij de Rabobank had ik een EUROPAS
En met deze EUROPAS heb ik ook in de USA geld uit de automaat kunnen halen.

VOORWAARDE is wel overigens (indien je een nieuwe europas hebt) daar al eens geld mee hebt opgenomen bij je eigen bank in Nederland. ANDERS kan het zijn dat hij in het buitenland nog niet werkt, en daar wil je ver van huis natuurlijk niet opeens achterkomen.

Als het MAESTRO-logo op je bankpas staat kun je m.i. geld opnemen OOK in het buitenland EN buiten Europa! Opnames kosten echter wel geld = zie de internetsite van je bank.
PLUS dat een buitenlandse bank ook nog eens een percentage kan berekenen!!!
In de USA was dat bij sommige banken iets van $3,- of zo ... maar dat is van bank tot bank verschillend.

Handiger zou zijn als je kon beschikken over een CREDITCARD.
Maar op zo'n korte termijn is dat zeer waarschijnlijk niet meer te regelen.
Bij een Creditcard heb je overigens ook (hoge) jaarlijkse kosten.
- Voordeel in de USA is wel dat je zelfs een kop koffie kunt betalen met een creditcard.

Op het vliegveld kun je al Amerikaanse Dollars opnemen.
Of TIP wissel hier in Nederland 200 euro om voor Dollars.
pi_76919673
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:03 schreef A_Noniem het volgende:

[..]

Europas van welke bank?
Van de ASN heb ik een Wereldpas maar bij de Rabobank had ik een EUROPAS
En met deze EUROPAS heb ik ook in de USA geld uit de automaat kunnen halen.

VOORWAARDE is wel overigens (indien je een nieuwe europas hebt) daar al eens geld mee hebt opgenomen bij je eigen bank in Nederland. ANDERS kan het zijn dat hij in het buitenland nog niet werkt, en daar wil je ver van huis natuurlijk niet opeens achterkomen.

Als het MAESTRO-logo op je bankpas staat kun je m.i. geld opnemen OOK in het buitenland EN buiten Europa! Opnames kosten echter wel geld = zie de internetsite van je bank.
PLUS dat een buitenlandse bank ook nog eens een percentage kan berekenen!!!
In de USA was dat bij sommige banken iets van $3,- of zo ... maar dat is van bank tot bank verschillend.

Handiger zou zijn als je kon beschikken over een CREDITCARD.
Maar op zo'n korte termijn is dat zeer waarschijnlijk niet meer te regelen.
Bij een Creditcard heb je overigens ook (hoge) jaarlijkse kosten.
- Voordeel in de USA is wel dat je zelfs een kop koffie kunt betalen met een creditcard.

Op het vliegveld kun je al Amerikaanse Dollars opnemen.
Of TIP wissel hier in Nederland 200 euro om voor Dollars.
OK dankje.
Een creditcard heb ik al, dus dat kan altijd nog.

Die tip om 200 euro te wisselen naar dollars doe ik zeker meenemen.
pi_76919934
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:10 schreef Chinless het volgende:

[..]

OK dankje.
Een creditcard heb ik al, dus dat kan altijd nog.

Die tip om 200 euro te wisselen naar dollars doe ik zeker meenemen.
Ik heb je ff een pb gestuurd.
Je moet namelijk voordat je naar de USA gaat al voorgemeld zijn.
Dit allemaal in het kader van mogelijk terrorisme

Wel is zo'n verklaring 2 jaar geldig.
Helaas kon ik de site waarop je je moet voormelden niet meer terugvinden.
Maar via de site van de USA ambasade moet je hem wel kunnen vinden.
Reisbureau's geven het adres van de site alleen maar als je via hen een reis boekt.

Gevonden het is het ESTA programma
http://www.allesamerika.com/esta-amerika.html

[ Bericht 8% gewijzigd door A_Noniem op 17-01-2010 13:21:17 (ESTA) ]
  zondag 17 januari 2010 @ 13:31:44 #14
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_76920574
Vliegen naar Amerika: minimaal 72 uur voor vertrek online aanmelden bij ambassade: cbp.gov/esta (Bron: Consumentengids)

Overigens zit ik ook bij ASN bank. Wereldpas in het buitenland nog niet gebruikt.
  zondag 17 januari 2010 @ 14:55:31 #15
136 V.
pi_76924018
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:23 schreef A_Noniem het volgende:

[..]

Ja, ik ben van de Rabo overgestapt naar de ASNbank.
Op de ASN krijg je over het geld wat op je betaalrekening staat OOK rente.
Niet zoveel namelijk 1 %

Maar de kosten van de Rekening en de rente welke ik krijg kan ik zo tegen elkaar wegschrappen.
[..]

Maw je betaald dus ¤ 4,50 per kwartaal (omgerekend)
Je krijgt ook per kwartaal die 1% rente uitbetaald.

In mijn geval kan ik die twee tegen elkaar wegstrepen.
Ik zorg er wel voor dat geld wat ik niet direct nodig heb naar een spaarrekening gaat die meer rente oplevert.

Met de ASN pas kun je ook geld opnemen in het buitenland.
Heb dit zelf in de USA gedaan ... en niet alleen geld uit de automaat maar ook bij diverse supermarkten kon ik daar met mijn betaalpas terecht.

Internetbankieren gaat ook simpel bij de ASN. Je krijgt een digipas (soortement rekenmachientje) waarmee je dus codes krijgt om geld te kunnen overmaken. De afschriften zien er ook overzichtelijk uit.

Ik heb net de rentes van de spaarrekeningen ook vergeleken: bij de Rabo krijg je nu max 1,9% bij de internetbonusspaarrekening (net de rente over afgelopen jaar binnen, inmiddels 30% minder dan vorig jaar, terwijl we iets meer spaargeld hadden) en volgens mij bij de gewone spaarrekening met vrij opneembaar geld bij de ASN iets van 2,5. Klopt dat?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:04:39 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76924402
Meisje? Hoe oud is ze? 12? En verder zijn mensen die denken dat een bank gratis werkt erg naief. Dat de kosten hoog zijn klopt helemaal, maar ze zijn er nu eenmaal. Zelfs banken die in het verleden gratis waren stappen nu over op een betaalsysteem, simpelweg omdat de kosten hoger worden.

Spaarrente staat nu inderdaad rond de 2,5 dus dat kan wel kloppen...
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_76924583
Ik heb ook wel eens gevraagd waarom ik meer aan rabobank per kwartaal betaal dan bij andere banken. Rabo antwoorde dat het kwam omdat als je een pasje verliest of kapot gaat je gratis een nieuwe krijgt en bij de andere banken moet je iets betalen.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:12:59 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_76924797
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:08 schreef SolidasRock het volgende:
Ik heb ook wel eens gevraagd waarom ik meer aan rabobank per kwartaal betaal dan bij andere banken. Rabo antwoorde dat het kwam omdat als je een pasje verliest of kapot gaat je gratis een nieuwe krijgt en bij de andere banken moet je iets betalen.
Dus dan gaan ze er al standaard vanuit dat je ooit je pas gaat verliezen? Het lijkt me beter als ze beginnen met een laag bedrag en als je dan je pas kwijtraakt ze dan het bedrag gaan verhogen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 17 januari 2010 @ 15:15:44 #19
136 V.
pi_76924918
Inderdaad de omgekeerde wereld

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_76924931
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus dan gaan ze er al standaard vanuit dat je ooit je pas gaat verliezen? Het lijkt me beter als ze beginnen met een laag bedrag en als je dan je pas kwijtraakt ze dan het bedrag gaan verhogen.
Is dit niet hetzelfde als met ziekenfonds? Ze gaan er toch ook niet vanuit dat je ziek word, wij met zijn allen moeten de kosten dekken van zoveel mensen die ziek worden ( of in het andere geval hun pas onbruikbaar wordt of verliezen)
  zondag 17 januari 2010 @ 15:16:47 #21
136 V.
pi_76924958
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:04 schreef karr-1 het volgende:
En verder zijn mensen die denken dat een bank gratis werkt erg naief. Dat de kosten hoog zijn klopt helemaal, maar ze zijn er nu eenmaal. Zelfs banken die in het verleden gratis waren stappen nu over op een betaalsysteem, simpelweg omdat de kosten hoger worden.
Ik ben niet naïef, want ik snap best dat zaken wat kosten. Maar waarom zulke prijsverschillen? Nog afgezien van geld dat ze sowieso aan je verdienen als klant natuurlijk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 17 januari 2010 @ 15:17:11 #22
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_76924974
ing 10
  zondag 17 januari 2010 @ 15:18:37 #23
3185 Adelante
To let it go now
pi_76925044

Triodos Bank: betaal 15 euro per jaar.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_76925165
bij mij vragen ze af en toe of ik nog stufi krijg, omdat ik anders moet betalen voor mn rekening.

"ja volgend schooljaar ga ik weer studeren"

gaat al een paar jaar zo
pi_76925353
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:18 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Triodos Bank: betaal 15 euro per jaar.
Juist met deze economische crisis, moeten wij dan niet bij een grote stabiele bank blijven? Triodos klinkt niet bekend, staat je geld daar wel veilig? Zoveel mensen wachten nog op het geld dat bij isesave gestald stond wat ze misschien nooit zullen krijgen

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2010 15:30:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')