Hij is een representant van een nieuw post-menselijk robotisch ras, dat zich vrij heeft weten te maken van voor onze verdere evolutie blijkbaar overbodige eigenschappen als emoties of welke vorm van mondeling of non-verbaal uitdrukkingsvermogen dan ook. De enige, maar dan ook echt ENIGE reden die ik kan bedenken voor de populariteit van dit blok hout is de voor velen blijkbaar te confronterende feilbaarheid en imperfectie van zijn mede-passagiers. Ja, zij tonen zwakte, domheid, soms kleinzieligheid, soms achterbaksheid maar ook oprechte vreugde en vriendschap en zijn juist hierin relatief zo hartverwarmend MENSELIJK.
Gooi die griezel er zo snel mogelijk uit en WIJ, de Mensheid zijn straks allemaal winnaar van De Bus!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Meister (Datum 29 Maart 2000).]
(ben net begonnen dus ik stream vanavond ff niet)
Voorwoord en verantwoording
De Holland Media Groep (HMG) vroeg mij in oktober 1998 of ik de geschiedenis van 10 jaar RTL4 wilde beschrijven. Men had, zo bleek mij, behoefte aan het reconstrueren van het eigen bestaan.Het verzoek luidde verder dat het boekje inhoudelijk geschreven moest worden op een manier zoals ik de achterliggende jaren in de Nieuwe Revu stukken over de media had geschreven.Dat was de toon die erbij paste, zo was het nadrukkelijke verzoek. Omdat ik noch HMG zin had in een braaf boek over de sterren van RTL4, was mijn voorwaarde dat dit geschrift in volstrekte onafhankelijkheid geschreven diende te worden.Sterker nog, er zou geen censuur moeten worden toegepast.
Groet,
Lafayette
[Dit bericht is gewijzigd door Meister (Datum 30 Maart 2000).]
quote:
op 03-30-2000 om 12:36 AM schreef Coos het volgende:
Mij is opgevallen dat Iwan zijn gesprekspartners niet of nauwelijks aankijkt tijdens het praten.
* cynix is opgevallen dat Iwan niet of nauwelijks iets zegt tijdens het praten.
------------------
Als het aan de kat lag, bleef Seki in de Bus.
[Dit bericht is gewijzigd door cynix (Datum 30 Maart 2000).]
quote:
op 03-30-2000 om 12:30 AM schreef Meister het volgende:
Je bedoelt dat in de steentijd de stam van Iwan's voorouders, terwijl ze rondzwierven over het stuk toendra dat later Apeldoorn zou gaan heten bezocht is door een 'Borg Cube'? En dat deze, na bruut misbruik gemaakt te hebben van de toch onappetijtelijke en nog aapachtige stammoeder, weer zijn vertrokken met achterlating van het synthetische genmateriaal waar dit monstrum uiteindelijk uit is gegroeid? Ik geloof het onmiddellijk, maar het laat onverlet dat hij zo snel mogelijk dient te VERDWIJNEN van mijn beeldscherm....
Heb eens een jong bank-(adjunct-)directeurtje voor me gehad van deze zelfde robot-makelij. Dat zijn de gassies die zonder één spier te vertrekken kunnen zeggen: "draai die account maar dicht", wetend dat daarachter zich een heel gezin in nood gaat bevinden....
quote:
op 03-29-2000 om 10:15 PM schreef tanjalies het volgende:Wat een opwinding over een simpel Tv spelletje, wat met betrekking tot zijn productie niet anders is en gemaakt wordt dan alle andere TV spelletjes. Hoe harder jullie schreeuwen, hoe meer SBS zijn doel bereikt. Jammer dat jullie dat niet begrijpen.
Ik denk dat je één ding over het hoofd ziet, Tanjalies, en dat is de menselijke aandachts-spanne, naar metingen bekend als 7 tot 12 seconden voor visuele info.
