De vis is in dit geval gerookt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:06 schreef Erosjuhhh het volgende:
ik zou eerst de vis schoonmaken, dan de marinade maken en tegelijk de ui en tomaat erin doen met verder stiekem een beetje knoflook.
hierin de vis leggen
Dat roeren 30 min wachten roeren is bullshit als de vis er nog niet in zit. want een paar ingredienten heeft geen ruim half uur nodig om zich met elkaar te mengen.
Leg de vis erin voor 30 min (dan evt roeren en nog evt wachten)
Rijst / bonen klaar maken
En dan zou ik in als de rijst gaar is (deze wil je toch nog 10-15 min laten rusten?) de vis beginnen te bakken.
Of blijft de vis rauw? heb je niet in je stukje staan.
Aah op die manier.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:09 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
De vis is in dit geval gerookt.
De reden dat deze niet te lang in de marinade gaat is omdat anders de vetten van de vis door de marinade eruit gaan en de smaak van de marinade beïnvloeden.
Het mengen en wachten ga ik korter proberen
Zonder ketjapquote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:16 schreef EricT het volgende:
Colo2 (tjolo2) 'hoort' eigenlijk zonder kecap manis, maar meestal wordt het inderdaad wel erbij gedaan. Je hoeft het niet in te laten trekken, gewoon het sausje maken en de de ui/paprika/makreel/citroenschijven/komkommer/selderij erin gooien.
Btw: Sambal is geen vervanger van rode peper
Ja zo deed men vroeger sowieso (er was geen kecap). En nu doen sommige families op bijv. Saparua het nog wel.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Zonder ketjap![]()
Dat heb ik nog nooit gezien/geproefd
Aha.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:16 schreef EricT het volgende:
[..]
Ja zo deed men vroeger sowieso (er was geen kecap). En nu doen sommige families op bijv. Saparua het nog wel.
Maandag ga ik het ook makenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:44 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Aha.
Alles staat nu te trekken rijst staat op net als de bonen![]()
Ik ben benieuwd hoe het gaat smaken
Ha ha ik heb een inspiratietopic gemaaktquote:
Ja meestal eet ik colo2 alleen in de zomer, maar heb er wel zin in gekregen nu. Van wie heb je die 'overlevering' ?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:51 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Ha ha ik heb een inspiratietopic gemaakt
Het is idd ook een echt mooi weer gerecht maar ik had er gewoon een craving voorquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:00 schreef EricT het volgende:
[..]
Ja meestal eet ik colo2 alleen in de zomer, maar heb er wel zin in gekregen nu. Van wie heb je die 'overlevering' ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |