abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76894232
Een groot probleem in Nederland in het klein gepresenteerd:
quote:
Jeugd terroriseert buurtbewoners
SAS VAN GENT - Buurtbewoners in een wijk in het Zeeuwse Sas van Gent zeggen al jaren te worden geterroriseerd door een groep van 20 jongeren. Vernielingen, geluidsoverlast en zelfs mishandelingen vinden er plaats, maar de politie doet niets.

De buurtbewoners zijn de terreur zat en doen hun relaas in de Zeeuwse krant PZC. "Het is te gek voor woorden dat je door terreur van een kleine groep niet meer kunt leven in een klein dorp als Sas van Gent." Volgens de bewoners, die anoniem willen blijven uit angst voor represailles, was oud en nieuw dit jaar een triest hoogtepunt. Niet alleen een betonnen brievenbus werd opgeblazen, maar ook auto's en woningen van omwonenden zijn beschoten met een luchtbuks.

Bakstenen
Ook vliegt met enige regelmaat een baksteen door de ruit bij diegene die het heeft aangedurfd de reljeugd aan te spreken op hun gedrag of ze aan te geven bij de politie. "Dat kan wel anoniem maar bij de gasten is vrij snel bekend wie het is geweest." Eén van de bewoners heeft zelfs zijn hele woning moeten barricaderen met rolluiken om te voorkomen dat nog een steen door de voorruit vliegt. Als klap op de vuurpijl is één van de buurtbewoners zelfs in elkaar geslagen door zes man, omdat hij het waagde de jongeren aan te spreken op hun gedrag.

Politie
Volgens de omwonenden is de politie dus op de hoogte van de situatie, maar wordt er niet ingegrepen. "Ja, er rijdt wel eens een politiewagen door de Beneluxwijk waar veel van deze jongeren wonen, maar daar blijft het bij. Het zou goed zijn de harde kern, een man of vijf, op te pakken, maar dat gebeurt niet. Als ik zonder licht fiets, krijg ik terecht een bekeuring. Deze gasten rijden veel te hard door ons stadje met onverzekerde auto's. En dat kan allemaal maar", aldus één van de buren in de PZC.

Bijkomend probleem hierbij is dat de buren denken te weten wie er tot de harde kern behoren, maar dit niet kunnen bewijzen. Een 'witte trui' of 'bruin haar' is te weinig voor de politie om in te grijpen.

Sociale problemen
De omwonenden doen ook een beroep op de Terrneuzense politiek die volgens hen geen oog heeft voor de sociale problemen in Sas van Gent. "Het is prima dat miljoenen euro's worden uitgegeven aan het verbeteren van de leefbaarheid in Sas van Gent, maar de Terneuzense politiek weigert te erkennen dat er een groot sociaal probleem is in ons stadje. Wij hopen dat de prioriteit bij de politie om de problemen in Sas aan te pakken, hoger zal worden. Ik ben verdorie beschoten en mijn vrouw zit met angst thuis als ik voor mijn werk weg ben. Dat zijn geen kwajongensstreken meer."
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rt_wijk__.html?p=3,1

Ik vind dit nieuwsbericht typerend voor de situatie waarin Nederland verkeert. Dit soort problemen zie je steeds meer; niet alleen in grote steden met (wellicht) een lage sociale controle, maar nu zelfs ook in een klein dorp als Sas van Gent. En waarom kan dit allemaal gebeuren? Omdat de politie in Nederland te slap is om hiertegen op te treden. Gevolg: jongeren kennen geen grenzen meer en spelen (nee: ZIJN) de baas op straat.
pi_76894273
Dat krijg je ervan als de politie nooit wat doet en (wij) de jeugd helemaal geen gezag meer zien maar gewoon een jongen of meisje met 1 streep op een blauwe werk jas
pi_76894324
Het meest trieste is dat als er dan een keer wat terug wordt gedaan je taferelen zoals in Ondiep krijgt. Dan kan de politie ineens wel adequaat reageren. En het maar vreemd vinden dat mensen voor eigen rechter gaan spelen. Nee dat is inderdaad niet goed maar geheel geen rechtspraak is al helemaal niet goed.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:57:26 #4
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76894341
Ja? Hingen vroeger mensen niet op straat? Waren ze toen te druk bezig met binnen achter de TV te zitten (gemiddeld 4 uur per dag tegenwoordig) of te internetten?

Ik geloof daarnaast niet dat als een agent reden heeft om een auto aan te houden, en deze blijkt vervolgens niet verzekerd te zijn, dat de agent dan zegt 'oh, ja, maar jullie zijn die hangjongeren, rij dan maar door'.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_76894410
quote:
Ja? Hingen vroeger mensen niet op straat? Waren ze toen te druk bezig met binnen achter de TV te zitten (gemiddeld 4 uur per dag tegenwoordig) of te internetten?
Ja, maar vroeger werden bijvoorbeeld de Nozems nog wel eens stevig aangepakt door de ME wist mijn vader te vertellen. Tegenwoordig krijgen de moderne nozems buurthuizen en kopjes thee.
quote:
Ik geloof daarnaast niet dat als een agent reden heeft om een auto aan te houden, en deze blijkt vervolgens niet verzekerd te zijn, dat de agent dan zegt 'oh, ja, maar jullie zijn die hangjongeren, rij dan maar door'.
Nee, maar een boete krijgen voor onverzekerd rondrijden versta ik ook niet onder aanpakken van dit tuig. Een paar ME knuppels eroverheen of een paar maanden werkkamp daarentegen wel.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:03:16 #6
248844 Bowlingbal
pi_76894504
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:59 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Ja, maar vroeger werden bijvoorbeeld de Nozems nog wel eens stevig aangepakt door de ME wist mijn vader te vertellen. Tegenwoordig krijgen de moderne nozems buurthuizen en kopjes thee.
[..]

Nee, maar een boete krijgen voor onverzekerd rondrijden versta ik ook niet onder aanpakken van dit tuig. Een paar ME knuppels eroverheen of een paar maanden werkkamp daarentegen wel.
Ja, want dat valt volledig te verantwoorden.
Onverzekerd rondrijden: 50 stokslagen.
20 km/ h te hard door een woonwijk: 12 stokslagen
Politie belachelijk maken op internet: 10 stokslagen en 5 minuten steniging door de woedende menigte

Dat lijkt me een ideale oplossing. Maar dan toch niet.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_76894542
Hohohohoho
Als de politie zich met criminelen moet gaan bezighouden, wie moeten er dan bonnen geven voor 4 km te hard rijden? wie moet er de duizenden parkeerplaatsen gaan controleren? Wie moet allerlei mensen gaan aanhouden om te zien of ze hun ID-kaart wel op zak hebben? En wat moeten we dan doen met de koffievoorraden op de politiebureaus? Dan wordt het toch een zooitje in dit land?
pi_76894555
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:57 schreef Bowlingbal het volgende:
Als ze het idee hebben teveel weerstand te krijgen dan houden ze de auto niet aan. De mensen die daar zorgen voor de problemen zijn echt wel bekend.
pi_76894569
Tsja, typisch.
pi_76894581
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:03 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ja, want dat valt volledig te verantwoorden.
Onverzekerd rondrijden: 50 stokslagen.
20 km/ h te hard door een woonwijk: 12 stokslagen
Politie belachelijk maken op internet: 10 stokslagen en 5 minuten steniging door de woedende menigte

Dat lijkt me een ideale oplossing. Maar dan toch niet.
Lees jij überhaupt wel het verhaal? Onverzekerd rondrijden en 20km/h te hard rijden door een woonwijk doen zoveel mensen. Bakstenen bij mensen door de ruit gooien, mensen in elkaar slaan omdat ze aangifte doen en buurtbewoners intimideren en lastigvallen doet alleen tuig.

En tuig verdient een paar knuppels in hun nekken of een paar maanden werkkamp als het aan mij zou liggen. Maar het ligt niet aan mij dus alles blijft hetzelfde totdat de bevolking het heft in eigen hand neemt. Dat mag namelijk niet en kan er ineens wel worden opgetreden (zie Culemborg, hoewel je daar niet van een adequaat optreden kan spreken).
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:06:42 #11
248844 Bowlingbal
pi_76894588
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:05 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als ze het idee hebben teveel weerstand te krijgen dan houden ze de auto niet aan. De mensen die daar zorgen voor de problemen zijn echt wel bekend.
Hoe weet jij dat? Heb je daar persoonlijk ervaring mee? Ken je iemand die zelf agent is of het zelf voor elkaar kreeg om onverzekerd rond te rijden omdat hij een bekende hangjongere is? Of heb je dat beeld gekregen naar aanleiding van wat krantenberichten?
- Donald Love
pi_76894691
En ik maar lekker buiten voetballen toen ik 16 was. Ik had dus ook kunnen gaan rellen, gemiste kans
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:11:12 #13
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76894742
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:59 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

[..]

Bedenk wel dat de agenten die daar werken schoolgenoten, neven/nichten, ouders, stapbuddies whatever zijn of zijn geweest van de jongeren die daar ontspoord zijn. Grof geweld zou wellicht verdiend zijn, maar lokt ook veel meer geweld uit en kan op de lange termijn schadelijker zijn. De meeste van de jongens en meisjes zullen overdag gewoon nog naar hun VMBO gaan, en zijn 's avonds na het drinken van een boel bier behoorlijk luidruchtig en gaan dan ruzie maken met buren die hun gehang verstoren.

In Zeeland ken trouwens een heel erg lange geschiedenis met moeilijk in de hand te houden jongeren die overlast veroorzaken. Verveling, algemene proleterigheid en sterke groepsvorming liggen daar onder andere ten grond aan. En dat is lastig tegen te gaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:11:40 #14
3542 Gia
User under construction
pi_76894756
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:54 schreef Boldface het volgende:
Een groot probleem in Nederland in het klein gepresenteerd:
[..]

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rt_wijk__.html?p=3,1

Ik vind dit nieuwsbericht typerend voor de situatie waarin Nederland verkeert. Dit soort problemen zie je steeds meer; niet alleen in grote steden met (wellicht) een lage sociale controle, maar nu zelfs ook in een klein dorp als Sas van Gent. En waarom kan dit allemaal gebeuren? Omdat de politie in Nederland te slap is om hiertegen op te treden. Gevolg: jongeren kennen geen grenzen meer en spelen (nee: ZIJN) de baas op straat.
Vandaag las ik in de krant dat hier in Zuid-oost brabant steeds vaker woningen worden overvallen. Winkels, benzinestations e.d. zijn te goed beveiligd, dus dan bellen ze maar bij een willekeurige woning aan, mishandelen de bewoner en pikken mee wat enige waarde heeft.

Daders hebben leeftijden vanaf 14 jaar!! Die jongeren zien het als een makkelijke manier om geld te 'verdienen'.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:12:19 #15
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_76894778
hoe je ook op het idee komt Heb ook veel rond gehangen en verkeerde mischien lompe dingen gedaan

maar heb nooit iemand lastig gevallen ofzo dan ben je echt een maf
pi_76894797
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

Bedenk wel dat de agenten die daar werken schoolgenoten, neven/nichten, ouders, stapbuddies whatever zijn of zijn geweest van de jongeren die daar ontspoord zijn. Grof geweld zou wellicht verdiend zijn, maar lokt ook veel meer geweld uit en kan op de lange termijn schadelijker zijn. De meeste van de jongens en meisjes zullen overdag gewoon nog naar hun VMBO gaan, en zijn 's avonds na het drinken van een boel bier behoorlijk luidruchtig en gaan dan ruzie maken met buren die hun gehang verstoren.

In Zeeland ken trouwens een heel erg lange geschiedenis met moeilijk in de hand te houden jongeren die overlast veroorzaken. Verveling, algemene proleterigheid en sterke groepsvorming liggen daar onder andere ten grond aan. En dat is lastig tegen te gaan.
Ik kom al mijn hele leven in Sas, en in de betreffende buurt wonen niet echt veel autochtone zeeuwen...
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:13:04 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_76894803
belachelijk. tvp
pi_76894828
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:06 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Heb je daar persoonlijk ervaring mee? Ken je iemand die zelf agent is of het zelf voor elkaar kreeg om onverzekerd rond te rijden omdat hij een bekende hangjongere is? Of heb je dat beeld gekregen naar aanleiding van wat krantenberichten?
Ik ken verschillende agenten en mensen bij justitie. In bepaalde gevallen wordt niet opgetreden omdat het kan leiden tot bijvoorbeeld escalatie of ze deze groepen jongeren volgen om te bekijken of het criminele organisaties zijn.
pi_76894835
Is het al tijd om het over de nationaliteit van de groep te hebben, of wachten we nog even ?
pi_76894855
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:12 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik kom al mijn hele leven in Sas, en in de betreffende buurt wonen niet echt veel autochtone zeeuwen...
Hmmm, ik probeerde nog mijn vermoedens niet om te zetten in beschuldigingen, maar hier worden mijn vermoedens alweer sterker gemaakt.
quote:
Is het al tijd om het over de dubbele nationaliteit van de groep te hebben, of wachten we nog even ?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:15:25 #21
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_76894865
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:14 schreef GroetenUitBrabant het volgende:
Is het al tijd om het over de nationaliteit van de groep te hebben, of wachten we nog even ?
waarschijnlijk gewoon nederlanders en dan zul je niemand horen zeggen kut nederlanders als het marrokanen hadden ze hier allemaal vol gescholden weer
pi_76894923
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:15 schreef donthate het volgende:

[..]

waarschijnlijk gewoon nederlanders en dan zul je niemand horen zeggen kut nederlanders als het marrokanen hadden ze hier allemaal vol gescholden weer
Niemand spreekt er schande van inderdaad. Iedereen steekt de loftrompet op richting deze jongens omdat het woord Marokkanen nog niet is genoemd in de krantenkop. Nou goed?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:18:31 #23
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_76894972
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:17 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Niemand spreekt er schande van inderdaad. Iedereen steekt de loftrompet op richting deze jongens omdat het woord Marokkanen nog niet is genoemd in de krantenkop. Nou goed?
Jonge jij weet ook dat er veel erger gereageerd als er het woordje marrokaan of dat ik bijvoorbeeld een anti ben dat er antilianen tussen gestaan had hadden ze weer allemaal het land uit gemoeten
pi_76895009
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:18 schreef donthate het volgende:

[..]

Jonge jij weet ook dat er veel erger gereageerd als er het woordje marrokaan of dat ik bijvoorbeeld een anti ben dat er antilianen tussen gestaan had hadden ze weer allemaal het land uit gemoeten
Dat moeten ze ook. Of ze nou rellen of niet
pi_76895098
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:18 schreef donthate het volgende:

[..]

Wat wil je nu dat ik zeg? Dat Nederlanders racistisch zijn? En misschien, heel misschien hebben die reacties ook te maken met het feit dat Marokkanen "iets" vaker bij dit soort feiten zijn betrokken dan andere bevolkingsgroepen. Er wordt trouwens al behoorlijk op gereageerd hier.

Sinds wanneer neemt een anti het trouwens op voor mocro's . De meeste anti's die ik ken hebben het op zijn zachtst gezegd niet zo heel erg op mocro's....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')