Om het uitlichten van personen zoals dat in de 2 'spelletjes' BB en DeBus gebeurt, te vergelijken met het visueel imprenten van andere mensen in 'gewone' programma's, waar ze snel en beweeglijk aan de kijker zijn/haar opname-vermogen voorbijflitsen,
is m.i. dezelfde sprong als van "hallo hier Radio Bandoeng" naar moderne computer-webcams.
E.e.a. betekent dat de kijker - of ie wil of niet - automatisch veel meer 'volgestopt' wordt met info over één en dezelfde persoon.
Dat dit een uitlaatklep nodig maakt hebben intussen honderen forums op Internet wel bewezen. In die zin verwondert het mij niks.
Ik ben tot sommige schrikbarende conclusies gekomen...
Allereerst heb ik hem nooit voedsel zien nuttigen, en hij gaat nooit een potje kakken... Volgens mij heb ik hem achter in beeld eens de benzinetank van de bus zien leegzuigen...
Ook houdt hij zijn werkelijke identiteit goed verborgen... Iedere keer als hij een uitbraak heeft gaat hij niet naar huis... want die heeft hij niet!!! In plaats daarvan gaat hij onmiddellijk telefoneren met... Het moederschip dat hem nadere instructies en bevelen geeft om de juiste tactiek te hanteren...
Ook denk ik dat Tessa betrokken is in deze buitenaardse infiltratie die de bus blijkbaar teistert... Zij en Iwan zijn bijvoorbeeld de enigen die in het donker feilloos de anderen kunnen begluren, iets dat Jop ook al opviel, door haar te vragen niet zo te kijken de hele tijd. Je kunt Tessa niets kwalijk nemen, want als alien heeft zij nog nooit copulerende mensen gezien.
Seki had haar door, maar werd effectief en tijdig uitgeschakelt... toch heeft Seki in cryptische bewoordingen zijn ontdekking aan ons doorgespeeld door in de Telegraaf te melden dat Tessa niet eens met een dier kan worden vergeleken, en andere zinsnedes als '...ze laat haar ware aard zien...' en 'mensonwaardig'. Nu is hij ondergedoken vanwege mogelijke repressailles die hem voorgoed de mond snoeren...
Nu Seki van het toneel is verdwenen meldt Tessa ons dat ze zich weer helemaal normaal voelt, en alles onder controle is...
ik vind iwan leuk. heb al eens eerder geschreven: hij is het schildpadje van pel (voor de mensen die dat snappen)
voor de anderen: hij heeft humor!
wacht maar, als het rustiger wordt komt ie los! gaat ie zich achter planten verstoppen om uit beeld te blijven (lachen)!
[Dit bericht is gewijzigd door hobbes (Datum 30 Maart 2000).]
quote:
op 03-30-2000 om 01:53 AM schreef Moor het volgende:
Vooral in de uitzending van vanavond treffend: Jop is midden in een onsamenhangend verhaal en begint met een lange zin. Na enkele woorden, terwijl er in de verste verte nog geen 'pointe' in zicht is,
besluit Iwan even "de lach" te doen.
Wat er dan komt doet pijn aan ogen en oren.Heb eens een jong bank-(adjunct-)directeurtje voor me gehad van deze zelfde robot-makelij. Dat zijn de gassies die zonder één spier te vertrekken kunnen zeggen: "draai die account maar dicht", wetend dat daarachter zich een heel gezin in nood gaat bevinden....
Moet ik toch even commentaar op geven Moor! Waar ik even bij stil sta nu is dat in mijn leven van de mensen waarvan ik dacht dat het enorme klootzakken waren door dit soort gedrag (lijkende nep-lachjes, die toch echt bleken te zijn, karakter tonen waar je het juist niet verwacht) bleken later mijn allerbeste vrienden te worden. En juist die mensen die oprecht lijken kunnen meestal heel onverwacht achterbaks uit de hoek komen.
