abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2010 @ 23:15:44 #81
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76991851
Oftewel de politievakbond wil gewoon dat die agent geen belasting hoeft te betalen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_76993791
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef sanger het volgende:
Oftewel de politievakbond wil gewoon dat die agent geen belasting hoeft te betalen
die ton zal een soort van schadevergoeding zijn en gederfde inkomsten en aanpassingen voor zijn "nieuwe" leven.

als een agent opeens een ton in een jaar krijgt zal dat wel gezien worden als "inkomsten".

volgens de regels zal de belastingdienst gelijk hebben wellicht.

of het moreel te verantwoorden is.

(vind het nogal cru in contrast met die pvda hoer die tonnen huursubsidie voor een te luxe appartement in new york binnensleepte en niks terug betaald of de politietop met gigantische bonussen).
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 19 januari 2010 @ 10:04:12 #83
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_77000603
Zo ik heb gisteren geld gedaan in het busje bij de flessenautomaat
Jaja in Zeist waar ik woon leeft het natuurlijk wat meer en er zijn meerdere acties voor Rob.

www.wijlopenvoorrob.nl

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 19 januari 2010 @ 10:18:49 #84
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_77001011
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:22:29 #85
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_77001111
Mja, heel zuur hoor, tijdens je werk arbeidsongeschikt raken op zo'n manier, laat ik dat voorop stellen. Maar iemand anders die tijdens zijn werk een ongeluk krijgt en invalide wordt, krijgt ook een standaarduitkering en betaalt de reguliere belastingtarieven. Dat mag voor dhr. Oostrom dus ook gewoon gelden, hoe vervelend het ook is.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_77002676
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:22 schreef Mikkie het volgende:
Mja, heel zuur hoor, tijdens je werk arbeidsongeschikt raken op zo'n manier, laat ik dat voorop stellen. Maar iemand anders die tijdens zijn werk een ongeluk krijgt en invalide wordt, krijgt ook een standaarduitkering en betaalt de reguliere belastingtarieven. Dat mag voor dhr. Oostrom dus ook gewoon gelden, hoe vervelend het ook is.
toch klopt het niet echt.

als je een arts bent dan verdien je bakken met geld vanwege de verantwoordelijkheid die je hebt over het leven van mensen.
als je als militair op uitzending gaat krijg je een flinke gevaren toeslag.

als je agent bent krijg je een matig loon en word je zwaar gewond tijdens het dienen van de samenleving dan word je als oud vuil behandeld...
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:02:37 #87
3542 Gia
User under construction
pi_77004982
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:04 schreef truebastard het volgende:
als je agent bent krijg je een matig loon en word je zwaar gewond tijdens het dienen van de samenleving dan word je als oud vuil behandeld...
Hij wordt niet anders behandeld als ieder ander met een matig loon die arbeidsongeschikt is geraakt. Hij krijgt gewoon een arbeidsongeschiktheidsuitkering, mag ik aannemen.

Deze bonus is ingezameld geld. Als hij dat beetje bij beetje van veel verschillende mensen krijgt, is er niks aan de hand. Je mag meerdere kleine giften krijgen. Maar als ze hem straks ineens 60 K gaan overhandigen, dan zegt de fiscus 'dankjewel'.

Overigens, als je agent wordt, dan weet je dat je een karig loon krijgt. Wil je dat niet, dan moet je een vak leren, of zo.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:20:59 #88
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77005595
quote:

[..]

als je een arts bent dan verdien je bakken met geld vanwege de verantwoordelijkheid die je hebt over het leven van mensen.

Die arts moet toch ook gewoon belasting betalen als hij gewond raakt tijdens zijn werk? De militair net zo.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_77006357
Ik heb jaren geleden voor een tijdelijke klus een paar maanden bij de Belastingdienst gewerkt. Het is net alsof je in 1944 bij een administratiekantoor van het Derde Rijk bent beland. Wat dat betreft heeft diegene die zei dat er een stel SS'ers werkten volkomen gelijk. De loonslaven vallen nog wel mee, maar ik zat op de bovenste verdieping (bij de hogere heren) en ze liepen nog net niet in een SS-uniform rond. Heb me in die paar maanden vaak verbaast over hoe ze over de afdeling liepen te blaffen en zomaar zonder geldige reden mensen geld afhandig probeerden te maken. Zelfs fouten die in de papieren waren geslopen en gemeld werden aan het hoofd werden gewoon verstuurd onder het mom van: 'Het kost tijd en geld om het allemaal overnieuw te doen, dus mijn naam is haas. De mensen bellen vanzelf wel als ze merken dat er iets niet klopt.'
pi_77008532
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb jaren geleden voor een tijdelijke klus een paar maanden bij de Belastingdienst gewerkt. Het is net alsof je in 1944 bij een administratiekantoor van het Derde Rijk bent beland. Wat dat betreft heeft diegene die zei dat er een stel SS'ers werkten volkomen gelijk. De loonslaven vallen nog wel mee, maar ik zat op de bovenste verdieping (bij de hogere heren) en ze liepen nog net niet in een SS-uniform rond. Heb me in die paar maanden vaak verbaast over hoe ze over de afdeling liepen te blaffen en zomaar zonder geldige reden mensen geld afhandig probeerden te maken. Zelfs fouten die in de papieren waren geslopen en gemeld werden aan het hoofd werden gewoon verstuurd onder het mom van: 'Het kost tijd en geld om het allemaal overnieuw te doen, dus mijn naam is haas. De mensen bellen vanzelf wel als ze merken dat er iets niet klopt.'
bepaalde afdelingen van de belastingdienst gun ik dan ook teelbalkanker
pi_77036269
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

belastinginspecteurtje?

Over dat geld van een erfenis moeten ze gewoon per definitie afblijven. Dat is wat er bij een persoon is overgebleven NADAT er al belasting over is betaald. Dat zijn geen argumenten die je geeft. Het zou al gevrijwaard moeten zijn.
Belastingbetalen is helemaal niet erg, dat houd een land draaiende. Maar er is ook nog een ander punt. De onredelijkheid van de fiscus / overheid is ontzettend groot. Je moet niet gaan lijkenpikken.
Nee hoor, maar ik kan wel nadenken.
Er is altijd over alle geld al belasting betaald. Zoals al eerder gezegd is: de overledene heeft belasting betaald, de ontvanger nog niet. Als ik mijn loon krijg, heeft mijn baas al belasting betaald over het brutoloon en samen betalen we daar opnieuw belasting over. En als ik mijn nettoloon uitgeef (waar dus al twee keer belasting over betaald is) betaal ik opnieuw belasting (accijns, BTW, heffingen etc.). En over wat ik niet uitgeef betaal ik ook belasting (over het fictief rendement).
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77036445
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dat is een ander verhaal!
Dat komt overal voor en is inderdaad een kwalijke zaak.

Een collega vandaag nog. Wilde 160 grams gekleurd papier halen en kreeg een pak van 500 vel in zijn handen geduwd, terwijl hij maar pakweg 50 vel wilde hebben.
Hij werd terug gestuurd door de baas en vermeldde bij de kopieerwinkel dat hij duidelijk gezegd had, maar een beetje te willen. Waarop hem geantwoord werd: "Maar het valt toch te proberen!"
Afijn, daar kopen we dus NOOIT meer in.

Helaas is dat met overheden lastiger.
Maar nogmaals: daar gaat het hier niet over.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77036527
quote:

[..]

Dat een agent te weinig verdient is geen goede zaak. Een agent doet ons vuile en gevaarlijke werk, net als andere dienstverleners, en moet dus goed betaald worden.
Maar dat staat los van deze discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')