Wat ik bedoel is het volgende: Heel Nederland dacht eerst van Big Brother Bart ook dat het een ontiegelijke zaadpaal was, toch bleek hij later helemaal niet zo pseudo-macho als dat 'ie in het begin over kwam. Hij kwam later met zijn verhaal waarin hij vroeger gepest was op school en dat hij ietwat onzeker kon zijn, wat ik echt totaal niet achter hem gezocht had!
Misschien hebben jullie gelijk en is Iwan een nepperd, maar toch heb ik nog mn twijfels over deze bussagier. Ik wacht het nog even af. Tot nu toe heb ik hem niks achterbaks horen zeggen, terwijl ik in Aziz momenteel niets anders zie dan achterbaks gedrag en ruggeprikkerij.
Wacht het nog even af luitjes!
Grtz,
Meerhoerman.
quote:
op 03-25-2000 om 03:12 AM schreef Moor het volgende:
En wat, als ie nou gewoon niet kan reageren ?Terwijl heel de Bus spontaan 'in een dip schiet' na het overlijdens-bericht van de Redactie, zit meneer Iwan achterover met Tessa tegen zijn borst gevlijd (misschien denkt ze: we delen de hoofdprijs),
trekt z'n lippen uit elkaar (ik kreeg pijn aan m'n ogen) en slist tussen die tanden door: "zeg me...dat 't niet zo is...",
terwijl die etelagepop-ogen zoals altijd in de verte staren.Ik hoop dat de nabestaanden van 't slachtoffer niet gekeken hebben, bij dezen m'n plaatsvervangende excuses aan hen voor deze kapitale belediging door Iwan
(en dit was m'n allereerste
op dit Forum!)
quote:
op 03-30-2000 om 01:35 PM schreef TomBombadil het volgende:
Sinds Meister de onmenselijke trekjes van Iwan heeft opgemerkt ben ik eens gaan nadenken (jawel!) of Iwan zich inderdaad niet verdacht gedraagt...Ik ben tot sommige schrikbarende conclusies gekomen...
Allereerst heb ik hem nooit voedsel zien nuttigen, en hij gaat nooit een potje kakken... Volgens mij heb ik hem achter in beeld eens de benzinetank van de bus zien leegzuigen...
Ook houdt hij zijn werkelijke identiteit goed verborgen... Iedere keer als hij een uitbraak heeft gaat hij niet naar huis... want die heeft hij niet!!! In plaats daarvan gaat hij onmiddellijk telefoneren met... Het moederschip dat hem nadere instructies en bevelen geeft om de juiste tactiek te hanteren...
Ook denk ik dat Tessa betrokken is in deze buitenaardse infiltratie die de bus blijkbaar teistert... Zij en Iwan zijn bijvoorbeeld de enigen die in het donker feilloos de anderen kunnen begluren, iets dat Jop ook al opviel, door haar te vragen niet zo te kijken de hele tijd. Je kunt Tessa niets kwalijk nemen, want als alien heeft zij nog nooit copulerende mensen gezien.
Seki had haar door, maar werd effectief en tijdig uitgeschakelt... toch heeft Seki in cryptische bewoordingen zijn ontdekking aan ons doorgespeeld door in de Telegraaf te melden dat Tessa niet eens met een dier kan worden vergeleken, en andere zinsnedes als '...ze laat haar ware aard zien...' en 'mensonwaardig'. Nu is hij ondergedoken vanwege mogelijke repressailles die hem voorgoed de mond snoeren...
Nu Seki van het toneel is verdwenen meldt Tessa ons dat ze zich weer helemaal normaal voelt, en alles onder controle is...
Allemaal lid van de Raélliaanse beweging!!
Deze geloven n.l. dat er interterrestial live moet zijn en wilden vorig jaar al een 'ambassade' bouwen in Zwitserland. Compleet met landingsstrook!!!
Dit is geen grap.
quote:
op 03-30-2000 om 02:12 PM schreef Moor het volgende:
En terecht, MM, laat je niet beïnvloeden.
Voor mij is ie helaas al eerder 'door de mand gevallen', maar voor die mening neem ik uiteraard geheel zelf verantwoording, en zou het daar graag persoonlijk eens met hem over willen hebben:
Terwijl heel de Bus spontaan 'in een dip schiet' na het overlijdens-bericht van de Redactie, zit meneer Iwan achterover met Tessa tegen zijn borst gevlijd (misschien denkt ze: we delen de hoofdprijs),
trekt z'n lippen uit elkaar (ik kreeg pijn aan m'n ogen) en slist tussen die tanden door: "zeg me...dat 't niet zo is...",
terwijl die etelagepop-ogen zoals altijd in de verte staren.
Ik hoop dat de nabestaanden van 't slachtoffer niet gekeken hebben, bij dezen m'n plaatsvervangende excuses aan hen voor deze kapitale belediging door Iwan
(en dit was m'n allereersteop dit Forum!)
Shit! Echt waar? Da's wel behoorlijk ranzig ja, heb ik niet echt mee gekregen! (Ik sta meestal tegelijkertijd met Puckzzz in de keuken eten klaar te maken rond de Bus-tijd.)
Sommige mensen kunnen heel raar reageren op mensen die overleden zijn, weet ik uit ervaring.
Grtz,
Meerhoerman.
quote:
op 03-30-2000 om 01:42 PM schreef hobbes het volgende:
* Meister is dan zeker gebrainwashed door iwan?.ik vind iwan leuk. heb al eens eerder geschreven: hij is het schildpadje van pel (voor de mensen die dat snappen)
voor de anderen: hij heeft humor!
Hmmm, waar maak je dat dan uit op eigenlijk? Ik heb hem namelijk nooit iets horen vertellen (ik zou hier ook gewoon een punt achter kunnen zetten, zó nadrukkelijk houdt Iwan zich vanaf het begin al op de vlakte, maar goed, dat zou te makkelijk zijn) waar uit blijkt dat de dingen die hij heeft meegemaakt op enige wijze bij hem sporen achter hebben laten. Humor is een eigenschap van mensen, die hen helpt met het verwerken van en omgaan met hun ervaringen en tevens een middel is om sociale banden te versterken.
Omdat we tot nu toe alleen maar aanwijzingen hebben gekregen dat Iwan iemand is die functioneert in plaats van dat hij leeft denk ik dat hij gewoon onvoldoende menselijkheid bezit om te kunnen beschikken over humor.
Laat ik het anders stellen: als je je zelf zonder er bij te knipogen 'Food & Beverage Manager' durft te noemen (wat is dat, ober? ) spreekt dat boekdelen over je geschiktheid om bewust (ik vind het zeker lachwekkend namelijk, maar dat is vast niet zo bedoeld) de lachers op je hand te krijgen.
En onze Iwan lacht schijnbaar heel wat af met zijn Busgenoten. Althans, hij ontbloot zo nu en dan zijn tanden, maar dat is héél wat anders. Tijgers en cobra's laten ook hun tanden ook graag zien, maar ik kan je verzekeren -je hebt dommige mensen die denken dat katten vrolijkheid tonen op hun gezicht - dat zij dat niet doen om de sociale banden te versterken met degene die zij op dat moment aankijken...
quote:
wacht maar, als het rustiger wordt komt ie los! gaat ie zich achter planten verstoppen om uit beeld te blijven (lachen)!
Ja, en pigs fly.
Er moet wel héél wat aan de hand zijn - of iets heel specifieks wat speciaal hém triggert - wil Iwan in woede uitvallen, maar dan is het meteen ook raak. Op dat moment zal hij iedereen verbaasd doen staan die dacht dat 'kalmte' zijn handelsmerk was.
[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 30 Maart 2000).]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |